MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / De MuMe-GOAT: Beste Track Editie

zoeken in:
1. Mickey Diamond x Oh Jay - Super Bowl Rings vs. Rasco - Suckas Don’t Respect it 5-5
2. Specifics - Lonely City vs. OutKast - B.O.B. (Bombs Over Baghdad) 4-6
3. Diamond D & The Psychotic Neurotics - Stunts, Blunts & Hip Hop vs. Outkast - Aquemini 1-9
4. Cannibal Ox - A B-Boys Alpha vs. Channel Live - Sex for the Sport 8-2

Dope nummer Super Bowl! Kende ik nog niet. Rasco beat van Peanut Butter Wolf vind ik saai, eentonig (door die piano sample) en gedateerd klinken. Hierdoor wordt het hele nummer niet meer interessant.
Specifics kende ik wel, maar dit nummer nog niet. Relaxed nummer. BOB vind ik vroeger toen het uitkwam ook vet, maar dat nummer is nu te druk voor mijn smaak. Stem voor Specifics.
3e battle zijn nummers die ik beide waardeer. Toch mijn voorkeur voor het nummer van Outkast voor de originaliteit en sfeer!
Cannibal Ox is goud! Al prefereer ik nummers als Iron Galaxy en Pigeon boven A B-boys Alpha. Maar B-boys Aplha is ook kwaliteit!

1. Mickey Diamond x Oh Jay - Super Bowl Rings vs. Rasco - Suckas Don’t Respect it 6-5
2. Specifics - Lonely City vs. OutKast - B.O.B. (Bombs Over Baghdad) 5-6
3. Diamond D & The Psychotic Neurotics - Stunts, Blunts & Hip Hop vs. Outkast - Aquemini 1-10
4. Cannibal Ox - A B-Boys Alpha vs. Channel Live - Sex for the Sport 9-2

Ik kende Super Bowl al wel, en vind die toch gewoon een tikkeltje beter. Lonely City wordt echt verkeerd gezet met zo'n tegenstander, wat een kut battle is dat man. Ik heb die twee wel vijf keer naast elkaar gezet maar kom er amper uit. Ik ga dan zelf inderdaad ook meer voor de rustigere vibe, daar ga ik zelf toch wat beter op tijdens het smoken.

1. Mickey Diamond x Oh Jay - Super Bowl Rings vs. Rasco - Suckas Don’t Respect it 7-5
2. Specifics - Lonely City vs. OutKast - B.O.B. (Bombs Over Baghdad) 5-7
3. Diamond D & The Psychotic Neurotics - Stunts, Blunts & Hip Hop vs. Outkast - Aquemini 2-10
4. Cannibal Ox - A B-Boys Alpha vs. Channel Live - Sex for the Sport 9-3

Die hook van Super Bowl Rings: simpel maar doeltreffend met die strijkers en Ghostface. Keihard. Mickey Diamond vind ik veruit het vetste op collabo's met die andere Ghost als producer, maar deze track had niet misstaan op een van die projecten. Rasco z'n raps vind ik dope, maar deze productie werkt te veel op m'n zenuwen, ik denk door die piano. Een paar keer vaker luisteren, maakt het al beter, maar geef deze toch aan de Detroit x Uden samenwerking.

Specifics kende ik niet. Klinkt lekker relaxt. Niets op aan te merken, maar ook niet heel bijzonder verder. B.O.B. is in vele opzichten wel bijzonder en gaat hier voor mij heel makkelijk met de winst vandoor. Holy shit, wat een contrast in deze battle en wat een classic is dit voor mij persoonlijk. Vroeger te veel gedraaid, nu al zo lang niet meer zo vaak, dat ik hier blij zit te stuiteren op de bank.

Deze derde battle vind ik de lastigste deze keer. Toch voor mij wel duidelijk een stem op Diamond D. De vibe van deze track vind ik gruwelijk, geinig concept, dikke titeltrack van een keihard album. Dat laatste geldt ook voor Aquemini, maar als losse track doet me dit minder. Luister dat liever in het geheel van het album.

Cannibal Ox...tja. Ik heb er nooit veel mee gekund en zo als losse track is dat niet anders. Ik weet niet wat het is, maar deze tracks maken me zenuwachtig en ik kreeg er jeuk van enzo. Geen prettige shit om naar te luisteren voor mij. The Cold Vein staat hier ook alleen maar in de kast omdat het zo hoort voor een hiphopfan haha. M'n vrienden verklaren me er altijd voor voor gek en hier ben ik ook in de minderheid, maar ik ga zonder twijfel voor Channel Live. De opluchting toen ik die kon aanklikken na Can Ox was groot, al zou ie in de andere battles allemaal verliezen bij mij.

1. Mickey Diamond x Oh Jay - Super Bowl Rings vs. Rasco - Suckas Don’t Respect it 7-6
2. Specifics - Lonely City vs. OutKast - B.O.B. (Bombs Over Baghdad) 5-8
3. Diamond D & The Psychotic Neurotics - Stunts, Blunts & Hip Hop vs. Outkast - Aquemini 2-11
4. Cannibal Ox - A B-Boys Alpha vs. Channel Live - Sex for the Sport 10-3

Ik snap heel goed dat B.O.B. niet voor iedereen is, maar het is voor mij uitgegroeid tot DE OutKast track. Wat een energie en wat een flows.

Nr.4 schreef:
The Cold Vein staat hier ook alleen maar in de kast omdat het zo hoort voor een hiphopfan haha.
. Nou als je die nog eens kwijt wil voor een lief prijsje

Stiekem vraagje: iemand die een downloadlinkje van dat album van Rasco kan sturen?

Niek schreef:
(quote)
. Nou als je die nog eens kwijt wil voor een lief prijsje

Het is maar een cd'tje he wat in m'n kast staat. Die kun je voor best lieve prijsjes vinden.

Na gisteren ook vandaag een klein Nederlands succesje met Oh Jay die samen met Mickey doorgaat. Verder nemen we twee Outkast-tracks en Cannibal Ox mee naar de volgende ronde.
Straks de nieuwe battles!

1. Lord Finesse vs Percee P - Rematch In The Patterson Projects vs. Opgezwolle ft. James - Vroeger/Nu 0-1
2. Beastie Boys - B-Boy Bouillabaisse vs. Sputnik Brown - U Havin' Fun Yet? 0-1
3. Charizma & Peanut Butter Wolf - Red Light Green Light vs. Busta Rhymes - Gimme Some More 1-0
4. Gorillaz ft. Del The Funky Homosapien - Clint Eastwood vs. Gang Starr ft. Freddie Foxxx & Big Shug - The Militia 0-1

Deadline is donderdag om 18.00u.

JRLA (crew)
1. Lord Finesse vs Percee P - Rematch In The Patterson Projects vs. Opgezwolle ft. James - Vroeger/Nu 1-1
2. Beastie Boys - B-Boy Bouillabaisse vs. Sputnik Brown - U Havin' Fun Yet? 0-2
3. Charizma & Peanut Butter Wolf - Red Light Green Light vs. Busta Rhymes - Gimme Some More 2-0
4. Gorillaz ft. Del The Funky Homosapien - Clint Eastwood vs. Gang Starr ft. Freddie Foxxx & Big Shug - The Militia 0-2

Bij nummer 4 toch een beetje lastig, puur omdat Del een van mijn favoriete MC;s is.

1. Lord Finesse vs Percee P - Rematch In The Patterson Projects vs. Opgezwolle ft. James - Vroeger/Nu 2-1

Beide dope tracks maar LF/PP zitten wel wat treetjes hoger zowel kwa raps als beat.

2. Beastie Boys - B-Boy Bouillabaisse vs. Sputnik Brown - U Havin' Fun Yet? 0-3

Deze BB track vind ik zelf wat minder, iets te rommelig. Sputnik Brown, leuke track niet iets wat ik heel veel zal opzetten maar klinkt wel goed.

3. Charizma & Peanut Butter Wolf - Red Light Green Light vs. Busta Rhymes - Gimme Some More 3-0

Charisma is een hele vette mc die veel te vroeg is gegaan, wat een energie heeft die man in zijn raps en zijn flow is echt on point. Sowieso werkt de combinatie met PBW perfect, hele toffe track die mijn stem krijgt.
BR vind ik vooral live goed maar op album is het meer van wat vette tracks en wat lollige tracks, dit is een in de laatste categorie.

4. Gorillaz ft. Del The Funky Homosapien - Clint Eastwood vs. Gang Starr ft. Freddie Foxxx & Big Shug - The Militia 0-3

Ik ben een Del liefhebber maar deze track zie ik meer als een Damon Albarn track en Del als gastartiest kwa sound. De zang is meer het herkennings punt, helaas moet ik zeggen want ik vind het geen fijne sound. Scratches zijn ook niet heel vet gedaan, nee deze track doet het niet voor mij. The Militia vind ik een van de mindere tracks van Gangstarr, de beat en productie zijn wat kaal, het refrein vind ik beschamend en Freddie Foxxx is hit and miss voor mij en hier miss maar ze winnen het nog steeds van Gorillaz.

Kos
1. Lord Finesse vs Percee P - Rematch In The Patterson Projects vs. Opgezwolle ft. James - Vroeger/Nu 3-1
2. Beastie Boys - B-Boy Bouillabaisse vs. Sputnik Brown - U Havin' Fun Yet? 1-3
3. Charizma & Peanut Butter Wolf - Red Light Green Light vs. Busta Rhymes - Gimme Some More 3-1
4. Gorillaz ft. Del The Funky Homosapien - Clint Eastwood vs. Gang Starr ft. Freddie Foxxx & Big Shug - The Militia 0-4

1. Lord Finesse vs Percee P - Rematch In The Patterson Projects vs. Opgezwolle ft. James - Vroeger/Nu 4-1
2. Beastie Boys - B-Boy Bouillabaisse vs. Sputnik Brown - U Havin' Fun Yet? 1-4
3. Charizma & Peanut Butter Wolf - Red Light Green Light vs. Busta Rhymes - Gimme Some More 3-2
4. Gorillaz ft. Del The Funky Homosapien - Clint Eastwood vs. Gang Starr ft. Freddie Foxxx & Big Shug - The Militia 1-4

De eerste battle vind ik niet heel spetterend. Beetje saaie track van Lord Finesse en Percee P tegen ook niet één van de beste tracks van Eigen Wereld (ondanks de verse van James). Puntje maar voor Finesse en Percee.

B-Boy Bouillabaisse heb ik nooit helemaal begrepen als concept. Een beetje rommelige medley, terwijl de meeste nummers op zichzelf staand juist heel tof zijn. Sputnik Brown vind ik als nummer een stuk prettiger om naar te luisteren. Dit nummer doet mij trouwens qua vibe heel veel denken aan Love Game van Eminem en Kendrick...

Charizma vind ook een hele vette MC met een heel lekkere, onbezonnen flow. Red Light, Green Light is daar een uitstekend voorbeeld van. Aan de andere kant vind ik Gimme Some More ook een uitstekend voorbeeld van Busta Rhymes op z'n best. Busta is té vaak té schijtlollig, maar ik hier is echt op zijn allerbest. De vreemde, dreigende productie i.c.m. Busta die soepeltjes van stijl en flow wisselt. Na zoveel jaar zet ik dit nummer nog met enorm veel plezier op. Close call, maar toch Busta...

Uiteraard is Del een gastartiest op dit nummer, maar om hem alleen maar zo te zien is wel heel kort door de bocht. Clint Eastwood is juist een mooie samenwerking en sterk uitgewerkt concept. Sowieso is Del in vorm één van de beste MC's die er op aarde rondloopt. Verder weet ik dat er veel nostalgie in het spel is bij mij, maar dat maakt het voor mij nog steeds één van de beste hip hop nummers. The Militia is een toffe track met een heerlijke Freddie Foxxx. Toch blijft het voor mij een 'gewoon goed' nummer op een geweldig album waarop makkelijk 5 betere nummers staan.

1. Lord Finesse vs Percee P - Rematch In The Patterson Projects vs. Opgezwolle ft. James - Vroeger/Nu 5-1
2. Beastie Boys - B-Boy Bouillabaisse vs. Sputnik Brown - U Havin' Fun Yet? 2-4
3. Charizma & Peanut Butter Wolf - Red Light Green Light vs. Busta Rhymes - Gimme Some More 3-3
4. Gorillaz ft. Del The Funky Homosapien - Clint Eastwood vs. Gang Starr ft. Freddie Foxxx & Big Shug - The Militia 2-4

Lord Finesse en een heerlijke Percee P op heerlijk typische beat tegen mijns inziens een van de minste tracks op Eigen Wereld. Geen moeilijke keuze.
Net als Return of the B-Boy (ligt het aan dat woord?) lastig en oneerlijk om te beoordelen als 1 track. Vind B-Boy Bouillabaisse bij momenten geniaal maar er zitten ook minder stukken in. U Havin' Fun Yet? komt voor mij nooit verder dan sympathiek. Als het spannend was geweest had ik laatste voordeel van de twijfel gegeven, maar dat is dus niet het geval. Opvallende tussenstand ook wel.
Red Light Green Light vind ik misschien wel het minste nummer op Big Shots. Veel te druk en als Charizma net op gang is stopt ie weer met z'n "Red light", heel irritant. Gimme Some More is lekker, maar ook zeker niet GOAT. Komt me ook al echt gedateerd over. Toch luister ik hem nipt liever dan Red Light Green Light.
Laatste battle is ondanks Freddie Foxx de sterkte deze ronde. En dankzij Freddie Foxx niet heel moeilijk om te kiezen . Ik weet nog dat bij concert van de Gorillaz Clint Eastwood inzette en iedereen klaar stond om de raps van Del mee te brullen. De man was er zelf niet natuurlijk maar wel een andere rapper. Die vond het wijs zijn eigen rap te doen. Dat werkte totaal niet. Enige smet op een verder weergaloos concert. Clint Eastwood geen hiphop noemen snap ik niet zo goed. Twee briljante verses waarin Del je toespreekt als de geest waardoor de drummer bezeten is. Enfin, twee goede nummers waarbij de een over de hele linie sterk is en de ander zwakke momenten heeft. Punt voor Del dus.

1. Lord Finesse vs Percee P - Rematch In The Patterson Projects vs. Opgezwolle ft. James - Vroeger/Nu 6-1
2. Beastie Boys - B-Boy Bouillabaisse vs. Sputnik Brown - U Havin' Fun Yet? 2-5
3. Charizma & Peanut Butter Wolf - Red Light Green Light vs. Busta Rhymes - Gimme Some More 3-4
4. Gorillaz ft. Del The Funky Homosapien - Clint Eastwood vs. Gang Starr ft. Freddie Foxxx & Big Shug - The Militia 2-5

Ik heb Vroeger/Nu net als de rest van Eigen Wereld grijs gedraaid en altijd van genoten. Nu ook weer, vind het een heel dikke track. Dat geldt ook voor de Lord Finesse en Percee P samenwerking. Gruwelijk hoe los die gaan. Nipt, maar ga ook voor die twee.

Die Beastie Boys track past mooi op Paul's Boutique, maar om dit nou als losse track tussen de GOATS nog een ronde te laten doorkomen, nah. Ervaar het toch als een lange zit. Overigens ook niet kapot van Sputnik Brown, maar wel een prima track. Ga mee met de meerderheid.

Charizma en PBW is een gouden combi. Heel vet deze. Maar dan tegen een van mijn favoriete Busta joints. Bovendien eentje waarmee ik hiphop werd ingezogen in de tweede helft van de 90s. Poeh, liever deze twee beide door en dan de vorige battle allebei eruit, jammer dat dit niet kan. Ik ga voor Busta op basis van sentiment.

Clint Eastwood altijd wel leuk gevonden, maar deed me ook niet veel. Vond het laatst wel vet dat Del 'm live deed bij de Hiero show. The Militia staat hier ook in de map favorieten. Keihard (ook Freddie) en een easy win.

MAS
1. Lord Finesse vs Percee P - Rematch In The Patterson Projects vs. Opgezwolle ft. James - Vroeger/Nu 6-2
2. Beastie Boys - B-Boy Bouillabaisse vs. Sputnik Brown - U Havin' Fun Yet? 2-6
3. Charizma & Peanut Butter Wolf - Red Light Green Light vs. Busta Rhymes - Gimme Some More 3-5
4. Gorillaz ft. Del The Funky Homosapien - Clint Eastwood vs. Gang Starr ft. Freddie Foxxx & Big Shug - The Militia 2-6

1. Lord Finesse vs Percee P - Rematch In The Patterson Projects vs. Opgezwolle ft. James - Vroeger/Nu 6-3
2. Beastie Boys - B-Boy Bouillabaisse vs. Sputnik Brown - U Havin' Fun Yet? 3-6
3. Charizma & Peanut Butter Wolf - Red Light Green Light vs. Busta Rhymes - Gimme Some More 3-6
4. Gorillaz ft. Del The Funky Homosapien - Clint Eastwood vs. Gang Starr ft. Freddie Foxxx & Big Shug - The Militia 2-7

1. Lord Finesse vs Percee P - Rematch In The Patterson Projects vs. Opgezwolle ft. James - Vroeger/Nu 6-4
2. Beastie Boys - B-Boy Bouillabaisse vs. Sputnik Brown - U Havin' Fun Yet? 4-6
3. Charizma & Peanut Butter Wolf - Red Light Green Light vs. Busta Rhymes - Gimme Some More 4-6
4. Gorillaz ft. Del The Funky Homosapien - Clint Eastwood vs. Gang Starr ft. Freddie Foxxx & Big Shug - The Militia 2-8

1. Lord Finesse vs Percee P - Rematch In The Patterson Projects vs. Opgezwolle ft. James - Vroeger/Nu 6-5
2. Beastie Boys - B-Boy Bouillabaisse vs. Sputnik Brown - U Havin' Fun Yet? 4-7
3. Charizma & Peanut Butter Wolf - Red Light Green Light vs. Busta Rhymes - Gimme Some More 5-6
4. Gorillaz ft. Del The Funky Homosapien - Clint Eastwood vs. Gang Starr ft. Freddie Foxxx & Big Shug - The Militia 3-8

1. Lord Finesse vs Percee P - Rematch In The Patterson Projects vs. Opgezwolle ft. James - Vroeger/Nu 7-5
2. Beastie Boys - B-Boy Bouillabaisse vs. Sputnik Brown - U Havin' Fun Yet? 5-7
3. Charizma & Peanut Butter Wolf - Red Light Green Light vs. Busta Rhymes - Gimme Some More 6-6
4. Gorillaz ft. Del The Funky Homosapien - Clint Eastwood vs. Gang Starr ft. Freddie Foxxx & Big Shug - The Militia 3-9

1. Lord Finesse vs Percee P - Rematch In The Patterson Projects vs. Opgezwolle ft. James - Vroeger/Nu 8-5
2. Beastie Boys - B-Boy Bouillabaisse vs. Sputnik Brown - U Havin' Fun Yet? 5-8
3. Charizma & Peanut Butter Wolf - Red Light Green Light vs. Busta Rhymes - Gimme Some More 7-6
4. Gorillaz ft. Del The Funky Homosapien - Clint Eastwood vs. Gang Starr ft. Freddie Foxxx & Big Shug - The Militia 3-10

Rematch In The Patterson Projects vind ik eerder een showcase - wel een hele vette - dan een track, maar de skills van Lord Finesse en Percee P zijn top notch. Vroeger/Nu is tof, alleen vind ik die minder dan die andere twee uit de competitie, Gekkenhuis en Regendans. Mede daarom stem voor de eerste.

Get It Together blies mij omver en wekte mijn interesse om de albums van de Beasty Boys toch eens beter te gaan luisteren en hoewel B-Boys Bouillabaisse sterke elementen kent, begrijp ik gelijk weer waar mijn weerstand vandaan komt: dat schreeuwerige van vooral Ad Rock gaat me op den duur tegenstaan waardoor de 12 minuten als een lange zit aanvoelen. Dan liever een prima, maar geen buitencategorie track als R U Havin’ Fun Yet?.

Gimme Some More is een mooi voorbeeld van het talent van Busta - met zijn spervuur aan rhymes - en door die Psycho sample krijgt het nummer al snel een heerlijk dreigend sfeertje. Toch mis ik altijd iets in de productie, ws door de combi van drums en snares, waardoor het gevoel overheerst dat er meer in had gezeten. Productioneel vind ik Red Light, Green Light dan ook veel beter en heel slim om zo'n simpel concept van een kinderspel uit te werken in de start/stop-verses van Charizma die de kwaliteit van mc'ing onder de loep neemt.

Clint Eastwood blijft een fijne track met een uitstekende Del alleen niet iets wat ik zelf snel zou opzetten. Moment of Truth draai ik regelmatig en hoewel het album genoeg betere tracks kent, is ook dit een knaller - puur door de geweldige beat en Guru, de gastverses vind ik maar matig.

1. Lord Finesse vs Percee P - Rematch In The Patterson Projects vs. Opgezwolle ft. James - Vroeger/Nu 9-5
2. Beastie Boys - B-Boy Bouillabaisse vs. Sputnik Brown - U Havin' Fun Yet? 5-9
3. Charizma & Peanut Butter Wolf - Red Light Green Light vs. Busta Rhymes - Gimme Some More 8-6
4. Gorillaz ft. Del The Funky Homosapien - Clint Eastwood vs. Gang Starr ft. Freddie Foxxx & Big Shug - The Militia 3-11

1. Lord Finesse vs Percee P - Rematch In The Patterson Projects vs. Opgezwolle ft. James - Vroeger/Nu 9-6
2. Beastie Boys - B-Boy Bouillabaisse vs. Sputnik Brown - U Havin' Fun Yet? 5-9 (pas)
3. Charizma & Peanut Butter Wolf - Red Light Green Light vs. Busta Rhymes - Gimme Some More 8-7
4. Gorillaz ft. Del The Funky Homosapien - Clint Eastwood vs. Gang Starr ft. Freddie Foxxx & Big Shug - The Militia 3-12

Weinig tijd, dus geen toelichting dit keer.

1. Lord Finesse vs Percee P - Rematch In The Patterson Projects vs. Opgezwolle ft. James - Vroeger/Nu 10-6
2. Beastie Boys - B-Boy Bouillabaisse vs. Sputnik Brown - U Havin' Fun Yet? 6-9
3. Charizma & Peanut Butter Wolf - Red Light Green Light vs. Busta Rhymes - Gimme Some More 8-8
4. Gorillaz ft. Del The Funky Homosapien - Clint Eastwood vs. Gang Starr ft. Freddie Foxxx & Big Shug - The Militia 3-13

1. Lord Finesse vs Percee P - Rematch In The Patterson Projects vs. Opgezwolle ft. James - Vroeger/Nu 10-7
2. Beastie Boys - B-Boy Bouillabaisse vs. Sputnik Brown - U Havin' Fun Yet? 7-9
3. Charizma & Peanut Butter Wolf - Red Light Green Light vs. Busta Rhymes - Gimme Some More 9-8
4. Gorillaz ft. Del The Funky Homosapien - Clint Eastwood vs. Gang Starr ft. Freddie Foxxx & Big Shug - The Militia 3-14

Nog voor de vorm. Omdat de deadline al voorbij is.

1. Lord Finesse vs Percee P - Rematch In The Patterson Projects vs. Opgezwolle ft. James - Vroeger/Nu 11-7
2. Beastie Boys - B-Boy Bouillabaisse vs. Sputnik Brown - U Havin' Fun Yet? 7-10
3. Charizma & Peanut Butter Wolf - Red Light Green Light vs. Busta Rhymes - Gimme Some More 10-8
4. Gorillaz ft. Del The Funky Homosapien - Clint Eastwood vs. Gang Starr ft. Freddie Foxxx & Big Shug - The Militia 3-15

Sputnik kende ik nog niet. Leuk nummer! Maar geen topper. Doet mij DJ Format denken of iets dergelijks.

Fuck deadlines

1. Lord Finesse vs Percee P - Rematch In The Patterson Projects vs. Opgezwolle ft. James - Vroeger/Nu 11-8
2. Beastie Boys - B-Boy Bouillabaisse vs. Sputnik Brown - U Havin' Fun Yet? 7-11
3. Charizma & Peanut Butter Wolf - Red Light Green Light vs. Busta Rhymes - Gimme Some More 10-9
4. Gorillaz ft. Del The Funky Homosapien - Clint Eastwood vs. Gang Starr ft. Freddie Foxxx & Big Shug - The Militia 3-16

De stemmen van Osiris Apis en jordidj1 maken het verschil niet, dus knijpt de organisatie een oogje dicht. Leuk dat jullie nog ff je stem lieten horen. Was wat later deze keer vanwege een bezoekje aan ome Lee Fields, maar dat terzijde. Finesse en Percee verslaan de mannen uit Zwolle, Sputnik Brown gaat door, evenals Charizma & PBW en Gang Starr en vrienden.

De volgende vier mooie battles, waarna we op de helft van ronde 1 zijn beland.

1. Urban Dance Squad - Fast Lane vs. Opgezwolle - Regendans
2. Atmosphere - Sunshine vs. Artifacts - C'mon Wit da Git Down
3. Postmen - The Morning After vs. The Pharcyde - I'm That Type Of Nigga
4. Brother Ali - Room With A View vs. El-P - The Overly Dramatic Truth

Deadline is zondag om 18.00u.

-SprayIt-, 3dwardVan3, aerobag, berend94, Chrisseh, Ernie, Flipm0de, Fred B., GarnalenPeller, Geerten, Gehenna, Glitch, Gyzzz, Harderwiek, JayM, Johnny Marr, jordidj1, Kalikula, Koenr, Kos, MAS, MJ_DA_MAN, niels94, Osiris Apis, overmars89, principal2000, Revo, shaadiq haynes, Shelter, Slowgaze, thgryda, waxs, zaaf, JRLA, Niek, ForWhomThePeteTolls, JLjuju, Yestsida, Kondoro0614, Frank West, Glaciers of Ice, gweah, Kill_illuminati, KILLERBEE99, LarsHiphop, lowieke, madmadder, Silky & Smooth, Ralph.

1. Urban Dance Squad - Fast Lane vs. Opgezwolle - Regendans 0-1
2. Atmosphere - Sunshine vs. Artifacts - C'mon Wit da Git Down 1-0
3. Postmen - The Morning After vs. The Pharcyde - I'm That Type Of Nigga 0-1
4. Brother Ali - Room With A View vs. El-P - The Overly Dramatic Truth 0-1

Urban Dance Squad is leuk hoor, fijne energie, maar vooral rappend vind ik het erg magertjes. Ik verlang voortdurend naar de zware stem van Chuck D als ik Rudeboy hoor, zowel qua stemgeluid als content. Regendans is een dan stuk indrukwekkender wat mij betreft, vooral dankzij Delic met een wat dreigende maar tegelijkertijd rustgevende productie (zoals zon die doorbreekt na de regen). Ook Rico doet een goeie duit in het zakje met zijn rap over de meest dagelijkse dingen en leuke punchlines "vind 's middags mijn huisbaas boos op het dak, geef hem een trap en haal hem er af". Wel gek om deze te horen zonder dat Ogen Open erachter aan komt (die ik stiekem ook beter vind dan Regendans - raps zijn daar echt knetterhard)..
Tweede battle is erg lastig. Twee tracks die in hun soort alles goed doen. Doorslag geeft Slug die als niemand anders kan vertellen wanneer hij rapt. Moeiteloos zie je alles voor je als hij beelden schetst en het bouwt ook altijd ergens naartoe. Jammer van het heerlijke basloopje van Buckwild.
Derde is easy. Nooit fan geweest van Postmen en daar brengt deze track bepaald geen verandering in. Die reggaevibe vind ik tenenkrommend. Word er helemaal kriebelig van. Flowt ook matig. (Vond Downhill vroeger altijd wel fijn nummer, niet in de laatste plaats dankzij het gekraai van Anouk, maar ook daar valt me nu op dat ik de flows erg matig vind). En dan tegen The Pharcyde; nobrainer.
De laatste is weer lastiger. Twee topproducers met heel andere stijlen. Stem gaat naar The Overly Dramatic Truth dankzij de opbouw die daar inzit. Daar zit de meeste energie uiteindelijk aan het einde terwijl Room with a View juist wat inkakt naar het einde toe.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:20 uur

geplaatst: vandaag om 04:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.