Genres / Hip-Hop / De MuMe-GOAT: Beste Track Editie
zoeken in:
2
geplaatst: 24 juni 2024, 15:17 uur
1. Poor Righteous Teachers ft. Nine - Gods, Earths & 85ers vs. Nas - It Ain't Hard To Tell 2-5
2. The Roots - Here I Come vs. East Flatbush Project ft. Des - Tried By 12 4-3
3. Heather B. feat M.O.P. - My Kinda N*gg* vs. Godfather Don - Stuck of The Realness 4-3
4. Eric B. & Rakim - Follow The Leader vs. Madvillain - Accordion 4-3
2. The Roots - Here I Come vs. East Flatbush Project ft. Des - Tried By 12 4-3
3. Heather B. feat M.O.P. - My Kinda N*gg* vs. Godfather Don - Stuck of The Realness 4-3
4. Eric B. & Rakim - Follow The Leader vs. Madvillain - Accordion 4-3
2
geplaatst: 24 juni 2024, 16:11 uur
1. Poor Righteous Teachers ft. Nine - Gods, Earths & 85ers vs. Nas - It Ain't Hard To Tell 2-6
2. The Roots - Here I Come vs. East Flatbush Project ft. Des - Tried By 12 4-4
3. Heather B. feat M.O.P. - My Kinda N*gg* vs. Godfather Don - Stuck of The Realness 4-4
4. Eric B. & Rakim - Follow The Leader vs. Madvillain - Accordion 5-3
Mooi rijtje tracks hier. Ook bij mij hoort It Ain’t Hard To Tell niet bij mijn favoriete nummers van Illmatic, maar is sterk genoeg om te winnen van het ook sterke Gods, Earth and 85ers.
Game Theory behoort tot mijn top 3 favoriete The Roots albums en Here I Come vind ik prima om te horen in album setting, maar los doet ie mij stukken minder. Had daar één uit het blokje Game Theory, Don’t Feel Right, In The Music gestaan dan was mijn keuze anders geweest. Nu gaat ie naar de track waar de sample altijd dagenlang in mijn hoofd blijft afspelen nadat ik die gehoord heb.
My Kinda N*gg* is een hele dope track, had qua sound ook zo Firing Squad kunnen staan, pech dat die tegen een persoonlijke favoriet staat. Het volume gaat hier steevast een paar standen hoger wanneer Stuck of The Realness langskomt.
Accordion is nog een track die ik beter kan waarderen in album setting als losstaand. Die track voelt bij mij altijd als een opmars naar iets groters en tijdens het luisteren ervan ben ik vaak al bezig met Meat Grinder. Follow The Leader is een bazentrack op zichzelf.
2. The Roots - Here I Come vs. East Flatbush Project ft. Des - Tried By 12 4-4
3. Heather B. feat M.O.P. - My Kinda N*gg* vs. Godfather Don - Stuck of The Realness 4-4
4. Eric B. & Rakim - Follow The Leader vs. Madvillain - Accordion 5-3
Mooi rijtje tracks hier. Ook bij mij hoort It Ain’t Hard To Tell niet bij mijn favoriete nummers van Illmatic, maar is sterk genoeg om te winnen van het ook sterke Gods, Earth and 85ers.
Game Theory behoort tot mijn top 3 favoriete The Roots albums en Here I Come vind ik prima om te horen in album setting, maar los doet ie mij stukken minder. Had daar één uit het blokje Game Theory, Don’t Feel Right, In The Music gestaan dan was mijn keuze anders geweest. Nu gaat ie naar de track waar de sample altijd dagenlang in mijn hoofd blijft afspelen nadat ik die gehoord heb.
My Kinda N*gg* is een hele dope track, had qua sound ook zo Firing Squad kunnen staan, pech dat die tegen een persoonlijke favoriet staat. Het volume gaat hier steevast een paar standen hoger wanneer Stuck of The Realness langskomt.
Accordion is nog een track die ik beter kan waarderen in album setting als losstaand. Die track voelt bij mij altijd als een opmars naar iets groters en tijdens het luisteren ervan ben ik vaak al bezig met Meat Grinder. Follow The Leader is een bazentrack op zichzelf.
4
geplaatst: 24 juni 2024, 20:03 uur
1. Poor Righteous Teachers ft. Nine - Gods, Earths & 85ers vs. Nas - It Ain't Hard To Tell 2-7
2. The Roots - Here I Come vs. East Flatbush Project ft. Des - Tried By 12 4-5
3. Heather B. feat M.O.P. - My Kinda N*gg* vs. Godfather Don - Stuck of The Realness 5-4
4. Eric B. & Rakim - Follow The Leader vs. Madvillain - Accordion 5-4
Die eerste battle vind ik niet moeilijk, maar wel eentje waarbij ook de verliezende track (PRT) makkelijk een ronde verder had verdiend. Gruwelijk vette track. Echt zo'n beat die van mij maar door en door mag gaan en waar de ene na de andere vette rapper helemaal op los zou mogen gaan. Maar bijna elke track van Illmatic hoort bij mijn persoonlijke favorieten, dat is met It Ain't Hard To Tell niet anders.
Ik ga mee in de opmerking dat Here I Come in het geheel van het album beter past dan als losse track. Dan is dit toch net te veel niet helemaal mijn stijl. Al houd ik wel van de energie die deze track heeft. Tried By 12 is een underground classic. Eens in de zoveel tijd draait een dj deze weer voorafgaand aan een hiphopshow en vind 'm altijd weer gruwelijk. Op Spotify vond ik alleen een mixtape versie geloof ik (misschien niet goed gecheckt) en meer muziek van East Flatbush Project heb ik volgens mij nooit gehoord. Is dat de moeite waard? Zie nu dat het een producer is die maar een handvol tracks heeft gemaakt? Anyway, deze battle wint hij bij mij wel.
Zwaar fan van M.O.P. Heather B gaat ook hard op deze. Grimey shit, hier houd ik van. De tegenstander valt ook wel onder dat kopje. Ook hard, maar niet die X-factor voor mij die Billy en Fame wel altijd hebben.
Follow The Leader vind ik een sterke track van grootheid Rakim, maar als ik eerlijk ben doet Accordion me meer. Heel anders, lastig te vergelijken, maar als ik nooit meer naar Accordion zou mogen luisteren zou ik dat erger vinden dan als ik nooit meer naar Follow The Leader mag luisteren. Qua productie is dat ook zeker niet mijn favoriet van Eric B & Rakim.
Spannende battles deze keer!
2. The Roots - Here I Come vs. East Flatbush Project ft. Des - Tried By 12 4-5
3. Heather B. feat M.O.P. - My Kinda N*gg* vs. Godfather Don - Stuck of The Realness 5-4
4. Eric B. & Rakim - Follow The Leader vs. Madvillain - Accordion 5-4
Die eerste battle vind ik niet moeilijk, maar wel eentje waarbij ook de verliezende track (PRT) makkelijk een ronde verder had verdiend. Gruwelijk vette track. Echt zo'n beat die van mij maar door en door mag gaan en waar de ene na de andere vette rapper helemaal op los zou mogen gaan. Maar bijna elke track van Illmatic hoort bij mijn persoonlijke favorieten, dat is met It Ain't Hard To Tell niet anders.
Ik ga mee in de opmerking dat Here I Come in het geheel van het album beter past dan als losse track. Dan is dit toch net te veel niet helemaal mijn stijl. Al houd ik wel van de energie die deze track heeft. Tried By 12 is een underground classic. Eens in de zoveel tijd draait een dj deze weer voorafgaand aan een hiphopshow en vind 'm altijd weer gruwelijk. Op Spotify vond ik alleen een mixtape versie geloof ik (misschien niet goed gecheckt) en meer muziek van East Flatbush Project heb ik volgens mij nooit gehoord. Is dat de moeite waard? Zie nu dat het een producer is die maar een handvol tracks heeft gemaakt? Anyway, deze battle wint hij bij mij wel.
Zwaar fan van M.O.P. Heather B gaat ook hard op deze. Grimey shit, hier houd ik van. De tegenstander valt ook wel onder dat kopje. Ook hard, maar niet die X-factor voor mij die Billy en Fame wel altijd hebben.
Follow The Leader vind ik een sterke track van grootheid Rakim, maar als ik eerlijk ben doet Accordion me meer. Heel anders, lastig te vergelijken, maar als ik nooit meer naar Accordion zou mogen luisteren zou ik dat erger vinden dan als ik nooit meer naar Follow The Leader mag luisteren. Qua productie is dat ook zeker niet mijn favoriet van Eric B & Rakim.
Spannende battles deze keer!
1
geplaatst: 24 juni 2024, 20:58 uur
1. Poor Righteous Teachers ft. Nine - Gods, Earths & 85ers vs. Nas - It Ain't Hard To Tell 3-7
2. The Roots - Here I Come vs. East Flatbush Project ft. Des - Tried By 12 5-5
3. Heather B. feat M.O.P. - My Kinda N*gg* vs. Godfather Don - Stuck of The Realness 6-4
4. Eric B. & Rakim - Follow The Leader vs. Madvillain - Accordion 6-4
2. The Roots - Here I Come vs. East Flatbush Project ft. Des - Tried By 12 5-5
3. Heather B. feat M.O.P. - My Kinda N*gg* vs. Godfather Don - Stuck of The Realness 6-4
4. Eric B. & Rakim - Follow The Leader vs. Madvillain - Accordion 6-4
1
geplaatst: 24 juni 2024, 22:51 uur
1. Poor Righteous Teachers ft. Nine - Gods, Earths & 85ers vs. Nas - It Ain't Hard To Tell 4-7
2. The Roots - Here I Come vs. East Flatbush Project ft. Des - Tried By 12 5-6
3. Heather B. feat M.O.P. - My Kinda N*gg* vs. Godfather Don - Stuck of The Realness 6-5
4. Eric B. & Rakim - Follow The Leader vs. Madvillain - Accordion 7-4
2. The Roots - Here I Come vs. East Flatbush Project ft. Des - Tried By 12 5-6
3. Heather B. feat M.O.P. - My Kinda N*gg* vs. Godfather Don - Stuck of The Realness 6-5
4. Eric B. & Rakim - Follow The Leader vs. Madvillain - Accordion 7-4
2
geplaatst: 24 juni 2024, 23:52 uur
1. Poor Righteous Teachers ft. Nine - Gods, Earths & 85ers vs. Nas - It Ain't Hard To Tell 5-7
2. The Roots - Here I Come vs. East Flatbush Project ft. Des - Tried By 12 5-7
3. Heather B. feat M.O.P. - My Kinda N*gg* vs. Godfather Don - Stuck of The Realness 6-6
4. Eric B. & Rakim - Follow The Leader vs. Madvillain - Accordion 8-4
PRT krijgt de stem omdat ik It Ain't Hard to Tell een track vind, waarvan het jammer is dat het meedoet. Heel dope track, idd een van de dopeste op Illmatic... Sowieso is die PRT track extra dope. De Nas-track is me te obvious... Doe ermee wat je wilt.
The Roots vind ik een afschuwelijke joint TBH, die sample in 'Tried By' is natuurlijk vaker gebruikt. Die sample en de lekker vloeiende raps maken het een makkelijke battle voor mij.
Heather B en MOP, met een monsterlijk harde track... Dat is echt een partybanger, zoals voor veel tracks van en met MOP geldt. Het is mijn nominatie, toch stem ik er tegen, omdat GFD de GOAT van de Underground is voor mij. En dit ook nog eens van zijn hardere tracks.
Follow the Leader was een no brainer. Ik ben een van de weinige die niet superenthousiast wordt van Madvillain... Waarom? Ik kan er de vinger niet op leggen. Vind zelf bijvoorbeeld de 5 remixes van dat album door Four Tet zoveel doper... Plus, ik zal niet gauw tegen Rakim stemmen.
2. The Roots - Here I Come vs. East Flatbush Project ft. Des - Tried By 12 5-7
3. Heather B. feat M.O.P. - My Kinda N*gg* vs. Godfather Don - Stuck of The Realness 6-6
4. Eric B. & Rakim - Follow The Leader vs. Madvillain - Accordion 8-4
PRT krijgt de stem omdat ik It Ain't Hard to Tell een track vind, waarvan het jammer is dat het meedoet. Heel dope track, idd een van de dopeste op Illmatic... Sowieso is die PRT track extra dope. De Nas-track is me te obvious... Doe ermee wat je wilt.
The Roots vind ik een afschuwelijke joint TBH, die sample in 'Tried By' is natuurlijk vaker gebruikt. Die sample en de lekker vloeiende raps maken het een makkelijke battle voor mij.
Heather B en MOP, met een monsterlijk harde track... Dat is echt een partybanger, zoals voor veel tracks van en met MOP geldt. Het is mijn nominatie, toch stem ik er tegen, omdat GFD de GOAT van de Underground is voor mij. En dit ook nog eens van zijn hardere tracks.
Follow the Leader was een no brainer. Ik ben een van de weinige die niet superenthousiast wordt van Madvillain... Waarom? Ik kan er de vinger niet op leggen. Vind zelf bijvoorbeeld de 5 remixes van dat album door Four Tet zoveel doper... Plus, ik zal niet gauw tegen Rakim stemmen.
0
geplaatst: 25 juni 2024, 00:38 uur
ForWhomThePeteTolls schreef:
Ik doe er niks mee maar vraag me wel af of dit dan ook niet geldt voor een Follow the Leader bijv.
Ik weet dat eerder het idee was om wat minder voor de hand liggende tracks te nomineren maargoed, topic heet nu wel gewoon 'beste track' en beter dan Illmatic wordt het niet voor mij.

0
geplaatst: 25 juni 2024, 00:42 uur
Arrie schreef:
Ik doe er niks mee maar vraag me wel af of dit dan ook niet geldt voor een Follow the Leader bijv.
Ik weet dat eerder het idee was om wat minder voor de hand liggende tracks te nomineren maargoed, topic heet nu wel gewoon 'beste track' en beter dan Illmatic wordt het niet voor mij.
(quote)
Follow the Leader heeft, zeker op MuMe, bij lange na de populariteit niet van een It Ain't Hard to Tell IMO. Jaren 80 dingen worden vaak als gedateerd neer gezet en redden het hier nooit in de Hip Hop-verkiezingen. En de beschrijving van het topic doet mij niet zo veel. Als het om beste track ging, hebben heel veel mensen wel heel rare beweegredenen als ik alles zo lees... Maar hey!
Edit: Daar FtL, de cultstatus van Accordion lijkt te verslaan, heb je misschien wel gedeeltelijk gelijk. Echter, gevoelsmatig zit het (zeker op dit forum) in een heel andere league!
0
geplaatst: 25 juni 2024, 00:48 uur
Ja oké ik snap je punt. Voor mij voelt het wel als een grotere classic maar dat is dan niet alleen gefocust op MuMe.
Overigens, wat betreft de jaren '80 dingen, guilty as charged. Voor mij begint hiphop begin jaren '90 pas echt interessant te worden. Natuurlijk heb ik wel respect voor de OG's.
Overigens, wat betreft de jaren '80 dingen, guilty as charged. Voor mij begint hiphop begin jaren '90 pas echt interessant te worden. Natuurlijk heb ik wel respect voor de OG's.
0
geplaatst: 25 juni 2024, 00:51 uur
1988 is het jaar voor mij, het beste jaar in Hip Hop. Met relatief gewoon verre weg de meeste classics. Ok: er werd nog niet zoveel uitgebracht... Maar als je classics gaat tellen in verhouding met de releases dan is het percentage wel heel hoog... En het aantal ook nog steeds zeer respectabel tot hoog.
1
geplaatst: 25 juni 2024, 01:10 uur
1. Poor Righteous Teachers ft. Nine - Gods, Earths & 85ers vs. Nas - It Ain't Hard To Tell 5-8
2. The Roots - Here I Come vs. East Flatbush Project ft. Des - Tried By 12 5-8
3. Heather B. feat M.O.P. - My Kinda N*gg* vs. Godfather Don - Stuck of The Realness 6-7
4. Eric B. & Rakim - Follow The Leader vs. Madvillain - Accordion 8-5
2. The Roots - Here I Come vs. East Flatbush Project ft. Des - Tried By 12 5-8
3. Heather B. feat M.O.P. - My Kinda N*gg* vs. Godfather Don - Stuck of The Realness 6-7
4. Eric B. & Rakim - Follow The Leader vs. Madvillain - Accordion 8-5
4
geplaatst: 25 juni 2024, 14:21 uur
1. Poor Righteous Teachers ft. Nine - Gods, Earths & 85ers vs. Nas - It Ain't Hard To Tell 5-9
2. The Roots - Here I Come vs. East Flatbush Project ft. Des - Tried By 12 6-8
3. Heather B. feat M.O.P. - My Kinda N*gg* vs. Godfather Don - Stuck of The Realness 6-9
4. Eric B. & Rakim - Follow The Leader vs. Madvillain - Accordion 9-5
It Ain’t Hard To Tell is mijn favoriete Illmatic-track juist vanwege dat voor de hand liggende MJ-sample’tje. Iedere keer vraag ik mij af of de sample niet te makkelijk is en toch blijft het een heerlijk nummer. Nas die zo soepeltjes flowt en dan die sample die in de achtergrond verschijnt.
Zeker niet mijn keuze van Game Theory, maar wel een track met een heerlijke energie. Makkelijk puntje voor The Roots. Tied By 1.2 ken ik inderdaad van hip hop shows. Dan wel lekker, op het koptelefoontje vreselijk. Wat een nare stem…
Met de derde battle kan ik weinig. Ik heb ten eerste niks met dat schreeuwerige gerap van M.O.P. Ik kan mij voorstellen dat men het een banger vindt, maar ik blijf lekker stilzitten. Puntje gaat dan maar naar Godfather Don, terwijl dat ook niet mijn ding is. Te onrustig en het begint hier spontaan te sneeuwen met die kerstbelletjes.
DOOM zou bij mij 9 van de 10 keer winnen van Rakim, maar laat ik in Accordion, ondanks de geweldige beat en raps, net niet de klassieker horen die vele anderen wel horen. Zeker niet buiten de context van het album. Follow The Leader ism, denk ik, mijn eerste kennismaking met Rakim (of het moet op Classic zijn geweest). Voor mij één van de meest iconische pre-90s hip hop tracks!
2. The Roots - Here I Come vs. East Flatbush Project ft. Des - Tried By 12 6-8
3. Heather B. feat M.O.P. - My Kinda N*gg* vs. Godfather Don - Stuck of The Realness 6-9
4. Eric B. & Rakim - Follow The Leader vs. Madvillain - Accordion 9-5
It Ain’t Hard To Tell is mijn favoriete Illmatic-track juist vanwege dat voor de hand liggende MJ-sample’tje. Iedere keer vraag ik mij af of de sample niet te makkelijk is en toch blijft het een heerlijk nummer. Nas die zo soepeltjes flowt en dan die sample die in de achtergrond verschijnt.
Zeker niet mijn keuze van Game Theory, maar wel een track met een heerlijke energie. Makkelijk puntje voor The Roots. Tied By 1.2 ken ik inderdaad van hip hop shows. Dan wel lekker, op het koptelefoontje vreselijk. Wat een nare stem…
Met de derde battle kan ik weinig. Ik heb ten eerste niks met dat schreeuwerige gerap van M.O.P. Ik kan mij voorstellen dat men het een banger vindt, maar ik blijf lekker stilzitten. Puntje gaat dan maar naar Godfather Don, terwijl dat ook niet mijn ding is. Te onrustig en het begint hier spontaan te sneeuwen met die kerstbelletjes.
DOOM zou bij mij 9 van de 10 keer winnen van Rakim, maar laat ik in Accordion, ondanks de geweldige beat en raps, net niet de klassieker horen die vele anderen wel horen. Zeker niet buiten de context van het album. Follow The Leader ism, denk ik, mijn eerste kennismaking met Rakim (of het moet op Classic zijn geweest). Voor mij één van de meest iconische pre-90s hip hop tracks!
3
geplaatst: 25 juni 2024, 15:27 uur
Holy shit ik vind die eerste battle wel echt een opgave man. Nas is sowieso één van mijn favoriete rappers allertijden en de plaat waar deze track op staat is zelfs een favoriet van me (staat zelfs in mijn top 10). Maar, ik vind die track van PRT en Nine ook wel heel hard. Lastig maar, luisterend naar het hart:
1. Poor Righteous Teachers ft. Nine - Gods, Earths & 85ers vs. Nas - It Ain't Hard To Tell 5-10
2. The Roots - Here I Come vs. East Flatbush Project ft. Des - Tried By 12 7-8
3. Heather B. feat M.O.P. - My Kinda N*gg* vs. Godfather Don - Stuck of The Realness 6-10
4. Eric B. & Rakim - Follow The Leader vs. Madvillain - Accordion 10-5
1. Poor Righteous Teachers ft. Nine - Gods, Earths & 85ers vs. Nas - It Ain't Hard To Tell 5-10
2. The Roots - Here I Come vs. East Flatbush Project ft. Des - Tried By 12 7-8
3. Heather B. feat M.O.P. - My Kinda N*gg* vs. Godfather Don - Stuck of The Realness 6-10
4. Eric B. & Rakim - Follow The Leader vs. Madvillain - Accordion 10-5
2
geplaatst: 25 juni 2024, 16:19 uur
1. Poor Righteous Teachers ft. Nine - Gods, Earths & 85ers vs. Nas - It Ain't Hard To Tell 6-10
2. The Roots - Here I Come vs. East Flatbush Project ft. Des - Tried By 12 7-9
3. Heather B. feat M.O.P. - My Kinda N*gg* vs. Godfather Don - Stuck of The Realness 6-11
4. Eric B. & Rakim - Follow The Leader vs. Madvillain - Accordion 10-6
3. Heather B. feat M.O.P. - My Kinda N*gg* vs. Godfather Don - Stuck of The Realness 6-11
6
geplaatst: 25 juni 2024, 16:36 uur
Er werd tussendoor een puntje bijgesnoept, correcte stand:
1. Poor Righteous Teachers ft. Nine - Gods, Earths & 85ers vs. Nas - It Ain't Hard To Tell 6-10
1
geplaatst: 25 juni 2024, 23:42 uur
1. Poor Righteous Teachers ft. Nine - Gods, Earths & 85ers vs. Nas - It Ain't Hard To Tell 7-10
2. The Roots - Here I Come vs. East Flatbush Project ft. Des - Tried By 12 7-10
4. Eric B. & Rakim - Follow The Leader vs. Madvillain - Accordion 11-6
2. The Roots - Here I Come vs. East Flatbush Project ft. Des - Tried By 12 7-10
4. Eric B. & Rakim - Follow The Leader vs. Madvillain - Accordion 11-6
3
geplaatst: 26 juni 2024, 23:07 uur
1. Poor Righteous Teachers ft. Nine - Gods, Earths & 85ers vs. Nas - It Ain't Hard To Tell 7-11
2. The Roots - Here I Come vs. East Flatbush Project ft. Des - Tried By 12 7-11
3. Heather B. feat M.O.P. - My Kinda N*gg* vs. Godfather Don - Stuck of The Realness 6-12
4. Eric B. & Rakim - Follow The Leader vs. Madvillain - Accordion 12-6
Niet de beste ronde, maar wel geleerd dat Follow the Leader gruwelijker is dan ik dacht.
2. The Roots - Here I Come vs. East Flatbush Project ft. Des - Tried By 12 7-11
3. Heather B. feat M.O.P. - My Kinda N*gg* vs. Godfather Don - Stuck of The Realness 6-12
4. Eric B. & Rakim - Follow The Leader vs. Madvillain - Accordion 12-6
Niet de beste ronde, maar wel geleerd dat Follow the Leader gruwelijker is dan ik dacht.
2
geplaatst: 27 juni 2024, 01:09 uur
Nas wint deze tweestrijd met een land mile. Iconische track op een iconisch album. Nas in zijn prime is schier onverslaanbaar.
Ik ben zeer liefhebber van The Roots. Dit nummer van hen verliest echter van een undergroundklassier met een geniale sample en ondergewaardeerde raps.
Deze beats en bassline zijn zo fucking hard!! De mc’s zijn zo fucking hard. Dikke winst voor Heather en consorten. Veel dank voor kennismaking met dit voor mij onbekende nummer.
De God MC tegen de new school God MC. Ik vind Doom helemaal the bomb. Heb bijna alles van hem. Maar het mitrailleurvuur wat Rakim zo goed als non-stop spit is buitenaards!
1. Poor Righteous Teachers ft. Nine - Gods, Earths & 85ers vs. Nas - It Ain't Hard To Tell 7-12
2. The Roots - Here I Come vs. East Flatbush Project ft. Des - Tried By 12 7-12
3. Heather B. feat M.O.P. - My Kinda N*gg* vs. Godfather Don - Stuck of The Realness 7-12
4. Eric B. & Rakim - Follow The Leader vs. Madvillain - Accordion 13-6
Ik ben zeer liefhebber van The Roots. Dit nummer van hen verliest echter van een undergroundklassier met een geniale sample en ondergewaardeerde raps.
Deze beats en bassline zijn zo fucking hard!! De mc’s zijn zo fucking hard. Dikke winst voor Heather en consorten. Veel dank voor kennismaking met dit voor mij onbekende nummer.
De God MC tegen de new school God MC. Ik vind Doom helemaal the bomb. Heb bijna alles van hem. Maar het mitrailleurvuur wat Rakim zo goed als non-stop spit is buitenaards!
1. Poor Righteous Teachers ft. Nine - Gods, Earths & 85ers vs. Nas - It Ain't Hard To Tell 7-12
2. The Roots - Here I Come vs. East Flatbush Project ft. Des - Tried By 12 7-12
3. Heather B. feat M.O.P. - My Kinda N*gg* vs. Godfather Don - Stuck of The Realness 7-12
4. Eric B. & Rakim - Follow The Leader vs. Madvillain - Accordion 13-6
1
geplaatst: 27 juni 2024, 08:49 uur
1. Poor Righteous Teachers ft. Nine - Gods, Earths & 85ers vs. Nas - It Ain't Hard To Tell 8-12
2. The Roots - Here I Come vs. East Flatbush Project ft. Des - Tried By 12 7-13
3. Heather B. feat M.O.P. - My Kinda N*gg* vs. Godfather Don - Stuck of The Realness 7-13
4. Eric B. & Rakim - Follow The Leader vs. Madvillain - Accordion 14-6
2. The Roots - Here I Come vs. East Flatbush Project ft. Des - Tried By 12 7-13
3. Heather B. feat M.O.P. - My Kinda N*gg* vs. Godfather Don - Stuck of The Realness 7-13
4. Eric B. & Rakim - Follow The Leader vs. Madvillain - Accordion 14-6
1
geplaatst: 27 juni 2024, 13:15 uur
1. Poor Righteous Teachers ft. Nine - Gods, Earths & 85ers vs. Nas - It Ain't Hard To Tell 8-13
2. The Roots - Here I Come vs. East Flatbush Project ft. Des - Tried By 12 8-13
3. Heather B. feat M.O.P. - My Kinda N*gg* vs. Godfather Don - Stuck of The Realness 7-14
4. Eric B. & Rakim - Follow The Leader vs. Madvillain - Accordion 14-7
Eerste battle weer het hardst en moeilijkst. Laatste battle ook dope.
2. The Roots - Here I Come vs. East Flatbush Project ft. Des - Tried By 12 8-13
3. Heather B. feat M.O.P. - My Kinda N*gg* vs. Godfather Don - Stuck of The Realness 7-14
4. Eric B. & Rakim - Follow The Leader vs. Madvillain - Accordion 14-7
Eerste battle weer het hardst en moeilijkst. Laatste battle ook dope.
3
geplaatst: 27 juni 2024, 22:06 uur
Leuk voor de verliezers dat ze toch behoorlijk wat stemmen krijgen, maar uiteindelijk duidelijke winnaars deze battles: It Ain't Hard To Tell, Tried By 12, Stuck Of The Realness en Follow The Leader komen we later nog eens tegen.
De volgende vier battles van ronde 1 staan klaar. Voor mij duidelijke voorkeuren puur qua stijl toch wel. Benieuwd hoe dat voor jullie zit:
1. BROCKHAMPTON - ALASKA vs. Jay-Z - Dead Presidents II
2. CYNE - First Person vs. Mr. Lif - Return Of The B-Boy
3. Looptroop - The Struggle Continues vs. Kool G Rap - 4,5,6
4. Show & A.G. - Spit vs. 2Pac - If I Die 2nite
Deadline is zondag om 18.00u.
-SprayIt-, 3dwardVan3, aerobag, berend94, Chrisseh, Ernie, Flipm0de, Fred B., GarnalenPeller, Geerten, Gehenna, Glitch, Gyzzz, Harderwiek, JayM, Johnny Marr, jordidj1, Kalikula, Koenr, Kos, MAS, MJ_DA_MAN, niels94, Osiris Apis, overmars89, principal2000, Revo, shaadiq haynes, Shelter, Slowgaze, thgryda, waxs, zaaf, JRLA, Niek, ForWhomThePeteTolls, JLjuju, Yestsida, Kondoro0614, Frank West, Glaciers of Ice, gweah, Kill_illuminati, KILLERBEE99, LarsHiphop, lowieke, madmadder, Silky & Smooth, Ralph.
De volgende vier battles van ronde 1 staan klaar. Voor mij duidelijke voorkeuren puur qua stijl toch wel. Benieuwd hoe dat voor jullie zit:
1. BROCKHAMPTON - ALASKA vs. Jay-Z - Dead Presidents II
2. CYNE - First Person vs. Mr. Lif - Return Of The B-Boy
3. Looptroop - The Struggle Continues vs. Kool G Rap - 4,5,6
Deadline is zondag om 18.00u.
-SprayIt-, 3dwardVan3, aerobag, berend94, Chrisseh, Ernie, Flipm0de, Fred B., GarnalenPeller, Geerten, Gehenna, Glitch, Gyzzz, Harderwiek, JayM, Johnny Marr, jordidj1, Kalikula, Koenr, Kos, MAS, MJ_DA_MAN, niels94, Osiris Apis, overmars89, principal2000, Revo, shaadiq haynes, Shelter, Slowgaze, thgryda, waxs, zaaf, JRLA, Niek, ForWhomThePeteTolls, JLjuju, Yestsida, Kondoro0614, Frank West, Glaciers of Ice, gweah, Kill_illuminati, KILLERBEE99, LarsHiphop, lowieke, madmadder, Silky & Smooth, Ralph.
4
geplaatst: 27 juni 2024, 22:19 uur
Ik trap gelijk af.
1. BROCKHAMPTON - ALASKA vs. Jay-Z - Dead Presidents II 0-1
2. CYNE - First Person vs. Mr. Lif - Return Of The B-Boy 1-0
3. Looptroop - The Struggle Continues vs. Kool G Rap - 4,5,6 0-1
De eerste paar seconden van ALASKA ben ik er gelijk klaar mee, totdat na 25 seconden de productie interessanter wordt. Toch is dit echt niet mijn stijl, qua raps en ook beat niet iets waar ik echt warm voor loop. Weet wel weer waarom ik deze groep veelal links heb laten liggen. Dead Presidents II is er voor mij eentje in de categorie keiharde classic (misschien wel te classic voor dit spel), waar ik in ieder geval in deze tweestrijd nooit tegen kan stemmen.
Een vette underground battle volgt. Twee dikke tracks. Ben bekender met de joint van Mr. Lif, maar deze van CYNE pakt me meer. Mede door die sample (die ik vooral van CunninLynguists ken) voel ik die vibe meer.
Looptroop heb ik een paar jaar in de jaren nul veel geluisterd. Dit is voor mij een van de dopeste tracks van deze crew, maar tegen een Kool G Rap in vorm kunnen ze niet op. Ook al is het nogal appels met peren vergelijken, gaat KGR makkelijk winnen voor mij.
Show & A.G. hebben bij mij al gewonnen als die beat start. Dit is echt mijn shit. Ben verre van een 2Pac-hater en If I Die 2nite kan ik prima hebben (2Pac in vorm), maar verliest het hier dik. Damn...zo'n track als Spit is echt waarom ik van hiphop houd. Gruwelijk.
1. BROCKHAMPTON - ALASKA vs. Jay-Z - Dead Presidents II 0-1
2. CYNE - First Person vs. Mr. Lif - Return Of The B-Boy 1-0
3. Looptroop - The Struggle Continues vs. Kool G Rap - 4,5,6 0-1
De eerste paar seconden van ALASKA ben ik er gelijk klaar mee, totdat na 25 seconden de productie interessanter wordt. Toch is dit echt niet mijn stijl, qua raps en ook beat niet iets waar ik echt warm voor loop. Weet wel weer waarom ik deze groep veelal links heb laten liggen. Dead Presidents II is er voor mij eentje in de categorie keiharde classic (misschien wel te classic voor dit spel), waar ik in ieder geval in deze tweestrijd nooit tegen kan stemmen.
Een vette underground battle volgt. Twee dikke tracks. Ben bekender met de joint van Mr. Lif, maar deze van CYNE pakt me meer. Mede door die sample (die ik vooral van CunninLynguists ken) voel ik die vibe meer.
Looptroop heb ik een paar jaar in de jaren nul veel geluisterd. Dit is voor mij een van de dopeste tracks van deze crew, maar tegen een Kool G Rap in vorm kunnen ze niet op. Ook al is het nogal appels met peren vergelijken, gaat KGR makkelijk winnen voor mij.
Show & A.G. hebben bij mij al gewonnen als die beat start. Dit is echt mijn shit. Ben verre van een 2Pac-hater en If I Die 2nite kan ik prima hebben (2Pac in vorm), maar verliest het hier dik. Damn...zo'n track als Spit is echt waarom ik van hiphop houd. Gruwelijk.
1
geplaatst: 27 juni 2024, 23:56 uur
1. BROCKHAMPTON - ALASKA vs. Jay-Z - Dead Presidents II 0-2
2. CYNE - First Person vs. Mr. Lif - Return Of The B-Boy 2-0
3. Looptroop - The Struggle Continues vs. Kool G Rap - 4,5,6 0-2
4. Show & A.G. - Spit vs. 2Pac - If I Die 2nite 2-0
2. CYNE - First Person vs. Mr. Lif - Return Of The B-Boy 2-0
3. Looptroop - The Struggle Continues vs. Kool G Rap - 4,5,6 0-2
4. Show & A.G. - Spit vs. 2Pac - If I Die 2nite 2-0
0
geplaatst: 28 juni 2024, 01:11 uur
Zal zaterdag of zondag ff stemmen, morgen eerst rii Gelredome
.
.
5
geplaatst: 28 juni 2024, 02:47 uur
1. BROCKHAMPTON - ALASKA vs. Jay-Z - Dead Presidents II 0-3
2. CYNE - First Person vs. Mr. Lif - Return Of The B-Boy 2-1
3. Looptroop - The Struggle Continues vs. Kool G Rap - 4,5,6 0-3
4. Show & A.G. - Spit vs. 2Pac - If I Die 2nite 2-1
BROCKHAMPTON heb ik nooit de charme van begrepen em die Jay-Z joint is een van de dopere van t album.
CYNE zou echt 99/100 winnen bij een battle, maar dat album van Mr.Lif, die track... Dat is voor mij nog grotere magie...Ik ga weliswaar lekkerder op CYNE, maar dat is meer omdat het een vrolijke, ongedwongen sfeer heeft. Return of the B-Boy, ja...Mijn favoriete conceptalbum is absoluut I Phantom, dan de favo track daarvan... Hoppa, een ABC-tje voor mij! HARD en RAUW
Looptroop is sowieso dope, maar Kool G Rap, mja...Boks er maar eens tegenop! Een van de grootste aller tijden. Released hier en daar nog steeds wel eens n trackje en misschien nog wel n keer een album... 4,5,6 is niet eens mijn favoriete track van het album, maar met terugwerkende kracht is dit album een stuk imponerender dan ik toentertijd dacht en komen die tracks ook harder binnen.
Niemand gaat het geloven, maar ik stem voor de 2Pac track, destijds vond ik dat nog redelijk tof en luisterde het veel. If I Die 2Nite is verreweg mijn favoriete track van Me Against The World...Zo'n beetje het laatste album voor de mad decline in kwaliteit van zijn muziek. De tekst is erg sterk IMO, en Spit is inderdaad typisch een track voor mij. Maar als je me vraagt wat ik vaker en eerder op zou zetten is het Pac in dit geval. Puristen, schiet me niet neer... Kusjes jullie voormalige aanvoerder der puristen!
2. CYNE - First Person vs. Mr. Lif - Return Of The B-Boy 2-1
3. Looptroop - The Struggle Continues vs. Kool G Rap - 4,5,6 0-3
4. Show & A.G. - Spit vs. 2Pac - If I Die 2nite 2-1
BROCKHAMPTON heb ik nooit de charme van begrepen em die Jay-Z joint is een van de dopere van t album.
CYNE zou echt 99/100 winnen bij een battle, maar dat album van Mr.Lif, die track... Dat is voor mij nog grotere magie...Ik ga weliswaar lekkerder op CYNE, maar dat is meer omdat het een vrolijke, ongedwongen sfeer heeft. Return of the B-Boy, ja...Mijn favoriete conceptalbum is absoluut I Phantom, dan de favo track daarvan... Hoppa, een ABC-tje voor mij! HARD en RAUW
Looptroop is sowieso dope, maar Kool G Rap, mja...Boks er maar eens tegenop! Een van de grootste aller tijden. Released hier en daar nog steeds wel eens n trackje en misschien nog wel n keer een album... 4,5,6 is niet eens mijn favoriete track van het album, maar met terugwerkende kracht is dit album een stuk imponerender dan ik toentertijd dacht en komen die tracks ook harder binnen.
Niemand gaat het geloven, maar ik stem voor de 2Pac track, destijds vond ik dat nog redelijk tof en luisterde het veel. If I Die 2Nite is verreweg mijn favoriete track van Me Against The World...Zo'n beetje het laatste album voor de mad decline in kwaliteit van zijn muziek. De tekst is erg sterk IMO, en Spit is inderdaad typisch een track voor mij. Maar als je me vraagt wat ik vaker en eerder op zou zetten is het Pac in dit geval. Puristen, schiet me niet neer... Kusjes jullie voormalige aanvoerder der puristen!
1
JRLA (crew)
geplaatst: 28 juni 2024, 07:00 uur
1. BROCKHAMPTON - ALASKA vs. Jay-Z - Dead Presidents II 0-4
2. CYNE - First Person vs. Mr. Lif - Return Of The B-Boy 3-1
3. Looptroop - The Struggle Continues vs. Kool G Rap - 4,5,6 0-4
4. Show & A.G. - Spit vs. 2Pac - If I Die 2nite 2-2
2. CYNE - First Person vs. Mr. Lif - Return Of The B-Boy 3-1
3. Looptroop - The Struggle Continues vs. Kool G Rap - 4,5,6 0-4
4. Show & A.G. - Spit vs. 2Pac - If I Die 2nite 2-2
3
geplaatst: 28 juni 2024, 08:57 uur
1. BROCKHAMPTON - ALASKA vs. Jay-Z - Dead Presidents II 0-5
2. CYNE - First Person vs. Mr. Lif - Return Of The B-Boy 3-2
3. Looptroop - The Struggle Continues vs. Kool G Rap - 4,5,6 0-5
4. Show & A.G. - Spit vs. 2Pac - If I Die 2nite 2-3
Net als Nr.4 was er even een momentje - wanneer de productie zich volledig openbaart - waarop ik dacht dat BROCKHAMPTON me zou gaan verrassen. Helaas is alleen de eerste rap strak (en ook niet briljant) en wordt het daarna allemaal snel minder. Als die G-Funk strings erbij komen, is de lol er helemaal af, om over het tenenkrommende gezang nog maar te zwijgen. Geen partij voor Jay-Z in zijn beste doen. Wat kon die man flowen zeg...
CYNE klinkt altijd aardig maar raakt nooit echt een snaar bij mij. Te veilig allemaal. Dan Mr. Lif. Het is eigenlijk niet helemaal eerlijk want Return of the B-Boy zijn twee tracks. Maar ook beide tracks apart zijn klasse beter dan First Person naar mijn mening. Zowel qua productie als rap veel meer diepgang.
Looptroop vind ik troep. Recent had ik het nog een poging gegeven maar helaas:
Showbiz & A.G. is vet maar mijns inziens op zowel productioneel als rappend vlak een tand minder dan Pac in zijn prime. 2Pac krijgt het voor elkaar om zowel hard als soulful te rappen (met die uitgespuugde P's door de drie raps heen), gedragen door die machtige Easy Mo Bee groove. Punt voor meneer Shakur.
2. CYNE - First Person vs. Mr. Lif - Return Of The B-Boy 3-2
3. Looptroop - The Struggle Continues vs. Kool G Rap - 4,5,6 0-5
4. Show & A.G. - Spit vs. 2Pac - If I Die 2nite 2-3
Net als Nr.4 was er even een momentje - wanneer de productie zich volledig openbaart - waarop ik dacht dat BROCKHAMPTON me zou gaan verrassen. Helaas is alleen de eerste rap strak (en ook niet briljant) en wordt het daarna allemaal snel minder. Als die G-Funk strings erbij komen, is de lol er helemaal af, om over het tenenkrommende gezang nog maar te zwijgen. Geen partij voor Jay-Z in zijn beste doen. Wat kon die man flowen zeg...
CYNE klinkt altijd aardig maar raakt nooit echt een snaar bij mij. Te veilig allemaal. Dan Mr. Lif. Het is eigenlijk niet helemaal eerlijk want Return of the B-Boy zijn twee tracks. Maar ook beide tracks apart zijn klasse beter dan First Person naar mijn mening. Zowel qua productie als rap veel meer diepgang.
Looptroop vind ik troep. Recent had ik het nog een poging gegeven maar helaas:
Niek schreef:
Bijna tien jaar na dato dankzij Flipm0de en Shelter nog een poging gewaagd en begonnen met de genoemde hoogtepunten
. Maar helaas, ook de titeltrack kan ik moeilijk relaxed vinden. Dat zingen bij het refreintje trek ik erg slecht en ook de productie is me veel te staccato.
4,5,6 is heerlijk en brengt me terug naar begin studententijd toen ik Kool G Rap ontdekte. No brainer voor mij.Bijna tien jaar na dato dankzij Flipm0de en Shelter nog een poging gewaagd en begonnen met de genoemde hoogtepunten
. Maar helaas, ook de titeltrack kan ik moeilijk relaxed vinden. Dat zingen bij het refreintje trek ik erg slecht en ook de productie is me veel te staccato. Showbiz & A.G. is vet maar mijns inziens op zowel productioneel als rappend vlak een tand minder dan Pac in zijn prime. 2Pac krijgt het voor elkaar om zowel hard als soulful te rappen (met die uitgespuugde P's door de drie raps heen), gedragen door die machtige Easy Mo Bee groove. Punt voor meneer Shakur.
1
geplaatst: 28 juni 2024, 10:31 uur
1. BROCKHAMPTON - ALASKA vs. Jay-Z - Dead Presidents II 0-6
2. CYNE - First Person vs. Mr. Lif - Return Of The B-Boy 4-2
3. Looptroop - The Struggle Continues vs. Kool G Rap - 4,5,6 0-6
4. Show & A.G. - Spit vs. 2Pac - If I Die 2nite 3-3
Edit: foutje, excuus! Thnx Pete
2. CYNE - First Person vs. Mr. Lif - Return Of The B-Boy 4-2
3. Looptroop - The Struggle Continues vs. Kool G Rap - 4,5,6 0-6
4. Show & A.G. - Spit vs. 2Pac - If I Die 2nite 3-3
Edit: foutje, excuus! Thnx Pete
1