Genres / Hip-Hop / Aankomende Hip-Hop Projecten
zoeken in:
0
geplaatst: 20 augustus 2010, 14:02 uur
raffael77 schreef:
Autotune bestond vroeger niet lol. Wordt trouwen alleen gebruikt door tv artiesten inclusief Kanye, Eminem, Dre, Wayne en ga zo maar door.
Autotune bestond vroeger niet lol. Wordt trouwen alleen gebruikt door tv artiesten inclusief Kanye, Eminem, Dre, Wayne en ga zo maar door.
Eminem gebruikt geen autotune, ik vind dat hij nog best real blijft in deze tijd, terwijl iedereen van die lelijke jamaicaans klinkende kut troep uit blijft brengen met dat ongelofelijk irritante "showty" blijft hij gewoon beste goede muziek uitbrengen, met lyrics van topniveau. Hij moet gewoon weer met Dr. Dre gaan werken en dan wordt het helemaal top. evenals Kanye.
0
geplaatst: 20 augustus 2010, 14:07 uur
Autotune werd vroeger wel gebruikt. Niet zo zeer binnen de hiphop, maar het is zeker geen nieuwe manier om je stem te laten vervormen.
Edit: wat thgryda zegt, alleen dan al eerder. Ik geloof dat Kraftwerk het onder meer gebruikte maar pin me hier niet op vast.
Edit: wat thgryda zegt, alleen dan al eerder. Ik geloof dat Kraftwerk het onder meer gebruikte maar pin me hier niet op vast.
0
geplaatst: 20 augustus 2010, 14:09 uur
Punt is, is dat auto-tune nog steeds wack is. Nu, toen, zelfs in 1485. Maar dat terzijde.
0
geplaatst: 20 augustus 2010, 14:12 uur
In 1485 was het wel dope. Als hofnar kon ik daar leuke geintjes mee uithalen!
0
geplaatst: 20 augustus 2010, 14:25 uur
808's & Heartbreak is ook niet origineel vanwege de autotune, maar om het totaalplaatje. De combinatie van de autotune met die producties, het zorgt voor een uniek resultaat. En anders mag Raff of iemand anders me een album noemen dat qua stijl lijkt op 808s & Heartbreak. Ik ben erg benieuwd. 

0
panjoe (moderator)
geplaatst: 20 augustus 2010, 14:30 uur
Origineel betekent niet gelijk goed. Dat het vernieuwend en uniek is kan allemaal wel maar ik vind het leeuwendeel van Kanye's muziek absoluut niet chill.
0
geplaatst: 20 augustus 2010, 14:31 uur
Het album van Kid Cudi heeft er wel wat weg van, hoewel dat niet gek is aangezien Kanye een belangrijk aandeel heeft in Man on the Moon.
0
geplaatst: 20 augustus 2010, 14:38 uur
Autotune kwam pas in 1997 uit,
Is volgens mij het eerste Popnummer/ eerste hit met autotune.
Vocoder bestaat al sinds de jaren 70 en werd inderdaad ook door Kraftwerk gebruikt en ELO etc.
Vocoder word meer als effect gebruikt maar Autotune vooral als pitch-correctie. Je zou tegenwoordig ook met software een flow kunnen creëren maar daar heb ik nog geen voorbeelden van
.
Is volgens mij het eerste Popnummer/ eerste hit met autotune.
Vocoder bestaat al sinds de jaren 70 en werd inderdaad ook door Kraftwerk gebruikt en ELO etc.
Vocoder word meer als effect gebruikt maar Autotune vooral als pitch-correctie. Je zou tegenwoordig ook met software een flow kunnen creëren maar daar heb ik nog geen voorbeelden van
.
0
geplaatst: 20 augustus 2010, 14:40 uur
panjoe schreef:
Origineel betekent niet gelijk goed. Dat het vernieuwend en uniek is kan allemaal wel maar ik vind het leeuwendeel van Kanye's muziek absoluut niet chill.
Maar dat is dus een kwestie van smaak. Daar ging het niet om.
En R&P, dat album kwam ook later uit.

0
geplaatst: 20 augustus 2010, 14:41 uur
Oow sorry, ik dacht dat je om tips vroeg.
Niet goed gelezen.
Niet goed gelezen.
0
geplaatst: 20 augustus 2010, 14:43 uur
Nee origineel is niet meteen goed, maar wel uniek over het algemeen. En ik heb nog steeds geen album ontdekt dat op een van Kanye's album lijkt. Het album dat het meest op College Dropout lijkt is Late Registration... En KiD CuDi telt niet, want zijn album is na 808s uitgebracht, dus dan is 808s een voorbeeld en blijft dus origineel. Daarbij heeft KiD CuDi een vrij nieuwe stijl binnen hip-hop ontwikkeld.
En autotune/vocoder uit 1485: Roger Troutman
En autotune/vocoder uit 1485: Roger Troutman

0
geplaatst: 20 augustus 2010, 14:43 uur
Ik ken het album van Kid Cudi overigens nog niet, dus zal het wel eens gaan beluisteren. 

0
panjoe (moderator)
geplaatst: 20 augustus 2010, 14:58 uur
Arrie schreef:
(quote)
Huh, waar ging het dan over? Niemand ontkent toch dat Kanye origineel is (behalve raffael misschien maar die zit wat sommige dingen betreft sowieso in een permanente ontkenningsfase)...
0
geplaatst: 20 augustus 2010, 15:14 uur
Hier wel een aardig overzicht van aankomende albums op Wiki.
0
FightForMore
geplaatst: 20 augustus 2010, 17:36 uur
pqt schreef:
Eminem gebruikt geen autotune, ik vind dat hij nog best real blijft in deze tijd, terwijl iedereen van die lelijke jamaicaans klinkende kut troep uit blijft brengen met dat ongelofelijk irritante "showty" blijft hij gewoon beste goede muziek uitbrengen, met lyrics van topniveau. Hij moet gewoon weer met Dr. Dre gaan werken en dan wordt het helemaal top. evenals Kanye.
(quote)
Je bent zeker zo'n type die 'Recovery' & 'Relapse' digt ?
Eminem is een depressief emo-geval die met de tijd slechter en slechter word. En Dre is ook niet meer een dope producer/rapper. Over die lijst, er komen wel veel deluxe edities van oude platen, allemaal instant buys. Plus d'r komt een nieuw album van Method Man (_O_) & Ghostface Killah,
0
raffael77
geplaatst: 20 augustus 2010, 18:35 uur
Kid Cudi nog zo'n gay rapper die niet hard genoeg gebeukt kan worden
0
geplaatst: 20 augustus 2010, 18:42 uur
raffael77 schreef:
Vind nog steeds dat er een speciaal topic moet komen voor Raffaels beste quotes. Wat een held.
0
geplaatst: 20 augustus 2010, 19:41 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Hier wel een aardig overzicht van aankomende albums op Wiki.
Inderdaad nog best wel handig overzichtje, al hoewel ik niet geinterreseerd ben in 90% van de rappers op die lijst. Maar bijvoorbeeld Cee-Lo staat er ook tussen, en kijk zeker wel uit naar zijn album. Hier wel een aardig overzicht van aankomende albums op Wiki.
En met zo'n smoothe overgang van onderwerp; hier is een nieuwe track van het album Lady Killer van Cee-Lo.
Samen met de andere track die al was gelekt; genoeg reden om ernaar uit te kijken!
0
geplaatst: 20 augustus 2010, 21:24 uur
FightForMore schreef:
Eminem is een depressief emo-geval die met de tijd slechter en slechter word. En Dre is ook niet meer een dope producer/rapper.
Over die lijst, er komen wel veel deluxe edities van oude platen, allemaal instant buys. Plus d'r komt een nieuw album van Method Man (_O_) & Ghostface Killah,
(quote)
Eminem is een depressief emo-geval die met de tijd slechter en slechter word. En Dre is ook niet meer een dope producer/rapper. Over die lijst, er komen wel veel deluxe edities van oude platen, allemaal instant buys. Plus d'r komt een nieuw album van Method Man (_O_) & Ghostface Killah,
nee, ik vind op beide albums maar een paar nummers bovengemiddeld, waar ik eerst alle nummers geweldig vond. Maar zijn lyrics, flow en het gevoel dat ie in zijn nummers legt is beter dan dat van de gemiddelde rapper. Misschien heb je gewoon wat tegen hem.
0
raffael77
geplaatst: 20 augustus 2010, 22:12 uur
Eminem rapt zo geforceerd als de pest en mensen die zeggen dat ze er verstand van hebben zouden dat eigenlijk moeten beamen maar omdat hij hard komt met zielige onderwerpen is hij cool en zeker voor een blanke.
0
geplaatst: 20 augustus 2010, 23:19 uur
Had liever een album van Gnarls Barkley... Cee-Lo EN Danger Mouse: 

0
geplaatst: 20 augustus 2010, 23:31 uur
raffael77 schreef:
Eminem rapt zo geforceerd als de pest en mensen die zeggen dat ze er verstand van hebben zouden dat eigenlijk moeten beamen maar omdat hij hard komt met zielige onderwerpen is hij cool en zeker voor een blanke.
Zou ik ook zeggen als je elk eminem album een 0,5 geeft

0
geplaatst: 20 augustus 2010, 23:33 uur
raffael77 schreef:
0
FightForMore
geplaatst: 21 augustus 2010, 01:51 uur
KILLERBEE99 schreef:
(quote)
Het is beter iets dan niets.
Alleen z'n twee laatste albums verdienen een 0,5
Maar Eminem kan maar beter stoppen, z'n depressie heeft hem naar een ander (lager) niveau gebracht. Straks krijgen we nog een collabo met Tokio Hotel of andere suicide-groep.

0
geplaatst: 21 augustus 2010, 01:57 uur
Beheerst u uw Engelse taal wel? En heeft u enig gevoel voor flow/raps? Want als u dat hebt kan u makkelijk concluderen dat Em helemaal niet de weg kwijt is kijkende naar Recovery. Maar als u zich laat leiden door beats en gastartiesten mag dat hoor, ook u hebt daar recht op.
0
raffael77
geplaatst: 21 augustus 2010, 09:18 uur
@ Killerbee
Jij bent wel grappig zeg maar een Yes-R hoger inschatten dan Digital Underground lol. Blijkbaar wist jij niet dat Pac zonder hun nooit was geweest. Daarnaast behoren zij tot een van meest baan brekende funk hiphop stijlen die er zijn. Nog voor G-Funk waren zij de tijd al ver vooruit. Vooral bij de eerste 2 albums van Pac is goed te horen dat hij uit het nest van DU kwam.
Jij bent wel grappig zeg maar een Yes-R hoger inschatten dan Digital Underground lol. Blijkbaar wist jij niet dat Pac zonder hun nooit was geweest. Daarnaast behoren zij tot een van meest baan brekende funk hiphop stijlen die er zijn. Nog voor G-Funk waren zij de tijd al ver vooruit. Vooral bij de eerste 2 albums van Pac is goed te horen dat hij uit het nest van DU kwam.
0
FightForMore
geplaatst: 21 augustus 2010, 12:05 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Beheerst u uw Engelse taal wel? En heeft u enig gevoel voor flow/raps? Want als u dat hebt kan u makkelijk concluderen dat Em helemaal niet de weg kwijt is kijkende naar Recovery. Maar als u zich laat leiden door beats en gastartiesten mag dat hoor, ook u hebt daar recht op.
Welke nummers zijn dan goed ? Misschien kan ik m'n mening bijstellen. Maar ik denk van niet, afgaande van Not Afraid, die collabo met Rihanna en dan die nog van Pink.
* denotes required fields.