MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / East Coast Rap, West Coast Rap, Dirty South Rap of Mid-West Rap.

zoeken in:
Ach wat maakt iets een klassieker??? Zo'n elitair woord...

Kos schreef:
Forgot about Dre vind ik nou juist suf. Lijkt wel een Storch productie.

Still DRE daarentegen roeleert .

Vind ik dus niet en een Storch productie vind ik ook niet.

Ja precies voor mij is Powerballin' een klassieker.

still dre is een goede beat ja, maar dingen uit de westcoast die ik nou goed vind zijn Pharcyde, MC Eiht, Madlib, C-Bo, Cypress Hill, Delinquent Habits. Het lijkt nu net of dat Westcoast alleen maar G-Funk is als je de meeste berichten hier leest. Desondanks vind ik dat de east meer goede artiesten heeft voortgebracht. Big L, Wu-Tang, Nas, Big Punisher, Immortal Technique spreekt mij toch meer aan. En om nou te zeggen wie het meest aantall uren in zijn werk steekt, tja... Volgens mij maken zowel de east- als west producers het allemaal wat mooier dan het is. Alsof ze echt daar met een stopwatch zitten.
p.s. dus dre doet 200 uur over zijn produkties. Kan je nagaan hoe goed premier is als hij er maar 2 x zo kort over hoeft te doen om 2x zulke vette beats te maken. Would love to see a primo production where he'll take 200 hours for.

Kos
Je zou ook kunnen zeggen dat het alleen maar triester is als je 2 keer zo lang aan een beat werkt die maar half zo goed is .

haha zo kan het ook, maar ik dacht laten we het een beetje vriendelijk houden. al die strijd hier om subjectieve meningen binnen muziek. maar stiekem vind ik jouw verwoording beter

Ik zie nog altijd een bredere keuze aan muziek in de Eastcoast, maar misschien komt dat wel omdat we op deze site ook ''underground'' artiesten van de eastcoast kennen, ik ken er niet zoveel van de westcoast.

*Draait vrolijk zijn favoriete Dirty South-nummers en leest rustig de topic door*

Kos
Ik ken weinig van die Dirty South maar ik zie wel eens wat voorbijkomen op Tv en het is allemaal grote ellende, van Lil Jon tot Big weet ik veel. Allemaal prutsers.

Ik krijg er de hele tijd No-Limit flashbacks van. Die werden toen allemaal afgezeken en dit is dan schijnbaar wel oke of zo .

aah, derrty south kan op zijn tijd best leuk zijn. Zoals Mike Jones, of Yung Joc.

mwah, scarface, dead prez, goodie mobb, UGK, 8ball & MJG zijn goed, maar alleen scarface haalt het niveau van de 'groten der eastcoast'. Het zijn af en toe wel leuke producties bij de huidige bling bling grill mensen, maar het is niet de muziek waar ik mijn geld aan uit zou geven. Als je de dingen van het definitive Jux label hoort of een Immortal Technique of een MF Doom dan raak ik veel meer in mijn hiphop-element ( weet het even niet beter te verwoorden) dan bij een slim thug, T.I., Paul Wall enz

Kos schreef:
Ik ken weinig van die Dirty South maar ik zie wel eens wat voorbijkomen op Tv en het is allemaal grote ellende, van Lil Jon tot Big weet ik veel. Allemaal prutsers.

Ik krijg er de hele tijd No-Limit flashbacks van. Die werden toen allemaal afgezeken en dit is dan schijnbaar wel oke of zo .

No Limit

Improvision
herbertwest schreef:
mwah, scarface, dead prez, goodie mobb, UGK, 8ball & MJG zijn goed, maar alleen scarface haalt het niveau van de 'groten der eastcoast'. Het zijn af en toe wel leuke producties bij de huidige bling bling grill mensen, maar het is niet de muziek waar ik mijn geld aan uit zou geven. Als je de dingen van het definitive Jux label hoort of een Immortal Technique of een MF Doom dan raak ik veel meer in mijn hiphop-element ( weet het even niet beter te verwoorden) dan bij een slim thug, T.I., Paul Wall enz

Juvenile vind ik dan nog een van de besten.

o ja, en Chamillionaire. Scarface is ind 1 van de beste uit het zuiden, maar hij is al bijna een veteraan..

Kos schreef:

Best vreemd inderdaad. Misschien zitten er nog wel aardige MCs tussen, maar die beats van bijvoorbeeld Lil Jon zijn echt TE slecht. Het ergste is nog wel dat de wat commercielere East Coast acts nu ook deze beats gebruiken

Jammer idd maarja, die troep verkoopt gewoon het best in Amerika. Doodzonde als je ziet dat de échte hiphop niet verkoopt daar.

MJ_DA_MAN schreef:
Jammer idd maarja, die troep verkoopt gewoon het best in Amerika. Doodzonde als je ziet dat de échte hiphop niet verkoopt daar.

Daar hebben die mensen daar genoeg van waarschijnlijk, ook de muziek van het zuiden betekent een hoger feestgehalte qua sound, en dat heeft de muziek van de eastcoast gewoon niet, denk dat wel het verschil maakt voor de populariteit bij het grote publiek.
Hoe doen de nieuwe albums van Busta en Cube het eigenlijk daar in Amerika, weet iemand dat ook toevallig?

Busta op 5, Ice Cube op 7 in de Rap-album chart.

En de eastcoast staat niet bekend om een groot feestgehalte, juist omdat ze bijna alleen maar pure hiphop hebben. Maar heus niet iedereen in de USA staat elk weekend op de dansvloer hoor geloof me maar. Het is op dit moment wel het populairste genre in USA helaas, vandaar dat R&B-artiesten als Rihanna zo hoog staan. Maargoed ik moet er niks van hebben, ik hou meer van puur.

hiphop verkoopt sowieso niet zoveel meer. alleen T.I. is het afgelopen jaar platinum geworden en ook maar 1 keer. Big Bang van Busta en de nieuwe Cube zijn geen platina

Over het algemeen wel. En ik bedoelde meer de singles.

Tis in Amerika wel van verre de grootste stroming. Ma ja wat wil je, bijna alles wat hier bekend is komt uit Amerika.

Enne daarom is het weer wachtten op echte klappers, nieuwe Snoop, Game en Dre es kijken of die de platinum status kunnen behalen.

Nha ik keek dit jaar meer uit naar de albums van Chino XL, The Roots, Jurassic 5, Ice Cube, Busta Rhymes, DMX, Mobb Deep en Pharrell. Alleen die laatste 2 vielen tegen. En dan zit Hiphop is Dead van Nas er nog aan te komen, net zoals Immortal Technique, Canibus en Jedi Mind Tricks . Snoop geloof ik wel, Game moet ik nog zien, Dre ben ik wel benieuwd naar maar Detox komt pas over een jaar uit.

MJ_DA_MAN schreef:
Hiphop is Dead van Nas er nog aan te komen,

Erg coole titel Ben benieuwd wat ie ermee bedoelt.

Is dat het album dat DJ Premier en Nas gingen maken? Stond een tijdje geleden een stuk over samenwerking tussen hen in Scratch

DJ Premier en Nas ja

Melle K
T.O. schreef:
(quote)

Erg coole titel Ben benieuwd wat ie ermee bedoelt.

Luister de nieuwe albums van Mobb Deep, Ice Cube en Busta Rhymes en vergelijk die met hun albums van een jaar of 10 geleden Maar dat had je zelf ook wel bedacht waarschijnlijk.

Hoop dat Nas ook hand in eigen boezem steekt en iets anders gaat maken dan z'n laatste albums, terug naar de basis, z'n geld heeft hij al lang en breed verdient maak nu iets voor de 'echte liefhebbers'.

Maarja hij heeft wel een contract bij Def Jam natuurlijk, ik hou m'n hart vast hoor..

En vergeet trouwens Only Built For Cuban Linx 2 niet, in interviews gaf Raekwon aan dat hij Fishscale al te mainstream vond, hoop dat Rae dus wel weer de pure shoalin sound gaat terugbrengen.

Soulja Slim komt volgens mij ook uit the South, maar dat hoor ik niet als ik zijn cd hoor.

Melle K schreef:
(quote)

Luister de nieuwe albums van Mobb Deep, Ice Cube en Busta Rhymes en vergelijk die met hun albums van een jaar of 10 geleden Maar dat had je zelf ook wel bedacht waarschijnlijk.

Hoop dat Nas ook hand in eigen boezem steekt en iets anders gaat maken dan z'n laatste albums, terug naar de basis, z'n geld heeft hij al lang en breed verdient maak nu iets voor de 'echte liefhebbers'.

Maarja hij heeft wel een contract bij Def Jam natuurlijk, ik hou m'n hart vast hoor..

En vergeet trouwens Only Built For Cuban Linx 2 niet, in interviews gaf Raekwon aan dat hij Fishscale al te mainstream vond, hoop dat Rae dus wel weer de pure shoalin sound gaat terugbrengen.

Ik heb hoop omdat het Hiphop Is Dead heet, hij een track met KRS-One heeft (zeggen ze), een track met Rakim. Ik hoop echt dat hij het Stillmatic niveau weer haalt, niet om de Eastcoast terug te brengen, zoals Busta Rhymes doet, maar om zijn talenten weer te gebruiken. Illmatic

T.O. schreef:
(quote)

Best vreemd inderdaad. Misschien zitten er nog wel aardige MCs tussen, maar die beats van bijvoorbeeld Lil Jon zijn echt TE slecht. Het ergste is nog wel dat de wat commercielere East Coast acts nu ook deze beats gebruiken

Lil Jon werkt gewoon in de club, simpel maar effectief. Daarom verkoopt het.

Voor de betere zuidelijke hiphop moet je bij artiesten als Scarface, Devin the Dude, UGK, Juvenile, Clipse, Petey Pablo, Nappy Roots en Chamillionaire kijken. Een welkome afwisseling van de droge pofbeats uit de eastcoast.

Missy Elliot, Outkast en Ludacris zijn toch ook nog artiesten uit the southside?

Gast
geplaatst: vandaag om 08:43 uur

geplaatst: vandaag om 08:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.