MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / De MuMe-GOAT: Beste Track Editie

zoeken in:
panjoe (moderator)
Kan je mij van de taglijst af halen Flipm0de? Ik ga hier voorlopig niet aan deelnemen wegens gebrek aan tijd en interesse.

Fijne vakantie Flipm0de!

Lords of the Underground - Keepers of the Funk (1994) - Decompoze - Decomposition (2007) 1-1
Prince Paul - A Prince Among Thieves (1999) - Poor Righteous Teachers - New World Order (1996) 0-2
Black Sheep - Non-Fiction (1994) - Nine - Cloud 9 (1996) 0-2
Ultra - Big Time (1996) - Larry June & The Alchemist - The Great Escape (2023) 2-0

Decompoze is een stuk interessanter en langer luisterbaar.
PRT is een walkover, Prince Paul heeft geen hoge houdbaarheidsdatum.
Nine ook een walkover, gewoon vette raps op hele dope beats. Black Sheep is een 7/10 waar Nine een 9/10 is.
Ultra by a mile over the Great Escape dat ik nog steeds niet tof vind.

Kos
Shelter schreef:
Ben wel benieuwd wie Mobb Deep in All Natural hoort, en ook Jedi Mind Tricks...hoe verzin je het?

Even hierop terugkomend, dat Jedi MInd Tricks begrijp ik niet helemaal maar Mobb Deep hoor ik er zeker wel in terug.
Capitol D klinkt zelf enorm als Prodigy bijvoorbeeld.

Lords of the Underground - Keepers of the Funk (1994) - Decompoze - Decomposition (2007) 2-1
Prince Paul - A Prince Among Thieves (1999) - Poor Righteous Teachers - New World Order (1996) 0-3
Black Sheep - Non-Fiction (1994) - Nine - Cloud 9 (1996) 1-2
Ultra - Big Time (1996) - Larry June & The Alchemist - The Great Escape (2023) 3-0

Lees hier in deze competitie vaker het argument dat dit niet het beste album van een artiest is en (mede) daarom voor de tegenstander gekozen wordt. Wat mij betreft een non-argument: de toppers hebben vaak al ruim voldoende stemmen/bekendheid waardoor die überhaupt niet mee kunnen doen met dit spel. Voor mij gaan de battles tussen de 2 albums die tegenover elkaar staan en al het andere doet er niet toe. Welke ik het beste vind/mijn voorkeur heeft krijgt de stem, of die artiest beter werk heeft staat daar los van.

Vind de eerste 2 albums van LOTUG beiden kneitervet en weinig voor elkaar onderdoen. Dikke beats van K-Def samen met die rauwe raps van vooral DoItAll, ik ga daar goed op. Decomposition is leuk, maar dit is een no-brainer.
De 2de battle ook. Concept van Prince Among Thieves is sterk, Prince Paul een held, maar deze luister ik eigenlijk nooit meer. New World Order is een sterk voorbeeld van een underrated album dat meer credits verdient.
De 3de battle is een close call. Beide 4* albums voor mij. Beide jeugdsentiment. Cloud 9 wint het op hoogtepunten, maar kan het album niet heel vaak meer luisteren en betrap me erop dat ik er op een gegeven moment wel klaar mee ben. Op Non-Fiction is ook niet elk nummer even sterk, wel vind ik die over de gehele linie zonder meer de consistentere plaat. Daarbij is Dres een hele sterke mc, technisch veel beter dan Nine (die het vooral van zijn stem moet hebben). Punt voor Black Sheep.
De laatste battle is makkelijk. Leuk om te zien dat Larry June de eerste ronde heeft overleefd alleen Ultra is een horde te hoog.

Lords of the Underground - Keepers of the Funk (1994) - Decompoze - Decomposition (2007) 3-1
Prince Paul - A Prince Among Thieves (1999) - Poor Righteous Teachers - New World Order (1996) 0-4
Black Sheep - Non-Fiction (1994) - Nine - Cloud 9 (1996) 1-3
Ultra - Big Time (1996) - Larry June & The Alchemist - The Great Escape (2023) 4-0

Redelijk makkelijke keuzes imo.

Lords of the Underground - Keepers of the Funk (1994) - Decompoze - Decomposition (2007) 3-2
Prince Paul - A Prince Among Thieves (1999) - Poor Righteous Teachers - New World Order (1996) 0-5
Black Sheep - Non-Fiction (1994) - Nine - Cloud 9 (1996) 1-4
Ultra - Big Time (1996) - Larry June & The Alchemist - The Great Escape (2023) 5-0

Lords of the Underground - Keepers of the Funk (1994) - Decompoze - Decomposition (2007) 4-2
Prince Paul - A Prince Among Thieves (1999) - Poor Righteous Teachers - New World Order (1996) 0-6
Black Sheep - Non-Fiction (1994) - Nine - Cloud 9 (1996) 2-4
Ultra - Big Time (1996) - Larry June & The Alchemist - The Great Escape (2023) 5-1

LOTUG vind ik erg vet. Vrij eenvoudige overwinning hier.
Tweede battle niet spannend, maar dat is omdat ik dat PRT album een van de vetste vind in deze competitie. Prince Paul plaat ook dope maar wordt toch wel simpel verslagen.
Black Sheep en Nine ook allebei hard, maar Black Sheep meer replay value hier. Nine gaat iets eerder vervelen.
Laatste battle is appels met peren voor mij en momenteel grijp ik liever naar de nieuwere plaat. Eigenlijk geniet ik daar meer van, dus gun Larry en Uncle Al het puntje voor de eer.

MAS
Lords of the Underground - Keepers of the Funk (1994) - Decompoze - Decomposition (2007) 4-2 (pas)
Prince Paul - A Prince Among Thieves (1999) - Poor Righteous Teachers - New World Order (1996) 0-7
Black Sheep - Non-Fiction (1994) - Nine - Cloud 9 (1996) 3-4
Ultra - Big Time (1996) - Larry June & The Alchemist - The Great Escape (2023) 6-1

JRLA (crew)
Lords of the Underground - Keepers of the Funk (1994) - Decompoze - Decomposition (2007) 4-3
Prince Paul - A Prince Among Thieves (1999) - Poor Righteous Teachers - New World Order (1996) 1-7
Black Sheep - Non-Fiction (1994) - Nine - Cloud 9 (1996) 4-4
Ultra - Big Time (1996) - Larry June & The Alchemist - The Great Escape (2023) 7-1

Kos schreef:
(quote)

Even hierop terugkomend, dat Jedi MInd Tricks begrijp ik niet helemaal maar Mobb Deep hoor ik er zeker wel in terug.
Capitol D klinkt zelf enorm als Prodigy bijvoorbeeld.

Mmm ik ga het nog eens proberen dan want nu wil ik het ook horen haha

Lords of the Underground - Keepers of the Funk (1994) - Decompoze - Decomposition (2007) 5-3
Prince Paul - A Prince Among Thieves (1999) - Poor Righteous Teachers - New World Order (1996) 2-7
Black Sheep - Non-Fiction (1994) - Nine - Cloud 9 (1996) 4-5
Ultra - Big Time (1996) - Larry June & The Alchemist - The Great Escape (2023) 8-1

Lords of the Underground - Keepers of the Funk (1994) - Decompoze - Decomposition (2007) 5-4
Prince Paul - A Prince Among Thieves (1999) - Poor Righteous Teachers - New World Order (1996) 2-8
Black Sheep - Non-Fiction (1994) - Nine - Cloud 9 (1996) 5-5
Ultra - Big Time (1996) - Larry June & The Alchemist - The Great Escape (2023) 8-1 pas

Lords of the Underground - Keepers of the Funk (1994) - Decompoze - Decomposition (2007) 6-4
Prince Paul - A Prince Among Thieves (1999) - Poor Righteous Teachers - New World Order (1996) 2-9
Black Sheep - Non-Fiction (1994) - Nine - Cloud 9 (1996) 6-5
Ultra - Big Time (1996) - Larry June & The Alchemist - The Great Escape (2023) 9-1 pas

Lords of the Underground - Keepers of the Funk (1994) - Decompoze - Decomposition (2007) 7-4
Prince Paul - A Prince Among Thieves (1999) - Poor Righteous Teachers - New World Order (1996) 2-10
Black Sheep - Non-Fiction (1994) - Nine - Cloud 9 (1996) 7-5
Ultra - Big Time (1996) - Larry June & The Alchemist - The Great Escape (2023) 9-2

Decomposition is een prima plaatje (uiteraard, eigen nominatie ), maar haalt het niet bij Lords of the Underground. Teveel niemendalletjes zitten er tussen (Freakin Flows, Heart of the Matter). LotU vind ik wat eenzijdig qua content maar producties zijn sterk en die rappers zorgen ook voor meer energie dan Decompoze en kornuiten dat kunnen (Ready or Not genereert alleen al meer energie dat heel Decomposition). Punten naar LotU dus.
Prince Paul heeft aantal erg lekkere tracks, maar dat geldt voor Poor Righteous Teachers ook. Laatste beviel me deze keer beter dan de vorige keer, terwijl ik Prince Paul al een beetje zat was. Punten naar PRT dus.
Black Sheep vs Nine was lastig. De tracks van Black Sheep schommelen een beetje tussen een 7 en 7,5 met een enkele 8, Nine heeft meer achten maar soms ook een vijf wat mij betreft (Warriors, Richman Poorman). Over beide niet laaiend enthousiast dus maar voorkeur gaat naar Black Sheep.
Ultra nieuwe kans gegeven, maar juist de nummers die ik eerder nog wel sterk vond, doen me nu minder en de matige tracks blijven matig. Snap niet dat deze zo populair is. Larry June is ook niet geweldig over hele linie maar heeft veel hogere ondergrens mijns inziens. Punt duidelijk naar LJ (voor wat het waard is).

MAS
We waren lekker eensgezind bij de vorige battles. Benieuwd of dat bij deze vier battles ook het geval is.

Deadline Zondag 31 maart maart 18:00

Ransom - No Rest for the Wicked (2022) - Black Opz - First Strike (2001) 0-0
Outerspace - Blood and Ashes (2004) - Awon & Phoniks - The Actual Proof (2018) 0-0
Tha Alkaholiks - 21 & Over (1993) - Rashad & Confidence - The Element of Surprise (2011) 0-0
Epidemic - Illin Spree (2011) - Vakill - The Darkest Cloud (2003) 0-0

-SprayIt-, 3dwardVan3, 7744leon, aerobag, bart1989, berend94, Chrisseh, Dwejkk_, ecktepatrick, Elohim,Ernie, Flipm0de, FlyLo, Frank West, Fred B., GarnalenPeller, Geerten, Gehenna, Glaciers of Ice, Glitch, gweah, Gyzzz, Harderwiek, Illa, JayM, Johnny Marr, jordidj1, Kalikula, Kill_illuminati, KILLERBEE99, Koenr, Kos, lambfv4.0, LarsHiphop, lowieke, madmadder, MAS, McSavah, MJ_DA_MAN, mjk87, MVW, niels94, Nr.4, Osiris Apis, overmars89, Ploppesteksel, principal2000, Psycholamp, Ralph., Reint, Revo, shaadiq haynes, Shelter, Slowgaze, thgryda, Ward, waxs, WeztSide, Yestsida, zaaf, ArthurDZ, Silky & Smooth, JRLA, ForWhomThePeteTolls, Niek, JLjuju [/quote]

Nog 9-3 voor TGE.

Ransom - No Rest for the Wicked (2022) - Black Opz - First Strike (2001) 0-1
Outerspace - Blood and Ashes (2004) - Awon & Phoniks - The Actual Proof (2018) 1-0
Tha Alkaholiks - 21 & Over (1993) - Rashad & Confidence - The Element of Surprise (2011) 1-0
Epidemic - Illin Spree (2011) - Vakill - The Darkest Cloud (2003) 0-1

Black Opz is wat rauwer maar na vaker luisteren ook wat saaier. Ransom heeft te weinig hele vette tracks om het te winnen.

Awon & Phoniks op repeat wordt minder en minder. Meer kwestie van te vaak gehoord in korte tijd, wat niet ten goede komt aan de dopeness. Maar als ik beide over 6 maanden weer zou horen, dan wel Awon.

Tha Liks is echt by a mile, ik vind Rashad & Confidence na herbeluistering te eentonig en niet echt een album wat op repeat kan. Nergens slecht maar 21 & Over heeft veel meer hele vette tracks.

Vakill over Epidemic omdat ik die eerste zeer mat vind, zit weinig in dat ik denk dit moet ik vaker opzetten.

JRLA (crew)
Ransom - No Rest for the Wicked (2022) - Black Opz - First Strike (2001) 0-1 (mijn eerste pas)

Gewoon omdat ik ze beide niks vind...

Outerspace - Blood and Ashes (2004) - Awon & Phoniks - The Actual Proof (2018) 1-1

Awon gaat toch wel boven Outerspace, maar beide goed!

Tha Alkaholiks - 21 & Over (1993) - Rashad & Confidence - The Element of Surprise (2011) 1-1

Gekke battle deze, maar hoe dan ook Rashad want dat ik na al het geweld in de 90's misschien wel een album dat mij het dichtst bij die periode brengt.

Epidemic - Illin Spree (2011) - Vakill - The Darkest Cloud (2003) 1-1

Moeilijke battle ook, maar Epidemic was wel echt fris en hard tegelijk...

MAS schreef:
Deadline Zondag 31 maart maart 18:00
Twee daagjes!? En in het Paasweekend.. Weet niet of dat me gaat lukken hoor

Ransom - No Rest for the Wicked (2022) - Black Opz - First Strike (2001) 1-1
Outerspace - Blood and Ashes (2004) - Awon & Phoniks - The Actual Proof (2018) 1-2
Tha Alkaholiks - 21 & Over (1993) - Rashad & Confidence - The Element of Surprise (2011) 1-2
Epidemic - Illin Spree (2011) - Vakill - The Darkest Cloud (2003) 2-1

MAS
Niek schreef:
(quote)
Twee daagjes!? En in het Paasweekend.. Weet niet of dat me gaat lukken hoor

Ik dacht dat dat gangbaar was. Maar laten we het aanpassen dan. Nieuwe deadline: Maandag 18:00 uur.

Ransom - No Rest for the Wicked (2022) - Black Opz - First Strike (2001) 1-2
Outerspace - Blood and Ashes (2004) - Awon & Phoniks - The Actual Proof (2018) 1-3
Tha Alkaholiks - 21 & Over (1993) - Rashad & Confidence - The Element of Surprise (2011) 1-3
Epidemic - Illin Spree (2011) - Vakill - The Darkest Cloud (2003) 2-2

Ransom - No Rest for the Wicked (2022) - Black Opz - First Strike (2001) 2-2
Outerspace - Blood and Ashes (2004) - Awon & Phoniks - The Actual Proof (2018) 2-3
Tha Alkaholiks - 21 & Over (1993) - Rashad & Confidence - The Element of Surprise (2011) 1-4
Epidemic - Illin Spree (2011) - Vakill - The Darkest Cloud (2003) 3-2

Vooral de laatste erg moeilijk, beide sterke albums en Vakill is een beest. Toch naar eigen nominaties Epidemic omdat ik over de hele plaat gezien daar toch wat meer van geniet

Ransom - No Rest for the Wicked (2022) - Black Opz - First Strike (2001) 3-2
Outerspace - Blood and Ashes (2004) - Awon & Phoniks - The Actual Proof (2018) 2-4
Tha Alkaholiks - 21 & Over (1993) - Rashad & Confidence - The Element of Surprise (2011) 2-4
Epidemic - Illin Spree (2011) - Vakill - The Darkest Cloud (2003) 3-3

Ransom gaat me minder snel vervelen als Black Opz, hoewel ik dat ook vet vind. Ben wel fan van Ransom op deze beats.
Outerspace ging me vroeger altijd al snel vervelen en nu nog steeds merk ik.
Oei, Tha Liks verdient een punt hier. Element of Surprise vind ik dope, maar Liks vind ik horen bij echte hiphophelden. Die hebben wat extra's qua stijl, Rashad & Confidence is gewoon dope.
Vakill is met Hard Knocks en Poor Righteous Teachers het album waar ik dit spelletje het blijste mee ben dat ik er (weer) kennis mee heb mogen maken.

Ransom - No Rest for the Wicked (2022) - Black Opz - First Strike (2001) 3-3
Outerspace - Blood and Ashes (2004) - Awon & Phoniks - The Actual Proof (2018) 2-5
Tha Alkaholiks - 21 & Over (1993) - Rashad & Confidence - The Element of Surprise (2011) 2-5
Epidemic - Illin Spree (2011) - Vakill - The Darkest Cloud (2003) 3-4

Ransom wordt door veel mensen aanbeden, maar kan mij nooit lang boeien, sommige dingen die andere snel vervelen doen dat bij mij juist weer niet. Black Opz is er zo een, en het is mijn eigen nominatie... Die ik ook echt onwijs dope vind.
Outerspace, normaal wel ok, maar in deze battle: nee. Awon & Phoniks, absoluut... makkelijke overwinning. Soort van default.
Rashad & Confidence eentonig? Tja, daar ben ik het niet mee eens, het is maar hoe je er naar luistert. Mijn vader vind alle Hip Hop eentonig, maar ja... Kun je dat een 78 jarige man kwalijk nemen? Precies... 21 & Over is een absolute semi-klassieker en The Element of Surprise heeft alles wat een modern day classic zou moeten hebben... Maar wel met die OG 90s vibe. Confidence vind ik sowieso een erg chille producer... Moeilijkste battle in deze!
Epidemic is heel dope, ook dit album. Vakill is mad underrated...heel moeilijke keuze. Kwartje kan allebei de kanten op vallen. Aan de ene kant heb ik Illin Spree veel vaker gehoord en meer plezier van gehad, aan de andere kant vind ik Vakill objectief aan te wijzen beter dan het Epidemic album. Puntje voor Vakill.

MAS
Ransom - No Rest for the Wicked (2022) - Black Opz - First Strike (2001) 3-3 (pas)
Outerspace - Blood and Ashes (2004) - Awon & Phoniks - The Actual Proof (2018) 3-5
Tha Alkaholiks - 21 & Over (1993) - Rashad & Confidence - The Element of Surprise (2011) 2-6
Epidemic - Illin Spree (2011) - Vakill - The Darkest Cloud (2003) 4-4

Ransom - No Rest for the Wicked (2022) - Black Opz - First Strike (2001) 3-3 (pas)
Outerspace - Blood and Ashes (2004) - Awon & Phoniks - The Actual Proof (2018) 3-6
Tha Alkaholiks - 21 & Over (1993) - Rashad & Confidence - The Element of Surprise (2011) 2-7
Epidemic - Illin Spree (2011) - Vakill - The Darkest Cloud (2003) 5-4

Eerste battle doet mij niks. Outerspace ook niet veel, Awon wel. Laatste 2 battles zijn lastig, maar uiteindelijk wel een duidelijke voorkeur.

Ransom - No Rest for the Wicked (2022) - Black Opz - First Strike (2001) 4-3
Outerspace - Blood and Ashes (2004) - Awon & Phoniks - The Actual Proof (2018) 3-7
Tha Alkaholiks - 21 & Over (1993) - Rashad & Confidence - The Element of Surprise (2011) 2-8
Epidemic - Illin Spree (2011) - Vakill - The Darkest Cloud (2003) 6-4

Vind Ransom erg leuk. Black Opz komt lekker bombastisch, maar het ontbreekt aan echt sterke raps die dergelijke producties wel nodig hebben.
Outerspace is niet mijn kopje thee. Van The Actual Proof ben ik ook niet ondersteboven maar ligt me wel beter.
Derde battle leek me aanvankelijk close maar waar Tha Alkoholics me tegenvielen bij herluistering, gold het tegenovergestelde bij Rashad & Confidence, al blijf ik vinden dat dat rappend te veel van hetzelfde is een album lang.
Vakill word ik niet zo warm van; te trage beats, ik hoor de punchlines ook niet omdat hij mijn aandacht niet grijpt. Illin Spree is gewoon lekker hiphopplaatje met een sound die me veel meer aanstaat .

MAS
Deadline vrijdag 15:00 uur.

EPMD - Business Never Personal (1992) - Kurious - A Constipated Monkey (1994) 0-0
Intelligent Hoodlum - Tragedy: Saga of a Hoodlum (1993) - ChillxWill - Almighty (2014) 0-0
Ed O.G. & Da Bulldogs - Life of a Kid in the Ghetto (1991) - Blue Scholars - Blue Scholars (2004) 0-0
Citizen Kane - Deliverance (1999) - Sage Francis - Personal Journals (2002) 0-0

Gast
geplaatst: vandaag om 17:04 uur

geplaatst: vandaag om 17:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.