MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / De MuMe-GOAT: Beste Track Editie

zoeken in:
Johnny Marr schreef:
Meteen de finale (Gekkenhuis-Verbal Intercourse), ok poh, even nachtje over slapen.

Echt he? Doe ff normaal joh

Opgezwolle ft. Jawat! - Gekkenhuis vs. Raekwon ft. Ghostface Killah, Nas - Verbal Intercourse 1-1
Westside Gunn & Conway - The Cow vs. Boogie Down Productions - My Philosophy 0-2
Armand Hammer - The Fuhrman Tapes vs. Eminem - Stan 0-2
Ultramagnetic MC's - Ego trippin' vs. Damian Marley & Nas - Road To Zion 1-1

Opgezwolle ft. Jawat! - Gekkenhuis vs. Raekwon ft. Ghostface Killah, Nas - Verbal Intercourse 2-1
Westside Gunn & Conway - The Cow vs. Boogie Down Productions - My Philosophy 1-2
Armand Hammer - The Fuhrman Tapes vs. Eminem - Stan 0-3
Ultramagnetic MC's - Ego trippin' vs. Damian Marley & Nas - Road To Zion 1-2

Als er een groep X-factor heeft is het wel Opgezwolle.

Ultramagnetics zijn ongetwijfeld enorm invloedrijk etc etc. Maar ik stem gewoon op het tofste nummer.

Oh damn helemaal gemist dat er een song-editie zat aan te komen, gelukkig zijn veel favorieten gewoon genomineerd!

Opgezwolle ft. Jawat! - Gekkenhuis vs. Raekwon ft. Ghostface Killah, Nas - Verbal Intercourse 3-1
Westside Gunn & Conway - The Cow vs. Boogie Down Productions - My Philosophy 1-3
Armand Hammer - The Fuhrman Tapes vs. Eminem - Stan 0-4
Ultramagnetic MC's - Ego trippin' vs. Damian Marley & Nas - Road To Zion 2-2

Moet al meteen twee keer tegen Nas stemmen

Waar zeg ik dat je iemand probeert te beïnvloeden?

Oké het zal wel.

Een combinatie van Raekwon, Ghostface Killah en Nas zou ik never nooit een tegenstem durven geven. Helaas staan ze wel tegenover mijn favoriete Opgezwolle track, lastig maar, niet onrealistisch.

Opgezwolle ft. Jawat! - Gekkenhuis vs. Raekwon ft. Ghostface Killah, Nas - Verbal Intercourse 4 - 1
Westside Gunn & Conway - The Cow vs. Boogie Down Productions - My Philosophy 2 - 3
Armand Hammer - The Fuhrman Tapes vs. Eminem - Stan 0 - 5
Ultramagnetic MC's - Ego trippin' vs. Damian Marley & Nas - Road To Zion 2 - 3

Heb de commentaren maar weggehaald Arrie, om al dat gebrei hier weg te krijgen. Ga ook geen commentaartjes meer tikken, omdat ik altijd de neiging heb te reageren. Peace

Oké doe je ding man.

Even een uitleg van mijn kant, wederom (ik weet het, ik kan heel vermoeiend zijn...). Extreme stemmingswisselingen hebben hun weerspiegelingen op mijn mentale welzijn. Momenteel gaat het heel kut, het ouder worden icm geen levenspartner hebben is iets dat mij met vrezen naar de toekomst laat kijken. Ik ben een liefhebber van vrouwelijke warmte (niks obsceens hier) en zachtheid om me heen. Ja ik weet dat dat ook niet zaligmakend is. Ik weet ook dat ik voor sommige mensen af en toe best irritant kan zijn. Mijn excuses naar al diegene die zich aangesproken voelen. Ik doe mijn best, heb therapie (al jaren lang) en waar in het verleden veelal successen werden geboekt op die manier, is dat tegenwoordig een stuk minder. Fysieke ongemakken icm een relatie die vorig jaar stukliep zijn hier oorzaak aan (Onder andere). Ik hoop dat ik niet teveel mensen op hun zenuwen werk, al zou het maar heel af en toe zijn... En ook ik begrijp dat stukjes zoals dit niet hier horen... Ik voel me snel aangesproken, wat gedeeltelijk verklaarbaar is dat ik betrekkingswanen heb in alle gradaties. Ok, ik ben weer klaar. Hoef geen medelijden, vind mezelf niet zielig... En wil dat zeker niet gevonden worden. Ik doe alles echter wel op de manier die voor mij goed voelt, en dat roept wel eens frictie op. Sorry!

JRLA (crew)
Opgezwolle ft. Jawat! - Gekkenhuis vs. Raekwon ft. Ghostface Killah, Nas - Verbal Intercourse 4 - 2
Westside Gunn & Conway - The Cow vs. Boogie Down Productions - My Philosophy 3 - 3
Armand Hammer - The Fuhrman Tapes vs. Eminem - Stan 1 - 5
Ultramagnetic MC's - Ego trippin' vs. Damian Marley & Nas - Road To Zion 2 - 4

Opgezwolle ft. Jawat! - Gekkenhuis vs. Raekwon ft. Ghostface Killah, Nas - Verbal Intercourse 5 - 2
Westside Gunn & Conway - The Cow vs. Boogie Down Productions - My Philosophy 4 - 3
Armand Hammer - The Fuhrman Tapes vs. Eminem - Stan 1 - 6
Ultramagnetic MC's - Ego trippin' vs. Damian Marley & Nas - Road To Zion 3 - 4

Kos
Opgezwolle ft. Jawat! - Gekkenhuis vs. Raekwon ft. Ghostface Killah, Nas - Verbal Intercourse 5 - 3 (WTF??)
Westside Gunn & Conway - The Cow vs. Boogie Down Productions - My Philosophy 4 - 4
Armand Hammer - The Fuhrman Tapes vs. Eminem - Stan 2 - 6
Ultramagnetic MC's - Ego trippin' vs. Damian Marley & Nas - Road To Zion 4 - 4

bizarre uitslagen hier

Opgezwolle ft. Jawat! - Gekkenhuis vs. Raekwon ft. Ghostface Killah, Nas - Verbal Intercourse 6 - 3 ]
Westside Gunn & Conway - The Cow vs. Boogie Down Productions - My Philosophy 5 - 4
Armand Hammer - The Fuhrman Tapes vs. Eminem - Stan 2 - 7
Ultramagnetic MC's - Ego trippin' vs. Damian Marley & Nas - Road To Zion 5 - 4

Die beat van Verbal Intercourse is zo gruwelijk goed.

Ja maar Gekkenhuis.

Opgezwolle ft. Jawat! - Gekkenhuis vs. Raekwon ft. Ghostface Killah, Nas - Verbal Intercourse 6 - 4 (gaat het wel goed met jullie??)
Westside Gunn & Conway - The Cow vs. Boogie Down Productions - My Philosophy 5 - 5
Armand Hammer - The Fuhrman Tapes vs. Eminem - Stan 2 - 8
Ultramagnetic MC's - Ego trippin' vs. Damian Marley & Nas - Road To Zion 6 - 4

Opgezwolle ft. Jawat! - Gekkenhuis vs. Raekwon ft. Ghostface Killah, Nas - Verbal Intercourse 7 - 4
Westside Gunn & Conway - The Cow vs. Boogie Down Productions - My Philosophy 6-5
Armand Hammer - The Fuhrman Tapes vs. Eminem - Stan 2 - 9
Ultramagnetic MC's - Ego trippin' vs. Damian Marley & Nas - Road To Zion 7-4

JLjuju schreef:
(gaat het wel goed met jullie??)

Ja hoor, met jou?

MAS
Opgezwolle ft. Jawat! - Gekkenhuis vs. Raekwon ft. Ghostface Killah, Nas - Verbal Intercourse 8 - 4
Westside Gunn & Conway - The Cow vs. Boogie Down Productions - My Philosophy 7-5
Armand Hammer - The Fuhrman Tapes vs. Eminem - Stan 2 - 10
Ultramagnetic MC's - Ego trippin' vs. Damian Marley & Nas - Road To Zion 7-5

Mm moeilijke keuzes. Er is weinig dat ik beter vind dat Ultramagnetic MC's, maar Road To Zion is een track waar ik warme herrineringen aan heb.

Opgezwolle ft. Jawat! - Gekkenhuis vs. Raekwon ft. Ghostface Killah, Nas - Verbal Intercourse 9 - 4
Westside Gunn & Conway - The Cow vs. Boogie Down Productions - My Philosophy 7-6
Armand Hammer - The Fuhrman Tapes vs. Eminem - Stan 2 - 11
Ultramagnetic MC's - Ego trippin' vs. Damian Marley & Nas - Road To Zion 8-5

Opgezwolle ft. Jawat! - Gekkenhuis vs. Raekwon ft. Ghostface Killah, Nas - Verbal Intercourse 10 - 4

Eerlijk ik vind Verbal Intercourse niet zo bijzonder, de productie is niet bijzonder en de raps kwa teksten goed maar zo emotieloos gespit dat ik snel mijn aandacht verlies.
Gekkenhuis heeft een hele goede productie, teksten zijn niet van super hoog niveau maar wel lekker gespit. Dus die krijgt mijn stem.

Westside Gunn & Conway - The Cow vs. Boogie Down Productions - My Philosophy 7-7
My Philosophy vind ik echt wel een paar levels hoger dan The Cow. Het is geen slechte track maar ik mis een vette beat of interessante productie.

Armand Hammer - The Fuhrman Tapes vs. Eminem - Stan 2 - 12
Ik vind eerlijk gezegd Stan een kuttrack, ik ben sowieso geen Eminem fan maar die track vind ik het mindere werk van Eminem. Ik vind het concept ook helemaal niet zo bijzonder en het is neit bepaald een verrassend einde kwa tekst, eerder zeer voorspelbaar. Ik heb de hype rond die track nooit begrepen. Maar ik ben helemaal geen fan van het geluid van de tegenstander, ik kan daar echt niks mee. Dus met pijn in het hart naar Stan.

Ultramagnetic MC's - Ego trippin' vs. Damian Marley & Nas - Road To Zion 9-5

Road to Zion is eigenlijk alleen een hiphop track doordat Nas erop spit. Want DM doet meer een ragga ding en wat zang. Dit album van DM heeft wat leuke tracks en wat missers, deze valt voor mij wel onder leuk maar ik vind het neit echt een vette hiphop track of zo. Ego Trippin luister ik veel sneller en is meer hiphop dus die krijgt mijn stem.

Hoe Nas op Verbal Intercourse zijn eerste verse inzet is legendarisch. Maar ook voor mij geldt dat Gekkenhuis mijn favoriete Opgezwolle track is.
Voor de rest eenvoudige keuzes (Stan kan ik echt niet aanhoren, sorry).

Opgezwolle ft. Jawat! - Gekkenhuis vs. Raekwon ft. Ghostface Killah, Nas - Verbal Intercourse 11- 4
Westside Gunn & Conway - The Cow vs. Boogie Down Productions - My Philosophy 7-8
Armand Hammer - The Fuhrman Tapes vs. Eminem - Stan 3-12
Ultramagnetic MC's - Ego trippin' vs. Damian Marley & Nas - Road To Zion 10-5

Opgezwolle ft. Jawat! - Gekkenhuis vs. Raekwon ft. Ghostface Killah, Nas - Verbal Intercourse 10 - 4
Westside Gunn & Conway - The Cow vs. Boogie Down Productions - My Philosophy 8-6
Armand Hammer - The Fuhrman Tapes vs. Eminem - Stan 2 - 12
Ultramagnetic MC's - Ego trippin' vs. Damian Marley & Nas - Road To Zion 9-5

Theoretisch zou je zeggen dat grote namen als Raekwon, Ghostface en Nas makkelijk zouden moeten winnen van Opgezwolle, maar ik vind dit niet perse een geweldig nummer van Raekwon. Gekkenhuis is daarentegen één van de beste nummers van Opgezwolle. The Cow is ook één van de sterkste nummers van Conway. En ondanks dat Stan compleet kapot gedraaid is (en er een vervelende parodie bestaat met mijn naam in de hoofdrol), blijft het een klassieker en een ijzersterk nummer. Laatste gaat naar Keith & The Gang. Ik heb te weinig met reggae en helemaal met hip hop werkt het vaak niet voor mij...

Opgezwolle ft. Jawat! - Gekkenhuis vs. Raekwon ft. Ghostface Killah, Nas - Verbal Intercourse 12 - 5
Westside Gunn & Conway - The Cow vs. Boogie Down Productions - My Philosophy 9 - 8
Armand Hammer - The Fuhrman Tapes vs. Eminem - Stan 4 - 13
Ultramagnetic MC's - Ego trippin' vs. Damian Marley & Nas - Road To Zion 12 - 5

Gekkenhuis is echt een hele toffe track en zou het verdienen om ver te komen, maar Verbal Intercourse is echt een klasse beter. Met mss wel de beste gastverse van Nas (ja, nog indrukwekkender dan Live At The Barbeque); het is vooral de flow en timing van vooral Nas en Rae icm een van RZA’s meest onderschatte producties die het nummer naar hoger niveau tillen. En hoe de mc’s inhaken op elkaars verses, heerlijk.

Tweede battle is appels en peren vergelijken en eigenlijk wint KRS het technisch op alle vlakken, maar The Cow is een van uitzonderingen in het oeuvre van Griselda die ik wel heel sterk vind. Conway op zijn persoonlijkst.

Stan vind ik een enorm zeiknummer, het origineel van Dido eveneens. Ik kan me voorstellen dat Armand Hammer niet voor iedereen is, maar deze track ligt aardig in het verlengde van bv de CanOx-stijl. Geniale productie en sterke lyrics waar het venijn in de details zit; let bijvoorbeeld eens op de progressie in de beat zodra Woods zijn verse in zet.

Ook ik heb heel weinig met reggae, maar deze track vond ik altijd wel prima - hoewel die me tegenwoordig nog maar weinig doet. In de buurt te komen van UMC’s doet ie dan ook niet.

Puntentelling loopt trouwens aardig in de soep door min of meer gelijktijdig stemmen. Volgens mij is dit het zo

JayM schreef:
Puntentelling loopt trouwens aardig in de soep door min of meer gelijktijdig stemmen. Volgens mij is dit het zo

Mwah, haha

Bij drie van de vier wordt het een keuze tussen persoonlijke herinneringen en impact en algehele hiphopclassics. Ben er nog niet uit. Morgen eens rustig na elkaar luisteren voor het finale oordeel.

Lekker veel stemmen al wel, dat is mooi.

Opgezwolle ft. Jawat! - Gekkenhuis vs. Raekwon ft. Ghostface Killah, Nas - Verbal Intercourse 13 - 5
Westside Gunn & Conway - The Cow vs. Boogie Down Productions - My Philosophy 9 - 9
Armand Hammer - The Fuhrman Tapes vs. Eminem - Stan 4 - 14
Ultramagnetic MC's - Ego trippin' vs. Damian Marley & Nas - Road To Zion 13 - 5

Ja hoor, die eerste gaat zonder twijfel naar Gekkenhuis. Die beat is fenomenaal en lyrics doen mij meer dan Verbal Intercourse, wat natuurlijk ook een bizar goede track is. The Cow en My Philosophy beide geen persoonlijke favorieten. Maar gaat voor mij toch echt ruimschoots naar BDP, betere productie en flow. Leuk om weer een beluisterd te hebben. Derde battle is vrij matig voor mij, Fuhrman Tapes word ik niet warm van, dus die gaat uit nostalgisch oogpunt naar Stan, wat voor hiphop een bijzonder invloedrijke track is natuurlijk. Road To Zion is aardig, maar kan natuurlijk niet op tegen Ego Trippin' en Keith in het bijzonder.

Opgezwolle ft. Jawat! - Gekkenhuis vs. Raekwon ft. Ghostface Killah, Nas - Verbal Intercourse 14 - 5
Westside Gunn & Conway - The Cow vs. Boogie Down Productions - My Philosophy 10 - 9
Armand Hammer - The Fuhrman Tapes vs. Eminem - Stan 5 - 14
Ultramagnetic MC's - Ego trippin' vs. Damian Marley & Nas - Road To Zion 13 - 6

Battle 1: Beide tracks mijns inziens niet de beste van de plaat waar ze op staan. Vooral bij Eigen Wereld komt eerst Balans die ik nog stukje vetter vindt, zowel qua productie maar meer nog qua raps (vind Rico matig beginnen met z'n krankenhaus, en Jawat vind ik ook niet briljant). Maargoed, Balans is zo'n beetje het beste wat Nederhop te bieden heeft. Gekkenhuis is ook gewoon ijzersterk. Daartegenover staat een nummer waarvan ik de populariteit niet helemaal begrijp, en die op een plaat die ik ook wat lager aansla dan de gemiddelde head. Nas komt sterk, maar heb veel liever Nas zoals ie op Illmatic rapt. De productie is natuurlijk lekker, maar er staan mijns inziens hardere bangers op OBFCL.
Battle 2: Laatste is natuurlijk tig keer impactvoller dan eerste, maar als ik puur kijk naar wat ik nu liever luister dan gaat mijn stem toch naar Westside Gunn. Moderner, wat grimmiger en sfeervoller naar mijn mening. Die overdreven articulatie van KRS is ook gewoon niet helemaal mijn ding. Had liever Step Into a World genomineerd gezien .
Battle 3: Beetje vergelijkbaar met battle twee in de zin van impact. Vind het ook moeilijk vergelijken omdat ik Stan zo ontzettend vaak gehoord heb. Ik gun het die track echt wel om verder te komen, maar zelf zet ik nu liever billy op.
Battle 4: Voor UMC's geldt zelfde als BDP; ik kan het echt wel waarderen maar vind het ook gedateerd klinken en daarmee gewoon minder vet. Road to Zion vind ik dan weer niet echt een hiphoptrack. Maargoed; wel een aardig nummer, puntje gaat nipt daarheen. Al vinden ik alle zes tracks uit voorgaane battles beter dan deze twee.

Ik klink wat al te kritisch hierboven hoor, de lat ligt immers hoog (GOAT!), maar al met al gewoon lekkere tracks hoor mensen

Gast
geplaatst: vandaag om 22:07 uur

geplaatst: vandaag om 22:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.