MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Aankomende Hip-Hop Projecten

zoeken in:
Zou wel een mooie intro zijn vind ik.

Jammer van die sample in de J. Cole track. Als iemand anders (in dit geval Reflection Eternal - Ballad of the Black Gold) dezelfde sample al beter heeft gebruikt, vind ik een ander nummer met dezelfde sample vaak maar vervelend.

La-Schmoove schreef:
Zou Madvillainy 2 dit jaar uitkomen?

Ik betwijfel het eigenlijk

MJ_DA_MAN schreef:
Met RZA ja, en uiteraard zonder de overleden Too Poetic. Net als op het debuutalbum zullen o.a. Shabazz the Disciple en Killah Priest verschijnen als gastartiesten.
Ik hoop dat RZA de beats verzorgt op een rauwe Wu-manier. Shabazz had toch een legendarische verse op die track met Gravediggaz, naam ff kwijt O.o

Elohim schreef:
(quote)
Shabazz had toch een legendarische verse op die track met Gravediggaz, naam ff kwijt O.o

Jah! Dat was em! Ik was te lui om het op te zoeken... "Be a witness, as I excercise my exorcism", zegt hij ook in het refreintje van Street Parables, erg vette track ook.

Klassieke Shabazz
Zijn latere albums vind ik niet zo interessant eigenlijk...

Shabazz heeft eigenlijk niet echt een officieel solo-album.

Havoc heeft gezegd dat Mobb Deep samen met Nas een album gaat uitbrengen.
“We’re gonna do a Mobb Deep and Nas album. It hasn’t begun but we tipped the iceberg a little bit with the ‘Dog Shit.’ I think as we was working, doing songs back and forth with Nas recently, I think it was just a mutual thought, like, ‘Yo, let’s make a fucking album.’ Everybody was like, ‘Yeah, that would be dope. Fuck it, what we waiting for? Let’s do it.’”
Leuk allemaal, alleen zo'n 15 jaar te laat.

Bron.

Er zijn nogal wat rappers die vele jaren te laat nog gaan samenwerken, valt me op

Dat klopt helaas wel. Het lijkt wat op het 'samen profiteren van oude glorie'.

Maar de muziek zou wel eens goed kunnen zijn, dus ik wil nog niet te snel oordelen.

15 jaar geleden zou het geweldig nieuws zijn, maar kan nu nog steeds vet worden, al verwacht ik een matig album

Eerlijk gezegd lijkt mij de combinatie ook niet echt top. Beide uitmuntende rappers ( laatste jaren overigens wel tegenvallen), maar zie ze samen niet een gruwelijk album neerzetten.

Ik vond Nas op een Mobb Deep track altijd leuk. Zou leuk zijn als ze Rae en Ghost nog weten te strikken, om het compleet te maken.

Het wordt vast verschrikkelijk, Nas kan nog steeds best flowen enzo, maar Mobb Deep is na Hell on Earth nooit meer echt iets geweest, ik zal het nog wel een kans geven, maar verwacht niet veel.

28 Juni komt Wu-Tang Clan met een nieuw album genaamd Legendary Weapons. Hoewel ze niet al te best waren afgelopen jaren, blijf ik benieuwd naar wat de mannen gaan uitbrengen.

Of is dit al heel oud nieuws?

Zoals ik al zei op de artiestenpagina:
Dat is (uiteraard ) geen nieuw album, maar als het goed is een plaat à la Chamber Music.

Harco
Elohim schreef:
Ik vond Nas op een Mobb Deep track altijd leuk. Zou leuk zijn als ze Rae en Ghost nog weten te strikken, om het compleet te maken.

Het wordt vast verschrikkelijk, Nas kan nog steeds best flowen enzo, maar Mobb Deep is na Hell on Earth nooit meer echt iets geweest, ik zal het nog wel een kans geven, maar verwacht niet veel.

Prodigy anno 2011 staat ver boven de Prodigy van 1995, Havoc is nooit een heel bijzondere rapper geweest en als producer is hij altijd al wisselvallig geweest: op zowel Blood Money als die twee klassieke albums staan erg veel matige producties.

Ik kijk er wel naar uit in ieder geval. Dog Shit was erg tof, maar dat was dan ook weer een Alchemist-productie. En alsjeblieft, geen Raekwon-feature.

Nieuw project SoulChef

Harco schreef:
(quote)

Prodigy anno 2011 staat ver boven de Prodigy van 1995, Havoc is nooit een heel bijzondere rapper geweest en als producer is hij altijd al wisselvallig geweest: op zowel Blood Money als die twee klassieke albums staan erg veel matige producties.

Ik kijk er wel naar uit in ieder geval. Dog Shit was erg tof, maar dat was dan ook weer een Alchemist-productie. En alsjeblieft, geen Raekwon-feature.
Ikzelf vind de nieuwere Mobb Deep albums (na Hell on Earth) gewoon erg matig.

Vandaar dat ik van het album al weinig verwacht. De Raekwon feature was dan ook meer bedoeld voor 'old times sake'.

Ik vind Prodigy qua stem beter geworden (net als dat Rock een mooiere stem heeft gekregen door de jaren heen), maar hij zit toch nog niet op het niveau van 1995. Toen was het lyricaal scherper en qua flow levenslustiger.

Qua stem zou dat wel kunnen kloppen. Maar de flow is gewoon DE kracht van de klassieke Mobb Deep in mijn ogen, beats ook en de hele sfeer, maar zonder die flow was het allemaal niet zo interessant geweest. Tekstueel was het toen ook wel netter (ik heb überhaupt nooit Mobb Deep geluisterd voor lyricale hoogstandjes).

Weet trouwens niet of het al gezegd is, maar Honkey Kong van Ap komt 23 Augustus uit!

Harderwiek schreef:
28 Juni komt Wu-Tang Clan met een nieuw album genaamd Legendary Weapons. Hoewel ze niet al te best waren afgelopen jaren, blijf ik benieuwd naar wat de mannen gaan uitbrengen.

Of is dit al heel oud nieuws?

Wist ik nog niet, ben toch wel benieuwd.

Zoals eerder gezegd, een verzamelaar en geen nieuwe plaat... Gewoon verschillende nummers van wu members over beats van the Revelations (wie dat ook moge zijn).

Dat is een live band die ook werkt met Cormega.

Only The Rugged Survive van de nieuwe verzamelaar van Wu-Tang.

Maxmus
Word er niet echt heel warm van, vind de productie redelijk saai.

Er is blijkbaar een album uitgekomen van KRS-One en Bumpy Knuckles (Freddie Foxxx)?

Heb het ook vandaag maar vernomen, maar het zal me benieuwen. Als beiden even goed presteren, wordt dat een topalbum.

Ook gespot maar ik zag em niet op de site en de voorkant zag er crappy uit dus dacht ik dat het een bootleg was. Ik zal wel horen of het iets is geworden

Rene1979
[embed]http://www.youtube.com/user/diggerswithgratitude#p/a/u/0/_6kUDd1fMCw[/embed]

Er komt eindelijk een dubbel LP van oldschool held Phill Most Chill, al weet ik zeker dat bijna niemand hier hem kent. De mannen van Diggers With Gratitude gaan hem iig uitbrengen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:05 uur

geplaatst: vandaag om 07:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.