MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Samplen/Beats maken

zoeken in:
Pastichio Rocker
MJ_DA_MAN schreef:
Met dat eerste bedoelt hij (denk ik en hopelijk, anders ben ik het met je eens) meer dat mensen zoals jij en ik nog weinig ervaring hebben e.d. en nog niet zolang meelopen. Is niet beledigend bedoelt lijkt me. Die andere twee zijn gericht naar Pastichio omdat deze man een paar keer denigrerend het woord ''expert'' in de mond nam waardoor hij eigenlijk wil zeggen dat raff er geen verstand van heeft en niet weet waar hij over praat.

Le-zen. Het gaat me om dit. Ik zeg niet dat meneer de expert geen kennis heeft van Hip-Hop of muziekprogramma's.

Pastichio Rocker schreef:
Ik had het over mijn eigen producties waar meneer de expert van alles over denkt te weten.

Ja, denk je soms dat jouw beats op een veel moeilijkere manier in elkaar steken, of beter gezegd: die beatprogramma's van jou? Ook lekker goed voor je beeld hier dat je steeds bepaalde denigrerend bedoelde woorden blijft herhalen (in dit geval meneer de expert), zal iedereen hier wel waarderen .

Oh nee: .

Kan iemand mij misschien uitleggen hoe je moet sampelen met fruity loops.. Kijk beats maken lukt nu ook wel met samples.. maar ik doe het heel onhandig. Telkens iets inladen en dan alles wegknippen wat ik niet moet enzo.. ik heb het idee dat dat ook veel makkelijker moet kunnen
Danku

TheLegacy schreef:
Kan iemand mij misschien uitleggen hoe je moet sampelen met fruity loops.. Kijk beats maken lukt nu ook wel met samples.. maar ik doe het heel onhandig. Telkens iets inladen en dan alles wegknippen wat ik niet moet enzo.. ik heb het idee dat dat ook veel makkelijker moet kunnen
Danku

Tot dit punt kwam ik ook. Ik kwam niet meer verder en gaf op. Gewoon omdat mijn interesse in het beats maken iets te beperkt was.

raffael77
MJ_DA_MAN schreef:
Ik zie eigenlijk niet in waar Raffael nou zo onbescheiden is. Vind het een duidelijk bericht, ook al kan het misschien wat arrogant overkomen maar dat is zijn schrijfstijl en daar hoef je je niet altíjd aan te ergeren. Bovendien is geen enkel bericht arrogant genoeg als het gericht is naar Pastichio Rocker.

Gelukkig iemand die mij begrijpt.

Ja, MJ heeft weer gelijk. Hij voelt zich niet aangesproken omdat ik juist bedoelde dat jullie jonge gasten minder lang naar hip-hop luisteren dan ik.

@ R&P

Van jou had ik wel zo'n antwoord verwacht alleen raar dat je me laatst vroeg of er maar gingen stoppen elkaar zo te fitten.

@ Pastichio

Kom met een zinnig antwoord en ga niet quoten als je antwoord er niets mee te maken heeft.

Vraag Stapler maar of ik arrogant ben, want hij is immers bij mij thuis geweest om mixtapes op te halen.

Arrogant zeker niet . En wat ik van je op het forum ken is dat je vaak een zwart-wit mening hebt, het komt bij mij soms ongenuanceerd over.
Maar arrogant? Nee zeker niet .

PS. Heb nu ook wat meer bandjes geluisterd, zit wel vette old skool 90s shit bij .

Dj2Jelle
nega schreef:
Ah jammer, even nog een vraagje. Als ik in Fruity Loops teveel effecten gebruik, gaat mijn geluid kraken. Weet iemand hoe dit komt? Ik heb een beetje gekloot met die ASIO4ALL etc. maar niets werkt.

Je kunt de Buffer Length langer maken onder Options> Audio Settings. Nadeel daarvan als je de Buffer Length te groot maakt is dat het vertraging kan opleveren.

Dat kan wellicht helpen .

En daarnaast kun je altijd nog virusscanners en oude downloadprogramma's verwijderen als je die nog op je pc hebt staan.

Misschien ligt mijn lat van arrogantie wel lager dan die van de gemiddelde user dan. Zelf ben ik ook wel wat arrogant, bijvoorbeeld omdat ik zo veel praat over mijn werk. Maar dat ontstaat meer uit enthousiasme dan doordat ik hoop dat mensen mij door mijn werk een goede jongen zullen vinden. Dat is misschien bij jou ook een beetje het geval dan.

Bescheidenheid Siert de Vos zeg ik altijd maar.

RedLightCityBoy
Ik heb zojuist 2 beats gevonden met dezelfde sample die ik ENORM lang geleden heb gemaakt. Ik vind ze best wel dope eerlijk gezegt. Natuurlijk niet heel sterk, maar wel grappig om weer eens terug te horen.

zSHARE - beatJE.mp3
zSHARE - beat minnie riperton sample.mp3

Dat Raff en ik het meerdere malen eens zijn, gekker kán het niet worden. Mooie afsluiting van het jaar.

raffael77
MJ_DA_MAN schreef:
Dat Raff en ik het meerdere malen eens zijn, gekker kán het niet worden. Mooie afsluiting van het jaar.

Zo zie je maar weer MJ.

Zo nare ouwe lul ben ik niet haha.

TheLegacy schreef:
Danku

Iemand die mij kan helpen, want ik wil graag verder met beats maken

Danku..

Dj2Jelle
Wat ik doe is dat ik Audacity ernaast houd, zodat ik al m'n samples uit kan knippen en die exporteer ik dan als wav naar een mapje. En vanaf daar in FL.

Doe ik ook, is de snelste manier.

RedLightCityBoy
Je kunt ook knippen in Edison bij FL. Dat is denk ik nog sneller.

Laden jullie de geknipte stukjes daarna in FL Slicer? of hoe gaan jullie dan meestal te werk na het knippen. Ik heb zelf nog niet echt een vaste manier van sampelen, en dat vind ik erg kut. Ik laat Slicer meestal alles knippen en dan zoek ik de juiste bpm.

Dj2Jelle
Ligt eraan, als ik samples in Audacity heb uitgeknipt van 1 seconden ofzo dan ga ik ze niet meer door de slicer halen. (Wat meestal het geval is). Soms als ik een loopje sample dan wel door de slicer, maar dan ga ik het zelf nog husselen.

RedLightCityBoy schreef:
Je kunt ook knippen in Edison bij FL. Dat is denk ik nog sneller.

Dj2Jelle
Audacity heeft die swagga.

Wat vind je fijner aan audacity?

Dj2Jelle
De gewenning Nog nooit Edison gebruikt.

lol
Dan zou ik maar gauw aan Edison wennen want daar kan je veel meer mee .

Bedankt allen voor de info..
Lets chop dat sh*t!

Ik gebruik edison overigens alleen als er nog wat extra's geknipt moet worden in de sample. Als ik dat dus nog niet gedaan had met audacity.

Dj2Jelle
Ik heb voor de verandering een nummer van Nas geremixt. Check it out Y'all

zSHARE - Nas - Dance _Jelle remix_.mp3

Aight! Die beat is dus echt chill. Rustgevend enzo. De raps passen wel precies bij de beat. Alleen heb ik soms het gevoel dat de raps wat te snel gaan.
Maar verder echt goed gedaan.

Dj2Jelle
Ik heb het ook behoorlijk moeten versnellen ja, de originele gaat veel langzamer.

Sterke remix Jelle. Zoals al gezegd werd is die beat heerlijk rustgevend en de beat past ook heel goed bij de lyrics, deze heb je
echt nice gedaan.

Leuk gedaan Jelle, erg vette beat ook. Hier eentje van mij
zSHARE - INS Nega - Mount.mp3

Gast
geplaatst: vandaag om 21:45 uur

geplaatst: vandaag om 21:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.