Genres / Hip-Hop / Aankomende Hip-Hop Projecten
zoeken in:
0
geplaatst: 5 augustus 2009, 15:05 uur
Ik ook. Vooral omdat het gaat om hele vroege opnames van 2Pac, dus sterke politieke teksten hopelijk

0
ManMonster
geplaatst: 5 augustus 2009, 15:11 uur
Ik vind dat Robot nummer echt vet! En ik kan Raffael wel begrijpen hoor, veel mensen hebben absoluut geen respect voor de grondleggers van het genre dat ze luisteren! Iemand die dit zegt:
Is het voor mij niet waardig om naar hip-hop te luisteren!
Om maar ff te illustreren:
Boogie Down Productions - Criminal Minded
Boogie Down Productions - By All Means Necessary
Boogie Down Productions - Ghetto Music: The Blueprint of Hip-Hop
Boogie Down Productions - Edutainment
Boogie Down Productions - Sex and Violence
KRS-One - Return of the Boom Bap
KRS-One - KRS-One
KRS-One - I Got Next
KRS-One - The Sneak Attack
KRS-One - Keep Right
KRS-One & Marley Marl - Hip Hop Lives
Ga dit eens luisteren voor je KRS dist!
FlyLo schreef:
Als 'KRS-One' op de cover staat? Ja.
Als 'KRS-One' op de cover staat? Ja.
KRS-One - KRS-One
KRS-One - I Got Next
KRS-One - Keep Right
0
geplaatst: 5 augustus 2009, 15:14 uur
ManMonster schreef:
Ik vind dat Robot nummer echt vet! En ik kan Raffael wel begrijpen hoor, veel mensen hebben absoluut geen respect voor de grondleggers van het genre dat ze luisteren! Iemand die dit zegt:
KRS-One - KRS-One
KRS-One - I Got Next
KRS-One - Keep Right
(quote)
KRS-One - KRS-One
KRS-One - I Got Next
KRS-One - Keep Right
Ik denk dat ik ongeveer 80% van je lijstje heb beluisterd, check mijn stemmen maar om te zien wat ik er van vond. En grondlegger of niet: als je nu blijft lullen over hoe geweldig je wel niet was ca 20 jaar geleden, ben je het niet meer waard om een legende genoemd te worden.
0
ManMonster
geplaatst: 5 augustus 2009, 15:31 uur
Je gaf KRS-One - KRS-One een 2.5 net als return of the boom bap.. Toen ben ik gestopt met te kijken naar jou stemmen.. Ik vind bv Only Build For Cuban Linx niet echt een goed album maar ik kan wel inzien waarom anderen dat wel vinden, ik trek gewoon dat hele coke sfeertje niet, misschien dat jij integriteit niet trekt?
0
geplaatst: 5 augustus 2009, 15:47 uur
Wat een kortzichtige reactie. Ik ga er echt niet verder op in. Alleen nog dit: als je een album puur voor de sfeer luistert, ga dan naar K3 luisteren ofzo, lekker vrolijk allemaal.
0
geplaatst: 5 augustus 2009, 15:47 uur
KRS is tegenwoordig gewoon lachwekkend bezig met zijn gebrabbel, en dat hij een grondlegger is maakt geen verschil daarin want ik heb het over nú. En volgens mij is het woord respect nooit gevallen. De man is natuurlijk een legende en heb wel respect voor KRS door wat hij in de 80's en 90's heeft gedaan en neergezet, maar nu weet ik het onderhand wel en is het behoorlijk gedateerd.
0
ManMonster
geplaatst: 5 augustus 2009, 16:08 uur
Gedateerd... Kijk; in hip-hop zie ik dat als een compliment! Iemand die 2009 klinkt, klinkt als Soulja Boy, Lil' Wayne en nog van die hippe gasten! Je beseft toch wel dat bv een Evidence, supastition,... het echt proberen om te klinken zoals het klonk in de jaren '90.. Dat dat gezien wordt als de Golden Age in hip-hop.. Ik vraag mij soms echt af waarom sommigen van jullie zich verdiepen in een genre dat als puntje bij paaltje komt je toch niet trekt...
En ow ja sinds waneer is integriteit een sfeer geworden?
0
geplaatst: 5 augustus 2009, 16:11 uur
Heb hem nooit echt fantastisch gevonden. Dat Teacher gedoe is allemaal leuk en aardig, maar toen ik zijn tekst over Adam en Eva hoorde waarin hij ingaat op het scheppingsverhaal zonder het - zo bleek uit zijn statements - zelf gelezen te hebben, begon ik zijn geloofwaardigheid in het algemeen wat in twijfel te trekken. Als je ergens je mening over geeft moet je er genoeg van af weten. Precies zoals we hier pas een stem geven als we het gehele album gehoord hebben. Iemand die dat niet doet (al is het maar 1 keer) zal bij mij geen 100% geloofwaardigheid meer hebben.
Los daarvan is hij wel pionier, maar zoals MJ zegt: dat is niet relevant voor zijn materiaal nu. NIetemin vind ik Robot niet heel slecht. En met name KRS is daar helemaal niet verkeerd. Productie en Buckshot zijn wel ruk. KRS kan nog altijd rappen. Zijn flow ligt me nog altijd niet, maar dat is subjectief. Ben benieuwd of hij ook constant kan blijven een album lang, hoewel de vele gastartiesten doen vermoeden dat hij zelf weinig meer te melden heeft.
Los daarvan is hij wel pionier, maar zoals MJ zegt: dat is niet relevant voor zijn materiaal nu. NIetemin vind ik Robot niet heel slecht. En met name KRS is daar helemaal niet verkeerd. Productie en Buckshot zijn wel ruk. KRS kan nog altijd rappen. Zijn flow ligt me nog altijd niet, maar dat is subjectief. Ben benieuwd of hij ook constant kan blijven een album lang, hoewel de vele gastartiesten doen vermoeden dat hij zelf weinig meer te melden heeft.
0
geplaatst: 5 augustus 2009, 16:14 uur
ManMonster schreef:
Iemand die 2009 klinkt, klinkt als Soulja Boy, Lil' Wayne en nog van die hippe gasten!
Dat is hetzelfde als zeggen dat iemand die 1990 klinkt, klinkt als Vanilla Ice en MC Hammer.Iemand die 2009 klinkt, klinkt als Soulja Boy, Lil' Wayne en nog van die hippe gasten!
0
geplaatst: 5 augustus 2009, 16:19 uur
ManMonster schreef:
Gedateerd... Kijk; in hip-hop zie ik dat als een compliment! Iemand die 2009 klinkt, klinkt als Soulja Boy, Lil' Wayne en nog van die hippe gasten!
Gedateerd... Kijk; in hip-hop zie ik dat als een compliment! Iemand die 2009 klinkt, klinkt als Soulja Boy, Lil' Wayne en nog van die hippe gasten!
Je kortzichtigheid kent geen grenzen. De discussie is nu echt afgelopen, mijn laatste bericht hierover.
0
ManMonster
geplaatst: 5 augustus 2009, 16:26 uur
Helemaal niet, toen waren er genoeg andere artiesten die wel goed waren en ook succesvol waren en op de radio gedraaid werden.. Nu is dat niet het geval en dat is een feit!
Kijk, dat Teacher gedoe kan ik wel snappen dat je dat niet trekt.. Dat is tenminste een uitleg.. Het is ook niet dat ik zeg dat alles wat hij doet goed is, spiritual minded vind ik echt niet goed bv, maar iemand die in mijn ogen meerdere klassiekers heeft gemaakt schrijf ik niet in direct af, meer nog ik zal altijd benieuwd blijven naar nieuw materiaal.. Haten jullie nu ook allemaal Grandmaster Flash omdat hij The Bridge: Concept of a Culture heeft gemaakt?
Gastje, is er één old-school album dat je wel trekt? Idd, discussie afgelopen!
Kijk, dat Teacher gedoe kan ik wel snappen dat je dat niet trekt.. Dat is tenminste een uitleg.. Het is ook niet dat ik zeg dat alles wat hij doet goed is, spiritual minded vind ik echt niet goed bv, maar iemand die in mijn ogen meerdere klassiekers heeft gemaakt schrijf ik niet in direct af, meer nog ik zal altijd benieuwd blijven naar nieuw materiaal.. Haten jullie nu ook allemaal Grandmaster Flash omdat hij The Bridge: Concept of a Culture heeft gemaakt?
FlyLo schreef:
Je kortzichtigheid kent geen grenzen. De discussie is nu echt afgelopen, mijn laatste bericht hierover.
0
geplaatst: 5 augustus 2009, 16:43 uur
ManMonster schreef:
Iemand die 2009 klinkt, klinkt als Soulja Boy, Lil' Wayne en nog van die hippe gasten!
Hier heb ik maar één ding op te zeggen: Iemand die 2009 klinkt, klinkt als Soulja Boy, Lil' Wayne en nog van die hippe gasten!
. Ik zie in je top 10 en tussen je stemmen genoeg dingen van deze tijd, dus ik begrijp niet wat je hiermee nou wil zeggen. Niek schreef:
Idd.(quote)
Dat is hetzelfde als zeggen dat iemand die 1990 klinkt, klinkt als Vanilla Ice en MC Hammer.
0
raffael77
geplaatst: 5 augustus 2009, 16:45 uur
MJ_DA_MAN schreef:
KRS is tegenwoordig gewoon lachwekkend bezig met zijn gebrabbel, en dat hij een grondlegger is maakt geen verschil daarin want ik heb het over nú. En volgens mij is het woord respect nooit gevallen. De man is natuurlijk een legende en heb wel respect voor KRS door wat hij in de 80's en 90's heeft gedaan en neergezet, maar nu weet ik het onderhand wel en is het behoorlijk gedateerd.
Ja en?
Knap van hem dat hij het nu nog steeds flikt.
Hij brabbelt niet maar filosofeert teksten. Leraar hiphop nou goed.
0
geplaatst: 5 augustus 2009, 16:46 uur
ManMonster schreef:
(quote)
Jammer dat ik mijn eigen belofte moet breken maar dit is gewoon té grappig. Kijk eens naar mijn nr 1, 2 en 5 in mijn top-10? En kijk dan eens naar de jaartallen in jouw top-10?
Je zou beter mijn belofte van een paar posts terug overnemen want nu maak je jezelf echt té belachelijk.
0
geplaatst: 5 augustus 2009, 16:47 uur
raffael77 schreef:
Ja en?
Hij valt dik in de herhaling en dat irriteert me. Als ik telkens dezelfde soort teksten hoor, gaat me dat tegen staan. Jou misschien niet, maar mij wel. Natuurlijk ligt het ook aan het feit dat ik KRS niet helemaal trek, maar het blijft mijn kijk op de man.(quote)
Ja en?
0
raffael77
geplaatst: 5 augustus 2009, 16:51 uur
Niek schreef:
(quote)
Dat is hetzelfde als zeggen dat iemand die 1990 klinkt, klinkt als Vanilla Ice en MC Hammer. Mooie vergelijking ook he. Maar zij konden wel goed dansen
0
raffael77
geplaatst: 5 augustus 2009, 16:53 uur
Niek schreef:
Heb hem nooit echt fantastisch gevonden. Dat Teacher gedoe is allemaal leuk en aardig, maar toen ik zijn tekst over Adam en Eva hoorde waarin hij ingaat op het scheppingsverhaal zonder het - zo bleek uit zijn statements - zelf gelezen te hebben, begon ik zijn geloofwaardigheid in het algemeen wat in twijfel te trekken. Als je ergens je mening over geeft moet je er genoeg van af weten. Precies zoals we hier pas een stem geven als we het gehele album gehoord hebben. Iemand die dat niet doet (al is het maar 1 keer) zal bij mij geen 100% geloofwaardigheid meer hebben.
misschien eens anders zien. Ze willen graag samen werken met The Teacher
0
geplaatst: 5 augustus 2009, 17:01 uur
Wat gedoe verwijderd. Lief blijven voor elkaar. 
edit: en nog wat. R: je kunt ook eerlijk je mening geven over een artiest zonder andere users te schofferen.

edit: en nog wat. R: je kunt ook eerlijk je mening geven over een artiest zonder andere users te schofferen.
0
ManMonster
geplaatst: 5 augustus 2009, 17:03 uur
FlyLo schreef:
Jammer dat ik mijn eigen belofte moet breken maar dit is gewoon té grappig. Kijk eens naar mijn nr 1, 2 en 5 in mijn top-10? En kijk dan eens naar de jaartallen in jouw top-10?
Je zou beter mijn belofte van een paar posts terug overnemen want nu maak je jezelf echt té belachelijk.
(quote)
Wow je hebt een Wu-Tang, Nas, A Tribe Called Quest en als je '96 nog als old-school ziet een The Roots album er tussen staan.. Jij old-school fan, jij...
Wat vind je van bv Eric B. & Rakim - Paid in Full, Public Enemy - It Takes a Nation of Millions to Hold Us Back, Slick Rick - The Great Adventures of Slick Rick om er maar wat bekende te noemen?
0
geplaatst: 5 augustus 2009, 17:06 uur
ManMonster schreef:
Wow je hebt een Wu-Tang, Nas, A Tribe Called Quest en als je '96 nog als old-school ziet een The Roots album er tussen staan.. Jij old-school fan, jij...
Wat vind je van bv Eric B. & Rakim - Paid in Full, Public Enemy - It Takes a Nation of Millions to Hold Us Back, Slick Rick - The Great Adventures of Slick Rick om er maar wat bekende te noemen?
(quote)
Ten eerste moet het hier eigenlijk om 'aankomende hip-hop projecten' gaan.
Ten tweede beluister ik weinig tot niets van voor ca 1993 omdat ik die beats te gedateerd vind klinken. Er is genoeg geweldige hiphop vanaf 1993 die ik nog niet heb beluisterd, dus concentreer ik me daar op.
Ten derde moet ik gewoon niets hebben van KRS-One. Zijn stem stoort, zijn flow is kut en zijn hele persoontje is zo arrogant als het maar kan.
Ten vierde: als jij toch zo'n die-hard old-school hip-hopfan bent, waarom staan er dan bijna uitsluitend albums van na de millenniumwisseling in je top 10? Met notabene vooral Def Jux albums, een geluid dat he-le-maal niet aansluit bij de old school boombap.
0
raffael77
geplaatst: 5 augustus 2009, 17:12 uur
Nee een Wu, Nas & Roots zijn niet gedateerd zeker LOL.
Net zo erg gedateerd als Eric B & Rakim maar die waren ook super dope en Cyne niet
Net zo erg gedateerd als Eric B & Rakim maar die waren ook super dope en Cyne niet
0
geplaatst: 5 augustus 2009, 17:19 uur
raffael77 schreef:
Ik vind van niet, nee. Je tweede zin begrijp ik weer niet. Kan je het wat beter formuleren? Vind je CYNE gedateerd of super dope?
0
ManMonster
geplaatst: 5 augustus 2009, 17:22 uur
FlyLo schreef:
Ten tweede beluister ik weinig tot niets van voor ca 1993 omdat ik die beats te gedateerd vind klinken. Er is genoeg geweldige hiphop vanaf 1993 die ik nog niet heb beluisterd, dus concentreer ik me daar op.
Ten derde moet ik gewoon niets hebben van KRS-One. Zijn stem stoort, zijn flow is kut en zijn hele persoontje is zo arrogant als het maar kan.
Ten vierde: als jij toch zo'n die-hard old-school hip-hopfan bent, waarom staan er dan bijna uitsluitend albums van na de millenniumwisseling in je top 10? Met notabene vooral Def Jux albums, een geluid dat he-le-maal niet aansluit bij de old school boombap.
(quote)
Omdat in mijn top 10 gewoon 10 albums staan die ik goed vind en ik te veel werk zou hebben om een echte top te maken... Anders stonden 2 van de drie die ik juist opnoemde er zeker in!
Ik kan snappen dat je zijn stem en flow kut vind maar dat van zijn persoontje gaat er bij mij echt niet in.. Met integriteit bedoelde ik dus onder andere op zijn stop the violence movement die hij heeft opgestart nadat er iemand werd gedoodt tijdens een BDP concert. Dat hij jaaaren later bekogeld wordt met een glazen fles op het podium die zijn hand raakt en zelfs breekt(!), hij zegt tegen het publiek dat ze die gast die de fles gooide met rust moeten laten (dat hij niet beter weet ofzoiets, anders was hij wel gelynched geweest) en gewoon verder doet met zijn show (met zijn gebroken hand).. Als je dat arrogant noemt.. Hij dist zelf amper andere rappers (enkel Nelly bij mijn weten, maar kan je dat nog een rapper noemen?), en telkens ze het in interviews eruit willen lokken door hem vragen over 50 cent of Soulja Boy te stemmen hij ze nog props geeft ook! Ja, de arrogantie druipt er van af...
0
geplaatst: 5 augustus 2009, 17:26 uur
Wat me stoort aan zijn persoontje is dat hij het steeds heeft over hoeveel hij wel niet gedaan heeft voor de hiphop, wat een pionier hij wel niet was, hoe whack de hiphopscène nu is in vergelijking met vroeger... Hij leeft gewoon in het verleden, klaar. De man heeft al 10 jaar ofzo geen album meer uitgebracht dat de moeite waard is om te herinneren (zelfs voor de KRS-One fans).
0
geplaatst: 5 augustus 2009, 17:28 uur
FlyLo schreef:
Met notabene vooral Def Jux albums, een geluid dat he-le-maal niet aansluit bij de old school boombap.
Met notabene vooral Def Jux albums, een geluid dat he-le-maal niet aansluit bij de old school boombap.
Def Jux ligt in het verlengde van "de old school boombap". Vernieuwing, doen wat je zelf hard vindt en schijt hebben aan de rest van de hip-hop industrie. Dat vind ik meer boombap dan de hele tijd dezelfde shit proberen over te doen.
0
geplaatst: 5 augustus 2009, 17:31 uur
GarnalenPeller schreef:
Def Jux ligt in het verlengde van "de old school boombap". Vernieuwing, doen wat je zelf hard vindt en schijt hebben aan de rest van de hip-hop industrie. Dat vind ik meer boombap dan de hele tijd dezelfde shit proberen over te doen.
(quote)
Def Jux leunt sterk aan bij de mentaliteit uit die periode, maar niet bij de muziek die er toen werd gemaakt. Toch een groot verschil vind ik.
Trouwens: ik ben een groot fan van Def Jux hoor..
0
geplaatst: 5 augustus 2009, 18:09 uur
ManMonster schreef:
Met integriteit bedoelde ik dus onder andere op zijn stop the violence movement die hij heeft opgestart nadat er iemand werd gedoodt tijdens een BDP concert. Dat hij jaaaren later bekogeld wordt met een glazen fles op het podium die zijn hand raakt en zelfs breekt(!), hij zegt tegen het publiek dat ze die gast die de fles gooide met rust moeten laten (dat hij niet beter weet ofzoiets, anders was hij wel gelynched geweest) en gewoon verder doet met zijn show (met zijn gebroken hand)..
Dat is idd wel echt vet. Toch snap ik Fly ook wel een beetje. Hij klinkt af en toe alsof hij vind dat hij nu nog ergens recht op hebt omdat ie 20 jaar geleden dit en dat gedaan heeft.. Met integriteit bedoelde ik dus onder andere op zijn stop the violence movement die hij heeft opgestart nadat er iemand werd gedoodt tijdens een BDP concert. Dat hij jaaaren later bekogeld wordt met een glazen fles op het podium die zijn hand raakt en zelfs breekt(!), hij zegt tegen het publiek dat ze die gast die de fles gooide met rust moeten laten (dat hij niet beter weet ofzoiets, anders was hij wel gelynched geweest) en gewoon verder doet met zijn show (met zijn gebroken hand)..
ManMonster schreef:
Helemaal niet, toen waren er genoeg andere artiesten die wel goed waren en ook succesvol waren en op de radio gedraaid werden.. Nu is dat niet het geval en dat is een feit!
Dat weet ik nog zo net niet. Ik was 1 jaar oud, maar volgens mij waren bv. Can I Kick It?, Bring da Noise of Looking at the Front Door geen hits in NL. Mss wel in de VS, maar op onze beurt hebben we nu Opgezwolle dat toch duidelijk populairder is dan een Lil Wayne. Helemaal niet, toen waren er genoeg andere artiesten die wel goed waren en ook succesvol waren en op de radio gedraaid werden.. Nu is dat niet het geval en dat is een feit!
Maar dit is verder niet zo relevant. Relevant is dat je niet gedateerd moet klinken en niet 2009. Je moet als niemand klinken, je moet uniek klinken. Je eigen geluid.
En Raf: Roots zijn verre van gedateerd.
0
geplaatst: 5 augustus 2009, 18:56 uur
ManMonster schreef:
Gedateerd... Kijk; in hip-hop zie ik dat als een compliment! Iemand die 2009 klinkt, klinkt als Soulja Boy, Lil' Wayne en nog van die hippe gasten! Je beseft toch wel dat bv een Evidence, supastition,... het echt proberen om te klinken zoals het klonk in de jaren '90.. Dat dat gezien wordt als de Golden Age in hip-hop.. Ik vraag mij soms echt af waarom sommigen van jullie zich verdiepen in een genre dat als puntje bij paaltje komt je toch niet trekt...
Ik vind dat gasten als Evindence verder moeten gaan. Een bron (de 90s) kan ook een keer uit gedroogd raken. Als we er dan nog verder mee gaan dan raakt de muziek op een gegeven moment voor mij dood. We kunnen niet altijd het 90's Boom Bap systeem aanhouden. Denk aan 30 jaar later bijvoorbeeld. Gelukkig zijn er gasten als EL-P, Madlib, Kanye West en Deltron 3030 die werkelijks iets nieuws proberen te creëren in plaats van enkel naar het oude te grijpen. Die hele South Side stijl/ hype was wel vernieuwend. Of je het nou leuk vind of niet.
Edit: Een 50 Cent heeft net zoveel bestaans recht als een KRS-One.
0
geplaatst: 5 augustus 2009, 20:35 uur
raffael77 schreef:
Maar als jij de boodschap niet ziet is het jammer voor jou. Het nummer is beter dan dat lauwe rappende King Concept van jou. Vandaar dat ze nooit gehoord zijn.
Maar als jij de boodschap niet ziet is het jammer voor jou. Het nummer is beter dan dat lauwe rappende King Concept van jou. Vandaar dat ze nooit gehoord zijn.
Hier had ik nog even overheen gelezen, zoals MJ het zou zeggen:
²* denotes required fields.