MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Aankomende Hip-Hop Projecten

zoeken in:
raffael77
Kill_illuminati schreef:
(quote)

Ik vind dat gasten als Evindence verder moeten gaan. Een bron (de 90s) kan ook een keer uit gedroogd raken. Als we er dan nog verder mee gaan dan raakt de muziek op een gegeven moment voor mij dood. We kunnen niet altijd het 90's Boom Bap systeem aanhouden. Denk aan 30 jaar later bijvoorbeeld. Gelukkig zijn er gasten als EL-P, Madlib, Kanye West en Deltron 3030 die werkelijks iets nieuws proberen te creëren in plaats van enkel naar het oude te grijpen. Die hele South Side stijl/ hype was wel vernieuwend. Of je het nou leuk vind of niet.

Edit: Een 50 Cent heeft net zoveel bestaans recht als een KRS-One.

South side stijl is helemaal niet vernieuwend want electro hop was er al in de jaren 80 dus daar zit je er goed naast. Trouwens Lil Wayne is ook niet nieuwe maar heeft later zijn slag geslagen.
Maar hij maakte wel samen met Casmoney en No Limit de slechtste hiphop die er is.

raffael77
Niek schreef:
(quote)
Dat is idd wel echt vet. Toch snap ik Fly ook wel een beetje. Hij klinkt af en toe alsof hij vind dat hij nu nog ergens recht op hebt omdat ie 20 jaar geleden dit en dat gedaan heeft..
(quote)
Dat weet ik nog zo net niet. Ik was 1 jaar oud, maar volgens mij waren bv. Can I Kick It?, Bring da Noise of Looking at the Front Door geen hits in NL. Mss wel in de VS, maar op onze beurt hebben we nu Opgezwolle dat toch duidelijk populairder is dan een Lil Wayne.
Maar dit is verder niet zo relevant. Relevant is dat je niet gedateerd moet klinken en niet 2009. Je moet als niemand klinken, je moet uniek klinken. Je eigen geluid.

En Raf: Roots zijn verre van gedateerd.

Wat bedoel je met populair. Can I Kick it was zeker wel een hit alleen jij hebt dat niet meegemaakt. Het is wel zo dat niet alles op tv te zien was. Dat waren groepen als Gang Starr, EPMD, Das EFX, De La Soul.

'Verrassend' dat het nu in een soort van discussie van 'old-skool' versus 'new-skool' is veranderd.

Er is eigenlijk gewoon geen 'versus'. Zowel nu als vroeger kwam er dope shit uit. En sommige mensen houden meer van de sound van vroeger, en anderen houden meer van de sound van nu.
Nu maakt dat toch geen ene reet uit? Het ene waar je nog wat waarde aan kan hechten, is dat de 'new-skoolers' op z'n minst inzien van wat voor waarde de old-skool, de grondleggers, was/waren. En aangezien naar mijn weten iedereen hier respect voor alle voorgenoemden (eric B. & rakim, KRS, etc.) heeft, snap ik niet wat het probleem is.

Verder over KRS, en over 'Robot': als je KRS's nieuwe clip niet vet vind, dan betekent het echt niet dat je geen 'respect hebt voor de grondleggers'. Als iets (zwart/wit gezien) slecht is, dan is het slecht, maakt niet uit van wie het is. Als Rakim opeens popliedjes gaat zingen en iemand vind het kut, dat betekend dan toch nog niet dat je hem niet meer waardeert voor wat hij vroeger heeft gedaan? (Het is maar voorbeeld, maar hopelijk snappen jullie wat ik bedoel).

raffael77
Tuurlijk snap ik dat.

Ik heb even een lang bericht over een interessant album:

Nas & Damian Marley - Distant Relatives

Hip-Hop star Nas has revealed details about an upcoming CD with Damian “Jr Gong” Marley that is titled Distant Relatives.

The pair first met in 1996, but realized their chemistry in the recording studio, after they recorded “Road to Zion,” a track from Marley’s album Welcome to Jamrock.
The album was released in 2005 and earned a Grammy for Marley.
The title Distant Relatives refers to Nas and Marley’s chemistry, but also pays homage to their African Ancestry.

“As an American, we have so much even in a so-called recession that a neighborhood like Queensbridge or Red Hook is Beverly Hills compared to the way people are living in Nigeria, Sierra Leone, and Ghana,” Nas told AllHipHop.com in a statement. “So obviously if we making records with that theme, there’s gonna be things I want to build on. I think Africa has a lot to teach us.”

In addition to the new album of material, Nas and Marley will launch a multi-continent concert tour to showcase the new material.

“Africa is the backbone of the world and the foundation of everything and Africans are in a situation where they need help more than anywhere else,” Damian Marley added. “We know there are dire situations here in America but when you look at America—with public libraries and free education—these are not opportunities most Africans have. It’s a completely different scale of trying to help people. As humans beings, we’re part of a human family.”
The combination could also result in commercial success, as Welcome to Jamrock earned a Grammy for Best Reggae album.

Nas, who has sold over 20 million records in his career has released 8 solo albums and 3 compilation albums and earned 11 Grammy nods.

Distant Relatives is due in stores in late June 2009.

In related news, Nas and Damian Marley will headline this year’s Rock The Bells Tour, which kicks off June 27 - August 9, in ten cities across North American.

The tour will stop in major markets like New York, Los Angeles, Washington D.C., Boston, Denver, Miami and other cities, where at each stop, over 25 acts will perform on two stages.

The Rock The Bells Tour will be hosted by KRS-One, Supernatural, Murs and Pete Rock.

Confirmed artists include:

The Roots, Common, Big Boi (Outkast), House of Pain featuring La Coka Nostra, Reflection Eternal (Talib Kweli + Hi Tek), Tech N9ne, RZA (Wu-Tang), Raekwon (Cuban Linx II), Sage Francis, Slaughterhouse (Joe Budden, Joell Ortiz, Royce Da 5’9,” Crooked I), M.O.P., Charlie 2na (Jurassic 5), Necro, Eyedea & Abilities, Evidence, Alchemist, Psycho Realm, Mystic Jouneymen (Sunspot Jonez + Lucky I Am), Mickey Facts, Tabi Bonney, Slum Village (T3, Baatin, Elzhi), Buckshot and K’naan.

bron: allhiphop.com

Komt dat album nou nog? Ik hoorde al augustus, en in dit stukje staat 'Distant Relatives is due in stores in late June 2009', maar voor de rest hoor je er niets over. Ik hoop zeker dat ie zo snel mogelijk komt, want volgens mij is het een zomeralbum.

Ik hoop ook dat hij zo snel mogelijk komt.

Alleen ik geloof niet dat er zoveel gast artiesten op komen.

Ik weet niet of je op de opsomming van je eigen post doelt, maar dat zijn artiesten die op Rock The Bells komen, niet op dat album.

Toen ik even snel naar je post keek, dacht ik eerst dat dat de gastartiesten zouden zijn. Maar toen ik zowel The Roots als bijv. Eyedea en Sage Francis zag staan, dacht ik al dat dat vast iets anders zou zijn

raffael77
Beste hiphop feest die nederland heeft gehad is PLanet Rock en was tevens ook de grootste van europa.

Het is allang geen aankomend hip hop project meer, maar 8 september komt hij als het goed is toch echt uit: Raekwon en Only Built 4 Cuban Linx part II. Dit staat op de Wu-Tang site.
We gaan het merken.

, bestaat D.I.T.C. dan nog?

Ik heb het niet helemaal gelezen, maar OC en AG zouden toch ook met een album komen, genaamd: Oasis, als het goed is ?

Blue Scholars hebben ook een nieuwe clip uit, 'Hi-808', van hun aankomende EP OOOF. Bekijk het hier. De clip zelf staat namelijk nog niet op YouTube.

Om het jullie makkelijker te maken: hier is iniedergeval de track:

Ik weet niet... het is best anders dan de laidback-style die ik van het duo gewend ben, dit gaat meer de kant op van de (momenteel best populaire stijl) Cool Kids etc.

raffael77
veel te eng nummer. Durf niet verder te luisteren. 4

LesaneCrooks
Sommigen dingen kun je beter underground houden

Vind het ook een zwak nummer. 4

Nieuw werk van Dion (Duvel & Dion) met onder andere Jawat in een dubstep sausje.

Nee dat filmpje hebben we nog niet gezien

[modknipke]

Trouwens, iemand al ooit van C-walk gehoord? Is blijkbaar de nieuwste hype..

LesaneCrooks
hoor ik Bow Wow?
Trouwens C-Walk is al lang bekend, althans ik ken het al een jaar of 4.

LesaneCrooks schreef:
hoor ik Bow Wow?
Trouwens C-Walk is al lang bekend, althans ik ken het al een jaar of 4.

Dateert blijkbaar al uit de jaren '70 maar is nu terug populair. En ja het is Bow Wow geloof ik, maar daar ging het me niet zozeer om de muziek.

RedLightCityBoy
Misschien is het in België nieuw, ja. Hier is het wel al wat jaartjes bekend.

RedLightCityBoy schreef:
Misschien is het in Belgie nieuw, ja. Hier is het wel al wat jaartje bekend.

Niet de eerste keer dat België achterloopt

RedLightCityBoy
De Duitsers kunnen der anders ook wel wat van. (achterlopen)

raffael77
He jongens. Is Kraantje pappie wat? Ik heb geen idee

Harco
raffael77 schreef:

Ik was niet zo gecharmeerd van wat ik van hem gehoord heb, maar dat is meer omdat hij mijn ding niet echt is. Ik ken wel een paar dudes die hem in het echt kennen (hij komt uit Groningen). Schijnt wel een chille dude te zijn.

raffael77 schreef:

Ik weet wel dat zijn 101Barz een van mijn favoriet is. Hij staat momenteel onder contract bij Noahs Ark van Jiggy Djè.

raffael77
Ik heb inmiddels een clip van hem gezien en is erg zwak kwa productie.

dan maar ff wachten op nieuwe Stropstrikkers.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:15 uur

geplaatst: vandaag om 18:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.