Genres / Hip-Hop / Aankomende Hip-Hop Projecten
zoeken in:
0
geplaatst: 7 april 2010, 21:56 uur
raffael77 schreef:
Ben ik het wel met je eens. Fluppi is nog slechter.
(quote)
Ben ik het wel met je eens. Fluppi is nog slechter.
Ja, want hiphop moet altijd kei hard zijn

0
FightForMore
geplaatst: 7 april 2010, 22:13 uur
Heeft er al iemand de release van Kanye West vertelt ? Zo niet, hij komt in Juni uit.
0
raffael77
geplaatst: 8 april 2010, 00:15 uur
Nee dat niet maar wel heel goed en Blu is vrij doorsnee. Lupe was al wack vanaf het begin.
Ik weet al jaren dat jongen hiphop fanaten dit soort gasten leuk vinden ondanks ze niet zulke geweldige kwaliteiten hebben. Vrij doorsnee.
Dat gold ook voor Nujabes die hier op mume zwaar overschat wordt.
Treurig wordt je van dat soort liefkozend gedrag.
0
geplaatst: 8 april 2010, 09:26 uur
Blu en Lupe is is vergelijkbaar en allebij vrij doorsnee inderdaad. Nujabes vind ik echter wel kwaliteit hebben en brengt een originele sound (al moet ik zeggen dat ik al heel lang niks meer van de man heb geluisterd)
0
geplaatst: 8 april 2010, 09:32 uur
Ik merk helemaal niks van een Nujabes-hype, nu hij dood is, eerlijk gezegd. Niet op MuMe en niet op overige fora/site's.
0
geplaatst: 8 april 2010, 09:53 uur
Sterker nog sommige HipHop site (als DX) weten niets van zijn dood (bestaan) af.
0
geplaatst: 8 april 2010, 12:03 uur
Blu is één van de beste producer/mc's ooit.. vrij "doorsnee" idd :-ssssss
Lupe schrijft héééél erg goede teksten.. vrij "wack" idd :-sssssss
Lupe schrijft héééél erg goede teksten.. vrij "wack" idd :-sssssss
0
geplaatst: 8 april 2010, 13:06 uur
raffael77 schreef:
Nee dat niet maar wel heel goed en Blu is vrij doorsnee. Lupe was al wack vanaf het begin.
Ik weet al jaren dat jongen hiphop fanaten dit soort gasten leuk vinden ondanks ze niet zulke geweldige kwaliteiten hebben. Vrij doorsnee.
(quote)
Overschat? Volgens mij heeft Nujabes slecht een paar (op deze site dan misschien vijf) stemmen erbij gekregen. En als je nagaat wat de beste man heeft gedaan, dan kan je hem echt niet "standaard" noemen. Overigens mag je dan wel namen noemen die ik nog niet ken, dan ben ik ook weer zoet met meer goede Hiphop.
Ik vind het eigenlijk treuriger dat mensen nog steeds bijnamen gaan verzinnen ("Fluppi"?). Ben het met je eens hoor, ik vind Lupe ook niet zo bijzonder en matig. Om het rondje even af te maken: Blu is een toffe MC, maar één van de beste MC's zoals 2nd Chamber had gereageerd vind ik veel te ver gaan. Het ligt er eerder aan wat je in Hiphop zoekt denk ik, zo vind ik Blu in combinatie met Exile gewoon erg laidback en goed klinken. Blu onderscheid zich wel degelijk (stem,flow), misschien geen top-10 rapper voor in de lijstjes, maar als je van zijn soort Hiphop houdt is hij zeker wel beter dan gemiddeld.
Ontopic: De releases vallen me dit jaar wat tegen. Zo zat er gewoon (veel) meer potentie in de albums van Deck, Polo & Juxx en Meth, Ghost & Rae. Alleen de wat echte underground releases maakte me blij, en zal binnenkort eens OJ Simpson gaan checken.
0
geplaatst: 8 april 2010, 13:47 uur
Ik hebt het eigenlijk op het FEIT dat hij een uitstekend producer EN mc is.. Ik ken er alvast niet veel die EN een talent hebben om goede producties te maken EN daarbovenop nog eens goed kunnen rappen.
Daardoor alleen al is hij niet zomaar een "doorsnee" artiest.
0
geplaatst: 8 april 2010, 14:12 uur
Nujabes is in mijn ogen toch wel een erg goeie, zelfs uitstekende producer. Blu is een degelijke mc en een degelijke producer. Exile daarentegen is dan weer een erg sterke producer die beats bakt die perfect bij de mc passen en hij weet een album gevoel te creeeren. Daarom is below the heavens ook zo goed, blu is een degelijke mc dus hij verkloot het nergens top tien zal hij echter niet worden, zelfde geldt overgens voor Fashawn... Lupe heb ik altijd wel een redelijke mc gevonden, zeker het eerste album vond ik best vet...
0
geplaatst: 8 april 2010, 15:51 uur
2nd Chamber schreef:
Ik hebt het eigenlijk op het FEIT dat hij een uitstekend producer EN mc is.. Ik ken er alvast niet veel die EN een talent hebben om goede producties te maken EN daarbovenop nog eens goed kunnen rappen.
Ik dacht dat je de twee dingen los bedoelde, dus één van de betere producers en één van de betere rappers in het algemeen. Tja, daar kan je natuurlijk namen als RZA, Dilla, Pete Rock, Q-Tip, Havoc, Madlib, Lord Finesse, Large Pro enzovoorts tegenover zetten. Blu vind ik als produceren aardig, en qua raps goed. Je hebt wel gelijk dat hij zich er toch wat meer onderscheidt inderdaad.
Maar ik denk dat we nou teveel afdwalen?
0
geplaatst: 12 april 2010, 21:25 uur
Is er hier trouwens nog iemand die iets weet over het album van Reef the Lost Cause en King Magnetic genaamd King and the Cause. Heb gehoord dat die ook binnenkort uit moet komen maar kan er maar erg weinig over vinden.
0
Improvision
geplaatst: 13 april 2010, 12:09 uur
2nd Chamber schreef:
Cliché alarm!
Het is helemaal geen feit, het is jouw mening.

0
geplaatst: 13 april 2010, 21:25 uur
Ik weet wel dat Reef met een project komt in samenwerking met het productie team Guns-N-Butter. Komt uit op 8 juni. Tracklist is ook al bekend:
1. Intro
2. OPG Theme (feat. Burke The Jurke & Vinnie Paz)
3. I’m A G
4. Trigger Talk (feat. Bloodsport)
5. Bosses (feat. Akir & K-Beta)
6. Chops Speak (Interlude)
7. Get Me Outta Here
8. Suicide Slang (feat. King Magnetic & Slaine)
9. Lazy Sunday
10. Three Greats (feat. Kool G Rap & R.A. The Rugged Man)
11. Cut U Up
12. What We Rep (feat. Big Noyd)
13. Sun
Van King & The Cauze had ik al wel een nummer gehoord, Troublemakers heette die dacht ik.
Edit: Voor als je die track nog niet kent:King & The Cauze - Troublem...
1. Intro
2. OPG Theme (feat. Burke The Jurke & Vinnie Paz)
3. I’m A G
4. Trigger Talk (feat. Bloodsport)
5. Bosses (feat. Akir & K-Beta)
6. Chops Speak (Interlude)
7. Get Me Outta Here
8. Suicide Slang (feat. King Magnetic & Slaine)
9. Lazy Sunday
10. Three Greats (feat. Kool G Rap & R.A. The Rugged Man)
11. Cut U Up
12. What We Rep (feat. Big Noyd)
13. Sun
Van King & The Cauze had ik al wel een nummer gehoord, Troublemakers heette die dacht ik.
Edit: Voor als je die track nog niet kent:King & The Cauze - Troublem...
0
geplaatst: 14 april 2010, 09:03 uur
Bedorvenkebab schreef:
Ik weet wel dat Reef met een project komt in samenwerking met het productie team Guns-N-Butter. Komt uit op 8 juni.
Klik.Ik weet wel dat Reef met een project komt in samenwerking met het productie team Guns-N-Butter. Komt uit op 8 juni.
0
geplaatst: 15 april 2010, 12:21 uur
Meer goed nieuws; 25 mei komt het nieuwe album van Shad uit! De titel is TSOL, maar volgens mij is nog niet bekend waar het voor staat. Shad is toch wel een van m'n favoriete Canadeze MCs, dus ben benieuwd!
0
geplaatst: 15 april 2010, 13:08 uur
Goed nieuws inderdaad, Shad is een sterk mc. En 25 mei is een mooie dag, dan ben ik jarig.
0
geplaatst: 16 april 2010, 17:08 uur
Kijk ook zeker uit naar beide Reef The Lost Cauze projecten, hij kwam ook weer lekker op het AOTP album (Cookin'Keys is de shit).
Een andere waar ik op zit te wachten is Sage Francis - Li(f)e (10 Mei)
Een andere waar ik op zit te wachten is Sage Francis - Li(f)e (10 Mei)
0
geplaatst: 16 april 2010, 17:11 uur
Fight Music wordt denk ik niks (heb de snippets al gehoord op Amazon, die producers kunnen er niet veel van); het album van Reef met Snowgoons wordt sowieso beter. En Cookin' Keys sucks (als enige op The Unholy Terror).
0
geplaatst: 16 april 2010, 17:25 uur
Cookin'Keys sucks? Alleen die eerste Doap Nixon verse trek ik slecht, maar die beat is zo gruwelijk dat ik daar met gemak overheen luister.
0
geplaatst: 16 april 2010, 17:54 uur
Ik snap niet dat je zo'n primitieve, saaie en zeer eentonige beat zo goed kan vinden
. Smaken kunnen duidelijk verschillen.
0
geplaatst: 16 april 2010, 18:05 uur
Ik vind Cookin Keys ook een van de betere nummers op het album en Reef komt sowieso hard op dat nummer.
0
geplaatst: 16 april 2010, 19:38 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Ik snap niet dat je zo'n primitieve, saaie en zeer eentonige beat zo goed kan vinden
. Smaken kunnen duidelijk verschillen. Blijkbaar.
'T is sowieso wel een "less is more" beat, voor de één eentonig, voor een ander de shit. Die bass dreunt gewoon lekker door, een perfecte combo met dit weer.
0
geplaatst: 20 april 2010, 20:43 uur
Eerste single van het album van Celph Titled en Buckwild. Anders als wat ik verwachtte bij Celph Titled, maar het klinkt best lekker.
0
geplaatst: 20 april 2010, 21:51 uur
Ben er benieuwd naar! Hoewel ik hoop dat de andere beats wat minder kaal klinken dan hier, en ik hoop dat het niet als een album gaat klinken die gewoon jaaaaren te laat uit komt.
0
geplaatst: 20 april 2010, 22:07 uur
Lijkt het wel een beetje op als ik dit zo hoor.
PS Wat moet je plaatje voorstellen?
PS Wat moet je plaatje voorstellen?
0
geplaatst: 20 april 2010, 22:14 uur
(@ Stapler: Neem aan dat je reactie naar mij is gericht?)
Ik bedoel het in positieve zin, hier klinkt duidelijk wel oldschool, maar hoop dat beide heren op hun oude niveau zitten
En mijn plaatje is van de graffiti artiest Replete, ik vind zijn Abstracte stijl erg vet... Hoewel het misschien niet echt duidelijk naar voren komt hier, het is dus een gezicht;)
Ik bedoel het in positieve zin, hier klinkt duidelijk wel oldschool, maar hoop dat beide heren op hun oude niveau zitten

En mijn plaatje is van de graffiti artiest Replete, ik vind zijn Abstracte stijl erg vet... Hoewel het misschien niet echt duidelijk naar voren komt hier, het is dus een gezicht;)
* denotes required fields.