Genres / Hip-Hop / Samplen/Beats maken
zoeken in:
0
geplaatst: 18 januari 2010, 21:23 uur
0
geplaatst: 19 januari 2010, 18:06 uur
0
Daily Operator
geplaatst: 19 januari 2010, 18:34 uur
Klinkt goed, maar probeer eens in betere kwaliteit up te loaden. Ben benieuwd

Die van tovast vind ik ook goed, lekkere soulsample. Maar is niet helemaal duidelijk welke kant je op wilt met de beat, 't klinkt net wat te lief. En het intro is wat aan de lange kant. Maar keep up da good work

0
geplaatst: 19 januari 2010, 18:45 uur
Daily Operator schreef:
(quote)

ja de vorige keer recorde ik de samples rechtstreeks via de vinyl ervan . Deze keer deed ik de moeite om de MP3 te downen maar de audio is nog altijd redelijk slecht. Gebruik ik het verkeerde programma? Ik gebruik nu audacity.
0
Daily Operator
geplaatst: 19 januari 2010, 18:57 uur
Damn
. Knap hoor om daar mee te samplen. Kheb er zelf ook ooit een beat in gemaakt maar dat was niks. Maar je kunt bij bewerken -> voorkeuren de kwaliteit van export en import veranderen. En binnen het project zelf zou ik alles als WAV opslaan. MP3 is namelijk een soort afkorting van de analoge audio zelf. Als je daarmee veel gaat bewerken word het vanzelf poep.
. Knap hoor om daar mee te samplen. Kheb er zelf ook ooit een beat in gemaakt maar dat was niks. Maar je kunt bij bewerken -> voorkeuren de kwaliteit van export en import veranderen. En binnen het project zelf zou ik alles als WAV opslaan. MP3 is namelijk een soort afkorting van de analoge audio zelf. Als je daarmee veel gaat bewerken word het vanzelf poep.
0
geplaatst: 19 januari 2010, 19:24 uur
Deze beat die ik een tijdje geleden (2008) maakte is wel redelijk ander, van wat ik hier al gepost heb:
zSHARE - Shit Popped Off.wav
Hij sampelt de beat van de Dr Pepper reclame door Dr. Dre
zSHARE - Shit Popped Off.wav
Hij sampelt de beat van de Dr Pepper reclame door Dr. Dre
0
geplaatst: 19 januari 2010, 21:17 uur
Lekkere beats, maar je neemt de samples waarschijnlijk te hard op (het overschrijdt de limiet tot waar geluidsgolven onbeschadigd blijven). De distortie/misvorming van het geluid kan ook zijn gekomen doordat je een al opgenomen iets, te veel versterkt.
Als je opneemt wil je dat de geluidsgolven wel een hoge amplitude hebben, maar niet zodanig hoog dat de golven afgeknot worden. Onder andere met de volumeregelaars van je geluidskaart kun je het opnamevolume aanpassen en als je inzoomt bij een programma als audacity bij je wave bestand is het 't beste als je golven nergens bovenaan en onderaan ziet afgekapt worden.
Achteraf kun je het beter als mp3 exporteren voor internet doeleinden trouwens, maar zoals Daily Operator bedoelt, terwijl je ermee bezig bent geeft WAVE de volle kwaliteit.
Als je opneemt wil je dat de geluidsgolven wel een hoge amplitude hebben, maar niet zodanig hoog dat de golven afgeknot worden. Onder andere met de volumeregelaars van je geluidskaart kun je het opnamevolume aanpassen en als je inzoomt bij een programma als audacity bij je wave bestand is het 't beste als je golven nergens bovenaan en onderaan ziet afgekapt worden.
Achteraf kun je het beter als mp3 exporteren voor internet doeleinden trouwens, maar zoals Daily Operator bedoelt, terwijl je ermee bezig bent geeft WAVE de volle kwaliteit.
0
geplaatst: 20 januari 2010, 21:15 uur
@ Thibaut V, ja ik denk het ook. Want ik heb hetzelfde gehad, wel in Fl studio, maar ook slechte kwaliteit doordat ik de samples te hard opnam.
Die beat van tovast is ook nice man, lekkere sample.
Laatst zelf beetje duister stukje muziek gemaakt, niet echt een beat maar ik vind m wel lekker gelukt.
dexter.mp3 - 4.53MB
Die beat van tovast is ook nice man, lekkere sample.
Laatst zelf beetje duister stukje muziek gemaakt, niet echt een beat maar ik vind m wel lekker gelukt.
dexter.mp3 - 4.53MB
0
mwoeb.
geplaatst: 21 januari 2010, 04:45 uur
in die laatste track van thibaut zit enorm potentieel, joker meets fs green.
0
geplaatst: 21 januari 2010, 10:15 uur
Tovast, prachtige sample, alleen telkens 2 tellen herhalen klinkt echt niet.
Thibaut, die wobble bass zuigt,en je hele beat loopt daardoor uit de maat.
Hank je beat is goed, alle samples passen perfect bij elkaar.
Nu kan je bijvoorbeeld proberen kleine stukjes te samplen ipv. hele bars.
Thibaut, die wobble bass zuigt,en je hele beat loopt daardoor uit de maat.
Hank je beat is goed, alle samples passen perfect bij elkaar.

Nu kan je bijvoorbeeld proberen kleine stukjes te samplen ipv. hele bars.
0
geplaatst: 21 januari 2010, 13:19 uur
Ik heb gisteraaf ff remix geprobeerd (met nadruk op proberen) te maken van 2Pac - Better dayz
Hier het resultaat: YouTube - 2Pac - Better Dayz (Rmx)
Hier het resultaat: YouTube - 2Pac - Better Dayz (Rmx)
0
geplaatst: 21 januari 2010, 16:49 uur
Ik vind de beat supervet echt goed, maar de combinatie met Pac's vocal vind'k minder. Mss is er een betere track voor deze beat?
0
geplaatst: 21 januari 2010, 22:19 uur
Thnx voor de feed, combinatie met pac vind ik idd ook niet super. Zal kijken of ik hem misschien nog onder een ander acapella kan krijgen.
0
geplaatst: 22 januari 2010, 13:43 uur
Thibaut V schreef:
Ik vind de beat supervet echt goed, maar de combinatie met Pac's vocal vind'k minder. Mss is er een betere track voor deze beat?
Ik vind hem met pac wel hard zo man..
0
geplaatst: 22 januari 2010, 13:54 uur
0
geplaatst: 22 januari 2010, 19:47 uur
Stikkk schreef:
Vet,
Welk programma gebruik je als ik vragen mag?
Vet,
Welk programma gebruik je als ik vragen mag?
Fruity Loops 8
0
geplaatst: 22 januari 2010, 22:51 uur
Nog ff een remixje --> YouTube - Edo G - Revolution (Remix).wmv
0
geplaatst: 26 januari 2010, 19:46 uur
0
geplaatst: 4 februari 2010, 21:18 uur
0
geplaatst: 4 februari 2010, 21:57 uur
Het concept is heel erg vet, maar het is nogal halfslachtig uitgevoerd. Maar goed, je bent natuurlijk ook nog geen ervaren producer. Gelukkig wel een originele. Het belangstrijkste dat ik over deze beat kan zeggen is dat Tupac en die andere ballin' moafoa's te snel gaan voor de beat, of andersom. In het begin valt het nog wel mee, maar daarna, na zo'n 33 seconden, wordt het schrijnend. De ritmische ondersteuning voor een dergelijk tempo ontbreekt. Dat zou ook niet echt bij de beat passen, trouwens. Maar goed, blijf vooral doorgaan, want hoewel dit een misser is, is het geen genante.
0
geplaatst: 5 februari 2010, 22:16 uur
Even tussendoor, wat is er eigenlijk met Jelle gebeurt? Record deal? 

0
geplaatst: 5 februari 2010, 22:17 uur
Jelle is geband, nadat hij Daily Operator z'n wachtwoord had weten te ontfutselen en hem had uitgeschreven.
0
geplaatst: 9 februari 2010, 21:28 uur
* denotes required fields.