Genres / Hip-Hop / De MuMe-GOAT: Beste Track Editie
zoeken in:
1
geplaatst: 23 juli 2024, 15:15 uur
1. Masta Ace - Acknowledge vs. Sage Francis - Little Houdini 10-3
2. Bushwackas - Caught Up In The Game vs. Jawat - Heel Goed 12-1
3. EPMD - You Gots To Chill vs. Gravediggaz - 1-800-Suicide 4-9
4. Gang Starr ft. Nice & Smooth - DWYCK vs. Atmosphere - The Woman with the Tattooed Hands 9-4
2. Bushwackas - Caught Up In The Game vs. Jawat - Heel Goed 12-1
3. EPMD - You Gots To Chill vs. Gravediggaz - 1-800-Suicide 4-9
4. Gang Starr ft. Nice & Smooth - DWYCK vs. Atmosphere - The Woman with the Tattooed Hands 9-4
1
geplaatst: 24 juli 2024, 10:49 uur
1. Masta Ace - Acknowledge vs. Sage Francis - Little Houdini 11-3
2. Bushwackas - Caught Up In The Game vs. Jawat - Heel Goed 13-1
3. EPMD - You Gots To Chill vs. Gravediggaz - 1-800-Suicide 4-10
4. Gang Starr ft. Nice & Smooth - DWYCK vs. Atmosphere - The Woman with the Tattooed Hands 10-4
3. EPMD - You Gots To Chill vs. Gravediggaz - 1-800-Suicide 4-10
4. Gang Starr ft. Nice & Smooth - DWYCK vs. Atmosphere - The Woman with the Tattooed Hands 10-4
0
geplaatst: 24 juli 2024, 20:04 uur
Toch even een vraagje, er staat weliswaar BESTE track. Maar doen jullie ook de track die jullie als je er objectief naar kijkt beter vindt of kies je uit emotie of smaak/voorkeur?
0
geplaatst: 24 juli 2024, 21:14 uur
Smaak/voorkeur voor mij, maar als ik niet/moeilijk kan kiezen tussen twee tracks dan laat ik "objectieve" argumenten soms wel doorslag geven.
0
geplaatst: 24 juli 2024, 21:49 uur
Voor mij ook smaak/voorkeur. Ik heb mijn persoonlijke favorieten ingeleverd en kies ook de tracks die ik het liefste op zet als het er op aan komt? Dit was toch ook min of meer de bedoeling, omdat we anders toch zouden uitkomen op een té voorspelbare finale? Los van dat weet ik ook niet hoe ik anders zou moeten stemmen…
1
geplaatst: 24 juli 2024, 22:51 uur
Silky & Smooth schreef:
Voor mij ook smaak/voorkeur. Ik heb mijn persoonlijke favorieten ingeleverd en kies ook de tracks die ik het liefste op zet als het er op aan komt? Dit was toch ook min of meer de bedoeling, omdat we anders toch zouden uitkomen op een té voorspelbare finale? Los van dat weet ik ook niet hoe ik anders zou moeten stemmen…
Ik denk dat ik een finalist blind kan invullen, de andere is afhankelijk van loting...
BTW: Voorkeur in mijn smaak doet het ook voor mij, niet wat ik het liefste op zet. Want sommige dingen moet je niet te vaak willen luisteren. Ik kan sommige nummers 150x luisteren achter elkaar opzetten/luisteren bij wijze van, maar die moet het dan toch afleggen tegen een track waar ik echt intens van geniet als ik hem opzet. Een daarvan had ik genomineerd, nog niet langs zien komen volgens mij... Denk ook niet dat het voor iedereen is, maar dat is een ander verhaal. Voorkeur van opzetten is niet voorkeur van smaak bij voorbaat bij mij. Zie het als duurdere biertjes en specialere drankjes, die vind ik meestal beter/lekkerder dan de biertjes die ik vaker koop... Zou ik het vaker doen, nee omdat sommige dingen voor meer speciale gelegenheden zijn. Wat een gezeur, hou je mond Zeur-Pete!
1
geplaatst: 25 juli 2024, 03:53 uur
1. Masta Ace - Acknowledge vs. Sage Francis - Little Houdini 12-3
3. EPMD - You Gots To Chill vs. Gravediggaz - 1-800-Suicide 5-10
4. Gang Starr ft. Nice & Smooth - DWYCK vs. Atmosphere - The Woman with the Tattooed Hands 10-5
3. EPMD - You Gots To Chill vs. Gravediggaz - 1-800-Suicide 5-10
4. Gang Starr ft. Nice & Smooth - DWYCK vs. Atmosphere - The Woman with the Tattooed Hands 10-5
1
geplaatst: 25 juli 2024, 06:45 uur
Ik snap het nooit als mensen puur voor hun eigen nominatie gaan alleen omdat het eigen nominatie is. Het is toch geen winst of verlies spel, ik kies gewoon de track die ik op het moment van luisteren het beste vind.
En zoverre ook weer wat tracks gehoord die ik niet kende en dacht dat is vetjes. Altijd leuk dit soort spelletjes.
En zoverre ook weer wat tracks gehoord die ik niet kende en dacht dat is vetjes. Altijd leuk dit soort spelletjes.
1
geplaatst: 25 juli 2024, 10:29 uur
1. Masta Ace - Acknowledge vs. Sage Francis - Little Houdini 13-3
2. Bushwackas - Caught Up In The Game vs. Jawat - Heel Goed 14-1
3. EPMD - You Gots To Chill vs. Gravediggaz - 1-800-Suicide 6-10
4. Gang Starr ft. Nice & Smooth - DWYCK vs. Atmosphere - The Woman with the Tattooed Hands 11-5
Hele duidelijke voorkeuren voor het linkerrijtje van deze battles 1-800-suicide vind ik in album-context goed werken, als losse track doet ie me tegenwoordig een stuk minder. Het wil maar niet klikken met Sage Francis en in mindere mate heb ik hetzelfde met Atmosphere - al ligt deze track me beter. Zet je daar een topper van Ace, EPMD en Gang Starr tegenover dan is de keus snel gemaakt. Deze track van Jawat vind ik niet zo goed, die van Bushwackas wel.
2. Bushwackas - Caught Up In The Game vs. Jawat - Heel Goed 14-1
3. EPMD - You Gots To Chill vs. Gravediggaz - 1-800-Suicide 6-10
4. Gang Starr ft. Nice & Smooth - DWYCK vs. Atmosphere - The Woman with the Tattooed Hands 11-5
Hele duidelijke voorkeuren voor het linkerrijtje van deze battles 1-800-suicide vind ik in album-context goed werken, als losse track doet ie me tegenwoordig een stuk minder. Het wil maar niet klikken met Sage Francis en in mindere mate heb ik hetzelfde met Atmosphere - al ligt deze track me beter. Zet je daar een topper van Ace, EPMD en Gang Starr tegenover dan is de keus snel gemaakt. Deze track van Jawat vind ik niet zo goed, die van Bushwackas wel.
0
geplaatst: 25 juli 2024, 12:48 uur
Shelter schreef:
Ik snap het nooit als mensen puur voor hun eigen nominatie gaan alleen omdat het eigen nominatie is. Het is toch geen winst of verlies spel, ik kies gewoon de track die ik op het moment van luisteren het beste vind.
Dit dus, en eh...ik pleit alvast voor een deel 2

1
geplaatst: 25 juli 2024, 13:04 uur
1. Masta Ace - Acknowledge vs. Sage Francis - Little Houdini 14-3
2. Bushwackas - Caught Up In The Game vs. Jawat - Heel Goed 15-1
3. EPMD - You Gots To Chill vs. Gravediggaz - 1-800-Suicide 6-11
4. Gang Starr ft. Nice & Smooth - DWYCK vs. Atmosphere - The Woman with the Tattooed Hands 11-6
2. Bushwackas - Caught Up In The Game vs. Jawat - Heel Goed 15-1
3. EPMD - You Gots To Chill vs. Gravediggaz - 1-800-Suicide 6-11
4. Gang Starr ft. Nice & Smooth - DWYCK vs. Atmosphere - The Woman with the Tattooed Hands 11-6
0
geplaatst: 25 juli 2024, 13:05 uur
Ergens gaat het fout want de tweede battle telt maar 16 stemmen en de rest 17. Het zal overigens niet heel veel uitmaken....
0
geplaatst: 25 juli 2024, 14:17 uur
Kondoro0614 schreef:
Ergens gaat het fout want de tweede battle telt maar 16 stemmen en de rest 17. Het zal overigens niet heel veel uitmaken....
thgryda heeft dezelfde stand als zijn voorganger, ik weet niet of het bewust is.
0
geplaatst: 25 juli 2024, 16:32 uur
ForWhomThePeteTolls schreef:
Toch even een vraagje, er staat weliswaar BESTE track. Maar doen jullie ook de track die jullie als je er objectief naar kijkt beter vindt of kies je uit emotie of smaak/voorkeur?
Ik weet oprecht niet zo goed, waar ik op moet letten bij objectief kijken naar de tracks. Als het verschil erg groot is, kan ik dat nog wel een soort van objectief proberen te doen (bv. Jawat tegenover de meeste US rappers in dit spel), maar het is toch ook vooral smaak of je bijvoorbeeld EPMD of Gravediggaz hier 'beter' vindt? En soms telt gewoon waar je op het moment meer plezier aan beleeft. Of wat door de bui waarin je verkeert lekkerder binnenkomt. Of heb je een van de twee tracks zo grijs gedraaid dat je er juist geen zin meer in hebt. En dan al die redenen in een soort blender, leiden tot een uitkomst hehe.
1
geplaatst: 25 juli 2024, 16:39 uur
1. Masta Ace - Acknowledge vs. Sage Francis - Little Houdini 15-3
2. Bushwackas - Caught Up In The Game vs. Jawat - Heel Goed 16-1
3. EPMD - You Gots To Chill vs. Gravediggaz - 1-800-Suicide 7-11
4. Gang Starr ft. Nice & Smooth - DWYCK vs. Atmosphere - The Woman with the Tattooed Hands 12-6
Eenvoudige keuzes toch wel deze keer voor mij.
Acknowledge, gruwelijk vette disstrack. Ik weet me nog een Ace-show in Effenaar te herinneren waar een of andere gast recht voor het podium een uur lang alleen maar 'Acknowledge' schreeuwde en helemaal door het dolle ging toen die track eindelijk gedaan werd. Zoals ik volgens mij al eerder heb gezegd, kan ik met Sage Francis tegenwoordig veel meer dan vroeger. Vond dat meer gekke nerderige rap ofzo. Anno nu voel ik zo'n track als Little Houdini en die opbouw in de productie wel veel meer. Maar goed, van Acknowledge win je bij mij niet snel.
Jawat is prima, maar geen partij voor bijna alle ok 90s rap uit de VS. Zo ook niet tegen Bushwackas.
EPMD en Gravediggaz vind ik beide dope, maar zoals eerder gezegd ben ik fan van die EPMD-plaat inclusief deze classic. Stem voor You gots to chill.
Toffe Atmosphere track, maar kan niet op tegen klassieker van Gang Starr.
2. Bushwackas - Caught Up In The Game vs. Jawat - Heel Goed 16-1
3. EPMD - You Gots To Chill vs. Gravediggaz - 1-800-Suicide 7-11
4. Gang Starr ft. Nice & Smooth - DWYCK vs. Atmosphere - The Woman with the Tattooed Hands 12-6
Eenvoudige keuzes toch wel deze keer voor mij.
Acknowledge, gruwelijk vette disstrack. Ik weet me nog een Ace-show in Effenaar te herinneren waar een of andere gast recht voor het podium een uur lang alleen maar 'Acknowledge' schreeuwde en helemaal door het dolle ging toen die track eindelijk gedaan werd. Zoals ik volgens mij al eerder heb gezegd, kan ik met Sage Francis tegenwoordig veel meer dan vroeger. Vond dat meer gekke nerderige rap ofzo. Anno nu voel ik zo'n track als Little Houdini en die opbouw in de productie wel veel meer. Maar goed, van Acknowledge win je bij mij niet snel.
Jawat is prima, maar geen partij voor bijna alle ok 90s rap uit de VS. Zo ook niet tegen Bushwackas.
EPMD en Gravediggaz vind ik beide dope, maar zoals eerder gezegd ben ik fan van die EPMD-plaat inclusief deze classic. Stem voor You gots to chill.
Toffe Atmosphere track, maar kan niet op tegen klassieker van Gang Starr.
1
geplaatst: 25 juli 2024, 18:11 uur
Duidelijke winnaars deze keer: De tracks van Masta Ace, Bushwackas, Gravediggaz en Gang Starr gaan door naar ronde 2.
De volgende vier duels:
1. Cunninlynguists - The Gates vs. O.C. - Time's Up
2. Kanye West - So Appalled vs. El-P - Deep Space 9mm
3. A Tribe Called Quest ft. Leaders of The New School - Scenario vs. Public Enemy - Black Steel In The Hour of Chaos
4. Arsonists & Non-Phixion - 14 Years of Rap vs. Ghostface Killah ft. U-God, Masta Killa, Cappadonna & Raekwon - Winter Warz
Deadline is zondag om 18.00u.
-SprayIt-, 3dwardVan3, aerobag, berend94, Chrisseh, Ernie, Flipm0de, Fred B., GarnalenPeller, Geerten, Gehenna, Glitch, Gyzzz, Harderwiek, JayM, Johnny Marr, jordidj1, Kalikula, Koenr, Kos, MAS, MJ_DA_MAN, niels94, Osiris Apis, overmars89, principal2000, Revo, shaadiq haynes, Shelter, Slowgaze, thgryda, waxs, zaaf, JRLA, Niek, ForWhomThePeteTolls, JLjuju, Yestsida, Kondoro0614, Frank West, Glaciers of Ice, gweah, Kill_illuminati, KILLERBEE99, LarsHiphop, lowieke, madmadder, Silky & Smooth, Arrie, Ralph.
De volgende vier duels:
3. A Tribe Called Quest ft. Leaders of The New School - Scenario vs. Public Enemy - Black Steel In The Hour of Chaos
4. Arsonists & Non-Phixion - 14 Years of Rap vs. Ghostface Killah ft. U-God, Masta Killa, Cappadonna & Raekwon - Winter Warz
Deadline is zondag om 18.00u.
-SprayIt-, 3dwardVan3, aerobag, berend94, Chrisseh, Ernie, Flipm0de, Fred B., GarnalenPeller, Geerten, Gehenna, Glitch, Gyzzz, Harderwiek, JayM, Johnny Marr, jordidj1, Kalikula, Koenr, Kos, MAS, MJ_DA_MAN, niels94, Osiris Apis, overmars89, principal2000, Revo, shaadiq haynes, Shelter, Slowgaze, thgryda, waxs, zaaf, JRLA, Niek, ForWhomThePeteTolls, JLjuju, Yestsida, Kondoro0614, Frank West, Glaciers of Ice, gweah, Kill_illuminati, KILLERBEE99, LarsHiphop, lowieke, madmadder, Silky & Smooth, Arrie, Ralph.
1
zaaf
geplaatst: 25 juli 2024, 18:18 uur
0-1
0-1
1-0
0-1
0-1
0-1
1-0
0-1
0
geplaatst: 25 juli 2024, 19:12 uur
0-2
0-2
2-0
1-1
0-2
0-2
2-0
1-1
0
geplaatst: 25 juli 2024, 20:57 uur
jordidj1 schreef:
Is dit al de tweede ronde?
Is dit al de tweede ronde?
Kwartfinales dacht ik
0
geplaatst: 25 juli 2024, 21:32 uur
0
geplaatst: 25 juli 2024, 21:38 uur
Ah, had 'm ff niet door, maar begrijpelijke opmerking, want dit zijn vier keer twee knallers.
1
geplaatst: 25 juli 2024, 21:51 uur
0-3
1-2
3-0
1-2
0-3
1-2
3-0
1-2
2
geplaatst: 25 juli 2024, 21:54 uur
ForWhomThePeteTolls schreef:
Voor mij is dat 'objectief' beoordelen echt bullshit. Waar wil je dan naar kijken? Op basis van welke criteria? Die overigens voor iedereen anders kunnen zijn oftewel objectief is een illusie.
Als een track mij meer raakt of meer plezier oplevert etc dan is ie wat mij betreft gewoon beter.
1
JRLA (crew)
geplaatst: 25 juli 2024, 22:24 uur
0-4
1-3
4-0
1-3
0-4
1-3
4-0
1-3
0
geplaatst: 25 juli 2024, 22:32 uur
Ik had ook het gevoel dat bepaalde nummers al eerder langs waren geweest, maar ik besef nu dat dit door die MuMe-playlist komt…
1
geplaatst: 25 juli 2024, 22:38 uur
0-5
2. Kanye West - So Appalled vs. El-P - Deep Space 9mm 1-4
3. A Tribe Called Quest ft. Leaders of The New School - Scenario vs. Public Enemy - Black Steel In The Hour of Chaos 5-0
4. Arsonists & Non-Phixion - 14 Years of Rap vs. Ghostface Killah ft. U-God, Masta Killa, Cappadonna & Raekwon - Winter Warz 2-3
0-5
2. Kanye West - So Appalled vs. El-P - Deep Space 9mm 1-4
3. A Tribe Called Quest ft. Leaders of The New School - Scenario vs. Public Enemy - Black Steel In The Hour of Chaos 5-0
4. Arsonists & Non-Phixion - 14 Years of Rap vs. Ghostface Killah ft. U-God, Masta Killa, Cappadonna & Raekwon - Winter Warz 2-3
3
geplaatst: 25 juli 2024, 23:24 uur
0-6
2. Kanye West - So Appalled vs. El-P - Deep Space 9mm 1-5
3. A Tribe Called Quest ft. Leaders of The New School - Scenario vs. Public Enemy - Black Steel In The Hour of Chaos 5-1
4. Arsonists & Non-Phixion - 14 Years of Rap vs. Ghostface Killah ft. U-God, Masta Killa, Cappadonna & Raekwon - Winter Warz 3-3
Time's Up is al jaren een vaste kandidaat als ik een top 5 tracks zou moeten maken binnen het genre, Cunnin heeft geen track die er voor mij bij in de buurt komt.
El-P dan maar, vind het allebei niet helemaal geschikt voor mijn oren... Maar goed, toch maar een keuze gemaakt.
PE is voor mij een veel hogere kwaliteit in lyrics, en ook de productie spreekt me minimaal zoveel aan. Een iconische track van een iconische groep. Dat die kansloos is tegen Scenario (een van de usual suspects, net als Time's Up...waaraan ik schuldig ben, ik beken) is niet vreemd. Een uitstekende track, lekker productie en Busta Rhymes die een ontiegelijk vermakelijke en harde verse dropt. Beetje appels en peren net als de eerste 2 battles IMO.
14 Years of Rap heb ik jaren de instrumental als ringtone gehad. Die joint gaat hard... Die instrumental kun je me voor wakker maken. Trouwens voor diegene die willen weten wat ik nu als ringtone heb: Want You Want this Time? van Gangstarr... Met het telefoongeluid erin gescratched. Leek me wel geestig, maar binnenkort weer eens veranderen. Winter Warz is heeeeeel dope, 14 Years of Rap is voor mij een persoonlijke classic... Weinig dat het daarvan wint.
0-6
2. Kanye West - So Appalled vs. El-P - Deep Space 9mm 1-5
3. A Tribe Called Quest ft. Leaders of The New School - Scenario vs. Public Enemy - Black Steel In The Hour of Chaos 5-1
4. Arsonists & Non-Phixion - 14 Years of Rap vs. Ghostface Killah ft. U-God, Masta Killa, Cappadonna & Raekwon - Winter Warz 3-3
Time's Up is al jaren een vaste kandidaat als ik een top 5 tracks zou moeten maken binnen het genre, Cunnin heeft geen track die er voor mij bij in de buurt komt.
El-P dan maar, vind het allebei niet helemaal geschikt voor mijn oren... Maar goed, toch maar een keuze gemaakt.
PE is voor mij een veel hogere kwaliteit in lyrics, en ook de productie spreekt me minimaal zoveel aan. Een iconische track van een iconische groep. Dat die kansloos is tegen Scenario (een van de usual suspects, net als Time's Up...waaraan ik schuldig ben, ik beken) is niet vreemd. Een uitstekende track, lekker productie en Busta Rhymes die een ontiegelijk vermakelijke en harde verse dropt. Beetje appels en peren net als de eerste 2 battles IMO.
14 Years of Rap heb ik jaren de instrumental als ringtone gehad. Die joint gaat hard... Die instrumental kun je me voor wakker maken. Trouwens voor diegene die willen weten wat ik nu als ringtone heb: Want You Want this Time? van Gangstarr... Met het telefoongeluid erin gescratched. Leek me wel geestig, maar binnenkort weer eens veranderen. Winter Warz is heeeeeel dope, 14 Years of Rap is voor mij een persoonlijke classic... Weinig dat het daarvan wint.
1
geplaatst: 25 juli 2024, 23:31 uur
Arrie schreef:
Voor mij is dat 'objectief' beoordelen echt bullshit. Waar wil je dan naar kijken? Op basis van welke criteria? Die overigens voor iedereen anders kunnen zijn oftewel objectief is een illusie.
Als een track mij meer raakt of meer plezier oplevert etc dan is ie wat mij betreft gewoon beter.
(quote)
Waarom zou je dat niet kunnen bepalen? Ik zou ook niet weten welke criteria, maar ik denk aan kwaliteit van productie (wat je best objectief kunt bekijken), kwaliteit van de tekst, originaliteit van beide dingen. En zo zullen er wel meer dingen zijn waarop je objectief kunt bekijken. Ik ga altijd af op mijn gevoel... Dat is verre van objectief. Proberen objectief te zijn, aandachtig beluisteren... wat zit beter in elkaar, productie en tekst, complementair aan elkaar of niet? Als er meerdere MC's zijn, of ze bij elkaar passen... Wat voor sfeer zet de track neer. Maar idd, het blijft uiteindelijk allemaal subjectief... Anyway, ik heb mijn stemplicht weer achter de rug. Ik ga lekker vroeg een een dutje doen! Peace
* denotes required fields.