MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Samplen/Beats maken

zoeken in:
wat een rommel lol

Het Gaat Pasticho om de opbouw en die is in HipHop meestal wel makkelijker dan een electronic/dance nummer. Maar bij een HipHop beat moet dan ook nog een Rapper overheen, enfin.

Pastichio Rocker
JLjuju schreef:
Ja post dan, ik wacht al dagen.

Kan niet aangezien ik er pas gisteren over ben begonnen.

Pastichio Rocker schreef:

Maar goed, hopelijk heb ik vanavond wel iets om te showen.

vanavond

vanavond

vanavond

hoezo hopelijk? je hebt toch genoeg geniale hiphopbeats voor ons?

en kan je het niet overdag posten?

Pastichio Rocker
Overdag werken sommige mensen. Of althans, dat pretenderen ze.

Geniale beats genoeg trouwens. Misschien wel te geniaal.

Haha tjongejonge dat mensen zo serieus in kunnen gaan op deze clown
Hij heeft nu in ieder geval van iedereen aandacht, precies hetgene wat onze Rocker mist.

Ja mooi toch .

ja stiekem wel

Pastichio Rocker
Nou, hier de vrij geniale beat die ik een paar dagen geleden in een paar uurtjes heb gemaakt met eJay Hip-Hop Producer. Vind dit veel vetter dan bv zo'n suffe 50 ct. track. Alleen een dope rap ontbreekt. Maar als je dit al hoort, dan denk je toch van: 'Wow, hoe fucking simpel moet het wel niet zijn om Hip-Hop te maken??'

Pastichio Rocker - vettebietz3

Dat is wel een megacoole beat zeg!
WOW wat een skills!

Pastichio Rocker
Pooiertje schreef:
Dat is wel een megacoole beat zeg!
WOW wat een skills!

Zie je. De eerste fan is al binnen. Nu jullie weer.

vettebietz3, het is als of elke geluidje persoonlijk geschonken is door Hip-Hop-Jezus, aan het muzikale genie dat men Pastichio Rocker noemt, om vervolgens...
Woorden schieten tekort voor dit orgasme van creativiteit.
Wisten julie trouwens al dat ik een jazzfusiongitaar expert ben?
*pingelt advocaatje ging op reis*

Hier wacht ik dus al 2 dagen op, kon maar moeilijk de slaap vatten, maar ik kan nu eindelijk gerust slapen.
Een nieuwe legende is opgestaan! En dat hier op het forum van Musicmeter nog wel!
Wat een onbeschrijfelijk geniale beat! De nieuwe madlib, J-Dilla, pete rock, Dr. Dre, Ant, Stoupe.. nee zoek niet verder, wij hebben hem gevonden. En ik ben er trots op.

en dit is je eerste beat ooit?

damn

Pastichio Rocker
2nd Chamber schreef:
en dit is je eerste beat ooit?

damn

Hoezo damn? Het is mijn 3e trouwens.

raffael77
Zo geweldig vind ik je hiphop beat niet. Althans de laatste hier een paar berichten onder mij.

Simpele kale drums waar je mee begint.
Dan van die standaard trompet geluidjes en volgend door een matige bas lijn.

aardig gedaan maar niet speciaal. cijfer 3

Pastichio Rocker
Je hebt gewoon geen verstand van een goeie Hip-Hop beat.

Grappig hoe bij sommige mensen het sarcasme gewoon compleet voorbij schiet.
Je hebt gewoon geen verstand van een goeie Hip-Hop beat.
...Doe nou niet.

Improvision
Maar ik heb ook aardig wat Hip Hop tracks geproduceerd hoor, dus ik spreek uit ervaring. Daarnaast vind -ik- dat Hip Hop tracks maken een eitje is. Hoef jij niet te vinden natuurlijk, maar als je zelf geen muziek produceert heb je sowieso geen recht van spreken.

Je zegt later dat dit je derde hiphop-beat is. En in het eerste bericht zeg je dat die beat nog maar van eergisteren is. Ervaring?

Afgezien van dat, wil ik je even uitleggen dat de samples een cruciaal deel is in het maken van een hiphop track. Samples zoeken, opknippen, pitchen, geluiden uit filteren, effecten erop zetten enz., tot je het gewenste geluid krijgt... Die stappen sla jij allemaal over en je begint meteen met het plaatsen van de geluiden zelf.
Dat je dit niet inziet wijst voor mij aan een gebrek aan kennis of respect voor het maken van een hiphop-beat.

Pastichio Rocker
Wat voor samples? En wat is pitchen?

Heb trouwens wel ervaring met het maken van andere stijlen muziek.

RedLightCityBoy
[quote]Pastichio Rocker schreef:
Wat voor samples?[quote]

Willie Hutch (soulzanger):

Hier is die Willie Hutch gesampled.

Of je neemt ons in de maling of je weet het gewoon echt niet? hiphop is eigenlijk bijna altijd werken met samples uit verchillende genres.

Pastichio Rocker
Zonde van dat mooie nummer van Willie Hutch.

Pastichio Rocker
Nou, aangezien de reacties op mijn eerste upload toch wel gematigd positief waren heb ik nog een ultravet bietje voor jullie, want ik ben de kwaaiste niet.

Pastichio Rocker - vettebietz8

Pastichio Rocker is bij deze clown van de week .
En wel omdat:

1. Hij niet begrijpt wat sarcasme is en denkt dat hij fans heeft
2. Hij met zijn arrogante houding en eindeloos geherhaal zichzelf als clown opstelt (alhoewel ik nog steeds hoop voor hem het het een soort van act is om Popie Jopie‎ te doen)
3. Hij niet ingaat om het feit dat hij gebruik maakt van een Teletubbie-programma terwijl hobby-producers hier op de site dit steeds aankaarten
4. Hij niet eens weet dat hiphopbeats draait om het zelf vinden van samples waaruit blijkt dat dit gewoon een verdwaalde house -en breaks-producer is
5. Omdat iedereen zulke beats kan maken en ik geen waarde kan hechten aan deze neppe beats
6. Nog een heleboel redenen, maar dat duurt me te lang.

Wat is je adres, dan kan ik de award naar je opsturen? En nog een advies: post hier gewoon niet meer op het gebied van je eigen beats. Of je dolt ons, hou daar dan mee op en zoek een leven, of als je het wel serieus meent en daadwerkelijk denkt dat je het kunt, val ons niet langer lastig met deze Nickelodeon-geluidjes. En mocht het dat laatste zijn en begrijp je niet waar we het over hebben: L-E-E-S de berichten over de daadwerkelijke gang van zaken van de MuMe-producers en mensen die weten waar ze over praten en haal die plaat voor je kop weg en doe je oogkleppen af.

raffael77
Daar scoor je zeker mee MJ.

Idd lijkt het erop dat hij niet eens weet wat hiphop beats maken is.

Met simpelweg een beat en een geluidje kom je er natuurlijk niet.

@Pastichio

Je noemt het orgineel verneuken maar heb je wel eens opgelet hoe dope 9th Wonder het omgetoverd heeft.

Daarnaast zijn er zoveel mogelijkheden om beats te maken maar hier 1tje vor jou om er van te leren:

Orgineel is van Bob James: Nautilus

Orgineel van Funkadelic: (Not Just) Knee Deep

MJ_DA_MAN schreef:

1. Hij niet begrijpt wat sarcasme is en denkt dat hij fans heeft

Volgens mij gebruikt hij juist zelf heel veel sarcasme.

Ja, vandaar dat ik ook in twijfel breng of hij dolt of gedeeltelijk dolt. Al mijn punten zijn dan ook onder voorbehoud.

Pastichio Rocker
Nou, als ik dit zo allemaal lees dan ben ik de Van Gogh van de beat creators. Een miskend talent. Geeft niks hoor; ik weet dat ik goed ben. Iedereen met een grote bek over mijn producties mag bewijzen het beter te kunnen. Ik daag jullie uit. Kom maar op met die 'echte' Hip-Hop producties als je het allemaal zo goed weet.

En zo is dat! Ik ben nu al de grootste fan van Pastichio Rocker.

Dan rest mij nu de vraag: zou jij voor de beste MC van Nederland iets willen produceren? En ja dan heb ik het over MC Robhef, ik denk dat we samen de wereld kunnen veroveren.

raffael77
Nou, als ik dit zo allemaal lees dan ben ik de Van Gogh van de beat creators. Een miskend talent. Geeft niks hoor; ik weet dat ik goed ben. Iedereen met een grote bek over mijn producties mag bewijzen het beter te kunnen. Ik daag jullie uit. Kom maar op met die 'echte' Hip-Hop producties als je het allemaal zo goed weet.

Dat is een standaard antwoord van iemand die het niet kan hebben dat ie commentaar krijgt.

In plaats van zo'n reactie te geven kan je het ook opvatten als kritiek en je mag er zelf mee doen wat je wil.

Nu ff een andere vraag aan jou.

Zoals je al aangeeft een hiphop waardig producer te zijn, maar ken jij er ook een paar die aan te bevelen zijn.

Kom niet met namen alleen maar geef eens aan waarom je iemand goed vind.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:11 uur

geplaatst: vandaag om 08:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.