Genres / Hip-Hop / De MuMe-GOAT: Beste Track Editie
zoeken in:
2
geplaatst: 21 juli, 10:45 uur
All Natural - 50 Years vs. Big Daddy Kane - Set It Off 8-4
The Notorious B.I.G. - Kick in the door vs. Raekwon ft. Ghostface Killa & Method Man - New Wu 9-3
Cunninlynguists ft. Masta Ace - Seasons vs. Mood - Karma 5-7
Main Source ft. Nas - Live at the Barbecue vs. Great Minds - Doag 10-1
Lekkere tracks!
Doag ken ik sinds een paar weken door dit topic. Die track gaat hard! Maar toch stem voor Bbq.
The Notorious B.I.G. - Kick in the door vs. Raekwon ft. Ghostface Killa & Method Man - New Wu 9-3
Cunninlynguists ft. Masta Ace - Seasons vs. Mood - Karma 5-7
Main Source ft. Nas - Live at the Barbecue vs. Great Minds - Doag 10-1
Lekkere tracks!
Doag ken ik sinds een paar weken door dit topic. Die track gaat hard! Maar toch stem voor Bbq.
2
geplaatst: 21 juli, 15:55 uur
All Natural - 50 Years vs. Big Daddy Kane - Set It Off 8-5
The Notorious B.I.G. - Kick in the door vs. Raekwon ft. Ghostface Killa & Method Man - New Wu 10-3
Cunninlynguists ft. Masta Ace - Seasons vs. Mood - Karma 6-7
Main Source ft. Nas - Live at the Barbecue vs. Great Minds - Doag 11-1
Hier zat voor mij ook geen wacke track tussen. Toch allemaal wel een duidelijke voorkeur. Set it off vind ik echt next level BDK, Kick in the door een van mijn favo Biggie tracks wint van een gewoon goeie Wu joint. Seasons is echt een persoonlijke classic. Hoe vet Karma ook is, kan ik hier niet anders dan voor CL stemmen. En hoe leuk ik Doag ook vind, is Main Source en Nas van een ander kaliber.
The Notorious B.I.G. - Kick in the door vs. Raekwon ft. Ghostface Killa & Method Man - New Wu 10-3
Cunninlynguists ft. Masta Ace - Seasons vs. Mood - Karma 6-7
Main Source ft. Nas - Live at the Barbecue vs. Great Minds - Doag 11-1
Hier zat voor mij ook geen wacke track tussen. Toch allemaal wel een duidelijke voorkeur. Set it off vind ik echt next level BDK, Kick in the door een van mijn favo Biggie tracks wint van een gewoon goeie Wu joint. Seasons is echt een persoonlijke classic. Hoe vet Karma ook is, kan ik hier niet anders dan voor CL stemmen. En hoe leuk ik Doag ook vind, is Main Source en Nas van een ander kaliber.
2
geplaatst: 21 juli, 16:29 uur
All Natural - 50 Years vs. Big Daddy Kane - Set It Off 8-6
The Notorious B.I.G. - Kick in the door vs. Raekwon ft. Ghostface Killa & Method Man - New Wu 11-3
Cunninlynguists ft. Masta Ace - Seasons vs. Mood - Karma 7-7
Main Source ft. Nas - Live at the Barbecue vs. Great Minds - Doag 12-1
The Notorious B.I.G. - Kick in the door vs. Raekwon ft. Ghostface Killa & Method Man - New Wu 11-3
Cunninlynguists ft. Masta Ace - Seasons vs. Mood - Karma 7-7
Main Source ft. Nas - Live at the Barbecue vs. Great Minds - Doag 12-1
3
geplaatst: 21 juli, 16:39 uur
All Natural - 50 Years vs. Big Daddy Kane - Set It Off 8-7
The Notorious B.I.G. - Kick in the door vs. Raekwon ft. Ghostface Killa & Method Man - New Wu 12-3
Cunninlynguists ft. Masta Ace - Seasons vs. Mood - Karma 7-8
Main Source ft. Nas - Live at the Barbecue vs. Great Minds - Doag 13-1
Last minute stem: leuke ronde met alleen maar goede tot zeer goede tracks. Bijzonder dat Big Daddy Kane lijkt te verliezen - hoewel ik 50 years zeker kan waarderen vind ik het niveauverschil met BDK erg groot. Zelfde heb ik met de 2de battle. Bij Seasons heb ik altijd het gevoel dat ik naar Masta Ace song luister en dat Cunninlynguists de gasten zijn, komt ws ook door de beat. Pech dat ie tegenover een persoonlijke favoriet als Karma staat. Waarschijnlijk ben ik een van de weinige Nederlanders die heel weinig met BBQ-en heeft, maar voor Main Source maak ik graag een uitzondering, doag.
The Notorious B.I.G. - Kick in the door vs. Raekwon ft. Ghostface Killa & Method Man - New Wu 12-3
Cunninlynguists ft. Masta Ace - Seasons vs. Mood - Karma 7-8
Main Source ft. Nas - Live at the Barbecue vs. Great Minds - Doag 13-1
Last minute stem: leuke ronde met alleen maar goede tot zeer goede tracks. Bijzonder dat Big Daddy Kane lijkt te verliezen - hoewel ik 50 years zeker kan waarderen vind ik het niveauverschil met BDK erg groot. Zelfde heb ik met de 2de battle. Bij Seasons heb ik altijd het gevoel dat ik naar Masta Ace song luister en dat Cunninlynguists de gasten zijn, komt ws ook door de beat. Pech dat ie tegenover een persoonlijke favoriet als Karma staat. Waarschijnlijk ben ik een van de weinige Nederlanders die heel weinig met BBQ-en heeft, maar voor Main Source maak ik graag een uitzondering, doag.
3
geplaatst: 21 juli, 17:09 uur
All Natural - 50 Years vs. Big Daddy Kane - Set It Off 8-8
The Notorious B.I.G. - Kick in the door vs. Raekwon ft. Ghostface Killa & Method Man - New Wu 13-3
Cunninlynguists ft. Masta Ace - Seasons vs. Mood - Karma 8-8
Main Source ft. Nas - Live at the Barbecue vs. Great Minds - Doag 14-1
Er gaat hier boven iets mis met de telling volgens mij tussen Berend en JM?
Mijn stemmen toegevoegd, dus hoop dat het zo goed staat.
The Notorious B.I.G. - Kick in the door vs. Raekwon ft. Ghostface Killa & Method Man - New Wu 13-3
Cunninlynguists ft. Masta Ace - Seasons vs. Mood - Karma 8-8
Main Source ft. Nas - Live at the Barbecue vs. Great Minds - Doag 14-1
Er gaat hier boven iets mis met de telling volgens mij tussen Berend en JM?
Mijn stemmen toegevoegd, dus hoop dat het zo goed staat.
0
geplaatst: 21 juli, 19:45 uur
Flipm0de schreef:
En als tie-breaker na de deadline mogen BDK en Cunninlynguists door
En als tie-breaker na de deadline mogen BDK en Cunninlynguists door
Wat is de tiebreaker?
0
geplaatst: 21 juli, 19:55 uur
Als de deadline verstreken is en er zijn gelijke standen dan mag iedereen weer stemmen en is de eerste stem beslissend
0
geplaatst: 21 juli, 20:00 uur
Flipm0de schreef:
Als de deadline verstreken is en er zijn gelijke standen dan mag iedereen weer stemmen en is de eerste stem beslissend
(quote)
Wat een rare regel, maar oké. Thanks
2
geplaatst: 22 juli, 00:37 uur
Dat was een spannende eindsprint met op de valreep de winst voor Big Daddy Kane en de CunninLynguists. Biggie en Main Source met Nas waren duidelijk en gaan ook mee naar de volgende ronde.
Ook de volgende battles beloven vuurwerk.
1. Masta Ace - Acknowledge vs. Sage Francis - Little Houdini
2. Bushwackas - Caught Up In The Game vs. Jawat - Heel Goed
3. EPMD - You Gots To Chill vs. Gravediggaz - 1-800-Suicide
4. Gang Starr ft. Nice & Smooth - DWYCK vs. Atmosphere - The Woman with the Tattooed Hands
Deadline is donderdag om 18.00u.
-SprayIt-, 3dwardVan3, aerobag, berend94, Chrisseh, Ernie, Flipm0de, Fred B., GarnalenPeller, Geerten, Gehenna, Glitch, Gyzzz, Harderwiek, JayM, Johnny Marr, jordidj1, Kalikula, Koenr, Kos, MAS, MJ_DA_MAN, niels94, Osiris Apis, overmars89, principal2000, Revo, shaadiq haynes, Shelter, Slowgaze, thgryda, waxs, zaaf, JRLA, Niek, ForWhomThePeteTolls, JLjuju, Yestsida, Kondoro0614, Frank West, Glaciers of Ice, gweah, Kill_illuminati, KILLERBEE99, LarsHiphop, lowieke, madmadder, Silky & Smooth, Arrie, Ralph.
Ook de volgende battles beloven vuurwerk.
1. Masta Ace - Acknowledge vs. Sage Francis - Little Houdini
2. Bushwackas - Caught Up In The Game vs. Jawat - Heel Goed
3. EPMD - You Gots To Chill vs. Gravediggaz - 1-800-Suicide
4. Gang Starr ft. Nice & Smooth - DWYCK vs. Atmosphere - The Woman with the Tattooed Hands
Deadline is donderdag om 18.00u.
-SprayIt-, 3dwardVan3, aerobag, berend94, Chrisseh, Ernie, Flipm0de, Fred B., GarnalenPeller, Geerten, Gehenna, Glitch, Gyzzz, Harderwiek, JayM, Johnny Marr, jordidj1, Kalikula, Koenr, Kos, MAS, MJ_DA_MAN, niels94, Osiris Apis, overmars89, principal2000, Revo, shaadiq haynes, Shelter, Slowgaze, thgryda, waxs, zaaf, JRLA, Niek, ForWhomThePeteTolls, JLjuju, Yestsida, Kondoro0614, Frank West, Glaciers of Ice, gweah, Kill_illuminati, KILLERBEE99, LarsHiphop, lowieke, madmadder, Silky & Smooth, Arrie, Ralph.
2
geplaatst: 22 juli, 07:13 uur
1. Masta Ace - Acknowledge vs. Sage Francis - Little Houdini 1-0
2. Bushwackas - Caught Up In The Game vs. Jawat - Heel Goed 1-0
3. EPMD - You Gots To Chill vs. Gravediggaz - 1-800-Suicide 0-1
4. Gang Starr ft. Nice & Smooth - DWYCK vs. Atmosphere - The Woman with the Tattooed Hands 1-0
2. Bushwackas - Caught Up In The Game vs. Jawat - Heel Goed 1-0
3. EPMD - You Gots To Chill vs. Gravediggaz - 1-800-Suicide 0-1
4. Gang Starr ft. Nice & Smooth - DWYCK vs. Atmosphere - The Woman with the Tattooed Hands 1-0
2
geplaatst: 22 juli, 10:00 uur
1. Masta Ace - Acknowledge vs. Sage Francis - Little Houdini 2-0
2. Bushwackas - Caught Up In The Game vs. Jawat - Heel Goed 2-0
3. EPMD - You Gots To Chill vs. Gravediggaz - 1-800-Suicide 1-1
4. Gang Starr ft. Nice & Smooth - DWYCK vs. Atmosphere - The Woman with the Tattooed Hands 2-0
2. Bushwackas - Caught Up In The Game vs. Jawat - Heel Goed 2-0
3. EPMD - You Gots To Chill vs. Gravediggaz - 1-800-Suicide 1-1
4. Gang Starr ft. Nice & Smooth - DWYCK vs. Atmosphere - The Woman with the Tattooed Hands 2-0
5
geplaatst: 22 juli, 10:00 uur
1. Masta Ace - Acknowledge vs. Sage Francis - Little Houdini 3-0
2. Bushwackas - Caught Up In The Game vs. Jawat - Heel Goed 3-0
3. EPMD - You Gots To Chill vs. Gravediggaz - 1-800-Suicide 1-2
4. Gang Starr ft. Nice & Smooth - DWYCK vs. Atmosphere - The Woman with the Tattooed Hands 3-0
Vond de eerste close. In Masta Ace hoor ik nog altijd niet meer dan een oerdegelijke rapper zonder edge. Die edge heeft Sage zeker, maar dat nummer is weer net wat te dichtgesmeerd qua productie en die choruslines zijn ook matig. Als het Sage vs Masta Ace zou zijn dan ging mijn stem naar Sage, maar hier krijgt Masta Ace hem net.
Tweede battle is de makkelijkste deze ronde. Vette Buckwild tegen matige Jawat.
Derde battle zijn twee echte klassiekers wat mij betreft. Vind dit de vetste track van EPMD maar als altijd bij hen vind ik de raps wat vlak. Daar staan dan de messcherpe Gravediggaz tegenover. Geweldige gure track. Mag ver komen wat mij betreft.
Tenslotte sterke Atmosphere-track, maar die treft het niet met de loting. Ik heb eerder al uitgelegd waarom ik DWYCK zo geweldig vind. Premo op zijn best en elke rapper klinkt als een vis in zijn water.
2. Bushwackas - Caught Up In The Game vs. Jawat - Heel Goed 3-0
3. EPMD - You Gots To Chill vs. Gravediggaz - 1-800-Suicide 1-2
4. Gang Starr ft. Nice & Smooth - DWYCK vs. Atmosphere - The Woman with the Tattooed Hands 3-0
Vond de eerste close. In Masta Ace hoor ik nog altijd niet meer dan een oerdegelijke rapper zonder edge. Die edge heeft Sage zeker, maar dat nummer is weer net wat te dichtgesmeerd qua productie en die choruslines zijn ook matig. Als het Sage vs Masta Ace zou zijn dan ging mijn stem naar Sage, maar hier krijgt Masta Ace hem net.
Tweede battle is de makkelijkste deze ronde. Vette Buckwild tegen matige Jawat.
Derde battle zijn twee echte klassiekers wat mij betreft. Vind dit de vetste track van EPMD maar als altijd bij hen vind ik de raps wat vlak. Daar staan dan de messcherpe Gravediggaz tegenover. Geweldige gure track. Mag ver komen wat mij betreft.
Tenslotte sterke Atmosphere-track, maar die treft het niet met de loting. Ik heb eerder al uitgelegd waarom ik DWYCK zo geweldig vind. Premo op zijn best en elke rapper klinkt als een vis in zijn water.
2
geplaatst: 22 juli, 10:43 uur
1. Masta Ace - Acknowledge vs. Sage Francis - Little Houdini 3-1
2. Bushwackas - Caught Up In The Game vs. Jawat - Heel Goed 4-0
3. EPMD - You Gots To Chill vs. Gravediggaz - 1-800-Suicide 1-3
4. Gang Starr ft. Nice & Smooth - DWYCK vs. Atmosphere - The Woman with the Tattooed Hands 3-1
Acknowledge en DWYCK zijn natuurlijk fantastisch, maar Little Houdini en de track van Atmosphere hebben beide een speciaal plekje in mijn hart. Storytelling van de bovenste plank, beetje melodramatisch, en unieker in hun soort.
EPMD heeft geen gelukkige loting. Classic tegen classic. Gravediggaz vind ik een tikkeltje beter.
2. Bushwackas - Caught Up In The Game vs. Jawat - Heel Goed 4-0
3. EPMD - You Gots To Chill vs. Gravediggaz - 1-800-Suicide 1-3
4. Gang Starr ft. Nice & Smooth - DWYCK vs. Atmosphere - The Woman with the Tattooed Hands 3-1
Acknowledge en DWYCK zijn natuurlijk fantastisch, maar Little Houdini en de track van Atmosphere hebben beide een speciaal plekje in mijn hart. Storytelling van de bovenste plank, beetje melodramatisch, en unieker in hun soort.
EPMD heeft geen gelukkige loting. Classic tegen classic. Gravediggaz vind ik een tikkeltje beter.
3
geplaatst: 22 juli, 13:10 uur
1. Masta Ace - Acknowledge vs. Sage Francis - Little Houdini 3-2
2. Bushwackas - Caught Up In The Game vs. Jawat - Heel Goed 5-0
3. EPMD - You Gots To Chill vs. Gravediggaz - 1-800-Suicide 1-4
4. Gang Starr ft. Nice & Smooth - DWYCK vs. Atmosphere - The Woman with the Tattooed Hands 3-2
Die laatste track instant liefde. Ik luister te weinig Atmosphere.
2. Bushwackas - Caught Up In The Game vs. Jawat - Heel Goed 5-0
3. EPMD - You Gots To Chill vs. Gravediggaz - 1-800-Suicide 1-4
4. Gang Starr ft. Nice & Smooth - DWYCK vs. Atmosphere - The Woman with the Tattooed Hands 3-2
Die laatste track instant liefde. Ik luister te weinig Atmosphere.
0
geplaatst: 22 juli, 13:23 uur
Kos schreef:
Die slome raps van You gots to Chill zijn juist geweldig
Die slome raps van You gots to Chill zijn juist geweldig
Word. Gruwelijk die raps van EPMD, eigenlijk op dat hele album. Ben echt zwaar fan van Strictly Business. Van de jaren '80 hiphopalbums denk ik de plaat die ik het meest luister.
2
geplaatst: 22 juli, 13:37 uur
1. Masta Ace - Acknowledge vs. Sage Francis - Little Houdini 4-2
2. Bushwackas - Caught Up In The Game vs. Jawat - Heel Goed 6-0
3. EPMD - You Gots To Chill vs. Gravediggaz - 1-800-Suicide 1-5
4. Gang Starr ft. Nice & Smooth - DWYCK vs. Atmosphere - The Woman with the Tattooed Hands 4-2
Fijne ronde
2. Bushwackas - Caught Up In The Game vs. Jawat - Heel Goed 6-0
3. EPMD - You Gots To Chill vs. Gravediggaz - 1-800-Suicide 1-5
4. Gang Starr ft. Nice & Smooth - DWYCK vs. Atmosphere - The Woman with the Tattooed Hands 4-2
Fijne ronde
3
geplaatst: 22 juli, 14:20 uur
1. Masta Ace - Acknowledge vs. Sage Francis - Little Houdini 5-2
Masta Ace vind ik een dope rapper omdat hij goed verstaanbaar is (zijn raps niet schreeuwt), relaxte rhyme schemes heeft (niet te ingewikkeld en gewoon lekker flowend), en lyrisch met meer komt dan de gemiddelde rapper. Deze track is daar ook een voorbeeld van. De productie is niet super dope of zo maar wel nice door toffe scratches.
Sage Francis is hit and miss voor mij, vaker miss dan hit. Dit is weer miss, ik hoor iemand die snel teksten rakelt over een hele saaie productie. Er zit bijna geen afwisseling in, en het refrein is lelijk.
De productie wordt ook nog eens lelijker en lelijker op het eind. Het zal ongetwijfeld een opbouw zijn en symbolisch met de tekst maar ik kan er niks mee. Ik vind het knap van mezelf dat ik het heb afgeluisterd. Ik heb echt wel toffe tracks gehoord van SF maar daar spitte hij meer dan het snel praten over een beat.
2. Bushwackas - Caught Up In The Game vs. Jawat - Heel Goed 7-0
Bushwackas is vetjes, lekkere beat, goede delivery van de raps, productie ook wel nice. Lyrics zijn niet heel bijzonder maar het luistert lekker weg, gewoon een prima flow en lekkere harde beat.
Jawat vind ik een leuke rapper om te luisteren in NL, de productie is wat kaal en eenvoudig maar de beatswitch op 2.30 is wel nice gedaan. Alleen was beter geweest als het dan weer terug ging naar de eerdere productie. Jawat heeft een goede flow maar de teksten zijn denk ik bedoelt om wat harder te spitten wat aggressiever vooral, het is toch een beetje bragging and boasting, dan is zijn delivery wat te passief. Het is een leuke track maar wint het nooit van zijn leven van bushwackas.
3. EPMD - You Gots To Chill vs. Gravediggaz - 1-800-Suicide 1-6
EPMD, het is een beetje hit and miss ook. Niet zo vaak miss als SF maar wel meer die kant op ook. Ik vind juist het rustige spitten wel relaxed, ook de lyrics zijn best nice en ik vind de productie nice met turntable werk en soort van refrein break.
Het verschil in spitten tussen de 2 is wat te weinig variërend, het ebt een beetje weg zo. Nergens shit, maar ook niet super enerverend.
Op deze track vind ik de productie wel een stuk leuker dan het spitten.
Gravediggaz vind ik meestal leuk/ok tot tof.
Deze track valt onder de eerste noemer, de productie is bijna Cypress hill achtig kwa geluidjes, lome beat en zelfs het refrein. De 2e rapper heeft ineens een ander geluid van de eerste wat verfrissend is maar eigenlijk op zichzelf niet heel vet of zo. Maar hier werkt het gewoon lekker kwa afwisseling. Op 2.20 ineens een wisseling in productie, dat is wel nice ook. Over het geheel gewoon wel een ok track maar Gravediggaz heeft veel beter. Ze winnen nipt van EPMD voor mij.
4. Gang Starr ft. Nice & Smooth - DWYCK vs. Atmosphere - The Woman with the Tattooed Hands 5-2
DWYCK, gewoon een hele dope track van het beste album van Gangstarr naar mijn mening.
Ik vind Nice & Smooth ook lekker komen op deze track, ze brengen de vereiste afwisseling om de track dope te maken. Alleen Guru is geen straf maar wat meer variatie maakt het kwa spitten gewoon toffer. De beat is echt dopeness, de productie heeft heel vet turntable werk. Dit is echt zo'n track die op feesten gedraaid kan worden, bij de bbq, tijdens werken, studeren etc.
De scratch break op 3.20 vind ik echt super nice gedaan. Deze track met Coming for Datazz is mijn top 2 van een heel dope album dat wordt moeilijk verslaan.
Atmosphere heeft het een album bijna nooit voor mij maar losse tracks kan slug wel eens verrassen. Want Slug is voor mij vaak het probleem bij Atmosphere. Ants productie is wel ok, niet super tof of zo maar ook niet storend. Slug is voor mij op deze track meer irritant dan toevoegend. Dat half zangerige vind ik irritant, de teksten zijn eigenlijk best interessant maar ik heb het idee dat het wat hakkelig gespit wordt zonder echt een maat te houden. Alsof het niet echt past.
Nee deze track doet me niets.
Gaat heel dik naar Gangstarr
Masta Ace vind ik een dope rapper omdat hij goed verstaanbaar is (zijn raps niet schreeuwt), relaxte rhyme schemes heeft (niet te ingewikkeld en gewoon lekker flowend), en lyrisch met meer komt dan de gemiddelde rapper. Deze track is daar ook een voorbeeld van. De productie is niet super dope of zo maar wel nice door toffe scratches.
Sage Francis is hit and miss voor mij, vaker miss dan hit. Dit is weer miss, ik hoor iemand die snel teksten rakelt over een hele saaie productie. Er zit bijna geen afwisseling in, en het refrein is lelijk.
De productie wordt ook nog eens lelijker en lelijker op het eind. Het zal ongetwijfeld een opbouw zijn en symbolisch met de tekst maar ik kan er niks mee. Ik vind het knap van mezelf dat ik het heb afgeluisterd. Ik heb echt wel toffe tracks gehoord van SF maar daar spitte hij meer dan het snel praten over een beat.
2. Bushwackas - Caught Up In The Game vs. Jawat - Heel Goed 7-0
Bushwackas is vetjes, lekkere beat, goede delivery van de raps, productie ook wel nice. Lyrics zijn niet heel bijzonder maar het luistert lekker weg, gewoon een prima flow en lekkere harde beat.
Jawat vind ik een leuke rapper om te luisteren in NL, de productie is wat kaal en eenvoudig maar de beatswitch op 2.30 is wel nice gedaan. Alleen was beter geweest als het dan weer terug ging naar de eerdere productie. Jawat heeft een goede flow maar de teksten zijn denk ik bedoelt om wat harder te spitten wat aggressiever vooral, het is toch een beetje bragging and boasting, dan is zijn delivery wat te passief. Het is een leuke track maar wint het nooit van zijn leven van bushwackas.
3. EPMD - You Gots To Chill vs. Gravediggaz - 1-800-Suicide 1-6
EPMD, het is een beetje hit and miss ook. Niet zo vaak miss als SF maar wel meer die kant op ook. Ik vind juist het rustige spitten wel relaxed, ook de lyrics zijn best nice en ik vind de productie nice met turntable werk en soort van refrein break.
Het verschil in spitten tussen de 2 is wat te weinig variërend, het ebt een beetje weg zo. Nergens shit, maar ook niet super enerverend.
Op deze track vind ik de productie wel een stuk leuker dan het spitten.
Gravediggaz vind ik meestal leuk/ok tot tof.
Deze track valt onder de eerste noemer, de productie is bijna Cypress hill achtig kwa geluidjes, lome beat en zelfs het refrein. De 2e rapper heeft ineens een ander geluid van de eerste wat verfrissend is maar eigenlijk op zichzelf niet heel vet of zo. Maar hier werkt het gewoon lekker kwa afwisseling. Op 2.20 ineens een wisseling in productie, dat is wel nice ook. Over het geheel gewoon wel een ok track maar Gravediggaz heeft veel beter. Ze winnen nipt van EPMD voor mij.
4. Gang Starr ft. Nice & Smooth - DWYCK vs. Atmosphere - The Woman with the Tattooed Hands 5-2
DWYCK, gewoon een hele dope track van het beste album van Gangstarr naar mijn mening.
Ik vind Nice & Smooth ook lekker komen op deze track, ze brengen de vereiste afwisseling om de track dope te maken. Alleen Guru is geen straf maar wat meer variatie maakt het kwa spitten gewoon toffer. De beat is echt dopeness, de productie heeft heel vet turntable werk. Dit is echt zo'n track die op feesten gedraaid kan worden, bij de bbq, tijdens werken, studeren etc.
De scratch break op 3.20 vind ik echt super nice gedaan. Deze track met Coming for Datazz is mijn top 2 van een heel dope album dat wordt moeilijk verslaan.
Atmosphere heeft het een album bijna nooit voor mij maar losse tracks kan slug wel eens verrassen. Want Slug is voor mij vaak het probleem bij Atmosphere. Ants productie is wel ok, niet super tof of zo maar ook niet storend. Slug is voor mij op deze track meer irritant dan toevoegend. Dat half zangerige vind ik irritant, de teksten zijn eigenlijk best interessant maar ik heb het idee dat het wat hakkelig gespit wordt zonder echt een maat te houden. Alsof het niet echt past.
Nee deze track doet me niets.
Gaat heel dik naar Gangstarr
4
geplaatst: 22 juli, 15:22 uur
1. Masta Ace - Acknowledge vs. Sage Francis - Little Houdini 5-3
2. Bushwackas - Caught Up In The Game vs. Jawat - Heel Goed 8-0
3. EPMD - You Gots To Chill vs. Gravediggaz - 1-800-Suicide 1-7
4. Gang Starr ft. Nice & Smooth - DWYCK vs. Atmosphere - The Woman with the Tattooed Hands 5-3
Masta Ace is één van mijn favoriete rappers. IJzeren discipline, constant hoog niveau, sterke verhalen en verzaakt zelden. Oerdegelijk misschien, maar wel in de meest positieve zin van het woord. Ondanks dat Acknowledge als track an sich meer dan prima is, mis ik de pit/emotie die je verwacht bij een diss track. Iets wat bevestigd wordt door zijn freestyle battle tegenover Boogieman. Overigens bleek de diss naar High & Migthy achteraf nergens op gebaseerd te zijn. Nee, veel Ace-tracks hadden kans tegen Little Houdini, maar deze niet. Little Houdini heb ik daarnaast zelf ingestuurd. Geweldige storytelling en bijzonder fijne muzikale begeleiding. Vrij unieke hip hop track.
Caught Up In The Game is gewoon een heerlijke, bijna stereotype hip hop track. Fijne beat en sterke raps. Heel Goed vind dan echt een paar maten te klein. Sowieso niet zijn sterkste werk...
You Gots To Chill is misschien wel mijn favoriete track van EPMD en soms is de lome flow heel prettig. Zeker bij dit nummer. Alleen als je daarna de delivery van Gravediggaz hoort neig ik toch echt wel meer naar hen...
DWYCK is één van de sterkste nummers deze ronde; lekkere productie en een fijne chemie tussen de rappers. Helaas staat hij tegenover één de beste tracks uit de catalogus van Atmosphere. Weer een stukje storytelling waar je u tegen zegt. Slug op z'n sterkst met verhalen die uit het leven gegrepen zijn. Niet dat ik mij er direct mee kan identificeren, maar zulke verhalen voelen altijd wel heel herkenbaar. Iets wat mij heel erg aantrekt bij Atmosphere.
2. Bushwackas - Caught Up In The Game vs. Jawat - Heel Goed 8-0
3. EPMD - You Gots To Chill vs. Gravediggaz - 1-800-Suicide 1-7
4. Gang Starr ft. Nice & Smooth - DWYCK vs. Atmosphere - The Woman with the Tattooed Hands 5-3
Masta Ace is één van mijn favoriete rappers. IJzeren discipline, constant hoog niveau, sterke verhalen en verzaakt zelden. Oerdegelijk misschien, maar wel in de meest positieve zin van het woord. Ondanks dat Acknowledge als track an sich meer dan prima is, mis ik de pit/emotie die je verwacht bij een diss track. Iets wat bevestigd wordt door zijn freestyle battle tegenover Boogieman. Overigens bleek de diss naar High & Migthy achteraf nergens op gebaseerd te zijn. Nee, veel Ace-tracks hadden kans tegen Little Houdini, maar deze niet. Little Houdini heb ik daarnaast zelf ingestuurd. Geweldige storytelling en bijzonder fijne muzikale begeleiding. Vrij unieke hip hop track.
Caught Up In The Game is gewoon een heerlijke, bijna stereotype hip hop track. Fijne beat en sterke raps. Heel Goed vind dan echt een paar maten te klein. Sowieso niet zijn sterkste werk...
You Gots To Chill is misschien wel mijn favoriete track van EPMD en soms is de lome flow heel prettig. Zeker bij dit nummer. Alleen als je daarna de delivery van Gravediggaz hoort neig ik toch echt wel meer naar hen...
DWYCK is één van de sterkste nummers deze ronde; lekkere productie en een fijne chemie tussen de rappers. Helaas staat hij tegenover één de beste tracks uit de catalogus van Atmosphere. Weer een stukje storytelling waar je u tegen zegt. Slug op z'n sterkst met verhalen die uit het leven gegrepen zijn. Niet dat ik mij er direct mee kan identificeren, maar zulke verhalen voelen altijd wel heel herkenbaar. Iets wat mij heel erg aantrekt bij Atmosphere.
2
geplaatst: 22 juli, 16:21 uur
1. Masta Ace - Acknowledge vs. Sage Francis - Little Houdini 6-3
2. Bushwackas - Caught Up In The Game vs. Jawat - Heel Goed 9-0
3. EPMD - You Gots To Chill vs. Gravediggaz - 1-800-Suicide 2-7
4. Gang Starr ft. Nice & Smooth - DWYCK vs. Atmosphere - The Woman with the Tattooed Hands 6-3
2. Bushwackas - Caught Up In The Game vs. Jawat - Heel Goed 9-0
3. EPMD - You Gots To Chill vs. Gravediggaz - 1-800-Suicide 2-7
4. Gang Starr ft. Nice & Smooth - DWYCK vs. Atmosphere - The Woman with the Tattooed Hands 6-3
1
geplaatst: 22 juli, 19:06 uur
Shelter schreef:
Masta Ace vind ik een dope rapper omdat hij goed verstaanbaar is (zijn raps niet schreeuwt), relaxte rhyme schemes heeft (niet te ingewikkeld en gewoon lekker flowend), en lyrisch met meer komt dan de gemiddelde rapper.
Grappig. Kan me woord voor woord vinden in je beschrijving van Ace. Het is dus puur een kwestie van smaak. Ik hou van meer agressie of vuur of hoe je het noemen wilt en/of toffe wordplay, rijmschema’s, etc en/of bijzondere flow.Masta Ace vind ik een dope rapper omdat hij goed verstaanbaar is (zijn raps niet schreeuwt), relaxte rhyme schemes heeft (niet te ingewikkeld en gewoon lekker flowend), en lyrisch met meer komt dan de gemiddelde rapper.
5
geplaatst: 22 juli, 19:35 uur
1. Masta Ace - Acknowledge vs. Sage Francis - Little Houdini 7-3
A writer’s writer zeggen ze wel eens. Masta Ace is een MC’s MC. Dope lyrics, fijne stem en flow en in dit geval een dikke dissplaat. En flow is wat naar mijn mening ontbreekt bij Sage. En ik vind flow onontbeerlijk.
2. Bushwackas - Caught Up In The Game vs. Jawat - Heel Goed 10-0
Vintage DITC-sound wint het van een ook zeer goede Jawat.
3. EPMD - You Gots To Chill vs. Gravediggaz - 1-800-Suicide 3-7
Dit is de meeste lastige matchup deze ronde. Dat album van Gravediggaz is echt de bomb. RZA, Prince Paul (twee superproducers!) en consorten brachten dit onvolprezen genre-album. Ik vind dit echter niet het beste nummer op de plaat. En dan kan het niet wedijveren met de dope wisselwerking tussen de Green Eyed Bandit en Parrish op een dikke P-funkproductie.
4. Gang Starr ft. Nice & Smooth - DWYCK vs. Atmosphere - The Woman with the Tattooed Hands 7-3
Ook bij mij is Hard To Earn het beste Gang Starr-album. En hoewel ik dit nummer misschien wat te veel heb geluisterd, wint het toch vrij eenvoudig van Atmosphere. Ik ben daarvan geen adept, en als de andere partij dan ook nog de juiste chemie van Nice & Smooth meeneemt, dan is dit niet moeilijk.
A writer’s writer zeggen ze wel eens. Masta Ace is een MC’s MC. Dope lyrics, fijne stem en flow en in dit geval een dikke dissplaat. En flow is wat naar mijn mening ontbreekt bij Sage. En ik vind flow onontbeerlijk.
2. Bushwackas - Caught Up In The Game vs. Jawat - Heel Goed 10-0
Vintage DITC-sound wint het van een ook zeer goede Jawat.
3. EPMD - You Gots To Chill vs. Gravediggaz - 1-800-Suicide 3-7
Dit is de meeste lastige matchup deze ronde. Dat album van Gravediggaz is echt de bomb. RZA, Prince Paul (twee superproducers!) en consorten brachten dit onvolprezen genre-album. Ik vind dit echter niet het beste nummer op de plaat. En dan kan het niet wedijveren met de dope wisselwerking tussen de Green Eyed Bandit en Parrish op een dikke P-funkproductie.
4. Gang Starr ft. Nice & Smooth - DWYCK vs. Atmosphere - The Woman with the Tattooed Hands 7-3
Ook bij mij is Hard To Earn het beste Gang Starr-album. En hoewel ik dit nummer misschien wat te veel heb geluisterd, wint het toch vrij eenvoudig van Atmosphere. Ik ben daarvan geen adept, en als de andere partij dan ook nog de juiste chemie van Nice & Smooth meeneemt, dan is dit niet moeilijk.
1
geplaatst: 22 juli, 23:45 uur
1. Masta Ace - Acknowledge vs. Sage Francis - Little Houdini 8-3
2. Bushwackas - Caught Up In The Game vs. Jawat - Heel Goed 11-0
3. EPMD - You Gots To Chill vs. Gravediggaz - 1-800-Suicide 3-8
4. Gang Starr ft. Nice & Smooth - DWYCK vs. Atmosphere - The Woman with the Tattooed Hands 8-3
2. Bushwackas - Caught Up In The Game vs. Jawat - Heel Goed 11-0
3. EPMD - You Gots To Chill vs. Gravediggaz - 1-800-Suicide 3-8
4. Gang Starr ft. Nice & Smooth - DWYCK vs. Atmosphere - The Woman with the Tattooed Hands 8-3
0
geplaatst: 23 juli, 03:54 uur
Niek schreef:
(quote)
Grappig. Kan me woord voor woord vinden in je beschrijving van Ace. Het is dus puur een kwestie van smaak. Ik hou van meer agressie of vuur of hoe je het noemen wilt en/of toffe wordplay, rijmschema’s, etc en/of bijzondere flow. Ik ben van beide, ik heb tijden dat ik Mobb Deep en Onyx heel vet vind (niet echt een voorbeeld van wordplay of rijmschema's) en dan weer Chino XL, immortal technique en Jedi mind tricks om af te sluiten met Cyne, Masta Ace en Kero One.
Ik begrijp ook heel goed wat mensen saai vinden aan Masta Ace ik persoonlijk vind het echt een lekkere aanvulling op het genre.
8
geplaatst: 23 juli, 09:23 uur
Normaliter ben ik ook niet zo van artiesten waar vrijwel niets op aan te merken valt, omdat er dan ook vaak vrijwel niets is om op te merken. Masta Ace is wel één van de uitzonderingen. Ik heb een periode met hem samengewerkt en daardoor is mijn bewondering voor hem wel gegroeid. Voor mijn eerste ontmoeting kende ik hem oppervlakkig van zijn muziek en vooral van de altijd stoere/norse/serieuze foto's, dus de eerste kennismaking vond ik wel spannend. Zoals vaak bleek hij in het echt supervriendelijk en vooral ook bijzonder gedreven te zijn. In een korte tijd heb ik meerdere shows gevolgd van repetitie's in de middag tot de daadwerkelijk show in de avond. Ondanks dat de setlist, intro's en zelfs de grapjes identiek terug kwamen, was alles tot in de puntjes voorbereid en werd het vol overtuiging uitgevoerd. Net als bij zijn albums. Verder is hij achter de schermen alles behalve een stereotype rapper (wat vaker het geval is); hij rookt niet, drinkt niet, eet gezond, leeft gezond etc. etc. Nu ik dit zo typ klinkt het wel een tikkeltje burgerlijk allemaal, maar dezelfde man staat met zijn bijna zestig jaartjes nog steeds vol overtuiging te rocken op podia. En dat terwijl het ook al bijna 25 jaar geleden is dat er bij hem MS is geconstateerd...
1
geplaatst: 23 juli, 12:52 uur
1. Masta Ace - Acknowledge vs. Sage Francis - Little Houdini 9-3
2. Bushwackas - Caught Up In The Game vs. Jawat - Heel Goed 12-0
3. EPMD - You Gots To Chill vs. Gravediggaz - 1-800-Suicide 4-8
4. Gang Starr ft. Nice & Smooth - DWYCK vs. Atmosphere - The Woman with the Tattooed Hands 9-3
2. Bushwackas - Caught Up In The Game vs. Jawat - Heel Goed 12-0
3. EPMD - You Gots To Chill vs. Gravediggaz - 1-800-Suicide 4-8
4. Gang Starr ft. Nice & Smooth - DWYCK vs. Atmosphere - The Woman with the Tattooed Hands 9-3
* denotes required fields.