MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / 2Pac of Biggie?

zoeken in:
luijsterburg

raffael77 schreef:
Het wordt gewoon tijd dat ze de fakers in de game aanpakken en laten verdwijnen.

Welke fakers? als je 2pac bedoelde heb ik hier wel een argument over. 2pac werd rond the Thuglife periode('94) gevraagt door Gang OG's (oprichters) of hij hen wilde leiden, dat noem ik niets gewoon of fake. Heb je wel eens de Thuglife code gelezen?!
Daarin staan allemaal regels die je als gang member niet mag overschreiden., en zal je denken is hij pro-gang dan? nee hij is gewoon realistisch om te denken dat gangs niet zomaar verdwijnen, hij kwam gewoon met de oplossing tegen het geweld van onschuldigen.

Hypnotick
raffael77 schreef:
Het wordt gewoon tijd dat ze de fakers in de game aanpakken en laten verdwijnen.

Wat maakt het nou uit of een artiest fake of echt is, zolang de muziek maar goed is, je zit hier op musicmeter en het woord zegt het eigelijk al je hoort artiesten te beordelen op muziek en niet op imago, uiterlijk of iets dergelijks. het maakt dus eigelijk niet uit of een rapper niks anders doet dan liggen in een foetushouding in het huis van z,n kapitalistische ouders. het draait namelijk puur en alleen om de muziek en zolang dat goed is moet je gewoon nergens over klagen vind ik.

RedLightCityBoy
Tupac en Big zijn niet te vergelijken.
Ookal bevalllen tupac's albums mij beter in zijn geheel.
Big heeft ook iets eigens wat niemand anders heeft.
Zijn flow is misschien wel de beste ooit.

Biggie vs. Tupac..
ze zijn beide dood, dus er is geen versus meer tussen hun..?
En dan nog wat.. Ze hebben elkaar zowat neergeschoten.

RedLightCityBoy
Je kunt toch wel zeggen wie je beter vond...

raffael77
Tupac krijgt meer credits voor zijn slechte albums die na zijn dood zijn uitgebracht. Het is een feit omdat in menig docu is aangegeven dat hij op zijn best was in zijn begin tijd. Dus fuck zijn Death Row tijd want die is bullcrap.

Biggy had een veel betere flow en dope stoere stem. Dat in combinatie was unique en bracht hem naar ongekende status.

Onderling doen ze elkaar niet veel maar beiden zijn te overschat door media en zij worden gezien als meesters terwijl ze er eigenlijk niet in thuis horen.

Nu liever deze topic sluiten. Het wordt zo'n zeik topic

Heb ik al meerdere malen aan de crew gevraagd raff (ook voor het Jay-Z/Nas en 50 Cent/The Game-topic), maar omdat er blijkbaar de behoefte is om te vergelijken blijven ze open.

raffael77 schreef:
Biggy had een veel betere flow en dope stoere stem. Dat in combinatie was unique en bracht hem naar ongekende status.

Dat is duidelijk jouw mening, geen feit.

Biggie werd trouwens niet door andere east coast rappers gelieft. Natuurlijk vind ik Biggie dope maardan het liefst niet de sloom rappende maar meer
"Machine gun phunk" achtig.

Tupac heeft een legendarische status gekregen vanwege z'n levensverhaal, charizma en meer. Maar in iedergeval niet dankzij z'n rap kwaliteiten, dat hij welliswaar massa's mensen raakt met z'n stem en delivery doet daar niet toe.

Kill_illuminati schreef:
Maar in iedergeval niet dankzij z'n rap kwaliteiten, dat hij welliswaar massa's mensen raakt met z'n stem en delivery doet daar niet toe.
Zijn dat geen rapkwaliteiten dan?!

Niek schreef:
(quote)
Zijn dat geen rapkwaliteiten dan?!

Sorry bedoelde eigenlijk de lyrics.

Ter aanvulling: Rappen is niet moeilijk dat kan iedereen, er zijn duizende rappers. Maar de truc is om je te kunnen onderscheiden en zo groot en onvergeten kan blijven.

Van mij krijgen ze zoiezo eeuwig respect.

Harco
Kill_illuminati schreef:
Ter aanvulling: Rappen is niet moeilijk dat kan iedereen

aire.
Hahaha, grootste onzin éver.

Maar niet iedereen kan goed rappen; dat probeert ie natuurlijk te zeggen.

Harco
Dat kun je dan over alles in het leven zeggen: ja, ik kan het wel, maar niet goed.

Ter aanvulling: Rappen is niet moeilijk dat kan iedereen, er zijn duizende rappers. Maar de truc is om je te kunnen onderscheiden en zo groot en onvergeten kan blijven

Hoe is dat moeilijk te begrijpen?!

Iedereen kan rappen, niet perse goed maar je kan het.
Ik rap
Ik heb dikke pret
Met een vette pet

In extreme vormen

Maar je kunnen onderscheiden via :
-Rap kwaliteiten ( lyrics, Delivery, flow,stemklank, originaliteit )
-Gelukte projecten
-succes
-bereik (mensen kunnen bereiken)

Dat iedereen 2pac en Big kent komt niet alleen door marketing.
Maar dat niemand ali (rappend op de hoek met duizende mixtapes) niet kent komt door de "lack" van de aangegeven punten.

RedLightCityBoy schreef:
Je kunt toch wel zeggen wie je beter vond...

Ja zeker. Ik vind Tupac zowieso beter, puur omdat ik me nooit verdiept heb ik Biggie. Ik luister al Tupac sinds ik hiphop luister, en dat heb ik niet bij Biggie gedaan. Overigens hoor ik vaker dat Biggie aan de kant wordt gezet maar Tupac en Biggie waren toch vrienden, en ze hebben het gemaakt, hoe dan ook.

ik zou zeggen, verdiep je maar eens in biggie

Dat ga ik ook zeker eens doen
Ben wel een benieuwd of het terrecht is dat iedereen hem afsnouwd.

El Tee schreef:
Dat ga ik ook zeker eens doen

Nee, dat "afsnouwen" is gewoon kudde gedrag.

Ja dat snap ik. Maar er zijn in mijn ogen volgens mij meer mensen die achter Tupac staan dan achter Biggie, dus ik vind het een beetje lijken dat hij gewoon aan de kant wordt geschoven als een 'wacke rapper'. Hij zal zeker niet wack zijn, anders had hij het niet gemaakt..

Harco
El Tee schreef:
Hij zal zeker niet wack zijn, anders had hij het niet gemaakt..

Een redenatie die op niks trekt natuurlijk.

El Tee schreef:
Waar gaat dit in hemelsnaam over? Zijn al je maten 2Pac-groupies of zo die denken dat hij rap heeft uitgevonden?

raffael77
Dit is nou precies wat ik bedoel. Veeeeeeeeel te Oooooooooverschat rap duo die beide sterke en min punten hadden maar toch op commerciele tv als besten worden beschouwd. Terwijl de hedendaagse TMF of MTV niet eens weten wie Madlib is of JMT. Dus welke mensen zijn nu kortzichtig als het gaat om kenners van hiphop.

Ja maar ik kan het veel mensen (lees tieners/pubers) niet kwalijk nemen dat ze naar MTV en TMF kijken en dan dus de veel betere/echtere HipHop mislopen.
Ik kwam 5 jaar geleden ook inet veel verder dan Eminem, 2Pac, Dr. Dre en Snoop Dogg (zijn opzich niet de minste artiesten maar toch).

Maar als ik het goed lees blame je TMF en MTV? Ja, dat snap ik dan weer wel.
Ik zap er nog altijd even langs maar als je het mij vraagt is de héle muziekbusiness verneukt door de mannen in pakken met dollar/euro-bill y'all!

Conclusie Biggie en Pac waren tof en hebben goede nummers gemaakt maar zijn uitgemolken als een Milka-koe.
En daarom lieve kijkbuiskinderen ga zelf ook opzoek! heb ik ook gedaan en er veel (meer) plezier mee beleefd dan naar de radio te luisteren of af te gaan wat er op tv te zien valt.

Ik ben opgegroeid met 2Pac en als men vroeger aan mij vroeg wat ik van Biggie vond zei ik dat hij me niet veel deed. Waarom? ''Omdat hij ruzie met Tupac had...''. Ja, inderdaad. Zo stom was ik.

2Pac zal voor mij altijd de onbetwiste nummer 1 blijven. Maar in mijn eeuwige top-5 van MC's zal ook altijd Biggie vertoeven. De laatste tijd begin ik steeds meer te luisteren naar hem, en dat gaat resulteren in hoge stemmen op zijn 2 geweldige albums.

Ik zeg altijd dat BIG de man van de beat en de heerlijke flow was. En dat 'Pac de man van de inhoud en emotie was. Dat vind ik nog steeds zo. Niemand kan zo lekker beats kapot rappen als BIG, en niemand kan zo veel emotie en inhoud op een plaat zetten als 'Pac.

Laten we de twee legendes niet afrekenen op die zinloze beef, en kanten kiezen die bijten kijf staan. Maar laten we hun namen hooghouden en hun geweldige bijdrage aan de hiphop én muziek in het algemeen herdenken.

Lang leve Tupac Shakur en Christopher Wallace.

waarom wordt er niet gediscussieerd over 2pac vs. Nas of Biggie vs. Buckshot of.....

Het is gewoon stom dat er over precies DEZE twee rappers moet worden gediscussieerd gewoon omdat ze ruzie hadden en toevallig in een tijdsspanne van een jaar alle twee zijn doodgeschoten. Ze hadden wel raakvlakken natuurlijk, maar zo zijn er wel duizend MC's die enigszins te vergelijken zijn.

Daarenboven wordt een interessante discussie hier onmogelijk gemaakt door interventies van jonge groupies die de ene de beste rapper ooit vinden en de andere zwaar vinden "sucken"... Probeer dan maar eens een geloofwaardig discours te houden.

Het slaat gewoon op niet veel.

Zal IK even de discussie in enkele regels samenvatten???

2Pac heeft een vet stemgeluid en weet door zijn passionele delivery en de diepe en vaak contradictorische emoties die hij in zijn teksten legt de luisteraar echt te boeien. MC-technisch is hij helemaal niet zo bijzonder, maar zijn unieke stem en passie compenseren dat. Hij is zo vaak gelauwerd omdat hij mede door zijn dood en de mythe die er rond zijn persoon is gaan hangen veel mensen - jong en oud - intrigeert.

Biggie Smalls heeft een aparte, kenmerkende flow die melodieus is en erg goed in het gehoor ligt. Hij is MC-technisch wat verfijnder en past beter in de traditie van de NYC-MC's. Zijn teksten hebben raakvlakken met die van 2Pac maar eveneens evenveel raakvlakken met Nas, Method Man, Raekwon... en ga zo maar door.

Het zijn beide goede rappers net zoals tientallen anderen. En hoeven dan ook niet tot in het absurde toe met elkaar vergeleken te worden!

Overgewicht schreef:
pffff dit is een welles nietes spelletje...

Aantal berichten verwijderd.

volgens mij wilde 2pac ook niet helemaal technisch zijn(niet zijn bedoeling iig), als je naar biggie luistert hoor je bij sommmige lines dat hij echt voor de wordplay/flow/metaphoren gaat(inhoud laat hij een beetje achterwege dan).

P Jay schreef:

waarom wordt er niet gediscussieerd over 2pac vs. Nas of Biggie vs. Buckshot of.....

Het is gewoon stom dat er over precies DEZE twee rappers moet worden gediscussieerd gewoon omdat ze ruzie hadden en toevallig in een tijdsspanne van een jaar alle twee zijn doodgeschoten. Ze hadden wel raakvlakken natuurlijk, maar zo zijn er wel duizend MC's die enigszins te vergelijken zijn.

Daarenboven wordt een interessante discussie hier onmogelijk gemaakt door interventies van jonge groupies die de ene de beste rapper ooit vinden en de andere zwaar vinden "sucken"... Probeer dan maar eens een geloofwaardig discours te houden.

Het slaat gewoon op niet veel.

Zal IK even de discussie in enkele regels samenvatten???

2Pac heeft een vet stemgeluid en weet door zijn passionele delivery en de diepe en vaak contradictorische emoties die hij in zijn teksten legt de luisteraar echt te boeien. MC-technisch is hij helemaal niet zo bijzonder, maar zijn unieke stem en passie compenseren dat. Hij is zo vaak gelauwerd omdat hij mede door zijn dood en de mythe die er rond zijn persoon is gaan hangen veel mensen - jong en oud - intrigeert.

Biggie Smalls heeft een aparte, kenmerkende flow die melodieus is en erg goed in het gehoor ligt. Hij is MC-technisch wat verfijnder en past beter in de traditie van de NYC-MC's. Zijn teksten hebben raakvlakken met die van 2Pac maar eveneens evenveel raakvlakken met Nas, Method Man, Raekwon... en ga zo maar door.

Het zijn beide goede rappers net zoals tientallen anderen. En hoeven dan ook niet tot in het absurde toe met elkaar vergeleken te worden!

Hier sluit ik me eigenlijk wel bij aan al ben ik zelf in principe ook zo'n groupie die jij hierboven noemt.

Ik heb een tijd lang alleen maar 2pac geluisterd, en alles wat hij maakte was geweldig, hij was veruit de beste rapper die er was. En biggie en in mindere mate mobb deep waren slecht. Toen ik hier op MusicMeter wat ging rondneuzen wilde ik mijn visie toch wat verbreden door eens wat andere hiphop te luisteren. Al snel kwam ik erachter dat ik een tijd lang oogkleppen op heb gehad. De laatste paar maanden heb ik aardig wat hiphop albums geluisterd en ik blijf erbij dat ik 2pac een van de betere rappers is. Niet zozeer door zijn teksten, niet zozeer door zijn flow en niet zozeer door elk ander mogelijk aspect van MC'ing maar juist door het geheel dat hij creeerd. Op de een of andere manier brengt hij het zo dat ik het gewoon super goed vind.

Ik kan eigenlijk niet echt zeggen of ik Biggie nou beter vind of 2pac. Me against the world en Ready to die staan beide in mijn top10 dus ik vind ze allebei gewoon goed, maar ik denk dat het wel goed is om, zoals P Jay al zegt deze twee rappers die in principe niet meer raakvlakken hebben dan een groot aantal andere rappers uit deze tijd, ze niet te gaan vergelijk maar ze gewoon los van elkaar te zien.

Nog iets dat me trouwens opvalt hier op MuMe. Juist doordat 2pac zo de hemel in wordt geprezen door vele onwetenden lijkt het wel of mensen hem hier daarom juist minder vinden. Wat maakt de status van een rapper nou uit? Beoordeel hem gewoon op zijn muziek en niet op allerlei andere bijzaken.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:12 uur

geplaatst: vandaag om 16:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.