MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Samplen/Beats maken

zoeken in:
Dj2Jelle
Ik gebruik geen loops; ik heb alle geluiden, synths en melodieën zelf gemaakt.

Pastichio Rocker
In welk programma?

Relax
Pastichio Rocker schreef:
In welk programma?

Als hij loops gebruikt, maakt hij ze zelf.. hij plukt ze niet uit E-Jay omdat die niet zelf gemaakt zijn.

Dus pleaaaaaase, stop met deze sarcastische humor voordat meneertje Relax op uitroeptekentje gaat klikken.

Pastichio Rocker
Je doet je best maar. Maar je doet je gebruikersnaam niet echt eer aan. Je hoeft niet gelijk zo geaggiteerd te reageren. Relax man.

Het zijn normale vragen die ik hier stel. Als er al op het uitroeptekentje gedrukt zou moeten worden zou dat zijn vanwege de (domme) reacties op mijn vragen.

Er is niks mis met vragen over met welke programma's hij zijn geluiden maakt. En over eJay heb ik heb ik het ook niet gehad. De vraag is ook helemaal niet aan jou gericht.

Als je moeite hebt met mijn vragen kun je me ook pm'en ipv hier te gaan zitten huilen. Hou je de boel ook lekker on-topic.

RedLightCityBoy
Ja Relax, relax eens man.
Ik dacht dat Jelle dat deed met Logic maar zeker weten doe ik niet.

Dj2Jelle
Deze is met FL Studio. Maar Logic gebruik ik ook zo nu en dan.

Relax
Je doet je best maar. Maar je doet je gebruikersnaam niet echt eer aan. Je hoeft niet gelijk zo geaggiteerd te reageren. Relax man.

Het zijn normale vragen die ik hier stel. Als er al op het uitroeptekentje gedrukt zou moeten worden zou dat zijn vanwege de (domme) reacties op mijn vragen.

Er is niks mis met vragen over met welke programma's hij zijn geluiden maakt. En over eJay heb ik heb ik het ook niet gehad. De vraag is ook helemaal niet aan jou gericht.

Als je moeite hebt met mijn vragen kun je me ook pm'en ipv hier te gaan zitten huilen. Hou je de boel ook lekker on-topic.

Sorry hoor, maar als iemand hiphop-beats onserieus neemt ben jij dat wel, dus vandaar.

Pastichio Rocker
Wat heeft het gebruik van muziekprogramma's te maken met het serieus nemen van hip-hop? Vreemde redenatie om te denken dat iemand die Reason of Cubase gebruikt serieuzer zou zijn dan iemand die 'simpele' programma's als Magix of eJay gebruikt.

Relax
Wat heeft het gebruik van muziekprogramma's te maken met het serieus nemen van hip-hop? Vreemde redenatie om te denken dat iemand die Reason of Cubase gebruikt serieuzer zou zijn dan iemand die 'simpele' programma's als Magix of eJay gebruikt.

Haha, is geen vreemde redenatie.
Voor jou in ieder geval niet, want jij zegt dat je de beste beats ooit maakt en dergelijke, terwijl het gewoon van die poep voorgemaakte loops en drums zijn bij E-Jay.

Dat heeft heel veel te maken met iets serieus nemen, aangezien ik jou opmerkingen slap vind.

Maar oké, dat was mijn stukje krant, ik ben klaar hier.

Pastichio Rocker
Hoe weet je dat die beats uit eJay komen?

Relax
Cool topic. Ik heb gisteren ook een beat gemaakt in eJay Hip-Hop Producer. Vanavond maar eens ergens uploaden. Een Hip-Hop-track produceren is echt een eitje.

raffael77
Omdat Reason of Cubase veel betere programma's zijn maar persoonlijk gaat mijn voorkeur naar Reason aangezien die juist de meeste refills(geluidjes) heeft. Een aantal miljoen om precies te zijn.

Alle muziek genres zitten er zo'n beetje in en combineer dat met een redelijke keyboard(Yamaha bijvoorbeeld) en natuurlijk een uitgebreide geluidskaart op je pc.

Wat wel lastig is is dat Reason moeilijker is in het gebruik. Zo moet je net als in het echt alle apparaten aansluiten met elkaar maar doe je het niet goed dan werkt het niet lol. Ze willen het zo echt mogelijk laten lijken.

Hier een voorbeeld voor de mensen die het niet weten of kennen.

Neem Refill gitaar. Alle akkoorden zijn in gespeeld met een echte gitaar en klinkt dus acoustic (Zoals het hoort te klinken). Doordat je een keyboard kan gebruiken voor de variaties wordt het dus eindeloos spelen met dat ding. Ook kan je alle drums, percussies en samples zelf bespelen en veranderen zoals je zelf wilt.
Misschien dat nu meer mensen graag overstappen naar Reason.

Maar heb je geen creativiteit zoals jou dan zou ik er niet eens aan beginnen.(Pastichio Rocker)

Pastichio Rocker
raffael77 schreef:
Maar heb je geen creativiteit zoals jou dan zou ik er niet eens aan beginnen.(Pastichio Rocker)

Creativiteit in wat? Muziek maken? Ik produceer jou er in ieder geval zo uit. Je hebt een hoop praatjes maar niets om te laten horen. Kun je van mij in ieder geval niet zeggen. Derhalve is je geraaskal over mijn producties ook niet echt serieus te nemen, vooral omdat je er geen hol vanaf weet en een dikke plaat voor je kop hebt. Blijf jij maar lekker pielen met je gitaar refills kerel, dan laat ik de akkoorden wel inspelen door een echte gitarist. Dat klinkt nog veel meer 'acoustic' dan die ingeblikte samples van je.

raffael77 schreef:
Misschien dat nu meer mensen graag overstappen naar Reason.

Heb je voor Reason een MIDI-keyboard nodig? Of kun je ook met je toetsenbord noten inspelen?

Relax
nega schreef:
(quote)

Heb je voor Reason een MIDI-keyboard nodig? Of kun je ook met je toetsenbord noten inspelen?

Keyboard helaas.

Ah jammer, even nog een vraagje. Als ik in Fruity Loops teveel effecten gebruik, gaat mijn geluid kraken. Weet iemand hoe dit komt? Ik heb een beetje gekloot met die ASIO4ALL etc. maar niets werkt.

(quote)
vooral omdat je er geen hol vanaf weet en een dikke plaat voor je kop hebt.

Hy-po-criet.

Pastichio Rocker
Ik had het over mijn eigen producties waar meneer de expert van alles over denkt te weten. Zie niet wat daar hy-po-criet aan is.

Ik zie het wel, en ik denk dat Raffael na meer dan 15 jaar hiphop (ook als artiest, ja) wel eventjes wat meer weet van dat doort dingen dan jij. Jammer dat je dus dubbel de plank mis slaat.

Pastichio Rocker
Mja, meneer de expert heeft anders in de 2,5 jaar dat hij in dit topic post nog niks laten horen, dus vergelijken kan ik ook al niet.

15 jaar als artiest? Nou ja, kennis heeft ie wel, maar vooralsnog heb ik nog niks van 'm gehoord. Lachen en kritiek geven kan ie wel om andermans producties, maar zelf iets uploaden, ho maar. Zo werkt het natuurlijk niet. Ik zou zijn producties ook wel eens willen analyseren, maar in dit soort flauwekul trap ik niet in:

raffael77 schreef:
De meeste gasten zijn dom om hun tracks vrij te geven hiero.
Iemand zou je track kunnen opnemen met simpel wave programma en je beat jatten en gebruiken.
Datzelfde geld ook voor topic van eigenteksten shit ofzo
lekker dom is dat ff je tekst copiëren en dankje wel.
Dus zou er niet mee verder gaan. Als je geen ster bent zijn je beats en teksten niet verzekerd tegen dat soort shit.

Je kan ook gewoon je zooi in een lagere bitrate uploaden, zeg 96 of 64kbps. Een beetje producer weet wel methodes om zo'n nummer van gemiddelde bitrate-kwaliteit alsnog goed te laten klinken. Maar doe eens een MySpace of Youtube-link dan, meneer de expert. Of staat er niks online?

Dus je mag alleen kritiek geven als je zelf ook vergelijkbare dingen maakt/produceert? Zó werkt het niet (als je het meent, want ik sluit het nog steeds niet uit dat je een act opvoert, dus dat blijf ik lekker herhalen). Hij is overigens geen producer volgens mij maar zit wel in een hiphopformatie uit Deventer (toch?).

Pastichio Rocker
Nou, dan kan ie vast wel iets laten horen.

raffael77
Ik ZAT idd in een formatie lang geleden.
Ik was alleen de enige die graag hiphop wilde maken en de andere probeerde toch meer de top 40 kant op te gaan.
Ben overigens nog wel door Fata benaderd om nog eens met hun op het podium te gaan staan met wat dope beatbox.

Ik deed wat scratch werk, produceerde ook wel en daarnaast deed ik veel beatbox.
Ik produceer niet meer en heb ook geen progjes meer ervoor om het te doen maar we hadden wel meer dan alleen die dingen die ik opnoem.
We hadden een componist in de groep zitten en speelde dus foutloos het ene na het andere symfonie. Hij speelde gitaar en wij hadden daarnaast ook nog eens 2 groove boxen. Soort van drumcomputers.

Ik heb altijd gezegd dat als ik muziek maak of bij de grote jongens terecht komen o.a. mijn idolen destijds of helemaal niet.
Maar ik ga dus niet muziek maken en daarnaast lekker voor een baas werken.

MJ heeft wel gelijk.

Waarom moet iemand zelf muziek kunnen maken om te kunnen oordelen of het goed is.

De meesten hier hebben niet zoveel hiphop kennis maar horen wel het verschil tussen goed en slecht.

Ik daarin tegen luister al hiphop sinds '85 en kan je zeggen dat zelfs de producties die tijd al geniaal waren en zo gebeurde dat in alle jaren.

Jij denkt misschien dat een hiphop beat standaard te maken is maar zo werkt het niet.

Ik trap tegenwoordig nog steeds van die beatbox knakkers de grond in en zelfs met oude beatbox werk.

Juist die ene pummel die michael jackson deed bij zo'n popstar programma vinden ze goed en juist omdat hij iets bekends laat horen maar als je goed luistert hoor je ook hele slordige dingen.

Harco

Raffael is echt zo goed. Hij is een soort van bescheiden god. Laten we hem verafgoden en een standbeeld voor hem maken. Dan de stichting Raffael voor hem oprichten en een liedje voor hem zingen.

Daar waar iedereen hopeloos faalt als hiphopkenner omdat ze een jaar of twintig zijn, is er altijd nog Raffael die redding komt brengen. Waarom hij zo'n groot hiphopbrein heeft is niet duidelijk, maar het is gewoon zo. Hij is namelijk 32.

Ik zie eigenlijk niet in waar Raffael nou zo onbescheiden is. Vind het een duidelijk bericht, ook al kan het misschien wat arrogant overkomen maar dat is zijn schrijfstijl en daar hoef je je niet altíjd aan te ergeren. Bovendien is geen enkel bericht arrogant genoeg als het gericht is naar Pastichio Rocker.

Speciaal voor MJ:

raffael77 schreef:

De meesten hier hebben niet zoveel hiphop kennis maar horen wel het verschil tussen goed en slecht.

Ik daarin tegen luister al hiphop sinds '85 en kan je zeggen dat zelfs de producties die tijd al geniaal waren en zo gebeurde dat in alle jaren.

Ik trap tegenwoordig nog steeds van die beatbox knakkers de grond in en zelfs met oude beatbox werk.

Met dat eerste bedoelt hij (denk ik en hopelijk, anders ben ik het met je eens) meer dat mensen zoals jij en ik nog weinig ervaring hebben e.d. en nog niet zolang meelopen. Is niet beledigend bedoelt lijkt me. Die andere twee zijn gericht naar Pastichio omdat deze man een paar keer denigrerend het woord ''expert'' in de mond nam waardoor hij eigenlijk wil zeggen dat raff er geen verstand van heeft en niet weet waar hij over praat.

nega schreef:
Ah jammer, even nog een vraagje. Als ik in Fruity Loops teveel effecten gebruik, gaat mijn geluid kraken. Weet iemand hoe dit komt? Ik heb een beetje gekloot met die ASIO4ALL etc. maar niets werkt.

Heb ik nu ook. Enige oplossing is een betere PC kopen. En ook goed kijken dat je niet 10 effecten gebruikt terwijl je ook 3 dezelfde instrumenten op hetzelfde effecten channel kan gooien. Beter vraag je een van je nerd-homies om samen online een goede pc samen te stellen, heb ik ook gedaan .

Ik leef met jullie mee jongens, ik heb een "wooden pc" zoals mijn maten dat noemen. Bij mij kraakt het alleen als ik koptelefoon opheb.. maar dan wel heel erg
Achjah,,

Gast
geplaatst: vandaag om 16:43 uur

geplaatst: vandaag om 16:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.