MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Aankomende Hip-Hop Projecten

zoeken in:
Dennisami
MJ_DA_MAN schreef:
Cilvaringz's dubbelalbum komt volgend jaar uit; in dit topic op Wu-Tang Corp houdt hij de fans op de hoogte.

Hey die site is wel super handig er staat veel info en een paar leuke topics op bedankt !:d

In november brengt Despot een album uit samen met Ratatat (zei hij in de Melkweg). Dat gaat gaaf worden. Kan niet anders.

Common's nieuwe album, dat vooralsnog geen titel heeft, moet volgend jaar in januari uitkomen.

Rhythm & Poetry schreef:
In november brengt Despot een album uit samen met Ratatat (zei hij in de Melkweg). Dat gaat gaaf worden. Kan niet anders.

Eindelijk.

Binnenkort brengen Pepijn en ik onder de naam Du Loodgieterz ons eerste wapenfeit uit. Het is een album. Het is een mixtape. Het is een altape. Een mixbum. #tienerfeitjes.

(afbeelding)

Rhythm&Poetry schreef:

Zei hij niet dat in november zijn eerste single uit ging komen van dat album?

Dat lijkt me eigenlijk aannemelijker aangezien het al november is als ze klaar zijn met touren (of niet?) en ik ergens anders heb gelezen dat het album in 2013 klaar zou zijn.

Chrisseh schreef:
(quote)

Zei hij niet dat in november zijn eerste single uit ging komen van dat album?

Dat zou ook zomaar kunnen. Ik had twee dagen eerder nog whiskey op.

Rhythm & Poetry schreef:
Binnenkort brengen Pepijn en ik onder de naam Du Loodgieterz ons eerste wapenfeit uit. Het is een album. Het is een mixtape. Het is een altape. Een mixbum. #tienerfeitjes.

(afbeelding)

Instant classic.

Ik heb sinds ik hem zaterdag live zag eigenlijk wel erg veel zin in een album van Despot met Ratatatat, late at night with my gat

MJ_DA_MAN schreef:
Common's nieuwe album, dat vooralsnog geen titel heeft, moet volgend jaar in januari uitkomen.

Is dat album niet samen met Nas?

Nee, anders had ik dat er vanzelfsprekend wel bij vermeld.

Slowchat verwijderd.

MJ_DA_MAN schreef:
Legends Never Die van R.A. the Rugged Man moet in oktober uitkomen.
Staat nu voor januari op de planning.
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Het is dus 7L & Esoteric en Inspectah Deck, maar dat album moet in de zomer uitkomen.
En ook dit album staat nu gepland voor volgend jaar: januari of februari.

Mensen elke album uit de Wu kamp dat is aangekondigd zal minimaal 2 jaar lang uitgesteld worden. Common sense.

7L & Esoteric is echter niet het Wu-kamp dus dat album zal dan wel uitkomen. Maar verder heb je idd wel grotendeels gelijk, check:

- Raekwon - Only Built 4 Cuban Linx... Pt. II (inmiddels dus al een aantal jaren uitgebracht)
- GZA - Liquid Swords 2: The Return of the Shadowboxer
- Method Man - The Crystal Meth
- Masta Killa - Loyalty is Royalty
- RZA - The Cure (komt denk ik nooit meer uit)
- Inspectah Deck - The Rebellion
- Killah Priest - The Psychic World of Walter Reed

En in (veel) mindere mate:

- Ghostface Killah - Supreme Clientele Presents... Blue & Cream: The Wally Era
- Raekwon - Only Built 4 Cuban Linx... Pt. III
- U-God - The Key Note Speaker
- GZA - Dark Matter

The Psychic World of Walter Reed van Killah Priest moet nu in januari volgend jaar uitkomen:
Okay it's official January 2013 is the PWOWR release date ! There will be a lot of promotions going on til then. Sorry for the delay , but legal matters had to get taken care of.
(van zijn Facebook)

MJ_DA_MAN schreef:
The Psychic World of Walter Reed van Killah Priest moet nu in januari volgend jaar uitkomen:
(quote)
(van zijn Facebook)

Ik neem deze datum met een korreltje zout. Wu Block is volgens mij ook laatst nog met enkele weken opgeschoven, niet dat ik daar op zit te wachten.

- Ruthless Bastards - The Bastards (geproduceerd door RZA en Blacksmiths)
- American Cream Team - (no albumtitle) (Geproduceerd door Allah Mathematics)
- The Orphanage - Winning Chamber (Geproduceerd door 4th Disciple)
- Raaddrr Van - The Black God (niet meer bekend)
- True Master - Mastered Craftsman (Door hemzelf geproduceerd)
- Holocaust (Warcloud) - Art Of Escapism (Geproduceerd door 4th Disciple)
- Raekwon & Ghostface - RAGU
- RZA & Ol' Dirty Bastard - Abbot & The Drunken Monk
- 12'O Clock & Prodigal Sunn - Two On The Road (Volgens mij moest dit een Genius presents.. album zijn)
- RZA - The Cure
- Masta Killa - Swords of Blood (Komt na Loyalty is Royalty of is hierdoor vervangen, niet dat deze ooit uitkomt)
- Holocaust - Alcatraz Jigsaw Puzzle
- Shyheim - Manchild II
- GZA - Above The Surface (afgemaakt, nooit uitgebracht voor onbekende redenen, moest verschijnen tussen Beneath The Surface & Legend Of The Liquid Sword)
- Killarmy - 6 Man Wetting (Scrapped)
- Killah Priest & 4th Disciple - Warriors Of Mankind
- Cilvaringz, KP & 4th Disciple - Heavy Mental 2 (Unfinished & New KP tracks, maar nooit officieel aangekondigd door Priest, enkel door Cilvaringz & 4th besproken)

Allemaal interessante albumtitels en concepten, maar zo zijn er nog veel meer uit de Wu kamp. Of ze zijn dik uitgesteld en stellen teleur zoals de gigantisch overschatte Only Built For Cuban Linx 2 met gerecyclede beats.

Ik weet eigenlijk vrijwel zeker dat het album dan ook daadwerkelijk uit gaat komen.

Het vervolg op Heavy Mental heet overigens Heavier Mental en staat nog steeds op de planning, al is het nog niet bekend voor wanneer. Leuke lijst verder; hoe kom je aan al die namen? Over Killah Priest & 4th Disciple - Warriors Of Mankind bijv. vind ik niks via Google.

MJ_DA_MAN schreef:
Ik weet eigenlijk vrijwel zeker dat het album dan ook daadwerkelijk uit gaat komen.

Het vervolg op Heavy Mental heet overigens Heavier Mental en staat nog steeds op de planning, al is het nog niet bekend voor wanneer. Leuke lijst verder; hoe kom je aan al die namen? Over Killah Priest & 4th Disciple - Warriors Of Mankind bijv. vind ik niks via Google.

Wu-Tang Corp archief. Er zitten links bij die al niet meer werken aangezien ze dateren van 6, 7 soms wel 8 jaar geleden maar er worden allerlei reacties gegeven die wel refereren dat het echt geweest moest zijn. Zelf heb ik ook een thread gemaakt om erachter te komen wat allemaal uitgesteld is/was.

Ik zie trouwens wel dat je gelijk hebt over Heavier Mental. Ik was door de war aangezien er meerdere topics werden gemaakt en eentje heette Heavy Mental 2. Cilvaringz heeft de thread Heavy Mentwo / Heavier Mental gemaakt, dus die zal vast wel kloppen.

Cilvaringz heeft een aantal maanden terug wel gepost dat Heavier Mental (of hoe het nou ook gaat heten) er voorlopig niet inzit omdat hij niks van Killah Priest hoort. Hij heeft toen geloof ik besloten om dat achter zich te laten en zich eerst te focussen op de grootse Wu-Tang Project en vervolgens gaat hij bezig met een project met Shabazz The Disciple. Ik (of iemand anders, kan het me vaag herinneren) heb hem toen gevraagd waarom dat project wel door zou gaan en het album met Killah Priest niet en de reden was blijkbaar omdat Shabazz veel meer gefocust zou zijn om samen te werken.

Verder is een Killah Priest album altijd goed nieuws, want hij is een elite killa bee en een van mijn favoriete rappers. Ik ben gewoon gewend om niets meer te horen na een release datum of het wordt erg lang uitgesteld.

The Psychic World of Walter Reed wordt overigens geen dubbelalbum meer, helaas.

Misschien maar beter ook. Op zo'n dubbelalbum wordt Killah al snel langdradig en staan de nodige fillers.

Weet niet of het al bekend was, zag het hier niet staan; de mannen van Bop Alloy zijn bezig met hun tweede album. Iets om, in mijn ogen, naar uit te kijken.

In mijn ogen ook

MJ_DA_MAN schreef:
- Masta Killa - Loyalty is Royalty
Dit album komt dan wel dit jaar nog uit, maar dan wel met een andere titel: Selling My Soul is vanaf 11 december dit jaar te koop.

En natuurlijk weer te laat en dom gehandeld zoals altijd met Nature Sounds. Dit is meer een tussendoortje, Loyalty is Royalty is het werk waar hij al jaren aan werkt. Volgens mij wordt dit meer een mixtape achtig iets uitgebracht als album. De 2 tracks die ik tot nu toe heb gehoord stellen mij ook teleur.

Dat is wel degelijk zijn nieuwe, volwaardige album; wordt ook zo aangekondigd. Bovendien zijn de nummers die al te beluisteren zijn, R U Listening en Things Just Ain’t the Same, uitgekomen als nummers die op Loyalty is Royalty zouden verschijnen. De titel van het album is gewoon gewijzigd, klaar.

MJ_DA_MAN schreef:
Dat is wel degelijk zijn nieuwe, volwaardige album; wordt ook zo aangekondigd. Bovendien zijn de nummers die al te beluisteren zijn, R U Listening en Things Just Ain’t the Same, uitgekomen als nummers die op Loyalty is Royalty zouden verschijnen. De titel van het album is gewoon gewijzigd, klaar.

Helemaal niet waar. Selling My Soul (voormalig was het Soul & Substance geloof ik of dat is weer een ander album) zou na Loyalty Is Royalty uitkomen, maar nu komt blijkbaar eerst Selling My Soul. Loyalty Is Royalty komt erna. Titel van het album is niet gewijzigd. De nummers die jij noemt hebben Loyalty Is Royalty (blijkbaar) niet gehaald.

Ik noem het een tussendoortje omdat ik de nummers die ik tot dusver heb gehoord gewoon slecht vind voor iemand met Masta Killa's kwaliteiten. Als je hem door de jaren heen volgt zie je dat hij meer gefocust is op Loyalty Is Royalty.

He also addressed the Loyalty is Royalty album, stating that this is entirely separate from Selling My Soul. "Loyalty Is Royalty is more feature-oriented…it's the kind of material that my fans normally expect me to produce. The people will still get Loyalty Is Royalty. I just felt the need to give them some soul first."

Ok, ik lees het idd nu ook op HipHopDX; ik ging ervan uit dat het gewijzigd was omdat het wordt aangekondigd als een normaal album en dus niet als een mixtape, leftovers-plaat o.i.d., en omdat Loyalty is Royalty dus al een tijd werd aangekondigd als zijn nieuwe album. Soul & Substance werd een aantal jaren geleden aangekondigd als de opvolger van Loyalty is Royalty maar ik weet niet of Selling My Soul dat album nu vervangt. Maar in dit geval verwacht ik ook meer van Loyalty is Royalty, hoor.

Ik verwacht ook meer van Loyalty Is Royalty, maar ik ben bang dat, dat gewoon nog lang gaat duren. Volgens Cilvaringz heeft hij al een hoop nummers gemaakt voor het album en begint hij steeds weer opnieuw. Ik ga er wel vanuit dat Soul & Substance en Selling My Soul gewoon hetzelfde project is, maar dat de naam gewoon gewijzigd is en dat het nu voor Loyalty Is Royalty uitkomt.

Misschien zit ik ernaast maar er zijn geloof ik 4 nummers vrijgegeven. What You See & Cali Sun, R U Listening en Just Ain't The Same

Glaciers of Ice schreef:
Misschien zit ik ernaast maar er zijn geloof ik 4 nummers vrijgegeven. What You See & Cali Sun, R U Listening en Just Ain't The Same
Klopt: ik vergat de video van What You See / Cali Sun inderdaad.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:24 uur

geplaatst: vandaag om 02:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.