MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Aankomende Hip-Hop Projecten

zoeken in:
Ja, zoals ik al zei: je gaat op de beats en gastartiesten af.

FightForMore schreef:
(quote)

Welke nummers zijn dan goed ? Misschien kan ik m'n mening bijstellen. Maar ik denk van niet, afgaande van Not Afraid, die collabo met Rihanna en dan die nog van Pink.

Op zijn laatste vond ik Cold Wind Blows alleen erg goed, maar ik moet toegeven dat mijn eerste keus is om iets te luisteren de beats zijn.
En op Relapse vind ik de gehele sfeer wel knap gedaan, wel redelijk spannend/horror soms en dan niet eens cliché beats zoals bijvoorbeeld veel underground horrorcore. Teksten zijn vaak ook wel aardig tot goed (heb ik bij Recovery nog niet zo opgelet). En Medicine Ball vind ik gewoon echt tof en komisch dat stukje dat Cristopher Reeves zogenaamd rapt is geniaal . Toch heb ik Relapse 3 sterren gegeven. Zo'n single als We Made You kan echt niet meer, dat truucje flikt ie op elk album behalve op zijn laatste. Voor de rest zijn de beats toch wat te eentonig/irriterend zelfs soms. Maar als ik jou was zou ik zeker Relapse nog een kans geven.

FightForMore
Wanneer komt btw Nineteen Ninety Now uit van Celph Titled, ik vind Styles Ain't Raw één van de betere boombapliedjes van dit jaar. Normaal moest die toch deze maand uitkomen, maar 2dopeboyz zegt nu in oktober, terwijl een andere bron zegt in december/begin 2011...

pqt
Ja in dat album heb ik ook wel zin.

Harco
Mic Tyson is overleden volgens mij; staat ook niet meer op de frontpage van Duck Down's site.

FightForMore schreef:
(quote)

Het is beter iets dan niets.

Alleen z'n twee laatste albums verdienen een 0,5

Maar Eminem kan maar beter stoppen, z'n depressie heeft hem naar een ander (lager) niveau gebracht. Straks krijgen we nog een collabo met Tokio Hotel of andere suicide-groep.

Als zijn laatste 2 albums alleen 0,5 verdienen, waarom heb je dan al zijn albums een 0,5 gegeven?

Zo grappig dat er mensen zijn die altijd zeggen "die en die moet maar stoppen". Waarom? Omdat je zo'n muziek niet (meer) mooi vind? Luister het dan niet. Ik weet jou rede niet maar dat is wat ik denk.

raffael77 schreef:
@ Killerbee

Jij bent wel grappig zeg maar een Yes-R hoger inschatten dan Digital Underground lol. Blijkbaar wist jij niet dat Pac zonder hun nooit was geweest. Daarnaast behoren zij tot een van meest baan brekende funk hiphop stijlen die er zijn. Nog voor G-Funk waren zij de tijd al ver vooruit. Vooral bij de eerste 2 albums van Pac is goed te horen dat hij uit het nest van DU kwam.

Hmm eigenlijk weet ik wel dat 2Pac in Digital Underground heeft gezeten, voor hun zelfs in Strictly Dope met Ray Luv. Typies zo'n vooroordeel wat veel mensen doen.

Dus wat wil je zeggen? Omdat ik 2Pac super goed vind, dat ik automatisch Digital Underground ook maar goed moet vinden? Hun muziek klinkt wel aardig, maar daar blijf thet bij. Yes-R hetzelfde op een paar nummers na zoals het nummer Mijn Pad (wat gewoon een track is), van het album Mijn Pad. De rest van Yes-R albums zijn echt niet veel aan, en daar schiet (de meeste) Digital Underground daarboven.

Harco schreef:
Mic Tyson is overleden volgens mij; staat ook niet meer op de frontpage van Duck Down's site.

MJ_DA_MAN schreef:
Beheerst u uw Engelse taal wel? En heeft u enig gevoel voor flow/raps? Want als u dat hebt kan u makkelijk concluderen dat Em helemaal niet de weg kwijt is kijkende naar Recovery. Maar als u zich laat leiden door beats en gastartiesten mag dat hoor, ook u hebt daar recht op.

Waar slaat dat gevousvoyeer toch op, wat je de laatstie tjd zovaak doet? Ik snap maar niet wat je daarmee wil bereiken.

Stapler schreef:
(quote)

Hoewel ik het zeer jammer vind, ben ik toch opgelucht. Het nummer van Kanye, Rae en Justin Bieber is een remix van een nummer van Justin Bieber (Runaway Love). Neem aan dat dit albummateriaal zal zijn...

pqt
Arrie schreef:
(quote)

Waar slaat dat gevousvoyeer toch op, wat je de laatstie tjd zovaak doet? Ik snap maar niet wat je daarmee wil bereiken.

het netjes houden komt wat sterker aan dan als je onbeleefd gaat doen.

FightForMore
Silky & Smooth schreef:
Hoewel ik het zeer jammer vind, ben ik toch opgelucht. Het nummer van Kanye, Rae en Justin Bieber is een remix van een nummer van Justin Bieber (Runaway Love). Neem aan dat dit albummateriaal zal zijn...

Link ? Ik wil nog altijd het gefaal van Rae horen.

Arrie schreef:
(quote)
Is slechts een manier van beleefd noch kritisch een vraag stellen, als je daar een punt van gaat maken zonder het daadwerkelijke punt te achterhalen is het vrij zinloos erover te beginnen.

En Rae suckt (no raffael) tegenwoordig procentueel evenveel als bedplasser Bieber.

FightForMore
Boombap boom boom bap, boombap boom boom bap, boombap boom boom bap, boombap boom boom bap, boombap boom boom bap.

Komt er nog een boombap-album uit in 2010, behalve die van Celph ?

MJ_DA_MAN schreef:
Is slechts een manier van beleefd noch kritisch een vraag stellen, als je daar een punt van gaat maken zonder het daadwerkelijke punt te achterhalen is het vrij zinloos erover te beginnen.

Ik vind het gewoon raar overkomen, meer niet.

raffael77
Het zijn allemaal groupies. Hij zingt wel maar een geweldige stem heeft hij niet. Typisch een gevalltje als Esmee Denters die ook niet zo'n geweldige stem heeft maar toevallig haar stem past bij goede R&B muziek alla Justin Timberlake.

@ FigthForMore: beetje laat voor een link, maar zag het op MTV-site staan, maar het blijkt nu overal wel te staan als je googled.

Albums waar ik naar uitkijk (naast die van Evidence):

Skyzoo & Illmind - Live From The Tape Deck
John Legend & The Roots - Wake Up (maar vrees dat dit niet veel gaat worden)
Black Milk - Album of the Year
Blue Sky Black Death - Third Party (hoewel geen hiphop denk ik [MJ?])

En een tip voor jullie

Hellsent - False Profit (uitgebracht onder Galapagos4)

Ik ben benieuwd naar alles wat gaat komen uit het G.O.O.D Music-kamp: maar liefst 8 albums en een EP.

Debuutalbums van GLC (Love, Life en Loyalty), Big Sean (Finally Famous) en Mr. Fonzworth Bentley (CO.L.O.U.R.S.). Ik ben vooral benieuwd of een heel album van GLC net zo leuk om te luisteren zijn als zijn gastverses.

Daarnaast zullen er albums komen van de (inmiddels wat meer) gevestigde namen, zoals Kanye West (Dark Twisted Fantasy), Common (The Believer), John Legend (Wake-Up!), KiD CuDi (The Legend of Mr. Rager) en Consequence (ConsTV).

En voor mensen die hem kennen: Tony Williams zal zijn rentree weer maken in de muziekwereld. Na enkele bijdrages als gast- of achtergrondzanger, zal hij een album uitbrengen: King or the Fool.

Ik kijk in 2010 voornamelijk uit naar deze albums. Er zijn tot nu toe geen slechte albums uitgebracht onder G.O.O.D Music en met deze aankomende releases zie ik daar ook geen verandering inkomen. De enige twijfels heb ik bij Mr. Bentley. Van zijn rapkunsten ben ik niet zo gecharmeerd. Verder vind ik hem wel een held!

Aantal minder-vriendelijke berichten verwijderd.

Oh wow.. Over 'under the radar' gesproken... normaal zou ik denken dat een nieuw album van een groep als ShinSight Trio een stuk meer 'buzz' zou genereren dan nu; zojuist is er - voor mij - uit het niets een nieuw album van hen gelekt; genaamd "Somewhere Beyond the Moon".

The Psychic World of Walter Reed van Killah Priest lijkt er nu eindelijk aan te komen (nog geen releasedatum dan wel); er is een clip geschoten, T-shirts zijn binnenkort te koop en, het belangrijkste: Priest heeft onlangs in een interview er vrij uitgebreid (voor hiphopbegrippen) over gesproken. Gastartiesten o.a. RZA, GZA en The Four Horsemen en beats van o.a. Godz Wrath (het merendeel), RZA en 4th Disciple. De album-cover was er blijkbaar al, stond ik het boekje van het album Elizabeth:

(afbeelding)

Klinkt misschien dom, maar alleen daarvoor zou ik het album Elizabeth alsnog kopen .

FightForMore
Ik ben er wel benieuwd naar, Killah Priest is een redelijke goede underground-rapper. Z'n vorig album is toch maar net uit ? Of is Palm Of Sattan een track van dit aankomend album ?

Ik verwacht er ook veel van, met de juiste producers en gastartiesten kan dit het beste album van Killah Priest worden.

FightForMore schreef:
Ik ben er wel benieuwd naar, Killah Priest is een redelijke goede underground-rapper. Z'n vorig album is toch maar net uit ? Of is Palm Of Sattan een track van dit aankomend album ?
Nee, die staat op het onlangs uitgekomen album The 3 Day Theory. En Killah Priest dropt gewoon veel albums.

FightForMore schreef:
Boombap boom boom bap, boombap boom boom bap, boombap boom boom bap, boombap boom boom bap, boombap boom boom bap.

Komt er nog een boombap-album uit in 2010, behalve die van Celph ?

Iemand?

MAS
M.O. en Brakko misschien.

Post Mortem naar alle waarschijnlijkheid.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:34 uur

geplaatst: vandaag om 07:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.