MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Aankomende Hip-Hop Projecten

zoeken in:
raffael77 schreef:
....een KAPOT slechte rapper die alleen al om die reden niet met goden zou mogen werken.

Nice! Had die nog niet op het album verwacht, maar begin nu toch nieuwsgierig te worden....

raffael77 schreef:
Buiten hetgeen dat ik vind dat Kanye maar weinig goede ideeen heeft is hij ook nog eens (op zijn jeuds gezegd) een KAPOT slechte rapper die alleen al om die reden niet met goden zou mogen werken.

Zo dat ben ik ff kwijt.
Zoiets heb je nou al 3594 keer gezegd.

FightForMore schreef:
Nee, de fans van Bieber zijn tegen geweld, misschien gaan ze dan meer opzoeken van Rae, komen ze een Wu-Tang Clan (C.R.E.A.M., Protect Ya Neck, Wu-Tang Clan Aint nothing to fuck with) videoclip tegen en gaan hun hersenen teveel geweld zien.

Maar zolang Method (wanneer Method zoiets gaat doen, stop ik met hip-hop te luisteren), Ghostface en die andere (Inspectah Deck kennende zal hij het wel weer willen doen) het niet doen, kan ik er nog mee leven. Raekwon is sowieso fucked up, sinds die ruzie met RZA.

Hebben ze ruzie ja? Ik kan me nog herinneren dat ze 2 maanden geleden samen een video hebben geschoten met Travis Barker.

Maar het lijkt me duidelijk dat Raekwon alleen maar wil cashen met deze move.

Nou Rae en RZA zijn ook niet meer best buddy's zoals vroeger denk ik, Raekwon en co maken een Wu album buiten RZA om.

Wu is trouwens toch ook tegen geweld? (5 %).

Een Wu-Tang album zonder RZA?

What the fuck

Dat Wu-album zonder RZA wordt volgens mij het volgende soloalbum van Raekwon.

En The Four Horsemen (Canibus, Kurupt, Kilah Priest en Ras Kass) droppen een nieuw album in 2011.

Het album heet wel Wu Vs. Shaolin, en ook gastoptredens van de andere Wu leden (op RZA dus na). MJ postte de bron paar pagina's terug.

En was het Rae niet die kritiek had op de beats van RZA?

raffael77
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Zoiets heb je nou al 3594 keer gezegd.

Je kan mij niet wijs maken dat jij voor Kanye zijn rapflow gaat.

Ik bedoel dat je al zeer vaak hebt gezegd dat je Kanye wack vindt, dus dat weet iedereen nu wel. En bij Kanye ga ik voor zijn producties, die op zijn eerste drie albums (vooral eerste twee) gewoon goed waren imo.

En Raekwon is ook weinig meer waard en heb ik al jaren geen sterke verse meer horen droppen.

raffael77
Met dat laatste ben ik het met je eens.

Hij heeft wel eens leuke dingen gedaan maar geweldige dingen niet. Zelfs het album Be van Common dig ik zelfs niet.

Misschien krijgt Bieber ooit nog eens een contract bij Suge Knight.

Raekwon werkt liever samen met Bieber dan met RZA?
Lol.

raffael77
I am the wicked master Bieber and my mom just bought a fridge called liebher. Loooooooool

pqt
raffael77 schreef:
Met dat laatste ben ik het met je eens.

Hij heeft wel eens leuke dingen gedaan maar geweldige dingen niet. Zelfs het album Be van Common dig ik zelfs niet.

hij heeft toch echt wel revolutionaire dingen gedaan in de rapwereld, hij heeft z'n eigen stijl. en komt met vlagen ook zeer goed, luister maar naar Never Let You Down.

Goed nieuws uit Schiedam:

re Aan: rhythmandpoetry

yo thanks. Wanneer mijn volgende mixtape/ep helemaal af is zal ik die naar je toesturen via een link ofzo! Daar gaat wel een tijdje overheen maar je hoort van me wanneer die af is.

Laterz

Jawel, Doc John en ik zijn dikke matties op hyves! Dit was op mijn vraag of hij nog bezig was met nieuwe projecten die ik eventueel kon reviewen voor hiphopleeft.

De opkomt, van niet de slimste of domste mc die je kent! Brrrrrraaaaaat!

Kanye komt eigenlijk altijd met iets nieuws. 808s was ook revolutionair. Of je het nou mooi vind of niet. Er zijn geen albums vergelijkbaar met de albums van Kanye West.

raffael77
Kanye heeft zijn stijl van Dilla gejat en gold ook voor Black Milk.

Net zoals Buckshot aangeeft velen zijn Buck voice gebruiken en zo gaat dat ook met producers vaak.

808's zijn niet nieuw want dat werd al gedaan in de '80's dus revolutionair kan je het dus niet noemen. Dr Dre, T La Rock, Mantronix, Newcleus, Maggotron enz waren pas revolutionair omdat ze voor die tijd al de tijd ver voor waren. Luister naar die elektro beats van nu en die van vroeger. Dan merk je pas hoe secht ze nu zijn vergeleken met vroeger.

Sorry als je zo fanaat bent van Kanye maar in een ding moet je mij wel gelijk geven en dat is dat hij veel composities niet zelf deed maar liet doen door een piano virtuoos.

FightForMore
Voordat dat hele gedoe met 808 kon ik Kayne wel nog waarderen, maar sinds 808 komen de problemen. Het is eigenlijk net zoals Eminem, eerst was het een goede rapper, maar na één eerste slecht album (Relapse & 808), komt er eigenlijk weinigs goeds (Recovery & Good Ass Jobb). Btw, de track is klaar, Kanye zegt iets over een Runaway Love remix, dus we kunnen het één der dagen verwachten.

Als het een heel slecht nummer is, wat sowieso gaat worden, dan koop ik het nieuwe album van Kanye niet, verban ik Rae uit m'n hall of fame en is hij voor mij geen Wu-Tang Clan lid meer. Word het een topper, dan slik ik m'n woorden in en koop ik de nieuwe editie van Cuban Linx 2 (pure verkrachting van het origineel btw) & het nieuwe album van Kanye.

Wat zouden Method Man, Ghostface Killah, Killah Priest, Inspeckta Deck, GZA, RZA, Masta Killah, U-God & Ol' Dirty Bastard (R.I.P.) er van zeggen ? Ik denk persoonlijk dat ODB & Method Man Rae een schop onder z'n kont gaan geven, voor zulke disrespect richting de click. Ghostface, RZA, Killah Priest & GZA schamen zich zo dat ze Rae hebben genomen in de clan. Ik weet niets over de rest, maar Deck zou Rae steunen.

Zullen we ze aansporen voor een nieuwe 'Protect Ya Neck' ?

Kanye en Dilla... pardon, hun stijlen zijn zo verschillend. Hij heeft een keer Dilla na moeten doen op aanvraag van Common voor Finding Forever. Zelfs daar geeft hij zijn eigen draai er aan. En Black Milk treed gewoon in de voetsporen van Dilla, met zijn eigen sound. Wat is daar mis mee? Jij was toch zo'n leermeesterfan etc., Raffael?
En ja, qua autotune en electronic is heel veel gedaan. Maar gewoon simpele vraag: noem een album dat lijkt op een van Kanye's albums (College Dropout, Late Registration, Graduation en 808s)? Ik zal het luisteren en eerlijk antwoord geven!
(Wie is trouwens die piano virtuoos?)

En @ FigthForMore: Hoe kun je Raekwon afschrijven als hij met Justin Bieber werkt? Ik ben geen Raekwon of Wu-Tang fan en ik snap je punt, maar zijn muziek waar jij (waarschijnlijk) fan van was daalt toch niet ineens 100%?
En Relapse en 808s is onvergelijkbaar! Als pure hip-hopliefhebber mag je van Eminem een meer dan degelijk hip-hop album verwachten. Als Kanye, of wie dan ook maar, besluit een pop-album uit te brengen hoe kun je dan verwachten dat het binnen jou hip-hopsmaak zal liggen?

raffael77
Heeft niet zo zeer met mijn hip-hop smaak te maken maar meer of ze hip-hop zijn. De jeugd noem alles wat op tv komt hiphop of rap maar een Kool Herc kennen ze niet en als je ze vraagt naar The Zulu Nation kennen ze ook niet en dat is toch matig.

Autotune bestond vroeger niet lol. Wordt trouwen alleen gebruikt door tv artiesten inclusief Kanye, Eminem, Dre, Wayne en ga zo maar door.

Hij lijkt op deze dude van de Harry Potter films.

(afbeelding)

Ik wist niet dat hij meehielp totdat ik een docu zag over Kanye en hij ineens op de voorgrond kwam en doodlook vertelde dat hij regelmatig dingen inspeelde voor Kanye's nummers lol. Het is een goede vriend van hem en hij hoefde niet betaald te worden. Yeah Right en dat moet ik geloven lol.

Naast dat ik zijn muziek niet zo leuk vind is het ook een enorme arrogante kwast die eigenlijk om die reden al niet gewaardeerd zou moeten worden. Naast je schoenen lopen heb ik altijd al een hekel aan gehad. Zeker als je ook nog denkt dat je de beste bent en je je zo naar gedraagt.

panjoe (moderator)
raffael77 schreef:
Naast dat ik zijn muziek niet zo leuk vind is het ook een enorme arrogante kwast die eigenlijk om die reden al niet gewaardeerd zou moeten worden. Naast je schoenen lopen heb ik altijd al een hekel aan gehad. Zeker als je ook nog denkt dat je de beste bent en je je zo naar gedraagt.

I second that opinion, zeker betreffende Kanye.

PJC
FightForMore schreef:
Als het een heel slecht nummer is, wat sowieso gaat worden, dan koop ik het nieuwe album van Kanye niet, verban ik Rae uit m'n hall of fame en is hij voor mij geen Wu-Tang Clan lid meer.

Dat zal ie vast erg vinden als hij zijn cheque naar de bank brengt

FightForMore schreef:
Wat zouden Method Man, Ghostface Killah, Killah Priest, Inspeckta Deck, GZA, RZA, Masta Killah, U-God & Ol' Dirty Bastard (R.I.P.) er van zeggen ? Ik denk persoonlijk dat ODB & Method Man Rae een schop onder z'n kont gaan geven, voor zulke disrespect richting de click. Ghostface, RZA, Killah Priest & GZA schamen zich zo dat ze Rae hebben genomen in de clan. Ik weet niets over de rest, maar Deck zou Rae steunen.

Ja ze zijn allemaal heel boos op Raekwon omdat hij zo on-hiphop doet de laatste tijd. stel je voor!

Ik bedoel, wat maakt het in vredesnaam uit? Luister die Justin Bieber shit met Kanye en Raekwon dan niet en geniet van de twee laatstgenoemde heren hun vroeger werk.

Het is hip-hop jongen. Niet meer, niet minder. Ga daar nu niet zo druk over doen.

Neem aan dat je wel begreep wat ik met autotune etc. bedoelde. Ik bedoelde dat nabewerkte, blikkerige stemgeluid.

En die gast is John Brion, co-producer van Late Registration. En ik heb waarschijnlijk dezelfde docu gezien. Hij is de man die geluiden (gitaar, piano) voor Kanye West live inspeelde, waarna Kanye ze mixte in de nummers. Dat is een stuk origineler dan die geluiden uit de computer trekken toch? En omdat hij het zelf niet speelt, is het minder goed? Denk ook niet dat jou "goden" helden zijn op piano, gitaar en andere instrumenten die Jon Brion voor Kanye inspeelde?

Maar je hebt nog geen antwoord gegeven op mijn vraag. Niet zo moeilijk lijkt mij toch, aangezien Kanye West niet uniek, bijzonder, origineel en creatief is...

MJ_DA_MAN schreef:
Ik bedoel dat je al zeer vaak hebt gezegd dat je Kanye wack vindt, dus dat weet iedereen nu wel. En bij Kanye ga ik voor zijn producties, die op zijn eerste drie albums (vooral eerste twee) gewoon goed waren imo.

En Raekwon is ook weinig meer waard en heb ik al jaren geen sterke verse meer horen droppen.

Volledig mee eens, ik vond kanye zijn drie eerste ook erg goed, door de goede producties. En er zijn ook slechtere rappers als hem, hij past best wel op zijn eigen beats. Hier en daar nodigde hij dan eens een gast uit om het niveau van de raps omhoog te halen. Dat kan je met raekwon bijvoorbeeld proberen. Maar nu met justin... gaaay

FightForMore
PJC schreef:
(quote)

Dat zal ie vast erg vinden als hij zijn cheque naar de bank brengt

(quote)

Ja ze zijn allemaal heel boos op Raekwon omdat hij zo on-hiphop doet de laatste tijd. stel je voor!

Ik bedoel, wat maakt het in vredesnaam uit? Luister die Justin Bieber shit met Kanye en Raekwon dan niet en geniet van de twee laatstgenoemde heren hun vroeger werk.

Het is hip-hop jongen. Niet meer, niet minder. Ga daar nu niet zo druk over doen.

Het gaat om het feit dat hij de Wu-Tang Clan click niet respecteert. Wu-Tang Clan staat bekend om de niet-mainstream materiaal (als je snapt wat ik bedoel)... Kanye West er tussen kan ik nog begrijpen, maar die Bieber ? Wat weet hij over het straatleven, het is zo'n verwend kind...

Je ziet toch ook niemand van de Boot Camp click rappen met een mainstream mongool ?

Het erge is, Method Man krijgt een glas in z'n oog van de week op een optreden en hij blijft z'n Wu-Tang clan carriere respecteren...

Method Man heeft nog nooit commerciële uitstapjes gedaan? Maak je niet zo druk zeg, het is jammer, niet meer dan dat.

Btw autotune is niets nieuw werd in de jaren 80 al gebruikt, jermaine jackson en toestanden. De technologie zal nu iets geavanceerder zijn, het robotgeluid bestond al lang

Alsof hiphop (in dit geval Wu en Raekwon) draait om het straatleven.

Ghostface Killah met Ney-Yo? Wat overigens een goed nummer is.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:22 uur

geplaatst: vandaag om 04:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.