MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Samplen/Beats maken

zoeken in:

RedLightCityBoy
HOT!

Die beat is echt magistraal Impro. Lekker lekker lekker.

Oja en Nega: die van jou klinkt lekker turks, lekker je eigen stijl, perfect passende drums...dope dus!

Dj2Jelle
Ik heb bij beide beats al gezegt wat ik ervan vond maar dat zal ik nu even vereeuwigen.

nega: 1 van de beste beats die je ooit hebt gemaakt in mijn visie, het heeft snelheid, het is energiek, maar het heeft ook erg veel sfeer. Daarnaast maakt het oosterse sfeertje hem uniek en heb je dus eigenlijk een perfecte beat gemaakt, en please; verspil hem niet aan Rob

Improvision: Heel vette beat, unique en vette geluiden. De basspartij is erg vet. Alleen de hele beat mist nog een leadmelody omdat het nu geen houvast geeft. Als ik nu weer denk aan jouw beat kan ik me alleen de basslijn herinneren. De rest is een soort waas aan geluid wat opzich erg mooi is, maar deze beat zal nooit een deuntje hebben wat je niet uit je hoofd krijgt zeg maar. Nu hoeft dat niet verkeerd te zijn, je hebt je eigen style en het klinkt vet.

Pastichio Rocker
Waar is de sample van een ouwe funk of soulplaat? Want anders is het geen hiphop heb ik mij hier laten vertellen.

Die bas zit trouwens tegen het randje van de verkeerde toonhoogte aan met de rest van de geluiden. Af en toe lijkt het te clashen. Voor de rest een lekker trackje. Een beetje DJ Krush-achtig.

Erg goed bezig Impro!

Improvision
Bedankt allemaal, voor het luisteren en de feedback.

Wat beats/tracks waaraan ik aan het werken was:

Meditations.mp3 - 2.32MB

Samples:

Mommy, What's A Funkadelic? - Funkadelic
Quik's Groove - DJ Quik
Let's Work - Prince
Sex Me , Pt. I & II - R. Kelly
Bad - Michael Jackson
Let's Go Crazy - Prince & The Revolution

light speed.mp3 - 2.03MB

Samples:

Bop Gun - Parliament
The Chronic - Dr. Dre
Light Speed - Dr. Dre
Rat Tat Tat - Dr. Dre
Mais Dans La Lumiere - Mike Brant
Justify My Thug - Jay-Z
I Ain't No Joke - Eric B. & Rakim

Heartbreak.mp3 - 3.00MB

Samples :

Side Effects - Parliament
Chocolate City - Parliament
Fuck Wit Dre Day - Dr. Dre
Too High - Stevie Wonder
So Many Ways - Warren G
Bump N Grind - R. Kelly

The_Sphinx.mp3 - 1.66MB

Samples :

Malcolm X Speech
The Sphinx - Sananda Maitreya
Cream N Ya Panties - DJ Quik & Kurupt
The Beautiful Ones - Prince & The Revolution
D.M.S.R. - Prince

Remix _2_.mp3 - 1.73MB

Samples:

I'll Bet You - Funkadelic
Get It Up - The Time
Tonite - DJ Quik

18 The Dayz Of Wayback.mp3 - 1.23MB

Samples:

I'm never gonna tell it - Funkadelic
I'd Rather Be With You - Bootsy's Rubber Band
Dopeman (Remix) - N.W.A.

Improvision
Ik kan het niet echt beoordelen, de kwaliteit van het geluid laat wat te wensen over.

Heel wat, ja.

RedLightCityBoy
Is dit stukje muziek wat?
Is nog niet af, maar heeft wel al het idee van wat ik wil.

zSHARE - Fool_s Gold.mp3

Dj2Jelle
Ik vind de sample een beetje saai eigenlijk, en je bent ook iets te enthousiast geweest met de kick, (wat trouwens gewoon een standaard fl sample is?) die soms gezellig meedoet met hetzelfde ritme van de hihat.

Ik dacht, laat ik weer eens een beat hierop zetten.

De stijl is wat meer electro-georienteerd. Misschien dat ik hier een dnb-track van maak.

zSHARE - Wisdom.mp3

Reacties zijn welkom.

Twee lekkere nummertjes. De piano sample bij Fool's Gold vind ik wel mooi eigenlijk, maar nog wat bijschaven dit nummer zoals je zelf zegt.

Wisdom is een chille track, mooie sample(s) verwerkt. De kick kan wel iets mooier vind ik.

Hier een eigen nummer in de maak, zSHARE - J. Doe _ the right induct _live mix_.mp3

Improvision
Jljuju: Klinkt erg sfeervol, heel lekker! Sommige geluiden klinken wel op het randje van vals.

John Doe: Nice! In het begin nogal kaal, maar een mooie opbouw.

Dj2Jelle
Vind juist de opbouw iets te langzaam gaan. Verder zijn de sounds wel vet al passen ze soms niet helemaal bij elkaar vind ik.

Ja, beetje trage mix (ook omdat de hele opbouw met de muis in 1 keer is uitgevoerd), zal 'm later iets sneller opbouwen. Op welk punt vind je de geluiden bijvoorbeeld niet helemaal passen Jelle? Vermoedelijk de melodieën die rond de 6e en 11e minuut inkomen. Die zijn ook wat lastig in te mixen, maar vind ik persoonlijk uiteindelijk wel een mooi contrast geven en iets toevoegen.

Andere track met snellere opbouw, waar geëxperimenteerd is met de koebel

zSHARE - J. Doe _ Calf Relays.mp3

Daily Operator
Wel goede track, al is de mix een beetje vervelend omdat dat WOESJ geluid telkens van rechts naar links gaat en de rest blijft een beetje in het midden. Soms klinkt het ritme niet helemaal logisch maar dat zal wel aan mij liggen.

Ik heb zelf ook geoefend. Hier een remix van mij van 50 Cent.

zSHARE - 50 Cent - Many Men _Frostyx Remix_.mp3

RedLightCityBoy
Talentje.

Daily Operator schreef:
al is de mix een beetje vervelend omdat dat WOESJ geluid telkens van rechts naar links gaat en de rest blijft een beetje in het midden.
goede tip, thanks

leuk gesampled voor jou nummer, en lekker trippent ritme maak je daar, hou ik wel van, 50 cent overstemt het alleen iets teveel (beetje zachter afstellen, maar misschien hou ik gewoon niet van 50 Cent)

Hahah het is niet eens een tip maar wel goed opgemerkt idd.

Relax
Heb een nieuwe beat, het spijt me dat ik hem niet op speedyshare of zshare heb staan.

Thomas Profiel - hyves.nl - opin.hyves.nl en dan in de playlist onder de naam Runnin' Away, het was een soort uiting (maar dan in me beat) van hoe ik me op dat moment voelde.
De lengte is in rap patroon gemaakt.

De sample is van Bob Dylan.

RedLightCityBoy
Klinkt heel goed man! Mooie gevoelige melodie.

Mooi emotioneel ja.

Klinkt prima Relax.

Kan zo niet thuisbrengen uit welk Dylannummer het komt?

Relax
Dank allen, het is gesampled van Bob Dylan - What Can I Do For You.

Heb er eerlijk gezegd niet de genialiteit achter gezocht met samplen, maar de sfeer.

Indrukwekkend weer, Johan Deeg.

Trouwens, als ik iets van jou hoor betrap ik me er steeds weer op dat ik denk dat je stiekem Freddy van Ojajoh?! bent... Niet door het ritme of de opbouw, maar puur door het geluid; jullie hebben een soortgelijk geluid in jullie handtekening, als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik kende hem niet, maar kan wel een beetje begrijpen wat je bedoelt nu ik wat van hem luister. Synths gebruik ik wel heel anders. Verder leuk dat je mijn deegwaren blijft waarderen Sjaak.

Hier een oud chillout-nummer (2005) van me dat ik de laatste tijd wat opgepoetst heb: zSHARE - Retroilluminazione. Isola D_oltremare.mp3

enjoy

Daily Operator
zSHARE - Snippet Cocainee.mp3 klein experiment met een bekend liedje en een simpele beat ik ga leren werken met fruity loops enzzoooo

Gast
geplaatst: vandaag om 01:13 uur

geplaatst: vandaag om 01:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.