MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Samplen/Beats maken

zoeken in:
FightForMore
Ik heb een sample gevonden, maar de track zelf heeft geen kicks. Hoe kan ik er toch een boombap-beat van maken ? En wat is de tijd tussen een boombap-beat ? En die dingen ?

Het is toch ook juist de bedoeling om een sample te vinden zonder kicks?

Normaal wel ja, klinkt een stuk mooier. Ik snap niet echt wat je allemaal bedoelt FightforMore...

Ik ook niet...als je met zulk soort vragen komt kan je je beter afvragen of beats maken wel iets voor jou is.

Yo FFM, je hoeft echt niet alles te samplen uit 1 nummer als je dat bedoelt, ik sample soms wel uit 20 nummers voor 1 beat. En de laatste vraag snap ik niet, ik zou mij er ook niet zo druk om maken hoe lang een beat of sample moet duren. Denk niet zo in hokjes Om het zo maar te zeggen.

Improvision
Gewoon wat klooien met het programma waarmee je werkt. Na een tijd lukt het wel, niet te veel ineens willen. Je wil volgens mij meteen enkele stappen over slaan. Zo werkt het natuurlijk niet.

is het ook de bedoeling dat je hier je gemaakte beats kan droppen?

FightForMore
Ik heb weer een vraag, maar deze keer niet echt met beats, maar ik denk met stemsamples. Vele beatmakers (Oa Nitti of Cookin' Soul) gebruiken een soort van stem (kinderstem meestal) om hun naam te zeggen. Ik vind dit eerlijk gezegd wel dope en ik wil ook zoiets. Maar hoe doe je dat precies ?

Improvision
Een kind vragen om je naam te zeggen. (Ik weet dat het bij FS Green zijn nichtje is die zijn naam roept.)
Of het zelf inspreken en oppitchen.
Of het laten zeggen door die stem-tool in FL Studio en vervormen zodat het wat menselijker lijkt.

vervormen is echt niet moeilijk.

Improvision schreef:
Een kind vragen om je naam te zeggen..

Damn Fightformore..no offence ofzo, maar kun je echt niet zelf iets bedenken of een beetje creatief zijn?

Inderdaad, komt voor mij over als een persoon die to-taal geen moeite wil doen om zelf iets te leren of op ontdekking te gaan. Daarmee ga je het niet redden als producer.

Ach mannen laat hem toch, je weet niet eens hoe oud hij is. Misschien is hij pas begonnen, dan zoek je toch een beetje naar je eigen stijl. En in het begin haal je je inspiratie bij andere en uit al die elementen die je zo leert evolueert je eigen stijl. Het is maar hoe gedreven je bent, hoeveel talent je hebt en vooral of je altijd die gedrevenheid kan aanhouden... Niet dat ik een producer ben ofzo

toris
je wilt echt niet weten hoe ik begon met beats maken Ik kan me goed voorstellen dat FFM hier wat vragen stelt.

FightForMore
Dit heeft niets met beats maken, ik wil gewoon in nummers waar ik in rap m'n naam horen zeggen in het begin, niet in m'n beats.

toris
als dat nou je enige vraag was...

ik ga het nu checken toris

en het kan wel geluisterd worden via jouw link

toris
en? hoe klonk het?

sorry voor mij late reactie, ik vind dat je het goed gesampled hebt , alleen er mist variatie en de kicks vind ik er niet bij passen.
maak je al lang beats?

toris
nee, nog niet zo heel erg lang... dat van de variatie klopt, want ik heb er nog niet zo heel veel aan gedaan, maar hoezo passen de kicks er niet bij?

FightForMore
Ik vind het wel dope gemaakt met de sample, gebruik je kicks van een bepaalde kit ?

toris
ik gebruik allerlei kicks, ik heb een lijstje met kicks waar ik er steeds een ( soms meerdere ) van uitkies voor dit drum patroon heb ik een 8-8 kickdrum en een andere kick ( D1Kik ) afgewisseld met een dubbele Tom-Drum. Dit heb ik gedaan om een drukke drumbeat te creëren.

Wel tof gedaan toris, vooral de beat. Het klinkt alleen allemaal nog wel te goedkoop, te FL weetjewel . Misschien wat effectjes erover heen gooien of ok de drums samplen.

Heb zelf weer eens een remix gemaakt:

toris
Stapler schreef:
Wel tof gedaan toris, vooral de beat. Het klinkt alleen allemaal nog wel te goedkoop, te FL weetjewel . Misschien wat effectjes erover heen gooien of ok de drums samplen.

Hmm, ik weet nog niet zoveel van mastering en dergelijke, heb je misschien wat tips ( over pm ) ?

Ik vind jouw remix opzich best vet, maar de vocals zijn echt niet tof

weet iemand hoe ik een track kan uploaden en dan hier posten welke site is daar geschikt voor?

Gast
geplaatst: vandaag om 01:27 uur

geplaatst: vandaag om 01:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.