Genres / Hip-Hop / Samplen/Beats maken
zoeken in:
0
geplaatst: 9 februari 2010, 21:31 uur
Hmmm nu ik terug luister had ik mss best die D12 sample eruit gelaten lol
0
geplaatst: 9 februari 2010, 21:39 uur
Hmm. vind het niet echt wat eerlijk gezegd. Hij loopt niet echt lekker.
0
geplaatst: 10 februari 2010, 16:26 uur
Sorry dat ik het zeg, maar er klopt helemaal niks van die beat xD
0
geplaatst: 10 februari 2010, 16:53 uur
Het klinkt als een combinatie van een fluitketel die R. Kelly na probeert te doen, een hoop dwergen die hout proberen te splitsen met kermishamers en het geluid van het wereldkampioenschap skippyballen.
0
geplaatst: 10 februari 2010, 17:09 uur
Sjaakspeare schreef:
het geluid van het wereldkampioenschap skippyballen.
Weet ik nu ook eindelijk hoe dat zou klinken het geluid van het wereldkampioenschap skippyballen.

0
geplaatst: 10 februari 2010, 17:39 uur
zSHARE - Marching for Victory.mp3
Mijn laatste beat dan maar.
Speciaal voor Sjaak: een Middeleeuwse sfeer.
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 11 februari 2010, 16:19 uur
Ja prima beat. Klinkt netjes, strak gesampeld, veel variatie in de samples en lekkere drums. Toch zou ik persoonlijk meer experimenteren met andere kleine geluidjes om het net dat beetje extra te geven. Verder mis ik een duidelijke bas die voor wat extra kracht zou kunnen zorgen.
0
geplaatst: 11 februari 2010, 16:25 uur
Thanks man 
Ja ik heb vaak problemen met bassen. Je hoort ze in de koptelefoon wel goed maar op de boxen hoor je ze vrijwel niet tot erg matig.

Ja ik heb vaak problemen met bassen. Je hoort ze in de koptelefoon wel goed maar op de boxen hoor je ze vrijwel niet tot erg matig.
0
geplaatst: 11 februari 2010, 17:36 uur
Vind hem ook wel dope ja. Maar die bass mis ik idd ook. Samples zijn erg nice.
0
geplaatst: 11 februari 2010, 17:41 uur
JLjuju schreef:
zSHARE - Marching for Victory.mp3
Leuk heur. Blijf of ga intensief luisteren naar producties van Stoupe, Blue Sky Black Death en Snowgoons, steek ervan op en je komt nog veel en veel verder.zSHARE - Marching for Victory.mp3
Waar kom de sample btw vandaan?
0
geplaatst: 11 februari 2010, 21:36 uur
Thanks beide 
De samples komen uit een Age of Empires III track
Genaamd OfLicious.

De samples komen uit een Age of Empires III track
Genaamd OfLicious.
0
geplaatst: 11 februari 2010, 21:39 uur
De sample is echt heel gaaf toegepast Julian. Jammer dat je de beat niet helemaal netjes afmaakt, het had wat krachtiger mogen zijn. Nu is de sfeer wel netjes maar mist het dat beetje extra om echt heel tof te zijn.
0
geplaatst: 15 februari 2010, 20:11 uur
0
geplaatst: 22 februari 2010, 18:14 uur
Sjaakspeare schreef:
Het klinkt als een combinatie van een fluitketel die R. Kelly na probeert te doen, een hoop dwergen die hout proberen te splitsen met kermishamers en het geluid van het wereldkampioenschap skippyballen.
Mm, wat dat betreft alle lof voor Thibaut V, als je het bovenstaande in geluid weet om te zetten

Je laatste beat vind ik ook niet zo lekker als ik eerlijk ben. Er zitten wel lekkere stukjes in maar er klopt nu geen hout van. Er is af en toe geen touw aan vast te knopen, van alles door elkaar. Als je alles een beetje, tja, 'ritmisch' achter elkaar zet, klinkt het al gelijk een stuk beter.
Nou, hierbij ook gelijk mijn laatse beat. Doe er niet veel mee, maar af en toe wat maken is wel geinig. Vooral op de drums gelet, die ik lekker vind gelukt.
frankie four fingers.mp3 - 4.15MB
0
geplaatst: 22 februari 2010, 22:45 uur
JLjuju zijn beat is tof! die van Thibaut vind ik iets minder miss werkt het beter als je hem niet zo vaak laat veranderen om het zo maar te zeggen, klinkt meteen een stuk stabieler denk ik.
Ik ben sindskort ook begonnen met een beetje experimenteren met reason.
2 beats die ik gemaakt heb:
cowfoot.mp3 - 4.42MB
deze beat heb overigens niet heel erg orgineel gesampled van jill scott, ben er nu mee bezig kortere stukjes te samplen en daarvan dan wat te maken.
Appels en Peren.mp3 - 4.67MB
deze beat is een poging daar toe.
Graag jullie mening hierover, en als het minder is ook advies hoe het beter kan graag
Ik ben sindskort ook begonnen met een beetje experimenteren met reason.
2 beats die ik gemaakt heb:
cowfoot.mp3 - 4.42MB
deze beat heb overigens niet heel erg orgineel gesampled van jill scott, ben er nu mee bezig kortere stukjes te samplen en daarvan dan wat te maken.
Appels en Peren.mp3 - 4.67MB
deze beat is een poging daar toe.
Graag jullie mening hierover, en als het minder is ook advies hoe het beter kan graag

0
FightForMore
geplaatst: 23 februari 2010, 22:18 uur
Ik heb een vraag, ik wil dus beginnen met rappen (underground hiphop idd), maar ik kan niets van beats maken. Ik heb Fruitty Loops 9 op deze pc staan, maar ik kan er geen goede beats mee maken ? Kan er iemand me helpen, kent iemand een goede site/tutorail die me op de weg kan zetten ? Ik wil graag voor mijn verjaardag (17 Juni) een track produceren en online gooien, maar ik moet nog steeds leren beats maken...
0
geplaatst: 23 februari 2010, 23:17 uur
fl studio how to make hiphop - Google Search En dan gewoon die youtube filmpjes tjekken.
0
geplaatst: 24 februari 2010, 01:14 uur
@ hank2 & deagleking:
Jullie beats doen me denken aan van dat gezang van zogenaamde muzikale talentjes bij Pop Stars; ze doen het zo veilig dat je een condoom over hun hoofd wilt trekken.
Die tweede beat van deagleking vind ik nog wel aardig. Die zit namelijk echt goed in elkaar. Waar je nog aan moet werken is het eindgeluid, want het klinkt alsof er een koffiefilter in m'n oor zit. En nu kan ik je uit vertrouwelijke bron melden dat er in werkelijkheid geen koffiefilter in mijn oor zit. Hoe je dat soort intens kwalijke illusies precies kunt tegengaan, kan ik je niet vertellen, maar andere en overigens uitermate eerwaarde leden van dit oppermachtige forum kunnen dat wel.
Jullie beats doen me denken aan van dat gezang van zogenaamde muzikale talentjes bij Pop Stars; ze doen het zo veilig dat je een condoom over hun hoofd wilt trekken.
Die tweede beat van deagleking vind ik nog wel aardig. Die zit namelijk echt goed in elkaar. Waar je nog aan moet werken is het eindgeluid, want het klinkt alsof er een koffiefilter in m'n oor zit. En nu kan ik je uit vertrouwelijke bron melden dat er in werkelijkheid geen koffiefilter in mijn oor zit. Hoe je dat soort intens kwalijke illusies precies kunt tegengaan, kan ik je niet vertellen, maar andere en overigens uitermate eerwaarde leden van dit oppermachtige forum kunnen dat wel.
0
geplaatst: 24 februari 2010, 11:42 uur
Hahaha oké bedankt voor de tips. Over de tweede beat ben ik zelf ook wat meer tevreden. Maar wat je zei van dat eindgeluid, dat kan met het afmixen worden verholpen denk ik of niet? Ik maak de beats in reason en de samples knip en bewerk ik in Recycle. Iemand tips over hoe ik het beter kan laten klinken?
0
geplaatst: 24 februari 2010, 20:08 uur
Hier een nieuwe beat, waar ik wat rekening gehouden heb met de commentaren:
zSHARE - SounscapesMPLS.mp3
Samples:
MPLS - Minneapolis
Free The Music - The New Power Generation
zSHARE - SounscapesMPLS.mp3
Samples:
MPLS - Minneapolis
Free The Music - The New Power Generation
0
geplaatst: 27 februari 2010, 16:12 uur
Ik post ook maar weer eens wat:
zSHARE - Life _ Soul.mp3
de sample is Eddie Holman - you make my life complete
YouTube - Eddie Holman - You Make My Life Complete
zSHARE - Life _ Soul.mp3
de sample is Eddie Holman - you make my life complete
YouTube - Eddie Holman - You Make My Life Complete
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 27 februari 2010, 16:21 uur
Aaaah je hebt niet gesampeld wat ik wil gaan samplen van dat nummer 
Wel een strakke beat hoor!

Wel een strakke beat hoor!
0
geplaatst: 27 februari 2010, 18:04 uur
0
geplaatst: 3 maart 2010, 01:37 uur
lichtjes geniaal, go Jelle
die zachte akkoorden mag je wat mij betreft langer gebruiken en er wat op verder klooien (in combinatie met de beat doet het me denken aan Gescom - Go Sheep)
die zachte akkoorden mag je wat mij betreft langer gebruiken en er wat op verder klooien (in combinatie met de beat doet het me denken aan Gescom - Go Sheep)
0
geplaatst: 3 maart 2010, 14:53 uur
Hele mooie beats Ljulu! Ik herkende ook gelijk de sample van Age of Empires
Maar het klinkt nog een beetje terughoudend, ik krijg een beetje een emancipator idee, die ik ook een beetje of terughoudend vind werken.(kan ook een kwestie van smaak zijn, aangezien ik nogal van knallende beats hou.)
Maar het klinkt nog een beetje terughoudend, ik krijg een beetje een emancipator idee, die ik ook een beetje of terughoudend vind werken.(kan ook een kwestie van smaak zijn, aangezien ik nogal van knallende beats hou.)
0
geplaatst: 15 maart 2010, 18:22 uur
zSHARE - The One.mp3
nieuwe beat.
Sample is Black Ivory - Push Comes to Shove.
kon die niet op youtube vinden.
nieuwe beat.
Sample is Black Ivory - Push Comes to Shove.
kon die niet op youtube vinden.
0
geplaatst: 17 maart 2010, 15:50 uur
* denotes required fields.