MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / 2Pac of Biggie?

zoeken in:
Ik denk dat BIG populairder is dan 2Pac hoor, dat gevoel heb ik tenminste. Ready To Die staat hoger in de notering dan Me Against The World. Maar daar tegenover staat wel dat All Eyez On Me ook in de notering staat, een plaat meer dus.

Ik ben nu een beetje in de ban van BIG, ik denk dat ik Ready To Die een eeuwige plek in mijn top 10 ga zetten, wat een dijk van een plaat is dat zeg. Me Against The World vind ik wel toch wat beter, door de gevoelens die het oproept bij mij en de inhoud.

Outblasty schreef:
[
Ik heb een tijd lang alleen maar 2pac geluisterd, en alles wat hij maakte was geweldig, hij was veruit de beste rapper die er was.

Zo was ik ook jaren geleden... zo zie je maar. Er zijn wel meer hiphopfans met een "2Pac-verleden". Ik heb mijn ziekelijke idiolatrie voor 2Pac nu al jaren achter mij gelaten, maar wees maar zeker dat ik ook in mijn vroege puberjaren heel lang oogkleppen heb opgehad. Nu kan ik 2Pac gewoon beter en objectiever plaatsen als "een" rapper binnen een heel uitgebreid en gevarieerd scala aan rappers. En ja ik vind hem nog steeds goed, op de ene plaat beter dan de andere. En dat heeft deels wel met sentiment en nostalgie te maken, maar toch ook deels omdat hij effectief een unieke delivery had...

Easy Mo Bee Talks Label, Artists, Tupac's Emcee Skills

December 4th, 2008 | Author: Jake PaineAfter last week telling HipHopDX about his participation in scoring Notorious [click to read],

Easy Mo Bee provided DX with some additional news about his present work.
The producer for much of Notorious B.I.G.'s classics on Ready To Die and Life After Death said that he's concentrating on bringing new artists into the game.
"I have an artist named Honey, out of Brooklyn. She's a rapper, and she sings a little bit. You can look forward to that." Mo Bee added that Honey is planning an '09 digital release. "That's the new curve, so I'm trying to stay ahead and with it. You can look forward to seeing me doing that right there. You have also have something called Easy Mo Records, with an artist named Noell. She's R&B/Hip Hop, a singer. Also, there's my association with Platinum Ice Records." The latter collaboration will yield artists named Miss Quick and J Dot.
Mo Bee also worked with 2Pac on his seminal 1995 Me Against The World effort. The album included an more Hip Hop-rooted album from the famous rapper, with tracks like "Old School" [click to read] and the notable alliteration on the famous opener "If I Die 2Nite" [click to read].
The Brooklyn producer who worked with Big Daddy Kane, Freddie Foxxx and Slick Rick was asked, in the wake of recent debate of Tupac Shakur's emcee merits, if he was trying to demonstrate his lyrical side. "I'll be real honest with you, it wasn't that I did that much coaching for him in the studio. Come on. Tupac? He was ready. He already knew what he wanted to do," said Mo Bee about 'Pac's talents as an emcee. "I'm serious, I don't think I ever, in the studio, had to come back and tell him, 'Could you do this over or do that over?' The dude was just ready, man, all the time. I think, if anything, that helped bring a different something out of him, was my music, was my tracks. Because the texture of my music was a lot different from the people he worked with."
There, Mo Bee paused to acknowledge the recent tragic death of producer Johnny J [click to read], who also worked on numerous 2Pac albums. "I want to give a special rest in peace to Johnny J, one of the producers that worked with him across the span of a lot of tracks that [2Pac] did."
Mo Bee clarified, "There's a difference from Johnny J and Easy Mo Bee. I think the stuff that I was doing with him just brought something different out of him. You're right, on my tracks, he felt like he might have needed to be a little more lyrical than necessary," he said with a laugh. "That opening line [from 'If I Die 2Night'], still to this day, I can't remember it by heart, he got too many P's in there for me. I gotta go back and see if I can remember it."
Earlier this year, Easy Mo Bee produced the intro from Termanology's Politics As Usual.

Superbeertje
Ik zit eigenlijk al een hele tijd met een vraag, is er nu al antwoord op wie wie heeft vermoord? Zal wel nog niet bekend zijn, de speculaties ken ik al maar is er al bewijs of zo?

Relax
=_=

biggie heeft 2pac doodgeschoten, daarna zei tupac: haha ik leef nog, heeft hij biggie doodgeschoten

Maar toen stond Elvis ineens voor 2pac's neus en schoot 2pac en zichzelf neer.

RedLightCityBoy
nega schreef:
biggie heeft 2pac doodgeschoten, daarna zei tupac: haha ik leef nog, heeft hij biggie doodgeschoten

En toen klom Kurt Cobain uit zijn graf en knalde Elvis neer met zijn zelfmoord geweer, waarna Jam Master Jay (die het allemaal gezien had) zei: shit, ik had beter boven bij Big L moeten blijven.

Superbeertje
Komen Kennedy en Proof er ook nog in voor...

Yup, net als Charizma, Camu Tao, Jay Dee en Bob Marley, die hebben een kaart club opgericht en daar mogen 2Pac en Biggie lekker niet aan mee doen.

raffael77
Wat jullie vergeten is dat er in hiphop land een echte killer was en zijn naam is Keith Cowboy die ze allemaal neer knalde omdat ie graag samen wilde zijn met zijn rap idolen uit de toekomst LOL.

Harco
Subroc.
Pimp C.

Ik heb de gehele dode lijst op m'n youtube account staan.
Zie me profiel voor een eventuele link.

mense er is geen discussie mogelijk!
Biggie komt veel beter uit de hoek dan pac!
begrijp me nie verkeerd Pac is een goeie rapper,MAAR!!!!!
Biggie heeft met zijn eerst 2 albums betreikt wa 2pac pas na een 3a4 keer is gelukt. Pac heeft TE veel albums uitgebracht die veel helemaal niks voorstellen,als pac het (nou zijn nakomelingen dan) het zoude houde op een paar Goeie albusm was deze discussie niet mogelijk kwam pac op 1. Pac heeft veel gedaan voor de rechten in american voor de zwarte waardoor ie veel meer impact kreeg enz.
mrah lyricly vind ik biggie tog better!
wie si het met me eens?

Welk album van 2pac mag nou echt een classic worden genoemd.
De ene zegt Me Against The World de ander All Eyez On Me en een totaal iemand ander weer 7th day.

Qua impact enzo is all eyez on me erg groot maar ook niet meer.
Het word een battle tussen Me against en the 7th day

persoonelijk denk ik dat Me against the world veel specialer en ook meer in het straatje van 2pac zelf. Maar the 7th day blijft m'n favo'.

Enig idee?!

Harco
Kill_illuminati schreef:
Ik heb de gehele dode lijst op m'n youtube account staan.
Zie me profiel voor een eventuele link.

Wat is daar "geheel" aan?

grimy_jason
Harco schreef:
(quote)

Wat is daar "geheel" aan?

Poging tot grappig zijn is mislukt....

Harco
Grappig zijn? Lul op, kerel. Daar missen gewoon zoveel artiesten.

grimy_jason
Harco schreef:
Grappig zijn? Lul op, kerel. Daar missen gewoon zoveel artiesten.

Had ie Elvis er misschien ook moeten bij zetten? Hij heeft daar toch alle Hip-Hop artiesten staan?Ik weet dat er veel Bloods and Crips die destijds die tapes hebben opgenomen zijn neergeschoten of andere reden zijn gestorven maar ik kan niet echt veel andere Hip-Hop artiesten opnoemen die niet op zijn lijst staan.

Harco
Ga niet de wijsneus uithangen als je er blijkbaar de ballen verstand niet van hebt.

grimy_jason
Harco schreef:
Ga niet de wijsneus uithangen als je er blijkbaar de ballen verstand niet van hebt.

Als jij er dan zoveel verstand van hebt, stel ikv oor dat je de volgens jou "missing artists" er dan bij zet.

Harco
Subroc (KMD).
Camu Tao.
Seagram.
Frosty Freeze (Rock Steady Crew).
KL (Screwball).
Mongo (Crooksters).

Die schieten mij zo te binnen (behalve Mongo zijn ze allen wel bekend).

grimy_jason
Nou ja Bugz van D-12 staat er ook niet bij....
Misschien toch maar is de lijst bijstellen "LifeOfAnOutlaw"....

Harco

raffael77
Keith Cowboy (The Furious 5)
Buff Love (The Fat Boys)
Trouble T-Roy (Heavy D & The Boys)
Pete Rock & CL Smooth track The Reminisce is een ode aan hem.
Disco D
MR. Cee (RBL Posse)
DJ Cee (Mac Mall's DJ)
Seagram
Black Dynasty
Rappin Ron (Bad-N-Fluenz)
JoJo White (Bored Stiff)
DJ Caravan (FunkSoulJazz)

De laaste aantal namen zijn van artiesten uit Bay Area.
Sommige dood geschoten andere overleden.

De meeste daarvan waren actief in de jaren 90.

Freaky Tah (Lost Boyz)

wel ontopic blijven jongens haha:p

Superbeertje schreef:
Ik zit eigenlijk al een hele tijd met een vraag, is er nu al antwoord op wie wie heeft vermoord? Zal wel nog niet bekend zijn, de speculaties ken ik al maar is er al bewijs of zo?

nix is nog echt bewezen:p

RedLightCityBoy
Flash N Bone (BTNH) ook dood.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:23 uur

geplaatst: vandaag om 19:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.