MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Aankomende Hip-Hop Projecten

zoeken in:
Ik heb net als Flylo ook hoge verwachtingen, cyne is bijna altijd geniaal en minstens degelijk. En deze track klinkt anders maar op een goede manier (niet zoals pakweg zion i). Gaat sowieso dope worden denk ik, 2011 is echt een erg degelijk jaar... En met The Roots, common en dus cyne staan er nog wel wat albums op de release lijst

Maar slechts 1 feature op het nieuwe album van The Roots? (Niet dat dat meteen een slechte zaak hoeft te zijn met BT in de gelederen). En nu maar hopen dat de stoomboot van de Sint vertraging heeft

-d-
Ik kreeg vanmorgen ook een mailtje van CYNE over de nieuwe track en de cassette, en dit stond er ook in:

'In other news: we're cranking away on the next full length CYNE album, as well as some collaborations and side projects for 2012. So keep an eye out...'

Ik MOET die CYNE cassette hebben eigenlijk... Nu hopen dat ik ngo geld heb!

Nieuwe Immortal Tech is er trouwens ook =D

MJ_DA_MAN schreef:
Maar het lijkt me dat je verwachtingspatroon wat lager is als het niet een volwaardig album betreft.

Op die manier denken is zo 2008.

Het album staat op musicmeter en is vandaag uitgebracht op het internet.

Link naar de musicmeter: Classic the Legend & Opin - The Legend and the Dragon (2011)

Link naar download van het album:
http://opinmusic.nl/Classic_the_Legend_N_Opin_-_The_Legend_and_the_Dragon.rar

bennerd schreef:
(quote)
Op die manier denken is zo 2008.
Dus jij hebt van een mixtape hetzelfde verwachtingspatroon als een volwaardig album? Aight.

Logisch wel. En mensen die niet zo denken mogen wakker beginnen worden. Artiesten als Big K.R.I.T., J. Cole, Mac Miller, Wiz Khalifa, Joe Budden en Royce laten zien dat mixtapes vandaag de dag echt meer zijn dan gewoon een collectie verses en een DJ die wat loopt te brullen.

Ja, daarvan ben ik ruimschoots op de hoogte; ik zeg ook niet dat je van een mixtape geen hoge verwachtingen kan hebben, maar het lijkt me logischer als je van bijv. een volwaardig album van CYNE nóg hogere verwachtingen hebt dan van een mixtape can CYNE. Maar goed, ik zeg dat het imo logischer is maar dat hoeft voor jou of wie dan ook niet het geval te zijn. Ik gaf in eerste instantie ook slechts aan dat het een mixtape betreft van CYNE en geen normaal album.

De algemene gedachtegang is inderdaad wel zo dat de verwachtingen hoger liggen bij reguliere full-lengths dan bij mixtapes. Ik heb het persoonlijk vaak zelfs meer voor mixtapes omdat die minder geforceerd en minder 'strikt' aanvoelen.

(afbeelding)

Hier kijk ik hard naar uit. Nog twee dagen wachten.

Wie is dat?

A$AP Rocky. Op 31 oktober komt normaal gezien zijn nieuwe mixtape, LiveLoveA$AP uit.

Ah oké, zijn EP is wel vet.

bennerd schreef:
A$AP Rocky. Op 31 oktober komt normaal gezien zijn nieuwe mixtape, LiveLoveA$AP uit.
A$AP Rocky lijkt wel heel erg op Aesop Rock...

Op vlak van muziek?

Ik denk qua uiterlijk bennerd.

(afbeelding)

(afbeelding)

Goed dat ze hele verschillende artiestennamen hebben, anders kon je ze helemaal niet meer uit elkaar houden.

Rhythm & Poetry schreef:

Vandaar dat ik zo verbaasd was door de vraag.

Maar inderdaad, als je het door een zonnebril bekijkt, dan lijken ze heel erg hard op elkaar.

...Snap je het nou nog niet of begrijp ik je nu verkeerd?

Wees gerust, ik snap het Ik moet iets doen aan dat slaapgebrek...

Rhythm & Poetry schreef:

Dat leek mij toch duidelijk. o.O

Harco
Haha, ik had er nooit over nagedacht, maar de naam lijkt inderdaad wel verdacht veel op de naam Aesop Rock.

A$AP schijnt ook voor zijn crew te staan, al heb ik geen flauw idee wie daar in zitten.

Harco
Kijk maar op zijn artiestenpagina. Verder zitten er nog een heleboel gasten in die aan kledingdesign doen en dat soort dingen. Spaceghostpurrp kan haast ook wel een lid genoemd worden.

Een soort van OFWGKTA alleen dan zonder extra chromosoom en eigenlijk totaal anders.

De laatste tijd zijn er wel weer een hoopje artiesten die het genre wel een goede impuls geven door net dat beetje anders te klinken. A$AP-crew, Spaceghostpurrp, OFWGKTA en Lil' B, bijvoorbeeld. Trekt ook veel hipsters aan.

http://celphtitledstore.com/
Celp Titled komt met een bonus dubbel-CD van Nineteen Ninety Now. Hierop staan de Vinyl only tracks, enkele tracks die überhaupt niet gereleased waren, de instrumentals hiervan, en de instrmentals van de andere tracks op de tweede CD. Als ik het kon, zou ik hem pre-orderen...

Harco
Cool, de tracklist staat er ook al bij. Meteen even toegevoegd. Ook tof dat Nothin' to Say erop staat, al wist ik niet dat die ook al op de vinyl-release stond. Ik dacht dat 'ie Nineteen Ninety Now helemaal niet gehaald had en dat vond ik erg jammer.

Was al een tijdje bekend hoor, deze release (net als de tracklist).

Gast
geplaatst: vandaag om 22:02 uur

geplaatst: vandaag om 22:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.