MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / 2Pac of Biggie?

zoeken in:
eazyfan
Ten eerste sorry van mijn fout i.v.m. Changes, ik vind beide Mc's erg goed; maar van sommige dingen die ik hier lees sta ik echt te lachen;
Misty44 schreef:

Waarom moet je meteen iemand afzeiken als ie niet dezelfde smaak heeft als jou?
Omdat mensen als jij dan de goede artiesten dissen en 50 Cent props geven ,komaan zeg The Massacre op 4 ,
Misty44 schreef:
Ik zeg eerlijk ik vind 50 relaxed om naar te luisteren, maar de hype is wel over. Wat nu uitkomt is meer van hetzelfde en hij zal zich vernieuwend op moeten stellen wil hij de top vasthouden
welke top? die van de commercie die nergens op slaat?
Misty44 schreef:
ik zeg toch niet dat je respect moet hebben voor iemand die rijker is,
ow dat zeg je wel, dat ze daar niet aan kunnen tippen ,Relax maakte je al belachelijk met
Relax schreef:
Dus jij wilt Canibus slechter noemen dan Vanilla Ice ?
vet gezegd ,Canibus vs. Vanille in een battle ;lol; ik mag er niet aan denken.
Misty44 schreef:
Maar als ik die commercieele hip hoppers nou es langs elkaar zet: 50 Cent / Akon / Young Jeezy/ Ja rule / Fat Joe / Kanye West etc.
Dan vind ik 50 cent absoluut de beste, Kayne komt op 2 en Fat Joe op drie. Hoe denk je daar over?
Dat je geen verstand hebt, maar ok Mobb Deep zit nog in je top10 maar 3 plaatsen lager dan The Massacre LMFAO,
Misty44 schreef:
HEb toevallig een half album gedownload van die Immotrtal Technique
wat ben je daar nou mee, half album en wil dan die kerel vegelijken met 50 ,
Misty44 schreef:
Immortal technique, sorry maar hier hou ik echt niet van, het volgens iedereen o zo geweldige Obnoxious kan mij niet bekoren
uhu en Candyshop;Just A Lil Bit,en die andere wel ,en je top10 zot vol met Greatest Histen ,Obnoxious is een van de beste van Immortal technique en dan durf je zo een prachttrack dissen, en dan nog met Greatest Hitsen en Dr. Dre en 50 ,Nu weet ik dus dat we je niet serieus mogen nemen .

en veel verkopen is nog lang niet zo slecht, kijk maar naar Biggie en Pac vroeger,(waar deze topic over gaat ),maar zij maakten nog leuke teksten met betekenis als Juicy enzo.... , de commercie van vandaag is ,Chris Brown,Nelly,enzo, die komen lang niet dicht bij de echt goede als: Pac,Biggie,Immortal Technique,Jedi Mind en nog zoveel andere.

Deze Discussie hoort eigenlijk hier: http://www.musicmeter.nl/forum/8/1840, want hier raken we erg off-topic door alle artiesten van de coasten te bespreken maarja.

Ja ik zei ook al dat het offtopic werd

Ik breng het bij deze ONtopic:
Ik kies voor BIGGIE!
2Pac heeft natuurlijk veel meer op de markt gebracht en zou je daarom een grotere kunnen noemen, maar Biggie heeft de kans niet gehad meer op de markt te brengen. Verder heeft Pac, naar mijn mening, te veel ingeboet aan geloofwaardigheid op All Eyez On Me. Een, overigens goed, album dat opeens flink afwijkt van zijn normale stijl. Het album is vooral goed vanwege de weergaloze producties, daar waar Pac op andere albums de kwaliteit vooral door zijn rappen omhoog stuwt.
Dan naar Biggie. De kwaliteit van zíjn albums zijn echt enkel en alleen te danken aan zijn rapkwaliteiten. Natuurlijk zijn de producties goed, maar daarin blinken zijn albums niet uit. Iedereen heeft het altijd eerst over het geweldige stemgeluid en de onovertroffen flow van Big Poppa. Pas daarna volgt de bewondering van met name de Easy Mo Bee-producties.
Verder vind ik dat Biggie, anders dan 2Pac, een veel eigere stijl heeft. Pac was een grandioos rapper, maar hij rapte wel op een manier die anderen ook deden, hij deed dat alleen beter. Biggie springt er toch meer uit. Hij klinkt anders...
Toch blijft het verschil ontzaglijk klein. Want waren ze blijven leven, dan had Biggie misschien ook wel met een te commercieel album op de proppen gekomen. En gezien het feit dat Pac's laatste album (die na All Eyez On Me) Makaveli; The Don Killuminati (schrijf je dat zo?) verre van commercieel en briljant was, had het heel goed gekunt dat als beiden nog leefden ik voor Pac had gekozen.
Dit is echter niet het geval, dus roep ik nu uit volle borst: BIGGIE!

Ja maar 2Pac is toch de GOAT? dat weet iedereen!
ja toch?

Improvision
satéprikker schreef:
ja toch?

ahzo, ik dacht dat dat LL Cool J was

Improvision schreef:
(quote)

ahzo, ik dacht dat dat LL Cool J was

In de filmindustrie wellicht?

Misschien kom ik nu als een leek over maar, GOAT?

CaliLove
Niek schreef:
Misschien kom ik nu als een leek over maar, GOAT?

Greatest Of All Times

satéprikker schreef:
ja toch?

Nee dat weet niet iedereen want dat kun je niet weten, want het is een mening en ik zeg: BIGGIE.

BIGGIE? dat was toch die rapper niet in die boot paste van één van Diddy's video?
Man die gozer is totaal niet belangrijk geweest voor de hiphop scene.
...of niet MJ_DA_MAN?

Ok met jou kun je ook al niet fatsoenlijk discusieren. En wat bedoel je met belangrijk geweest? Ben jij ook al zo'n wanhpoig 2Pac fannetje die denkt dat 2Pac dé rapper is en denkt dat 2Pac rapt heeft uitgevonden ook een zeer goed argument:

satéprikker schreef:
BIGGIE? dat was toch die rapper niet in die boot paste van één van Diddy's video?

eazyfan
ze waren allebei belangrijk, ze hebben zeer goede muziek achtergelaten wie je beter vind is een persoonlijke keuze, maar zeggen dat ze onbelangrijk waren is wel best zielig .

2Pac is gewoon de meest veelzijdige rapper ooit. 2Pac is eigenlijk gewoon de man die 80% van dehuidige rappers heeft geinspireerd om muziek te maken. De Godfather of rap zo mag je hem wel noemen.

Wat heeft Biggie eigenlijk gedaan? vertel eens?

satéprikker schreef:
De Godfather of rap zo mag je hem wel noemen.

Als je hem maar niet de Godfather of Hip-Hop noemt, ik vind hem trouwens niet de Godfather, hij was niet de eerste, hij is meer de Kroonprins.

Jup wat ik al verwachte, iemand die denkt dat 2Pac een god is en hij alles voor hiphop heeft gedaan. FOUT. Zowel Biggie als 2Pac waren over het algemeen de grootste rappers van de coasten in USA. Waar 2Pac 5 jaar (succes) over deed deed Biggie in een jaartje. Toen Pac eenmaal bekend werd (1995) was hiphop alweer een jaar of 20 oud, dus onzin dat hij de ''Godfather'' is, dat is hij misschien voor mensen die zich niet verdiepen. En alsof mensen niet worden geinspireerd door Biggie. Maarja ik heb al gezien wat voor iemand jij bent, ga een cursus hiphop volgen en kom dan terug.

Biggie kopieerde 2Pac, geen wonder dat hij er maar een jaartje voor nodig had. 2Pac is die echte neger die zijn succes alleen aan zichzelf te danken heeft.
Lets face it, 2pac is een legende Biggie nu niet en nooit niet.

satéprikker schreef:
Biggie kopieerde 2Pac, geen wonder dat hij er maar een jaartje voor nodig had. 2Pac is die echte neger die zijn succes alleen aan zichzelf te danken heeft.
Lets face it, 2pac is een legende Biggie nu niet en nooit niet.

Biggie geen legende? Waar ga jij naartoe? Biggie is net zo'n legende voor de Hip-Hop als Nelson Mandela in Zuid-Afrika. Biggie is de enige rapper die na 2 zeer goede albums aan de eeuwige top stond. 2Pac is een legende, maar ken je eigenlijk wel muziek van hem?

Tuurlijk ken ik muziek van 2pac. Ik ben die hard 2pac fan. Ik heb al zijn cd's en nog wat dvd's. Deze man is groots.
Van Biggie ken ik ook redelijk wat, maar een hele cd van die man luisteren, nee dat hou ik niet vol. Wat een irritante stem heeft hij, alleen om die reden luister ik niet naar de inhoud van zijn teksten. (waarvan ik vermoed dat ze lang niet zo goed zijn als die van 2pac)

Irritant? Jij bent de eerste die ik dat hoor zeggen Iedereen zegt hier juist dat zijn stem relax is, van biggie ken je niet redelijk wat, je kent het of niet (2 albums). Maar dat je voor 2Pac kiest ok mooi , dat is mening, maar om nu direct biggie de grond in te boren.

Ja maar ik ben nog van de oude stempel, ben je voor 2Pac dan ben je tegen Biggie.

Wat een ontzettende zeverzak ben jij. Biggie kopieërt 2Pac?? Wel eens gehoord van verschillende stijlen? Eastside, Westside. Biggie is een totaal verschillende rapper dan 2Pac. Maarja als 2Pac ruzie had met bijv. Jay-Z zou je nu hebben gezegd dat Jay-Z 2Pac kopieërde. Je kent Biggie niet eens. REDELIJK WAT IS NIET GENOEG. Hier uit kan ik al opmerken dat je weer vooroordeeld, want iedereen die 2Pac én Biggie goed en veel ervan heeft beluisterd, kan opmaken dat het totaal 2 verschillende rappers waren, qua tekst, qua flow en qua beats. Maarja ik had het goed, een die-hard fan die alles wat niet met 2Pac heeft te maken heeft of waar Pac ruzie mee had meteen afzeiken. Ga maar lekker naar zo'n fansite waar ook van die wanhopige fans zitten als jij.

En dan te bedenken dat volgens jou ''the Godfather van rap'' als vrolijke dancer begon bij Digital Underground.

Je hebt gelijk, ik ken Biggie niet goed. Maar ik heb nou niet het idee dat ik iets mis in mijn hiphop verzameling.
Maar vinden jullie 2Pac eigenlijk een beetje goede rapper??

Jawel, ik vind Biggie alleen beter omdat eastside mijn voorkeur heeft. Maar wat je allemaal zegt slaat gewoon nergens op.

Eastside, daar wordt je toch ontzettend depressief van? De meeste eastside rappers klinken ook een beetje gefrustreerd op de een of andere manier...Het mag van mij allemaal wel wat swingender, iets meer Nelly weet je wel.

NELLY??????

ja wat blijer, dat mag eastside wel wat worden...you know...a bit more Nelly.

Dan wordt de eastside nog slechter dan Dirty South rotzooi. Eastside is juist wat rustiger. Maar mag ik weten welke rappers je uit de eastside kent voor dat je verder gaat?

Apathy, Celph Titled, Esoteric, Louis Logic, Cage, Yakballz, Masai Bai, Tame-One, El da Sensei, Copywrite, Vast Aire, Vordul, Breez avahflowin, C-rayz Walz, Poison Pen, LIFE Long, Akir, IT, Hasan Salaam, Show&AG, Diamond D, Lord Finesse, OC, Will Tell, Block McCloud, Pumpkinhead, Q-Unique, D-Stroy, Freestyle, Swel Boogie, Jise One, Vinnie Paz, ill Bill, Sabac, Goretex, Mr Hyde, Percee P, Breezly Brewin, Blueprint, Brother Ali....etc.

misschien zijn er een paar verhuist, geen flauw idee.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:15 uur

geplaatst: vandaag om 18:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.