Genres / Hip-Hop / 2Pac of Biggie?
zoeken in:
0
geplaatst: 23 oktober 2009, 18:00 uur
Mb. schreef:
Biggie staat hoger dan 2pac in de MuMe top 250. Probleem opgelost.
Stones btw. Je weet zelf..
JA en de top250 is heilig! Biggie staat hoger dan 2pac in de MuMe top 250. Probleem opgelost.
Stones btw. Je weet zelf..

0
geplaatst: 23 oktober 2009, 18:14 uur
Als er toch gewoon behoefte aan dit topic is, waarom zou het dan uit de lucht moeten. Zo moeilijk is het niet om een topic wat je zelf niet leuk vindt te negeren. 

0
geplaatst: 24 oktober 2009, 15:04 uur
Ik vind het wel een leuke discussie, maar beide rappers zijn niet echt met elkaar te vergelijken. 2Pac heeft ook veel meer muziek en word meer uitgemolken.
0
geplaatst: 24 oktober 2009, 15:07 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Als er toch gewoon behoefte aan dit topic is, waarom zou het dan uit de lucht moeten. Zo moeilijk is het niet om een topic wat je zelf niet leuk vindt te negeren.
Ik denk niet dat iemand echt behoefte heeft aan dit topic.Als er toch gewoon behoefte aan dit topic is, waarom zou het dan uit de lucht moeten. Zo moeilijk is het niet om een topic wat je zelf niet leuk vindt te negeren.
0
geplaatst: 24 oktober 2009, 19:07 uur
Uiteraard zullen mensen hier hun menig geven, maar of er echte behoefte aan is? Ik denk het niet. Maar het is vooral het verhaal met de appeltjes en peertjes.
0
geplaatst: 24 oktober 2009, 19:26 uur
Niet het verhaal met de bloemetjes en de bijtjes? Shit wat doen we hier nog. 

0
FightForMore
geplaatst: 17 juli 2010, 20:22 uur
Ready To Die => Alle 2Pac albums.
Ik ken geen enkele plaat van 2Pac waarin elke track me boeit, enkele zijn er dope, maar ik kan niet een heel album aanhoren van hem. Ready To Die draai ik zoiets van 2x in de week en hij verveelt nooit. 2Pac was gewoon paranoïde, hij dacht dat Biggie achter de eerste aanval zat, maar ik weet zeker dat Biggie er niets mee te maken heeft. Btw, 2Pac was geen hele goede rapper, er zijn heel veel rappers die beter zijn. Hij kwam gewoon met teksten die mainstream waren, daarom vinden vele hem goed.
Ik ken geen enkele plaat van 2Pac waarin elke track me boeit, enkele zijn er dope, maar ik kan niet een heel album aanhoren van hem. Ready To Die draai ik zoiets van 2x in de week en hij verveelt nooit. 2Pac was gewoon paranoïde, hij dacht dat Biggie achter de eerste aanval zat, maar ik weet zeker dat Biggie er niets mee te maken heeft. Btw, 2Pac was geen hele goede rapper, er zijn heel veel rappers die beter zijn. Hij kwam gewoon met teksten die mainstream waren, daarom vinden vele hem goed.
0
geplaatst: 17 juli 2010, 20:57 uur
Teksten die mainstream waren ....... argument van niks
En het feit dat 2Pac paranoide was, wat ik overigens betwijfel, en waar je ook niks over kunt zeggen, aangezien het voor jouw tijd was, heeft niks met zijn talent te maken.
2Pac was veelzijdig, kon verschillende emoties uitdrukken in zijn nummers, B.I.G. was 99% van z´n muziek de harde gangster, uitstekende rapper, maar je moet er wel voor in de stemming zijn.
En natuurlijk zullen er rappers zijn die beter zijn dan 2Pac, maar ten eerste betreft dat smaak en ten tweede gaat dit topic daar niet over, het gaat over 2pac of Biggie.
En tja, ik vind niet elke track op Ready to Die even boeiend, integendeel tot The 7th Day Theory of Strictly for my N.I.G.G.A.Z.
En het feit dat 2Pac paranoide was, wat ik overigens betwijfel, en waar je ook niks over kunt zeggen, aangezien het voor jouw tijd was, heeft niks met zijn talent te maken.
2Pac was veelzijdig, kon verschillende emoties uitdrukken in zijn nummers, B.I.G. was 99% van z´n muziek de harde gangster, uitstekende rapper, maar je moet er wel voor in de stemming zijn.
En natuurlijk zullen er rappers zijn die beter zijn dan 2Pac, maar ten eerste betreft dat smaak en ten tweede gaat dit topic daar niet over, het gaat over 2pac of Biggie.
En tja, ik vind niet elke track op Ready to Die even boeiend, integendeel tot The 7th Day Theory of Strictly for my N.I.G.G.A.Z.
0
geplaatst: 18 juli 2010, 16:20 uur
Nou, in zijn laatste periode was 2Pac echt wel paranoia hoor. Als je naar z'n teksten kijkt, je zou bijna denken dat hij aan het wachten was op de dood. Tracks zoals Life Goes On en het begin van Ain't Hard To Find versterken dit.
0
geplaatst: 18 juli 2010, 17:11 uur
2pac ,een van de meest overschatte rappers! Hij kan af en toe leuk zijn maar om hem als de beste rapper ooit te bestempelen gaat te ver.
Hij hoort niet eens thuis in de top 10 imo
Hij hoort niet eens thuis in de top 10 imo
0
geplaatst: 18 juli 2010, 19:54 uur
Ik het idee dat backpackers zowel Biggie als 2pac onderschatte. Ze snappen de essentie van hun muziek niet. Het is alsof HipHop enkel om de teksten gaat. Nee Biggie en Tupac waren meer dan dat. Er zijn maar weinig die hun emoties zo kunnen laten horen in een rap. Neem Biggie's Miss U en Tupac's Dear Mama als voorbeeld. Dit geldt ook voor Eminem.
0
geplaatst: 18 juli 2010, 20:27 uur
Kill_illuminati schreef:
Ik het idee dat backpackers zowel Biggie als 2pac onderschatte. Ze snappen de essentie van hun muziek niet. Het is alsof HipHop enkel om de teksten gaat. Nee Biggie en Tupac waren meer dan dat. Er zijn maar weinig die hun emoties zo kunnen laten horen in een rap. Neem Biggie's Miss U en Tupac's Dear Mama als voorbeeld. Dit geldt ook voor Eminem.
Inderdaad.
Er zijn voor mij maar weinig rappers zoals 2Pac die mij zo kunnen raken. Neem Pour Out A Little Liquor als voorbeeld, geweldige emotie zit daarin.
0
Harco
geplaatst: 18 juli 2010, 22:47 uur
Kill_illuminati schreef:
Ik het idee dat backpackers zowel Biggie als 2pac onderschatte.
Ik het idee dat backpackers zowel Biggie als 2pac onderschatte.
Shit, heb ik toch nog iets gemeen met backpackers.
Maar goed, twee rappers maar eeuwig blijven vergelijken omdat ze niet zo goed op konden schieten met elkaar vind ik zo achterlijk. Ik ga even een Stalin vs. Hitler topic maken, brb.
0
geplaatst: 18 juli 2010, 23:25 uur
Kill_illuminati schreef:
Precies.
0
raffael77
geplaatst: 19 juli 2010, 00:35 uur
Zwaar overschat zijn ze. Doordat artiesten dood gaan krijgen ze ineens heel veel roem en in sommige gevallen te veel roem die ze eigenlijk niet verdienen.
Het heeft niets te maken dat backpackers. Typisch een antwoord van iemand die enorm fan is van een bepaalde mc. Zou ik ook zeggen Kill.
Gewoon onzin wat je zegt. Kwa flow en stem geluid wint Biggie het zo wie zo van Pac.
Wat blijft er dan over. Zijn teksten. Het meest idiote argument om iemand alleen daarom goed te vinden. Dat is dus precies het probleem als het gaat om beoordelen van een mc omdat de teksten goed zijn is hij geniaal maar dat is dus een grote fout(mijn mening).
Ik zag toevallig toen ik afgelopen vrijdag zat te zappen op de tv een jongen die iets had geschreven (rap tekst) voor een meisje die zelfmoord had gepleegd omdat ze niet zonder haar moeder kon leven die pas ervoor was gestorven.
Iedereen vond het geweldig maar dat is vanwege de tekst omdat die juist aangrijpend is. Op dat gebied kan je zeggen het is geslaagd als goede tekst maar nu komt de rest.
Zijn flow was matig, stem geluid was ook vrij matig.
Het was slordig gedaan.
Toch zeiden alle jury leden dat het geweldig was en hij zeker door mocht naar de volgende ronde.
Ik vind opbouwende kritiek belangrijk als het gaat om bepaalde rap vaardigheden en nu terug te komen op dit topic miste 2Pac er toch een paar van.
Als 2Pac niet zo vaak in het nieuws was geweest zoals Scott La Rock, Big L, Freaky Tah, Big Pun en ga zo maar door dan waren de meeste mensen hem allang vergeten en dat is wat ik probeer duidelijk te maken met dat Biggie en 2Pac te overschat zijn doordat ze veel op tv zijn geweest.
Het heeft niets te maken dat backpackers. Typisch een antwoord van iemand die enorm fan is van een bepaalde mc. Zou ik ook zeggen Kill.
Gewoon onzin wat je zegt. Kwa flow en stem geluid wint Biggie het zo wie zo van Pac.
Wat blijft er dan over. Zijn teksten. Het meest idiote argument om iemand alleen daarom goed te vinden. Dat is dus precies het probleem als het gaat om beoordelen van een mc omdat de teksten goed zijn is hij geniaal maar dat is dus een grote fout(mijn mening).
Ik zag toevallig toen ik afgelopen vrijdag zat te zappen op de tv een jongen die iets had geschreven (rap tekst) voor een meisje die zelfmoord had gepleegd omdat ze niet zonder haar moeder kon leven die pas ervoor was gestorven.
Iedereen vond het geweldig maar dat is vanwege de tekst omdat die juist aangrijpend is. Op dat gebied kan je zeggen het is geslaagd als goede tekst maar nu komt de rest.
Zijn flow was matig, stem geluid was ook vrij matig.
Het was slordig gedaan.
Toch zeiden alle jury leden dat het geweldig was en hij zeker door mocht naar de volgende ronde.
Ik vind opbouwende kritiek belangrijk als het gaat om bepaalde rap vaardigheden en nu terug te komen op dit topic miste 2Pac er toch een paar van.
Als 2Pac niet zo vaak in het nieuws was geweest zoals Scott La Rock, Big L, Freaky Tah, Big Pun en ga zo maar door dan waren de meeste mensen hem allang vergeten en dat is wat ik probeer duidelijk te maken met dat Biggie en 2Pac te overschat zijn doordat ze veel op tv zijn geweest.
0
geplaatst: 19 juli 2010, 00:44 uur
Nu heb je alleen nog niet verteld wat er dan zo slecht is aan Biggie en Pac.
Daarom luister ik ook liever naar Biggie.
Kwa flow en stem geluid wint Biggie het zo wie zo van Pac.
Daarom luister ik ook liever naar Biggie.
0
FightForMore
geplaatst: 19 juli 2010, 01:02 uur
Misschien komt het ook door dat, dat ik liever naar een Biggie luister, dan naar Pac. Maar soms heb ik een raar gevoelals ik naar Pac luister; Het is net alsof 2Pac het altijd beter wou weten over de ghetto's en het leven, een beetje arrogant, misschien is het niet zo, maar toch voel ik het zo.
Ja, Biggie was wel arrogant, dat weet ik ook, maar dat voel ik niet zo, als ik naar hem luister.
Ja, Biggie was wel arrogant, dat weet ik ook, maar dat voel ik niet zo, als ik naar hem luister.
0
geplaatst: 19 juli 2010, 01:47 uur
raffael77 schreef:
Ik heb helemaal niet gezegt over de flow van Biggie in vergelijking met Tupac. En trouwens hier zijn ook de meningen over verdeels.
Dat heb ik ook gezien. Het rijmde van geen kant.
Big Pun genoot anders aardig wat roem. Zijn debuut ging dan ook vaak over de toonbank. Hij werd de eerste latino rapper die platinum ging. Tupac heeft voor Deathrow al een aantal HipHop klassiekers onder zijn naam. Nummers als Brenda got a Baby, Keep Ya Head Up en Dear Mama. Ondertussen dat er hier gebullshit wordt worden er tientallen mensen en opkomende artiesten geraakt en geïnspireerd door Biggie en Tupac.
En trouwens vraag aan Premo wie de beste rapper is. En hij zal je vertellen dat dat The Notorious B.I.G. is. Kicking the door, waving the four-four!
0
geplaatst: 19 juli 2010, 13:43 uur
Tja, maar dat komt omdat Premo dicht bij Biggie stond...
Qua stemgeluid vind ik Pac trouwens chiller dan Biggie. De flow van BIG is wel beter, dat valt niet te ontkennen.
Qua stemgeluid vind ik Pac trouwens chiller dan Biggie. De flow van BIG is wel beter, dat valt niet te ontkennen.
0
geplaatst: 19 juli 2010, 13:47 uur
Hey Raffie, ik vind zowel Big als Pac zeer goed, mag dat van jou?
0
geplaatst: 19 juli 2010, 15:09 uur
Ik vind dat ook. Ik heb eergisteren nog Life After Death gedraait. 
Het was alweer een tijdje geleden dus dat moest weer eens gebeuren.

Het was alweer een tijdje geleden dus dat moest weer eens gebeuren.
0
geplaatst: 19 juli 2010, 19:59 uur
raffael77 schreef:
Welke miste hij dan?
Anyway, doe niet alsof je alles beter weet.
0
geplaatst: 19 juli 2010, 20:45 uur
Der Untergang schreef:
Is net zoiets als vragen of...:(quote)
Anyway, doe niet alsof je alles beter weet. ...
Vult u zelf maar in.
0
raffael77
geplaatst: 19 juli 2010, 21:27 uur
Der Untergang schreef:
Welke miste hij dan?
(quote)
Welke miste hij dan?
Kom ik echt zo arrogant over?
0
geplaatst: 19 juli 2010, 21:38 uur
Soms wel ja, maar ik denk dat de meeste mensen hier wel weten dat je het niet zo bedoelt. 

0
geplaatst: 20 juli 2010, 18:21 uur
Zinloze discussie beide ms zijn voor mij gelijkwaardig, uit nostalgie zou ik kiezen voor pac maar biggie is minstens even dope. Het is sowieso al een kwestie van smaak maar biggie zijn flow is misschien beter, pacs stemgeluid en woordkeuze vind ik dan weer beter. Zo kun je uren doorgaan, beide heren zijn legendes omwille van hun albums maar zeker ook omwille van hun dood... Overschatting en -hyping krijg je altijd wanneer populaire ariesten sterven.
* denotes required fields.