MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / De MuMe-GOAT: Beste Track Editie

zoeken in:
1. Ozomatli - Cut Chemist Suite vs. Rob Base & DJ EZ Rock - It Takes Two 3-6
2. Jedi Mind Tricks - Retaliation vs. Curren$y - Mary 9-0
3. Guru - Take A Look (At Yourself) vs. Young Thug - Check 8-1
4. Danger Mouse & Jemini (ft. J-Zone) - Take Care Of Business vs. Mic Geronimo - Wherever You Are 2-6

Was benieuwd naar deze ronde aangezien ik slechts de helft van de tracks echt ken en deze waren mooi verdeeld over alle 4 de battles. Vooral Cut Chemist Suite en Take Care of Business vind ik fijne ontdekkingen, toch zijn het de mij bekende nummers die er uiteindelijk met de winst vandoor gaan. Het overheersende gevoel van deze ronde is wel dat het vooral prima tot goede songs zijn, maar vind eigenlijk alleen Retaliation buitencategorie - dikke track van een dijk van een plaat.

1. Ozomatli - Cut Chemist Suite vs. Rob Base & DJ EZ Rock - It Takes Two 4-6
2. Jedi Mind Tricks - Retaliation vs. Curren$y - Mary 10-0
3. Guru - Take A Look (At Yourself) vs. Young Thug - Check 9-1
4. Danger Mouse & Jemini (ft. J-Zone) - Take Care Of Business vs. Mic Geronimo - Wherever You Are 3-6

Geen toppers deze ronde. Ik stem voor Ozomatli, JMT, Guru, DM & Jemini.

Wist niet dat Ozomatli track ook op 21 grams soundtrack staat.

Leuk om weer DM & Jemini te luisteren! Dat album heb ik nog op cd.
Wie is de 2e mc tussen Jemini door in de 1e stuk? J-Zone? Klinkt dope, maar klinkt als andere mc als J-Zone later in de track.

1. Ozomatli - Cut Chemist Suite vs. Rob Base & DJ EZ Rock - It Takes Two 5-6
2. Jedi Mind Tricks - Retaliation vs. Curren$y - Mary 11-0
3. Guru - Take A Look (At Yourself) vs. Young Thug - Check 9-2
4. Danger Mouse & Jemini (ft. J-Zone) - Take Care Of Business vs. Mic Geronimo - Wherever You Are 3-7

1. Ozomatli - Cut Chemist Suite vs. Rob Base & DJ EZ Rock - It Takes Two 6-6
2. Jedi Mind Tricks - Retaliation vs. Curren$y - Mary 12-0
3. Guru - Take A Look (At Yourself) vs. Young Thug - Check 10-2
4. Danger Mouse & Jemini (ft. J-Zone) - Take Care Of Business vs. Mic Geronimo - Wherever You Are 4-7

It Takes Two is natuurlijk een klassiekertje, maar het sfeertje van Cut Chemist Suite is bijzonder fijn. Chali 2na op dreef is sowieso een dikke plus.

Ik ben wel fan van Curren$y, alleen kent zijn oeuvre weinig uitschieters. Veel nummer zijn, ondanks de kwaliteit, inwisselbaar in mijn ogen. Retaliation is dan toch een klasse beter in die zin. Niet perse één van mijn JMT-favorieten, maar wel beter dan Mary.

Guru solo heeft mij nooit echt aangesproken. Take A Look is wel één van de betere nummers, maar het zal nooit mijn favoriet worden. Maar goed, Guru solo is in de meeste gevallen wel beter dan Young Thug...

Wherever You Are is een fijne track, maar volledig kansloos tegen een top-5 hip hop nummer voor mij: Take Care Of Business. Danger Mouse is sinds Gnarls Barkley één van mijn all-time favoriete producers en dat laat hij op dit nummer ook weer horen. Ergens klinkt het als een stereotype hip hop beat, maar alles valt zo fijn samen met de rappers; de continue drums, de dikke bas, de versnellingen, het typische Danger Mouse sample'tje op de achtergrond. Perfecte bodem voor de heerlijke wisselwerking tussen de rappers. En dan die afsluiter van J-Zone... echt een nummer dat ik altijd op kan zetten!

Silky & Smooth schreef:
1. Ozomatli - Cut Chemist Suite vs. Rob Base & DJ EZ Rock - It Takes Two 5-6
2. Jedi Mind Tricks - Retaliation vs. Curren$y - Mary 11-0
3. Guru - Take A Look (At Yourself) vs. Young Thug - Check 9-2
4. Danger Mouse & Jemini (ft. J-Zone) - Take Care Of Business vs. Mic Geronimo - Wherever You Are 3-7

Je hebt geen punten gegeven, ondanks de mooie toelichting.

1. Ozomatli - Cut Chemist Suite vs. Rob Base & DJ EZ Rock - It Takes Two 7-6
2. Jedi Mind Tricks - Retaliation vs. Curren$y - Mary 13-0
3. Guru - Take A Look (At Yourself) vs. Young Thug - Check 11-2
4. Danger Mouse & Jemini (ft. J-Zone) - Take Care Of Business vs. Mic Geronimo - Wherever You Are 4-8

Silky & Smooth, ik heb jouw punten ook meegenomen, gebaseerd op je beschrijvingen.

Veel tracks die ik nog niet kende of heel lang niet heb geluisterd. Dope.

Op voorhand had ik sowieso voor Ozomatli willen stemmen, simpelweg omdat ik dat refrein van It takes two vroeger al klote vond en nu nog steeds slecht trek. Maar de rest van die track en veel classic lines vind ik nu ik het rustig beluister wel dope. Die Ozomatli track vind ik ook goed, Chali 2na op dit soort beats is goud. Ik geef 'm nipt aan Ozomatli. Kan morgen anders zijn, maar ik stem vandaag he.

Retaliation tegen Mary is geen eerlijke battle. Curren$y vind ik met Ski Beatz meestal wel tof, verder vaak gewoon ok. Dat vind ik deze track ook. Retaliation is een classic voor mij persoonlijk, keihard. Leuk om via die YouTube die BabyGrande 'for press use only' ellende ook weer te herbeleven haha.

Take a look at yourself hook kan ik op een gegeven moment ook wel missen, maar overall sterke track. Die Guru Jazzmattaz vibe is cool. Tof Roy Ayers op z'n vibrafoon. Young Thug z'n track vind ik veruit het slechtste dat ik tot nu toe heb gehoord in dit spel. Totale ellende die sound, staat voor heel veel wat ik zo karig vind aan veel populaire rap van nu in VS en zeker ook in NL. Oh man, hahaha wat een track. Respect voor mezelf dat ik dit ondanks een terecht protesterende vrouw heb afgeluisterd.

Laatste battle is close, maar ga daar voor de mid 90s sound van Mic Geronimo. Mag geen invloed hebben op deze battle, maar was ik na Young Thug nog net even wat meer aan toe.

Nr.4 schreef:
Silky & Smooth, ik heb jouw punten ook meegenomen, gebaseerd op je beschrijvingen.

Excuus en thanks! Klopt helemaal! Heb mij post nog even geupdate.

1. Ozomatli - Cut Chemist Suite vs. Rob Base & DJ EZ Rock - It Takes Two 8-6
2. Jedi Mind Tricks - Retaliation vs. Curren$y - Mary 14-0
3. Guru - Take A Look (At Yourself) vs. Young Thug - Check 12-2
4. Danger Mouse & Jemini (ft. J-Zone) - Take Care Of Business vs. Mic Geronimo - Wherever You Are 4-9

1. Ozomatli - Cut Chemist Suite vs. Rob Base & DJ EZ Rock - It Takes Two 9-6
2. Jedi Mind Tricks - Retaliation vs. Curren$y - Mary 15-0
3. Guru - Take A Look (At Yourself) vs. Young Thug - Check 13-2
4. Danger Mouse & Jemini (ft. J-Zone) - Take Care Of Business vs. Mic Geronimo - Wherever You Are 5-9

Even kort, want vanuit vakantie.
Battle 1: close call, word vrolijker van 2na dan van Rob, al ben ik van beide geen fan
2: ook close call. Machtige productie van Stoupe maar nummer blijkt beperkt houdbaar. Mary is ook fijn maar iets te kort/klein om echt indruk te maken.
3: by far makkelijkste keuze tot nu toe, terwijl ik die van Guru niet eens zo briljant vind. Dacht eerst dat iemand voor de grap Young Thug had genomineerd. Toen dacht ik dat het misschien was omdat hij zo'n briljante parodie was op hedendaagse rap. Maar het is allemaal bloedserieus begrijp ik. Snap daar helemaal geen jota van.
4: twee sterke tracks. Vind DM&J wat onderscheidender dan Geronimo. Jammer van J-Zone maar ondanks zijn bijdrage toch stem voor Take care of business

It Takes Two er nu al uit, mijn dansende hart doet pijn

Check is kapot hard, berend94 snapt dingen.

Flipm0de schreef:
It Takes Two er nu al uit, mijn dansende hart doet pijn

Wel een epic track maar voor mij veel te eentonig om vaak op te zetten of zelfs af te luisteren. Maar in een mix of zo prima track

De tracks van Ozomatli, Jedi Mind Tricks, Guru en Mic Geronimo gaan doorrrrrrrrrrr.

Op naar de volgende wedstrijdjes. Daar zitten me toch een partij classics tussen. Bijna te goed voor dit spel zou je kunnen beweren, maar wie weet dat er wat verrassingen uitkomen. Geniet ervan tijdens het lekkere weer!

1. All Natural - 50 Years vs. Big Daddy Kane - Set It Off
2. The Notorious B.I.G. - Kick in the door vs. Raekwon ft. Ghostface Killa & Method Man - New Wu
3. Cunninlynguists ft. Masta Ace - Seasons vs. Mood - Karma
4. Main Source ft. Nas - Live at the Barbecue vs. Great Minds - Doag

Deadline is zondag om 18.00u.

-SprayIt-, 3dwardVan3, aerobag, berend94, Chrisseh, Ernie, Flipm0de, Fred B., GarnalenPeller, Geerten, Gehenna, Glitch, Gyzzz, Harderwiek, JayM, Johnny Marr, jordidj1, Kalikula, Koenr, Kos, MAS, MJ_DA_MAN, niels94, Osiris Apis, overmars89, principal2000, Revo, shaadiq haynes, Shelter, Slowgaze, thgryda, waxs, zaaf, JRLA, Niek, ForWhomThePeteTolls, JLjuju, Yestsida, Kondoro0614, Frank West, Glaciers of Ice, gweah, Kill_illuminati, KILLERBEE99, LarsHiphop, lowieke, madmadder, Silky & Smooth, Ralph.

All Natural - 50 Years vs. Big Daddy Kane - Set It Off 1-0
The Notorious B.I.G. - Kick in the door vs. Raekwon ft. Ghostface Killa & Method Man - New Wu 0-1
Cunninlynguists ft. Masta Ace - Seasons vs. Mood - Karma 0-1
Main Source ft. Nas - Live at the Barbecue vs. Great Minds - Doag 1-0

Lekkere tracks!

JRLA (crew)
All Natural - 50 Years vs. Big Daddy Kane - Set It Off 2-0
The Notorious B.I.G. - Kick in the door vs. Raekwon ft. Ghostface Killa & Method Man - New Wu 1-1
Cunninlynguists ft. Masta Ace - Seasons vs. Mood - Karma 0-2
Main Source ft. Nas - Live at the Barbecue vs. Great Minds - Doag 2-0

Kos
All Natural - 50 Years vs. Big Daddy Kane - Set It Off 2-1
The Notorious B.I.G. - Kick in the door vs. Raekwon ft. Ghostface Killa & Method Man - New Wu 2-1
Cunninlynguists ft. Masta Ace - Seasons vs. Mood - Karma 0-3
Main Source ft. Nas - Live at the Barbecue vs. Great Minds - Doag 3-0

All Natural - 50 Years vs. Big Daddy Kane - Set It Off 3-1
The Notorious B.I.G. - Kick in the door vs. Raekwon ft. Ghostface Killa & Method Man - New Wu 3-1
Cunninlynguists ft. Masta Ace - Seasons vs. Mood - Karma 1-3
Main Source ft. Nas - Live at the Barbecue vs. Great Minds - Doag 4-0

All Natural - 50 Years vs. Big Daddy Kane - Set It Off 3-2

Second Nature heb ik grijs gedraaid, Vintage was ook een leuk album. All Natural heeft die feel good sound met een goed verstaanbare rapper Capital D, die rustig zijn rhymes spit. Zijn delivery laat een heel album lang wat te wensen over, het lijkt in het begin heel vet maar hoe langer je het achtereen luistert hoe meer het voort kabbelt. Echter als je weer andere mc's hoort er tussendoor is hij toch wel een breath of fresh air.
Over het algemeen ben ik zeer te spreken over de producties van deze groep en ook het turntable werk is veilig maar nice. Deze track is een van mijn favorieten.

Set It Off is een klassieker, maar neit alle klassiekers zijn per se uitgemaakte winnaars. Ik denk dat elke self acclaimed hiphopper Set It Off toch wel kent. Kwa lyricism, delivery is dit toch topnotch. Het refrein is ook nice gedaan met scratches. Moet wel zeggen dat de track wat gedateerd klinkt, had het al een tijd niet meer in zijn geheel gehoord. Typisch voor wanneer het uitkwam, is de productie een loop die eigenlijk alleen wordt onderbroken door het refrein. Big Daddy Kane rapt dope maar wel zeer eentonig.
Ik krijg het toch niet over mijn hart om tegen een van de GOATs te stemmen vooral met een track die een van zijn beste werk is

The Notorious B.I.G. - Kick in the door vs. Raekwon ft. Ghostface Killa & Method Man - New Wu 3-2

Ik moet zeggen dat ik Notorious BIg pas laat ben gaan waarderen als volwaardig MC. Tuurlijk kende ik veel tracks maar omdat hij zoveel hits heeft gescoord waarvan velen voortkwamen op faam en producties, ga je toch er snel overheen dat hij eigenlijk een hele dope mc is met vette rhyme schemes, harde delivery en vooral lyrics.
Deze productie vind ik ook vet, een van de betere tracks voor mij van Biggie.

Wu, ik heb vaak een love it minder/love it a lot relatie mee. Ze hebben simpelweg veel teveel gemaakt met een zelfde sound. Op een gegeven moment heb je wel zoiets van ik weet het nu wel.
Maar het is vrijwel nooit slecht, wat latere Wu members daar gelaten. Wu heeft echter ook hele dope tracks gemaakt die je altijd kan draaien omdat het allemaal klopt. Deze track benadert die categorie maar is het voor mij ook weer niet helemaal. Geef hem toch aan Wu ondanks dat ze puur kwa spitten minder komen dan Biggie. Vooral Method Man kan ik op deze track goed waarderen, maar de productie en beat ben ik vandaag meer voor in de mood maar het kan een andere dag anders zijn.

Cunninlynguists ft. Masta Ace - Seasons vs. Mood - Karma 2-3

Deze is lastiger omdat ik beide tracks erg vind afhangen van of ik er in de "mood" voor ben, pun not intended. Eigenlijk hebben ze beide een hardere beat dan wat ik mij kon herinneren. Karma heb ik grijs gedraaid, vooral vanwege de productie en een hongerige mc met een geweldige delivery. Maar als ik puur naar het geheel kijk dan vind ik Seasons Doper vanwege het betere turntable werk en wat veelzijdigste track. Mocht Karma het winnen zou ik er geen enkel probleem mee hebben, beide zijn dope tracks.

Main Source ft. Nas - Live at the Barbecue vs. Great Minds - Doag 5-0

Deze is makkelijk, een über dope track tegen een best aardige track van Great Minds. De draw is een beetje moeilijk voor Great Minds, wat geen topgroep is in NL maar een leuk project tussendoor. Doag is zeker een van de betere tracks op het album maar kan nooit winnen van een historische track met het geweld van Nas en Main Source. Sowieso is Main Source een standaard no brainer, die gasten hebben volgens mij nooit echt iets slechts uitgebracht.

All Natural - 50 Years vs. Big Daddy Kane - Set It Off 4-2
The Notorious B.I.G. - Kick in the door vs. Raekwon ft. Ghostface Killa & Method Man - New Wu 3-3
Cunninlynguists ft. Masta Ace - Seasons vs. Mood - Karma 3-3
Main Source ft. Nas - Live at the Barbecue vs. Great Minds - Doag 6-0

Big Daddy Kane is één van GOAT's, maar ik zet zijn muziek niet zo snel op. 50 Years is weer geen GOAT-materiaal, maar zou wel veel eerder voorbij komen hier.

Ondanks dat beide tracks tof zijn doen ze mij ook niet heel veel. Gisteren had ik Biggie gezegd, vandaag Raekwon...

Ik had een close-call verwacht, maar als de intro van Seasons al hoor ben ik volledig om. Heerlijk nummer (wat overigens ook geldt voor Karma).

Doag had zeker kans om door te gaan tegenover andere nummers, maar is volledig kansloos naast deze klassieker.

All Natural - 50 Years vs. Big Daddy Kane - Set It Off 4-3
The Notorious B.I.G. - Kick in the door vs. Raekwon ft. Ghostface Killa & Method Man - New Wu 4-3
Cunninlynguists ft. Masta Ace - Seasons vs. Mood - Karma 3-4
Main Source ft. Nas - Live at the Barbecue vs. Great Minds - Doag 7-0

Welkom terug Pete!

Silky & Smooth schreef:
Welkom terug Pete!

Ja, dank je wel, kan het allemaal wel gaan uitleggen... Maar dit is niet zo'n forum. Toch maar heel even in t kort: Ik werk al jaren aan mijn zwakke punten... Ik heb een hele periode een lange afstands relatie gehad met een Chinese vrouw... Die is begin dit jaar tot een einde gekomen en sindsdien gaat het berg af. Mijn psychologe was hier van de week en gaf me wat tips en tricks mee wat te doen in allerlei situaties. Die probeer ik nu toe te passen. Het einde.

Welkom terug

Welcome back P! Lekker stemmen en niet meer in discussie geraken is het devies!

-SprayIt- schreef:
Welcome back P! Lekker stemmen en niet meer in discussie geraken is het devies!

Ik geef wel af en toe mijn mening, maar de discussies waarbij ik waarschijnlijk verhit raak, ga ik wel (proberen te) ontlopen.

All Natural - 50 Years vs. Big Daddy Kane - Set It Off 4-4
The Notorious B.I.G. - Kick in the door vs. Raekwon ft. Ghostface Killa & Method Man - New Wu 5-3
Cunninlynguists ft. Masta Ace - Seasons vs. Mood - Karma 3-5
Main Source ft. Nas - Live at the Barbecue vs. Great Minds - Doag 7-0 (pas)

BDK veegt rappend de vloer aan met die natuurlijke rappers. Nobrainer wat mij betreft; opvallende tussenstand dus ook.
Tweede was iets lastiger maar opnieuw geeft het rapniveau de doorslag; Biggie is buitenaards op deze disstrack waarop hij zelfs aan premo een subtiele sneer uitdeelt. Voor Wu-tang prime al moeilijk mee wedijveren, laat staan de late Wu-tang.
Cunninlynguists klinkt altijd fraai maar verveelt ook altijd snel. Producties zijn niet gelaagd genoeg ofso, weet niet wat het is. Puntje voor Mood maar close call.
Laatste geen tijd om te luisteren naar die Doag, maar is ook niet nodig als ik de tussenstand zo zie..

All Natural - 50 Years vs. Big Daddy Kane - Set It Off 5-4
The Notorious B.I.G. - Kick in the door vs. Raekwon ft. Ghostface Killa & Method Man - New Wu 6-3
Cunninlynguists ft. Masta Ace - Seasons vs. Mood - Karma 4-5
Main Source ft. Nas - Live at the Barbecue vs. Great Minds - Doag 8-0

All Natural - 50 Years vs. Big Daddy Kane - Set It Off 6-4
The Notorious B.I.G. - Kick in the door vs. Raekwon ft. Ghostface Killa & Method Man - New Wu 7-3
Cunninlynguists ft. Masta Ace - Seasons vs. Mood - Karma 4-6
Main Source ft. Nas - Live at the Barbecue vs. Great Minds - Doag 8-1

Zonde van Doag zeg, wat een track. Keiharde beat, elke rapper komt on point, fantastische gastverse van Viezerik. Natuutlijk gelden al deze dingen ook voor Live at the BBQ, als je Viezerik vervangt door Nas, wat dat betreft is het eervol ten onder gegaan. Bij mij gaat ie toch nipt naar Great Minds.

50 Years is een fantastische ontdekking trouwens!

All Natural - 50 Years vs. Big Daddy Kane - Set It Off 7-4
The Notorious B.I.G. - Kick in the door vs. Raekwon ft. Ghostface Killa & Method Man - New Wu 8-3
Cunninlynguists ft. Masta Ace - Seasons vs. Mood - Karma 5-6
Main Source ft. Nas - Live at the Barbecue vs. Great Minds - Doag 9-1

Gast
geplaatst: vandaag om 02:26 uur

geplaatst: vandaag om 02:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.