Genres / Hip-Hop / Aankomende Hip-Hop Projecten
zoeken in:
0
geplaatst: 23 oktober 2012, 19:15 uur
Reissue van Artifacts - Between a Rock and a Hard Place komt ook uit: http://www.hhv.de/item_2939...
0
geplaatst: 23 oktober 2012, 19:43 uur
-d- schreef:
Reissue van Artifacts - Between a Rock and a Hard Place komt ook uit: http://www.hhv.de/item_2939...
Valt dit wel onder "Aankomende Hip-Hop Projecten"?
0
geplaatst: 23 oktober 2012, 19:49 uur
Glaciers of Ice schreef:
(quote)
Hij komt wel aan
. Maar het idd niet een nieuw album maar wel in een reissue met 2 bonustracks en nieuwe artwork.
0
geplaatst: 23 oktober 2012, 19:55 uur
Valt er zeker onder zou ik zeggen! Reissues horen er ook bij, denk ik! 

0
geplaatst: 30 oktober 2012, 12:01 uur
Ill Bill's nieuwe album The Grimy Awards komt op 29 januari volgend jaar uit en bevat gastoptredens van onder meer HR (Bad Brains), A-Trak, El-P, Jedi Mind Tricks, O.C., Cormega, Meyhem Lauren, Q-Unique, Shabazz the Disciple en Lil' Fame en producties van o.a. DJ Premier, DJ Muggs, Pete Rock, Large Professor, Psycho Les, El-P, Ayatollah, MoSS, C-Lance en uiteraard Ill Bill zelf.
Hier de eerste single met El-P:
Hier de eerste single met El-P:
0
geplaatst: 30 oktober 2012, 12:33 uur
0
geplaatst: 30 oktober 2012, 16:06 uur
Maart 2013 komt het nieuwe album van Dope D.O.D. Denk dat de kans bestaat dat die via duckdown gaat uitkomen, aangezien die hun debuut opnieuw hebben uitgebracht in Amerika.
0
geplaatst: 30 oktober 2012, 18:45 uur
En als het goed is komen op dat album één of meerdere Snowgoons-beats.
0
geplaatst: 30 oktober 2012, 18:55 uur
Dope D.O.D. kennende zal het album wel niet zo goed zijn. Geen Snowgoons-beats in dat geval dus. 

0
geplaatst: 30 oktober 2012, 19:13 uur
Dope DOD heeft erg sterke beats, zeker in deze tijd, maar de niveau van de teksten zijn inderdaad niet bepaald hoog.
0
geplaatst: 30 oktober 2012, 19:34 uur
De teksten zijn op zich niet heel interessant nee, maar in combinatie met hun agressieve manier van rappen zijn ze wel vermakelijk. Ik ben wel benieuwd in ieder geval.
0
geplaatst: 30 oktober 2012, 23:40 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Ja las ik ook wat over op fb van Snowgoons; een combinatie die bij mij erg aanspreekt. Ben benieuwd. Dope D.O.D. was voor mij toch wel een van de verassingen van vorig jaar.
0
geplaatst: 31 oktober 2012, 00:06 uur
CunninLynguists probeert de fans te betrekken bij het maken van Strange Journey Volume 3:
Je kan nu via Feestboek stemmen op mogelijke gastartiesten:
Ben benieuwd naar het resultaat, de vorige Strange Journeys waren wel dope.
Je kan nu via Feestboek stemmen op mogelijke gastartiesten:
Ben benieuwd naar het resultaat, de vorige Strange Journeys waren wel dope.
0
geplaatst: 31 oktober 2012, 00:21 uur
Ik bootleg de CunninLynguists album, zet ze op cd's en geef ze gratis weg in het park. Dan ga ik cratediggen en opzoek naar Kno's samples en die op whosampled zetten, allemaal om hem te irriteren 

0
Raffael1977
geplaatst: 31 oktober 2012, 08:57 uur
@Glaciers
Maar wel zelf J Dilla bootlegs waarvan 75% niet eens van hem afkomstig is promoten als zijnde Dilla beats. Al die beat tapes zijn een lachertje en in elkaar drukte en niet afgemaakte beats. Dus zelfs mocht ik het uiteindelijk na een tijd fout hebben als ze wel daadwerkelijk uitkomen zijn de beats bijzonder matig.
Precies zoals zijn neef al zei Stay the fuck of his music and stop bootleggin in Dilla's name.
Maar wel zelf J Dilla bootlegs waarvan 75% niet eens van hem afkomstig is promoten als zijnde Dilla beats. Al die beat tapes zijn een lachertje en in elkaar drukte en niet afgemaakte beats. Dus zelfs mocht ik het uiteindelijk na een tijd fout hebben als ze wel daadwerkelijk uitkomen zijn de beats bijzonder matig.
Precies zoals zijn neef al zei Stay the fuck of his music and stop bootleggin in Dilla's name.
0
geplaatst: 31 oktober 2012, 13:29 uur
@ Raffael
3 Beat Tapes, 64 Beats, Old Donuts, Vol. 1 & 2. Unreleased, 48 Hrs, MPC 3000 (hierop staan onafgemaakte Donuts beats). Stuk voor stuk Dilla beats en op elke beat ben ik achter gekomen is inmiddels al gerapt (vaak door een erg gemiddelde rapper).
Ik ben ook sarcastisch nadat hele Kno gedoe. Ik bootleg Dilla niet, heb zijn muziek op vinyl, maar al het onuitgebrachte werk is niet te koop en dus download ik dat, omdat ik alles van hem wil horen.
Als je nog niet weet dat al die tapes van Dilla zijn, dan heb je gewoon veel te weinig tijd besteed en is je oor nog niet getraind voor Dilla beats. Hoor die drumpatronen en de manier waarop de samples gechopt zijn. Houseshoes & Waajeed (Bling47) hebben al zovaak gehad over de gebootlegde tapes die van Houseshoes komen, ze zijn echt. Als rappers waarmee Dilla samenwerkte een beat wilden, stuurde hij hen de beat tapes. Dat is ook hoe wij ze nu hebben. Meeste mensen luisteren naar Donuts en denken dat, dat Dilla zijn stijl is. Dan heb je hem door de jaren heen gewoon niet gevolgd. Donuts is juist precies een album wat tegenstrijdig is met Dilla zijn stijl (tot dat album dus). Hij is dan ook bij 90% van de beats te werk gegaan met SP ipv de MPC. Hoor hoe simpel de drums vaak klinken vergeleken met zijn Pharcyde, De La Soul, Tribe, Busta Rhymes nummers. Op 3 Beat Tapes hoor je dat geluid gewoon weer terug. Jij denkt dat het niet van J Dilla is omdat het nooit officieel is uitgebracht. Kijk eens naar interviews van zijn vrienden zou ik zeggen zoals Common en Waajeed. Die weten dat toch echt wel beter neem ik aan.
Noem maar eens een beat op de tapes die matig is. Elke beat daarop is briljant verwerkt in mijn ogen.
Waarom zou ik stoppen met zijn shit downloaden, als het niet te koop is en ik naar zijn beste werk wil luisteren? Waarschijnlijk zit het gewoon in je hoofd dat het geen Dilla beats zijn en daarom vind je het maar slecht. Wel toevallig anders, dat zijn gewoon beats die door artiesten waar hij mee werkte zijn gebruikt en alles wat je onbekend is, is dan meteen matig?
Kijk wat Jay Dee heeft gezegd in het interview met Y'skid in 2003 over een beat die hij heeft gechopt (James Brown - Man's World). Die staat op de Beat Tapes. Check de beat:
Elzhi, Slum Village, Phat Kat & Frank N Dank hebben letterlijk al over 90% van de beats gerapt.
Kijk nu naar deze aflevering van Bling47 waar ze het hebben over de BT en over een sample die Dilla heeft geflipt:
Dat is Track 35 van BT1, zoek maar op. Jij vind dit allemaal toeval? Het is logisch dat lang niet alles wat een muzikant maakt, officieel wordt uitgebracht. Kijk gewoon even naar de hele interview met Y'sKid en je zult zien dat ik gewoon gelijk heb.
3 Beat Tapes, 64 Beats, Old Donuts, Vol. 1 & 2. Unreleased, 48 Hrs, MPC 3000 (hierop staan onafgemaakte Donuts beats). Stuk voor stuk Dilla beats en op elke beat ben ik achter gekomen is inmiddels al gerapt (vaak door een erg gemiddelde rapper).
Ik ben ook sarcastisch nadat hele Kno gedoe. Ik bootleg Dilla niet, heb zijn muziek op vinyl, maar al het onuitgebrachte werk is niet te koop en dus download ik dat, omdat ik alles van hem wil horen.
Als je nog niet weet dat al die tapes van Dilla zijn, dan heb je gewoon veel te weinig tijd besteed en is je oor nog niet getraind voor Dilla beats. Hoor die drumpatronen en de manier waarop de samples gechopt zijn. Houseshoes & Waajeed (Bling47) hebben al zovaak gehad over de gebootlegde tapes die van Houseshoes komen, ze zijn echt. Als rappers waarmee Dilla samenwerkte een beat wilden, stuurde hij hen de beat tapes. Dat is ook hoe wij ze nu hebben. Meeste mensen luisteren naar Donuts en denken dat, dat Dilla zijn stijl is. Dan heb je hem door de jaren heen gewoon niet gevolgd. Donuts is juist precies een album wat tegenstrijdig is met Dilla zijn stijl (tot dat album dus). Hij is dan ook bij 90% van de beats te werk gegaan met SP ipv de MPC. Hoor hoe simpel de drums vaak klinken vergeleken met zijn Pharcyde, De La Soul, Tribe, Busta Rhymes nummers. Op 3 Beat Tapes hoor je dat geluid gewoon weer terug. Jij denkt dat het niet van J Dilla is omdat het nooit officieel is uitgebracht. Kijk eens naar interviews van zijn vrienden zou ik zeggen zoals Common en Waajeed. Die weten dat toch echt wel beter neem ik aan.
Noem maar eens een beat op de tapes die matig is. Elke beat daarop is briljant verwerkt in mijn ogen.
Waarom zou ik stoppen met zijn shit downloaden, als het niet te koop is en ik naar zijn beste werk wil luisteren? Waarschijnlijk zit het gewoon in je hoofd dat het geen Dilla beats zijn en daarom vind je het maar slecht. Wel toevallig anders, dat zijn gewoon beats die door artiesten waar hij mee werkte zijn gebruikt en alles wat je onbekend is, is dan meteen matig?
Kijk wat Jay Dee heeft gezegd in het interview met Y'skid in 2003 over een beat die hij heeft gechopt (James Brown - Man's World). Die staat op de Beat Tapes. Check de beat:
Elzhi, Slum Village, Phat Kat & Frank N Dank hebben letterlijk al over 90% van de beats gerapt.
Kijk nu naar deze aflevering van Bling47 waar ze het hebben over de BT en over een sample die Dilla heeft geflipt:
Dat is Track 35 van BT1, zoek maar op. Jij vind dit allemaal toeval? Het is logisch dat lang niet alles wat een muzikant maakt, officieel wordt uitgebracht. Kijk gewoon even naar de hele interview met Y'sKid en je zult zien dat ik gewoon gelijk heb.
0
geplaatst: 31 oktober 2012, 13:32 uur
Inmiddels (1 jaar na zijn dood) officieel uitgebracht met Jay Loves Japan, maar deze stond oorspronkelijk op 3 Beat Tapes en het is track 30 waar hij Diana Ross heeft gesampled. Als je moeite doet om te zoeken kom je erachter dat al die nummers gewoon door Dilla zijn geproduceerd en eerlijk gezegd staan al zijn meesterwerken op die tapes.
0
Raffael1977
geplaatst: 31 oktober 2012, 17:09 uur
Die Jay Love Japan is toch ook uitgebracht maar veel van zijn niet uitgebrachte beats zijn niet van zijn hand. Ik ken Dilla al lang maar blijf het stom vinden dat mensen dingen promoten waarvan er niets zeker is of vast staat dat het zo is en tot die tijd wacht ik het af. Waarom ik Donuts waardeer is omdat de beats kort zijn en uniek met sublieme manier van sampling. Eentonige beats van 3 minuten waar niemand over rapt is gewoon kut of je moet beats maken zoals DJ Shadow. Dan maakt het niet uit of het een Pete Rock is of Premier.
Je geeft zelf al aan dat het ook gaat om niet afgemaakte beats en daar ligt nou juist het probleem. Doordat het meestal demo's zijn wat zoveel producers hebben denkt iedereen ineens dat het beats zijn wat hij wilde uitbrengen. Wat gebeurt er vervolgens: andere mensen gaan de muziek mixen en masteren en het is ineens een Dilla nieuwe beat.
Je geeft zelf al aan dat het ook gaat om niet afgemaakte beats en daar ligt nou juist het probleem. Doordat het meestal demo's zijn wat zoveel producers hebben denkt iedereen ineens dat het beats zijn wat hij wilde uitbrengen. Wat gebeurt er vervolgens: andere mensen gaan de muziek mixen en masteren en het is ineens een Dilla nieuwe beat.
0
geplaatst: 31 oktober 2012, 17:18 uur
Tip: MHz Legacy - MHz Legacy (2012)
Vers van de pers. MHz is een groep die mij ontzettend weet te boeien met de plaat Table Scraps en ook dit album klinkt als vanouds goed!
Vers van de pers. MHz is een groep die mij ontzettend weet te boeien met de plaat Table Scraps en ook dit album klinkt als vanouds goed!
0
Raffael1977
geplaatst: 31 oktober 2012, 17:28 uur
@R&P
Vrij matig kwa rap. Zeikerige vocals en hier en daar een paar leuke beats.
Vrij matig kwa rap. Zeikerige vocals en hier en daar een paar leuke beats.
0
geplaatst: 31 oktober 2012, 18:03 uur
Raffael1977 schreef:
Die Jay Love Japan is toch ook uitgebracht maar veel van zijn niet uitgebrachte beats zijn niet van zijn hand. Ik ken Dilla al lang maar blijf het stom vinden dat mensen dingen promoten waarvan er niets zeker is of vast staat dat het zo is en tot die tijd wacht ik het af. Waarom ik Donuts waardeer is omdat de beats kort zijn en uniek met sublieme manier van sampling. Eentonige beats van 3 minuten waar niemand over rapt is gewoon kut of je moet beats maken zoals DJ Shadow. Dan maakt het niet uit of het een Pete Rock is of Premier.
Ze kunnen moeilijk al zijn niet uitgebrachte beats op 1 album zetten. Eerst kwam Jay Love Japan, toen Jay $tay Paid en nu Rebirth Of Detroit (flutalbum). Op Rebirth staat ook Jay Dee's Revenge (Feat. Danny Brown), dat is Track 16 van de tweede beattape. Er zullen nog wel meer Dilla albums uitkomen met beats die nog niet officieel zijn uitgegeven.
Ik had het met onafgemaakte beats op MPC3000 over bepaalde (pre-)donuts beats. Ik vind ze op MPC3000 ook beter klinken, maar dat verschilt weer per persoon. Ik vind het ook behoorlijk vervelend dat ze zijn beattapes gaan masteren, want de sound van die beat verandert en daardoor luister ik liever naar de (vaak) niet afgemixte beattapes. Er is trouwens meer dan genoeg informatie over de tapes te vinden op het internet.
Maar noem eens een beat waarvan je denkt dat het niet door Dilla is gemaakt.
0
geplaatst: 6 november 2012, 16:40 uur
Dice Game van Apollo Brown & Guilty Simpson is nu ook te beluisteren: Dice Game | Mello Music Group - mellomusicgroup.bandcamp.com
Bazige plaat hoor!
Bazige plaat hoor!
0
geplaatst: 14 november 2012, 11:54 uur
Het valt uiteraard nog te bezien of al deze projecten ook daadwerkelijk dan uit gaan komen, maar ik kan me niet herinneren in mijn tijd dat ik hiphop bewust volg dat er aan het begin van het nieuwe jaar zoveel op het interessants op het programma stond als in 2013:
- R.A. the Rugged Man - Legends Never Die
- Demigodz - Killmatic
- Killah Priest - The Psychic World of Walter Reed
- Killah Priest - Castle Hop
- Virtuoso & Snowgoons - CoVirt Ops 1.21: Snow Blind
- CZARFACE (7L & Esoteric en Inspectah Deck) - n.n.b.
- Al'Tarba vs. Lord Lhus - Acid & Vicious
- Ghostface Killah - Twelve Reasons To Die (moest eigenlijk deze maand uitkomen maar is uitgesteld)
- Ill Bill - The Grimy Awards
- Cilvaringz - n.n.b. (wellicht weet Glaciers of Ice hier meer over)
- k-os - BLack on BLonde (moest ook deze maand uitkomen maar is ook uitgesteld, moet nu op 29 januari uitkomen)
- Heavenly Cartel (Hell Razah en Tokyo Cigar) - Spiritual Kung Fu
- Talib Kweli- Prisoner of Conscious
- Common - n.n.b.
En dan vergeet ik er vast nog een paar en zullen er ongetwijfeld nog albums bij gaan komen en is dit slechts het begin van 2013 én zijn dit nog alleen maar de albums waar ík naar uitkijk
.
- R.A. the Rugged Man - Legends Never Die
- Demigodz - Killmatic
- Killah Priest - The Psychic World of Walter Reed
- Killah Priest - Castle Hop
- Virtuoso & Snowgoons - CoVirt Ops 1.21: Snow Blind
- CZARFACE (7L & Esoteric en Inspectah Deck) - n.n.b.
- Al'Tarba vs. Lord Lhus - Acid & Vicious
- Ghostface Killah - Twelve Reasons To Die (moest eigenlijk deze maand uitkomen maar is uitgesteld)
- Ill Bill - The Grimy Awards
- Cilvaringz - n.n.b. (wellicht weet Glaciers of Ice hier meer over)
- k-os - BLack on BLonde (moest ook deze maand uitkomen maar is ook uitgesteld, moet nu op 29 januari uitkomen)
- Heavenly Cartel (Hell Razah en Tokyo Cigar) - Spiritual Kung Fu
- Talib Kweli- Prisoner of Conscious
- Common - n.n.b.
En dan vergeet ik er vast nog een paar en zullen er ongetwijfeld nog albums bij gaan komen en is dit slechts het begin van 2013 én zijn dit nog alleen maar de albums waar ík naar uitkijk
.
0
Raffael1977
geplaatst: 14 november 2012, 12:48 uur
Als dat de lijst is van begin 2013 is het toch vrij karig te noemen.
* denotes required fields.