MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Hiphop dood?

zoeken in:
Gekkenhuis
Rhythm & Poetry schreef:
.

Echt raffael ik vind dat jij veel verstand van hiphop hebt

Hier zet ik vraagtekens bij. Hij heeft misschien wel veel hip-hop geluisterd, maar bij overheerst het gevoel dat hij dagelijks op backpack websites is en hij zijn mening baseert op wat er op die sites wordt geschreven.

In mijn optiek is het niet mogelijk om elk enigzins commercieel product gelijk met een 0.5* te belonen en iets dat niet verkoopt en door maar weinig personen wordt geluisterd om die reden met 5.0* te beoordelen, alleen omdat het 100% pure hip-hop is.

Ik neem hem in ieder geval niet serieus.

Kos
Er is nogal een verschil tussen commercieel (plaat verdient goed) en commercieel (plaat is puur gemaakt om te verdienen).

Dat laatste is uiteraard wat raffael bedoelt.

SinX
Commercieel is niet bij voorbaat slecht, zelfs als het puur gemaakt is om geld te verdienen kan het nog geweldig zijn. Zodra de kwaliteit van de muziek achteruit gaat om geld te verdienen, pas dan is het echt slecht. Maar er is natuurlijk ook genoeg "underground" Hip hop dat heel slecht is.

Gekkenhuis schreef:
(quote)

Hier zet ik vraagtekens bij. Hij heeft misschien wel veel hip-hop geluisterd, maar bij overheerst het gevoel dat hij dagelijks op backpack websites is en hij zijn mening baseert op wat er op die sites wordt geschreven.

In mijn optiek is het niet mogelijk om elk enigzins commercieel product gelijk met een 0.5* te belonen en iets dat niet verkoopt en door maar weinig personen wordt geluisterd om die reden met 5.0* te beoordelen, alleen omdat het 100% pure hip-hop is.

Ik neem hem in ieder geval niet serieus.
Hehe, eindelijk iemand die het begint te snappen. Hij kent gewoon heel erg veel, maar dan hoef je nog geen verstand ervan te hebben. Dat blijkt wel uit zijn zogenaamde hiphop-visie, zijn gegeven stemmen en zijn overige zwart-wit-berichten over de scene. En dan kom je zeker weer aanzetten dat ik jaloers ben omdat je zogenaamd zoveel weet (niet kent, want ik hoop ook ooit zoveel te hebben beluistert) maar dat ben ik totaal niet gezien je zogenaamde kennis over muziek. Je bent vele jaren ouder, luistert het al veel langer en hebt alles meegemaakt, maar lijkt toch geen eigen mening te hebben gezien, zoals eerder gezegd, vele stemmen van je (met name vijfjes).

Ik ben een grote hiphop fan, maar een zwart-wit visie zie ik eigenlijk wel vaak terug bij andere hiphop fans, bijv. als je voor de gein eens kijkt naar het commentaar onder een youtube-filmpje. Alles moet in hokjes worden geplaatst: commercieel of underground, real of nep, liefde of haat etc. Vooral kortzichtige mensen staan op die manier in het leven. Maar ik ben blij dat meer mensen hier dat zo zien.

Hip-hop is niet dood. De Amerikaanse Underground scene is nog steeds real.
Hip-hop is wel heel erg veranderd (ikheb niet naar andere pagina's hier gekeken, 't kan best zijn dat ik nu iets zeg wat al gezegd is).
Om n paar voorbeelden te noemen:

De beats, in het begin van het de Golden Age ('88/'89), waren de beats soms erg zacht en funky. In 1993 toen de Hardcore scene aan 't licht kwam, werden de beats steeds harder, donkerder en pakkender. Ze ging 't tot en met '96. Maar vanaf 2000 ongeveer zijn de beats zo veranderd. Zacht, veel clap snares, en heel erg synth-based (old skool is vooral Sample-based). Nja je mag dan zelf oordelen wat ingewikkelder is om te maken, wat dus eigenlijk beter is.

De teksten. Voor '89 waren het vooral nog teksten over hip-hop zelf. Gewoon simpele teksten over wie ze zijn en wat ze doen met hip-hop, t gebeurde vooral op snellere beats. Na '89 begonnen deze teksten 'n andere draai te krijgen. Ze werder bekritiserend, kregen een critische inhoud en ging vaak over wat ze allemaal niet fout vonden in Amerika, en over hun harde leven. Ondertussen werd ook de gewone "ik ben de man-tekst" gewoon doorgevoerd. Dit ging door tot '97/'98. Daarna, vooral vanaf 2002 ongeveer, zijn de teksten maar over 1 ding gegaan: Ho's, geld, auto's, bling bling en hoe rijk ze wel niet zijn (grootste voorbeeld natuurlijk 50 cent, lil jon en figuren). Nu is de Amerikaanse underground scene ;n geval apart, en gaat 'n beetje het hardcore rap idee na. Bekritiserende teksten enook teksten over hun zelf.

Als je kijkt naar Hip-Hop uit de Golden Age en Hip-hop van nu zou je niet zeggen dat 't zelfde genre is (tuurlijk, mensen die geen hip-hop luisteren zeggen dat Get Rich Or Die Tryin' 't zelfde klinkt als The Infamous, maargoed). Dus, in mijn opzicht, is de Old Skool Rap-scene dood, maar leeft de Underground en commerciele tak nog gewoon door.

raffael77
Thx mate. Er is toch nog iemand die mij begrijpt.

Hiphop leeft idd nog wel. Het gaat erom hoe iemand het brengt.
Raps over vrouwen is altijd al geweest. Dat was vroeger al en nu nog.

Het enige wat die oldschool rappers vragen is respect voor wat ze gedaan hebben. Ze zijn tenslotte ook de voorouders van hiphop.
Wat ze zeggen is waar en dat is dat de nieuwe generatie geen respect meer heeft.

De tijden veranderen en zo ook de muziek. Wat wel leuk is is dat er gelukkig nog groepen zijn zoals PUTS, UD, GP & Y Society.
Ze geven mij een gevoel van terug in de tijd. Dat heeft te maken met de producties en rapstijlen.

PUTS, UD, GP?

People Under The Stairs, Ugly Duckling en GP kan ik nu ook niet direct verklaren... (het lijkt wel een quiz )

Ja hahaha.
PUTS was ik zelf net ook achter
Maar bedankt

edit:
Ik weet hem! Giant Panda

SinX
Shit, Het schoot mij net ook te binnen. Ik dacht ik post het even, maar je was me voor .

Mischien heb ik hier de discussie wat "vervuild" de genoemde amerikaanse producers, noemde ik ik om de geweldige beats, overigens schreef ik al dat het vaak om rnb(achtige) platen gaat, helaas!
Het feit dat deze gasten niet onder de noemer Hiphop vallen, onderschrijf ik meteen.

raffael77 schreef:

Maar kijk hier in NL. Ali B, Lange Frans & Baas B, The Party Squad & Kempi.

Dat zijn dus ook van die typisch non-hiphop figuren.

Geef mij maar Risskant, KGV & 0118 als voorbeeld.

Ja, deze gasten hebben dan 9 van de tien keer ook erg flauwe beats. Uitzondering hierop is wel de party-squad die wel enkele dikke beats hebben gemaakt (alhoewel onder het mom van beter goed gepikt, als slecht verzonnen) Helaas denkt een van die van die gasten dat ie ook zn open moet doen en heeft een stem als de voice over van peter r de vries...

Wat dat betreft ben ik in NL toch voorstander van beats van de Delic en Kubus, rijkelijk geproduceerd maar met een underground gevoel er aan.

raffael77
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Hehe, eindelijk iemand die het begint te snappen. Hij kent gewoon heel erg veel, maar dan hoef je nog geen verstand ervan te hebben. Dat blijkt wel uit zijn zogenaamde hiphop-visie, zijn gegeven stemmen en zijn overige zwart-wit-berichten over de scene. En dan kom je zeker weer aanzetten dat ik jaloers ben omdat je zogenaamd zoveel weet (niet kent, want ik hoop ook ooit zoveel te hebben beluistert) maar dat ben ik totaal niet gezien je zogenaamde kennis over muziek. Je bent vele jaren ouder, luistert het al veel langer en hebt alles meegemaakt, maar lijkt toch geen eigen mening te hebben gezien, zoals eerder gezegd, vele stemmen van je (met name vijfjes).

Welke vijfjes bedoel je. Waarvan ik het laatst heb gestemd. het lijstje bij mijn profiel.

The Foreign Exchange - Connected 5*
BDP - The Blastmaster Tapes 5*
DJ Day - The Day Before *
Abdominal - Escape from the Pigeon Hole 5*

Het zijn er vier van de 25 verschillende albums.

raffael77
soundpacca schreef:
Mischien heb ik hier de discussie wat "vervuild" de genoemde amerikaanse producers, noemde ik ik om de geweldige beats, overigens schreef ik al dat het vaak om rnb(achtige) platen gaat, helaas!
Het feit dat deze gasten niet onder de noemer Hiphop vallen, onderschrijf ik meteen.

(quote)

Ja, deze gasten hebben dan 9 van de tien keer ook erg flauwe beats. Uitzondering hierop is wel de party-squad die wel enkele dikke beats hebben gemaakt (alhoewel onder het mom van beter goed gepikt, als slecht verzonnen) Helaas denkt een van die van die gasten dat ie ook zn open moet doen en heeft een stem als de voice over van peter r de vries...

Wat dat betreft ben ik in NL toch voorstander van beats van de Delic en Kubus, rijkelijk geproduceerd maar met een underground gevoel er aan.

Vergeet niet dat Timbaland al wat jaartjes meegaat en wel degelijk hiphop beats probeerd te maken. Timbaland & Magoo bijv.

Delic doet leuke dingen maar Kubus vind ik niets.
Dat album met Kubus & Bann Bang is gewoon suck.
Dat noem je toch geen rappen.

Maarja gelukkig hebben we Steen nog die ze nog ff dist lol.

raffael77 schreef:
(quote)

Welke vijfjes bedoel je. Waarvan ik het laatst heb gestemd. het lijstje bij mijn profiel.

The Foreign Exchange - Connected 5*
BDP - The Blastmaster Tapes 5*
DJ Day - The Day Before *
Abdominal - Escape from the Pigeon Hole 5*

Het zijn er vier van de 25 verschillende albums.
Je begrijpt me weer eens verkeerd maar goed, we zullen het hierbij laten.

raffael77
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Je begrijpt me weer eens verkeerd maar goed, we zullen het hierbij laten.

Zeg dan gewoon eens wat je bedoeld. Altijd zeiken maar nooit eens antwoordd geven. Als je zo'n grote jongen bent vertel je me maar waar het over gaat. Dan loze woorden te geven zodat ik zelf moet gaan raden. Of ben je soms bang dat je de discussie gaat verliezen.

rico-bballer
Steen is ook niet de beste rapper hij kan goed schelden, snifft coke en is niet commericeel that's it. Spinal kan daarintegen wel rappen.

raffael77 schreef:
(quote)

Zeg dan gewoon eens wat je bedoeld. Altijd zeiken maar nooit eens antwoordd geven. Als je zo'n grote jongen bent vertel je me maar waar het over gaat. Dan loze woorden te geven zodat ik zelf moet gaan raden. Of ben je soms bang dat je de discussie gaat verliezen.
Blablabla. Je had de discussie al verloren voordat je eraan te begon, toen je het stiekem blijkbaar toch wel leuk vond te jumpen op J&H. Bovendien formuleer ik alles toch wel duidelijk (genoeg) denk ik, tegen jouw berichten kan meestal geen spelling-checker tegenop.

Nou, eat that, je hebt de discussie 'verloren'

Hiphop is inderdaad dood, al jarenlang niets interessants in het genre te bespeuren. En het was al niet veel soeps

Ik wacht op mijn prijs .

Ben het overigens totaal niet met je eens, argumenten hoef ik niet meer te geven lijkt me. Weer een discussie gewonnen, ik moet mijn prijzenkast eens gaan uitbreiden.

Prima joh

Bespeur namelijk ook zoveel hiphop tussen je stemmen, wist even niet waar ik moest beginnen.

raffael77
Probeer je punten te scoren om ook een soort beheerder te worden van Mume.

Zeg je dat ik niet verder kijk dan hiphop lol.
Maar jij bent zelf zo eenkennig als de pest.
Daarnaast dis je Hitzone series terwijl je grote vrienden Kanye & Timbaland er ook op staan.

Je bent ook fan van een super sjap genaamd I Cannot-Bus LL Cool J

U Wanna Battle Me, Hehehehe, Sorry I Hate To Laugh
But I Do It In Your Face Cause Ur Funny.

Harco
Ataronchronon schreef:
Nou, eat that, je hebt de discussie 'verloren'

Hiphop is inderdaad dood, al jarenlang niets interessants in het genre te bespeuren. En het was al niet veel soeps

Iemand met verstand van zaken.

Toppost weer raff, maar ik ben even weg, even naar mijn helden Timbaland en Kanye luisteren (blijkbaar zijn dat mijn helden, dat heeft onze god raffael77 zojuist bepaald). Ik vind het fijn dat je weer zo duidelijk bent in je berichten!

raffael77
MJ_DA_MAN schreef:

Toppost weer raff, maar ik ben even weg, even naar mijn helden Timbaland en Kanye luisteren (blijkbaar zijn dat mijn helden, dat heeft onze god raffael77 zojuist bepaald). Ik vind het fijn dat je weer zo duidelijk bent in je berichten!

Ga je dan niet in een discussie mengen waar niets mee te maken hebt smaus.

raffael77 schreef:
(quote)
smaus.
Onze raff gaat als ''volwassen'' dertiger een tiener uitschelden op een forum, grote klasse. De rest van je bericht begreep ik weer niet, vandaar dat ik het maar weg heb gelaten.

SinX
Hiphop dood? Nee hoor, het is juist een hele gezellige boel hier.

Mensen die zeggen dat het dood is, kennen de scene gewoon niet. Simpel.

MJ en Raff, als jullie twee naar de volgende MuMe-meeting komen, dan kom ik vanuit het verre Vlaanderen ook eens af, dat geef ik je op een briefje

Gast
geplaatst: vandaag om 10:21 uur

geplaatst: vandaag om 10:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.