MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Aankomende Hip-Hop Projecten

zoeken in:
Stapler schreef:
Yo, hier whosampled.com staat het .
Idd van een Nederlandse Gabber DJ.

Ik ben toch benieuwd hoe Amerikaanse producers bij een Nederlands hardcore nummers uitkomen om te samplen. Youtube afgaan op zoek naar een pakkend melodietje? Of gewoon Thunderdom I t/m 20 afgaan ...

MAS
Dat Nederlandse hardcore dj's Amerikaanse rappers samplen wist ik maar andersom heb ik nog nooit gezien. Wel grappig, helaas vind ik het nummer niet zo vet.

FightForMore
Het is net alsof Dipset TopNotch heeft gecontacteerd voor een beat..

FightForMore
Het tweede album in 2010 van Canibus (C of Tranquility ) word geproduceerd door Premo, J-Zone, D/R Period & Domingo. Het komt uit op 5 Oktober en het nummer 'Golden Terra Of Rap (Premo productie) komt er in voor. Bron : HiphopDX

De befaamde De La Soul heeft vandaag een nummer gedropt en is hier te beluisteren : De La Soul - The Return of DST

En dan nog een samenwerking tussen Exile & Blu en deze is hier te beluisteren : Exile - Love Line f. Blu.

Dan is er een snippet vrijgekomen van het nieuwe album (de naam Good Ass Job is waarschijnlijk veranderd naar Dark Twisted Fantasy) en is hier te beluisteren : Kanye West - All Of The Lights (Snippet) [Ustream Rip].

Nineteen Ninety Now van Celph Titled komt 26 oktober uit, en Stoupe's groep Dutch werkt aan een tweede album. Tevens is Stoupe bezig met nog een project als Dutch maar dan met een andere zangeres (Lorrie Doriza).

Ah, Celph Titled, ben benieuwd!

MAS
Ben ook erg benieuwd naar die van Celph Titled.

Ik vrees dat de productie van Buckwild totaal niet past bij Celph.

panjoe (moderator)
FightForMore schreef:
De befaamde De La Soul heeft vandaag een nummer gedropt en is hier te beluisteren : De La Soul - The Return of DST

Dat kan beter ...

Nieuwe Atmosphere is ook weer erg lekker

raffael77
panjoe schreef:
(quote)

Dat kan beter ...

Ik vind het wel een stoere track. Lekker oldschool zoals de jaren 80.

Dus mensen die van elektro-hop houden dit zeker checken

2nd Chamber schreef:
Nieuwe Atmosphere is ook weer erg lekker

Pardon? Welke nieuwe ?

Die jongen zou eens over een ander onderwerp moeten rappen. Altijd maar weer de gevoelige jongen uithangen, hij mag naar mijn mening wel wat rauwer worden.

Voor zijn rauwere werk is het debuut van Atmosphere en het album van The Dynospectrum een aanrader. Verder vind ik dat Slug moet doen waar hij goed in is, het vertellen van oprechte verhalen. Qua onderwerpkeus vind ik hem voldoende varieëren.

Binnenkort komt er ook de nieuwe single van Evidence - To Be Continued. Al een tijd te beluisteren, maar nu komt het officieel uit, ook met een video.

raffael77

Leuke clip

pascal83 schreef:
(quote)
Die jongen zou eens over een ander onderwerp moeten rappen. Altijd maar weer de gevoelige jongen uithangen, hij mag naar mijn mening wel wat rauwer worden.
Dat is nou eenmaal zijn muzikale stijl dezer dagen. Maar in vind hem helemaal geen emo persoon of zo, eigenlijk is hij alleen emo in zijn muziek terwijl hij daar buiten gewoon een relax en humoristisch persoon is. R&P vertelt de rest, dus het valt uiteindelijk wel mee.

Harco
pascal83 schreef:
(quote)

Dat is toch inderdaad gewoon zijn stijl? Dan mag je bij elke rapper voortaan zijn lyrics gaan verwijten; Sean Price moet ophouden de grappige man uit te hangen, enz.

Wat is er trouwens zo gevoelig aan To All My Friends, anyway? Nuchtere track. Het enige verwijt dat ik Slug zou kunnen maken is dat het onderwerp niet bijster origineel is. Maar ik zit er niet mee.

Relax
Een neef van een vriend van me heeft een tijdje terug deze track uitgebracht.

J. Ortell Feat. Famouz Boy - Your Touch

Ik vind het echt kwaliteit hebben voor wat in eigen huis is gemaakt.

Hij is bezig aan een album en dergelijke.

FightForMore
M'n hoop in het nieuwe album van Kanye is weg, dankzij dit nieuwsitem : Kanye West Suggests Collabo With Justin Bieber, Raekwon | Get The Latest Hip Hop News, Rap News & Hip Hop Album Sales | HipHopDX

Als dit waar is, mag Kanye officieel oprotten. Ik hoop dat dit niet op een Pete Rock of DJ Premier of andere dope beatmakers productie is. En ben beschaamd dat ik Raekwon dope vond. Eén van de betere MC's van één van de betere underground groep doet doodleuk mee... Sorry, dit gaat te ver.

Underground? Dacht het niet, maar goed. En Raekwon doet ook al doodleuk mee op het album van Ricky Ross .

Wat laat je me toch schrikken op deze vroege ochtend... Moet je je voorstellen, een Wu album met Bieber:

(afbeelding)

(afbeelding)

@ Relax: Sorry, maar ik vind het maar Amerikaans klinken. Het heeft wel kwaliteit wat je zegt (afmixen en dat soort dingen), alleen is het precies wat me niet aanspreekt qua Hip-Hop.

Improvision
De Precious Cargo EP van FLYamSAM (Flying Lotus & Samiyam) wordt op dit moment gemastered.

Daarnaast las ik laatst op de Twitter van Flying Lotus dat hij aan iets aan het werken was met Madlib.
En er zijn ook geruchten over een volledige plaat van Heralds of Change (Hudson Mohawke en Mike Slott).

P-DawG
Flying Lotus en Madlib. DAYMN !

Improvision
"Madlib called and said we should start getting to work on our album.. If he answers the phone next week, that's huge progress! 6:53 AM Jun 15th via web "

Dit dus...

P-DawG schreef:
Flying Lotus en Madlib. DAYMN !

Verwacht minimaal een instant classic natuurlijk.

Dat is wel het minste wat ze kunnen doen, en dat lijken mij zelfs niet eens te hoge verwachtingen.

Die EP van FLYamSAM lijkt mij ook wel interessant!

Improvision schreef:
De Precious Cargo EP van FLYamSAM (Flying Lotus & Samiyam) wordt op dit moment gemastered.

Daarnaast las ik laatst op de Twitter van Flying Lotus dat hij aan iets aan het werken was met Madlib.
En er zijn ook geruchten over een volledige plaat van Heralds of Change (Hudson Mohawke en Mike Slott).

FightForMore schreef:

Kijk er nu nog meer naar uit... Ik ga nu eerst Kanye een geven en als dat niet helpt verstop ik Justin Bieber tot 2011...

Gast
geplaatst: vandaag om 23:38 uur

geplaatst: vandaag om 23:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.