MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / De MuMe-GOAT: Beste Track Editie

zoeken in:
Chuck D - Black Thought 1-2
El-P - Busdriver 2-0
Freddie Foxxx/Bumpy Knuckles - Evidence 1-2
Kendrick Lamar - Big L 0-3

Chuck D - Black Thought 2-2
El-P - Busdriver 3-0
Freddie Foxxx/Bumpy Knuckles - Evidence 1-3
Kendrick Lamar - Big L 1-3

Chuck D - Black Thought 3-2
El-P - Busdriver 4-0
Freddie Foxxx/Bumpy Knuckles - Evidence 1-4
Kendrick Lamar - Big L 2-3

Chuck D - Black Thought 3-3
El-P - Busdriver 5-0
Freddie Foxxx/Bumpy Knuckles - Evidence 2-4
Kendrick Lamar - Big L 2-4

JRLA (crew)
Chuck D - Black Thought 3-4
El-P - Busdriver 6-0
Freddie Foxxx/Bumpy Knuckles - Evidence 2-5
Kendrick Lamar - Big L 2-5

Chuck D - Black Thought 3-5
El-P - Busdriver 7-0
Freddie Foxxx/Bumpy Knuckles - Evidence 2-6
Kendrick Lamar - Big L 3-5

Chuck D - Black Thought 3-6
El-P - Busdriver 8-0
Freddie Foxxx/Bumpy Knuckles - Evidence 2-7
Kendrick Lamar - Big L 4-5

Glitch
Chuck D - Black Thought 3-7 moeilijk moeilijk
El-P - Busdriver 8-0 pas
Freddie Foxxx/Bumpy Knuckles - Evidence 2-8
Kendrick Lamar - Big L 4-6

Chuck D - Black Thought 3-8
El-P - Busdriver 9-0
Freddie Foxxx/Bumpy Knuckles - Evidence 2-9
Kendrick Lamar - Big L 5-6

Chuck D - Black Thought 3-9
Chuck D goede rapper, icoon en grondlegger maar Black Thought is kwa lyrics, technisch, delivery en creativiteit gewoon de veel betere rapper

El-P - Busdriver 10-0
El-P heeft met def jux echt wat op de kaart gekregen, ik vind het niet allemaal tof wat hij doet maar Busdriver vind ik eigenlijk nooit vet.

Freddie Foxxx/Bumpy Knuckles - Evidence 2-10
FF is een leuke rapper als je in een mood bent van energieke raps maar eigenlijk klinkt hij vrijwel altijd hetzelfde. Op beats van primo klinkt bijna elke rapper top, FF heeft hier en daar ook wat leuks gemaakt zonder primo maar meerderheid wat ik dig zijn op primo beats. Evidence heel andere stijl, maar goede goed verstaanbare en technische mc. Dilated peoples is kwa rap vooral Evidence en top groep, zijn delivery is niet iets wat ik elke dag opzet maar hij wint hier wel vrij ruim.

Kendrick Lamar - Big L 5-7
KL heeft 2 leuke albums gemaakt GKMC en To Pimp A Butterfly, daarop leek hij een absolute top mc te worden, daarna werd het voor mij een paar leveltjes minder. Goede thema's/teksten, gevarieerde flow (soms on point soms minder), maar op de een of andere manier heb ik het idee dat er veel meer in zit en dat hij minder interessant moet willen doen .

Big L voor mij absoluut een monster mc, een van de biggest contestors voor het winnen van de eindstrijd. Die man had alles, creative wordplay, delivery, flow etc. Ik ben overtuigd dat als hij nu nog geleefd had, de status heeft van big, Tupac, snoop etc. Big L gaat er zwaar overheen tov KL

Chuck D - Black Thought 3-10
El-P - Busdriver 11-0
Freddie Foxxx/Bumpy Knuckles - Evidence 2-11
Kendrick Lamar - Big L 5-8

Chuck verdient eigenlijk een kleiner verschil.

Chuck D - Black Thought 3-11
El-P - Busdriver 12-0
Freddie Foxxx/Bumpy Knuckles - Evidence 2-12
Kendrick Lamar - Big L 6-8

Kos
Chuck D - Black Thought 4-11
El-P - Busdriver 13-0
Freddie Foxxx/Bumpy Knuckles - Evidence 2-13
Kendrick Lamar - Big L 7-8

Chuck D - Black Thought 4-12
El-P - Busdriver 14-0
Freddie Foxxx/Bumpy Knuckles - Evidence 2-14
Kendrick Lamar - Big L 8-8

Chuck D - Black Thought 5-12
El-P - Busdriver 14-1
Freddie Foxxx/Bumpy Knuckles - Evidence 3-14
Kendrick Lamar - Big L 8-9 !!!

Chuck D - Black Thought 6-12
El-P - Busdriver 14-1
Freddie Foxxx/Bumpy Knuckles - Evidence 3-14
Kendrick Lamar - Big L 8-10

zaaf
Chuck D - Black Thought 6-13
El-P - Busdriver 15-1
Freddie Foxxx/Bumpy Knuckles - Evidence 3-15
Kendrick Lamar - Big L 9-10

Chuck D - Black Thought 6-14
El-P - Busdriver 16-1
Freddie Foxxx/Bumpy Knuckles - Evidence 3-16
Kendrick Lamar - Big L 10-10

Kendrick heeft twee van de beste hip hop albums deze eeuw gemaakt, kan niet anders dan voor hem kiezen.

MAS
Chuck D - Black Thought 6-15
El-P - Busdriver 16-1
Freddie Foxxx/Bumpy Knuckles - Evidence 3-17
Kendrick Lamar - Big L 10-11

Chuck D - Black Thought 6-16
El-P - Busdriver 16-1 pas
Freddie Foxxx/Bumpy Knuckles - Evidence 3-17 pas
Kendrick Lamar - Big L 11-11

huck D - Black Thought 6-17
El-P - Busdriver 16-2
Freddie Foxxx/Bumpy Knuckles - Evidence 4-17 pas
Kendrick Lamar - Big L 12-11

Chuck D - Black Thought 6-18
El-P - Busdriver 16-3
Freddie Foxxx/Bumpy Knuckles - Evidence 4-17 pas
Kendrick Lamar - Big L 13-11

JRLA (crew)
Als Kendrick daadwerkelijk wint van Big L, dan respecteer ik de mening van de mensen hier. Ik ben dan alleen wel genoodzaakt af te haken. Big L is in mijn ogen zo’n enorme legende en invloedrijk MC in de cultuur, dat Kendrick nog niet zijn schoenveters mag strikken. Slechts mijn mening.

JRLA schreef:
Als Kendrick daadwerkelijk wint van Big L, dan respecteer ik de mening van de mensen hier. Ik ben dan alleen wel genoodzaakt af te haken. Big L is in mijn ogen zo’n enorme legende en invloedrijk MC in de cultuur, dat Kendrick nog niet zijn schoenveters mag strikken. Slechts mijn mening.

Als je dat nou vooraf ff had gezegd, hadden we rekening kunnen houden met deze emotionele chantage

Chuck D - Black Thought 7-18
Unfair matchup. Chuck is zo belangrijk voor hiphop, een belangrijke stem in mijn jeugd. Black Thought daarentegen is ook een mc per excellence. Sentiment wint!
El-P - Busdriver 17-3
Freddie Foxxx/Bumpy Knuckles - Evidence 5-17
Hoe kan Freddie in vredesnaam lager staan? Hij is energiek, heeft een mic-presence van hier tot Tokio, dist elke phony rapper. Nou ja, Evidence is wel cool, maar in alles het tegengestelde van Bumpy en wat ik wil horen.
Kendrick Lamar - Big L 13-12
De vraag is toch wie de betere mc is, met de best geëquipeerde skillset? Dan is de uitkomst duidelijk.

JRLA (crew)
Nr.4 schreef:
(quote)

Als je dat nou vooraf ff had gezegd, hadden we rekening kunnen houden met deze emotionele chantage

LOL

JRLA schreef:

Helemaal mee eens minus het afhaken.
Big L is voor mij de top 2 contestor om de GOAT te zijn, KL staat er ver van.
Big L heeft eigenlijk alles; delivery, flow, goede teksten, wordplay etc etc. KL heeft het niveau van Big L nog nooit aangeraakt en naar mijn mening niet eens genaderd.
Ben verre van een KL hater, want vond zijn eerste 2 albums goed maar niet super geweldig, maar Big L naar mijn mening een flink paar levels hoger.

Chuck D - Black Thought 7-19
El-P - Busdriver 18-3
Freddie Foxxx/Bumpy Knuckles - Evidence 5-18
Kendrick Lamar - Big L 13-13
Muzikaal en qua thema’s die Kendrick aansnijdt is hij een van de grote, maar ik vind zijn flow niet per se fantastisch, soms zelfs lelijk. Big L daarentegen, wat een beest op de mic.

zaaf
maakt de flow de MC?

zaaf schreef:
maakt de flow de MC?

In sommige gevallen wel, bij andere de stem, bij andere de delivery en het charisma... Dat kan idd zaafje. Anyway deze ronde is weer voorbij. Ik ga nu ter plekke loten en ram het hier neer: 1/16de finale, hoop nu wel van een paar nobodies af te komen. Dat Big L eruit ligt via Kendrick was te voorspellen, maar is natuurlijk wel schandalig! Net als de manier waarop Chuck en Freddie Foxxx worden afgeserveerd...

Anyway de eerste 4 koppels volgen zo, de competitie duurt to dinsdag 15-8-2023 11.59.59

De loting mensjes...

- Nas - Method Man 0-1
Geen Nas-fan, PUNT
- Ice Cube - Snoop Dogg 1-0
Snoop's feestje heeft lang genoeg geduurt, Cube is superieur qua zo ongeveer alles wat je kunt bedenken. Ik heb echter wel dubieuzere dingen gezien ondertussen.
- Kool G Rap - Kendrick Lamar 1-0
Wat JRLA al zei, je zou eigenlijk niet meer meeoen omdat meneer Lamar L eruit heeft gegooid... Tja, smaak is niet te koop. Als hij ook nog Kool G Rap eruit gooit, twijfel ik erover om zelf niet te stoppen Dit mag niet eens spannend worden.
- O.C. - Mos Def 1-0
O.C. heeft gewoon zonder twijfel een van de beste discografieen in Hip Hop. Komt Mos aan met 1½ album, waarvan een met Nazi-boy Talib... Tja, ook qua stemgeluid, flow, lyrics, presence, cadence en wat je allemaal kunt bedenken is O.C. verre weg superieur. ABC-tje leek mij, maar dat heb ik al vaker gedacht. Met het 'eh' aparte publiek hier werd ik verrast echter op een onplezierige manier.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:03 uur

geplaatst: vandaag om 08:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.