Genres / Hip-Hop / Samplen/Beats maken
zoeken in:
0
geplaatst: 9 november 2010, 17:01 uur
Slow Sub Beat nieuwe beat van mij best appart
graag "reviews"
graag "reviews"
0
geplaatst: 9 november 2010, 18:44 uur
Binnenkort (waarschijnlijk dit weekend) breng ik mijn eigen album uit het is een album met instrumentale beats/ electronic muziek. Ik weet niet precies waar ik dit kan aankondigen daarom doe ik het maar op meerdere plaatsen .
Hier is alvast de tracklist en wat info.
TiM - Bfi'z Beat Rhymz
Tracklist:
1. Beats (+ intro)
2. Drums & Beats
3. Bass Based
4. High Beats & VOicez
5. 3-Music JUice
6. Organ Beat NOice
7. Mysterious Tunnel Setup
8. NOice Deep Bfi'z Synth
9. Hip-Hop Bfi'z Beatz
10. Wesstcouasst Bfi'z
11. Unknown Myst
Bonus tracks / Remixes / Andere versies:
12. Organ Beat NOice (Short
13. Beats (There Is Allways a Way Out)
14. Drums & Beats (VOice Mix)
15. Drums & Beats (VOice Mix & Slow Down)
16. Hip-Hop Bfi'z Beat (ft. MC Robhef)
De Cover volgt nog. In Totaal duurt mijn album ongeveer 40 minuten.
Hier is alvast de tracklist en wat info.
TiM - Bfi'z Beat Rhymz
Tracklist:
1. Beats (+ intro)
2. Drums & Beats
3. Bass Based
4. High Beats & VOicez
5. 3-Music JUice
6. Organ Beat NOice
7. Mysterious Tunnel Setup
8. NOice Deep Bfi'z Synth
9. Hip-Hop Bfi'z Beatz
10. Wesstcouasst Bfi'z
11. Unknown Myst
Bonus tracks / Remixes / Andere versies:
12. Organ Beat NOice (Short
13. Beats (There Is Allways a Way Out)
14. Drums & Beats (VOice Mix)
15. Drums & Beats (VOice Mix & Slow Down)
16. Hip-Hop Bfi'z Beat (ft. MC Robhef)
De Cover volgt nog. In Totaal duurt mijn album ongeveer 40 minuten.
0
geplaatst: 10 november 2010, 21:49 uur
Spark Beatbattle online! - binnenlandsefunk.nl
Mijn beat begint bij 09:03. Je kan hem ook downloaden op die site.
Reacties please?
PS. Timmie ben benieuwd!
Reacties please?

PS. Timmie ben benieuwd!
0
toris
geplaatst: 10 november 2010, 22:30 uur
prima beat! de andere beats die erbij zitten zijn trouwens ook erg goed!
0
geplaatst: 11 november 2010, 00:13 uur
toris schreef:
Beat:
Chasing the stars
Sample:
Age of Empires
Ik heb weinig tijd besteed aan de mastering etc, het gaat me nu even om het concept,
laat me weten wat je ervan vindt!
Beat:
Chasing the stars
Sample:
Age of Empires
Ik heb weinig tijd besteed aan de mastering etc, het gaat me nu even om het concept,
laat me weten wat je ervan vindt!
Ik vind het niet goed. De pauken (of wat het ook zijn) zijn ergerlijk off-beat en het geheel klinkt inderdaad als een achtervolging, maar dan wel één waarbij zowel de achtervolgde als de najager clownsschoenen aanhebben en obstakels als matjesglijbanen en vijvers met overspringstenen in de vorm van paddestoelen trotseren. Naast dat het dus nogal kolderiek klinkt, is het ook veel te herhalend.
Bij kunst heb je altijd te maken met conventies. Een tamelijk breed gedragen definitie van 'kunst' stelt dat kunst vernieuwend moet zijn, en zodoende moet vervreemden. Dat betreft dus een afzetting van de conventies. Maar die onbewuste afspraken zijn er natuurlijk niet voor niks; dingen moeten vergelijkbaar zijn om ze te kunnen ordenen naar waarde. Oftewel: iets is mooi of overweldigend of knap in vergelijking met iets anders. Als het heel moeilijk te vergelijken is met het bestaande, is het moeilijk er iets mee aan te kunnen. Het hoeft dan absoluut niet per definitie minder goed te zijn, maar het is erg moeilijk daarover iets te zeggen, omdat het apparaat met criteria ontbreekt.
Nu is het zo dat ik geloof dat ik behoorlijk ongebruikelijke muziek nog goed kan beoordelen. Maar ik heb een duidelijke grens. Wat daarachter ligt, is buiten mijn bereik. Deze productie ligt daarbuiten. Meer dan zeggen dat het totaal niet voldoet aan mijn eisen kan ik dan ook niet. Om het uit armoede dan maar gevoelsmatig te bejegenen: daar doet het me erg weinig. Het is qua sfeer intrigerend, maar houdt dat ook niet de gehele duur van het nummer vol.
Ik kan er trouwens nog wel iets anders over zeggen: ik denk dat het dusdanig minimalistisch is, dat het ook aan minder subjectiviteitsvariabelen kan appelleren dan veel andere serieuze, kunstzinnige tracks. Maar goed, dat is een denkbeeld voortkomend uit mijn overtuiging dat er in deze wereld van de relativiteit nog steeds strengen absolutie, in de vorm van telbare zaken, te vinden zijn.
Verstokte dubliefhebbers die dat niet zijn vanwege sterke ritmevoorkeuren zouden dit overigens wel eens goed kunnen waarderen, als ik het zo hoor. Is dub ook een inspiratiebron voor je?
Stapler schreef:
Reacties please?
Reacties please?

Het niveau van de inzendingen ligt verrassend hoog. Het contrast met het commentaar, met wel heel beperkte argumentatie, waarbij bijna alles 'sick' en 'dope' genoemd wordt en daarbovenop maar een beetje hysterie gegooid wordt om de top 3 erbovenuit te laten steken, is best lachwekkend.
Maar goed, over jouw beat: pleuresvet! Echt heel sterk. Ik ben het ook helemaal niet eens met het commentaar. Jouw beat verrijkt de raps juist ontzettend, en het ''loopt'' er wel degelijk ''soepel overheen''. Of je moet wel heel bekrompen luisteren. Nou ja, dat is kennelijk gedaan. De sfeer is geweldig, de acapella wordt ineens heel dwingend en luguber. Je beat werkt zelfs swaggerbevorderend! De details vind ik vooral erg sterk; de stemeffecten voegen echt wat toe. De variatie klopt verder uitstekend en die superlage basis enthousiasmeert me echt, net als die zware blub erdoorheen. Bovenal is alles gewoon prachtig in balans. Één van de beste beats die ik van je ken, dit.
Als het aan mij ligt had je gewonnen. Er waren nog een aantal mooie beats, maar alleen die van Noise kan echt de strijd met je aangaan. Op creativiteit legt die het echter tegen die van jou af. Ik vraag me alleen wel af waarom je dat Eminem-achtige naamzegeffectje erin hebt gegooid.
0
toris
geplaatst: 11 november 2010, 12:17 uur
wanneer doen we weer eens een beat-battle? Het liefst met acapella.
0
geplaatst: 11 november 2010, 14:37 uur
Dankjewel Sjaak
. Ik heb ook vaak het idee dat mensen mijn compositie-keuze niet altijd snappen, jij daarentegen meestal wel. Toffe review haha
. En ja dat Stapler-dingetje.. Snap wel dat je het gaar vindt, gewoon een geintje van dat is mijn beat. Ik ben het trouwens volledig mee eens dat mijn beat swaggerversterkend is haha, daarom was ik er ook zo tevreden over
.
PS. Ik ben altijd in voor een beat-battle
.
. Ik heb ook vaak het idee dat mensen mijn compositie-keuze niet altijd snappen, jij daarentegen meestal wel. Toffe review haha
. En ja dat Stapler-dingetje.. Snap wel dat je het gaar vindt, gewoon een geintje van dat is mijn beat. Ik ben het trouwens volledig mee eens dat mijn beat swaggerversterkend is haha, daarom was ik er ook zo tevreden over
.PS. Ik ben altijd in voor een beat-battle
.
0
geplaatst: 11 november 2010, 18:19 uur
Is dub ook een inspiratiebron voor je?
Niet bewust. Bedankt maar toch snap ik niet helemaal wat je bedoeld. Waarom ligt het buiten je bereik, Het is wel een raar nummer maar dat doe ik natuurlijk express. Bedoel je met je eerste alinea nou dat het vernieuwend is en dat je het daarom niet kan beoordelen.
0
geplaatst: 11 november 2010, 18:42 uur
Improvision schreef:
Heb net een hoop oude(re) tracks online gegooid hier:
Beatronome - Tracks - SoundCloud
Heb net een hoop oude(re) tracks online gegooid hier:
Beatronome - Tracks - SoundCloud
Woord Soundcloud
Zouden er meer moeten doen al die Zshare-achtige sites vind ik maar naar.
0
geplaatst: 11 november 2010, 19:21 uur
ik heb het nu ook aangemaakt mooie site ook maar je kan maar 2uur muziek uploaden dat is wel minder.
0
geplaatst: 11 november 2010, 19:33 uur
Tim mie, je weet al dat ik het hard vind, en ben erg benieuwd of je dat een album lang vol (interessant) kan houden. Als we het toch over Dub hebben, een snelle break zou hier ook niet misstaan denk ik, maar dat is aan jezelf om te beoordelen.
0
geplaatst: 11 november 2010, 20:00 uur
dit komt niet eens op mn album
. En mijn album is in het begin heel anders als bij het eind van track 1 t/m 11 wordt het steeds donkerder vind ik zelf.
. En mijn album is in het begin heel anders als bij het eind van track 1 t/m 11 wordt het steeds donkerder vind ik zelf.
0
geplaatst: 11 november 2010, 20:02 uur
Nee maar ik bedoel of jij een heel album kan boeien met je producties
Ik heb er vertrouwen in.
Ik heb er vertrouwen in.
0
geplaatst: 11 november 2010, 20:05 uur
nou kijk mijn album is in het begin heel anders als later. hij word steeds donkerder vind ik zelf track 1t/m 4 zijn heel anders als track 7 t/m 11 bijvoorbeeld. Dat vind ik zelf ook wel leuk daarom zet ik ook erbij dat de andere tracks die na 11 komen bonus tracks zijn en niet verder gaan op track 11 dat zijn dus gewoon andere versies en moet je eigelijk appart bekijken.
0
geplaatst: 11 november 2010, 20:25 uur
Damn weer wat hele vette beats.
Timmie die van jou vind ik idd zeer apart maar ik luister er graag naar. Aparte donkere sfeer en mooi opgebouwd.
De beat van Stapler is ook zeer knap in elkaar gedraaid zeg
De raps passen er inderdaad prima overheen zoals sjaakspeare al zegt en het geheel klinkt lekker origineel.
Wat ik me afvraag bij die beats zoals Timmie. Hoe maak je die vette geluiden
Neem aan dat je niet alles uit samples haalt. Gebruik je dan dingen in FL studio, zoals een synthesiser ofzo (als dat kan tenminste)?
Zelf gisteren nog een beat in elkaar gegooid.
botervlieg
Timmie die van jou vind ik idd zeer apart maar ik luister er graag naar. Aparte donkere sfeer en mooi opgebouwd.
De beat van Stapler is ook zeer knap in elkaar gedraaid zeg
De raps passen er inderdaad prima overheen zoals sjaakspeare al zegt en het geheel klinkt lekker origineel.Wat ik me afvraag bij die beats zoals Timmie. Hoe maak je die vette geluiden
Neem aan dat je niet alles uit samples haalt. Gebruik je dan dingen in FL studio, zoals een synthesiser ofzo (als dat kan tenminste)?Zelf gisteren nog een beat in elkaar gegooid.
botervlieg
0
toris
geplaatst: 11 november 2010, 20:31 uur
ik snap het intro niet zo, maar ik vind de sample uit het intro beter dan die uit de beat. Ik vind er niks aan eigenlijk. Het klinkt voor mij als een matige sample die lukraak op een willekeurige drum is geplaatst. De vocal is wel ok. Misschien is het gewoon niet zo mijn smaakt. 

0
geplaatst: 11 november 2010, 20:48 uur
@ Hank2
bedankt. Ik gebruik Garageband dat is een simpele versie van Logic pro 9 (een audio-edit programma wat veel prof artiesten gebruiken het is gemaakt door apple) ik heb ook een mac en het is alleen voor mac. In garageband zitten inderdaad al loops die gebruik ik soms je kan ook zelf loops erin zetten door die te te downloaden van internet of te kopen dat zijn loop packs. Die loops gebruik ik dus soms, maar je kan ook zelf muziek maken in dat programma je kan een instrument kiezen en dan kan je "Muzikaal typen" zoals het daar word genoemd dan maakt hij van je toetsenboard een soort keyboard zo kan je dus ook beats maken en uit hip-hop kits die je ook als instrument kan gebruiken geluiden pakken. ik gebruik ook samples van liedjes die je bijvoorbeeld op het einde hoord en nog veel andere geluidjes in de beat zijn ook samples.
hier een andere beat van mij waar ik bijna alles zelf heb gespeeld: Timmiexx - 16 Hip-Hop Bfi'z Beatz (Instrumental) - SoundCloud (deze komt op mn album)
bedankt. Ik gebruik Garageband dat is een simpele versie van Logic pro 9 (een audio-edit programma wat veel prof artiesten gebruiken het is gemaakt door apple) ik heb ook een mac en het is alleen voor mac. In garageband zitten inderdaad al loops die gebruik ik soms je kan ook zelf loops erin zetten door die te te downloaden van internet of te kopen dat zijn loop packs. Die loops gebruik ik dus soms, maar je kan ook zelf muziek maken in dat programma je kan een instrument kiezen en dan kan je "Muzikaal typen" zoals het daar word genoemd dan maakt hij van je toetsenboard een soort keyboard zo kan je dus ook beats maken en uit hip-hop kits die je ook als instrument kan gebruiken geluiden pakken. ik gebruik ook samples van liedjes die je bijvoorbeeld op het einde hoord en nog veel andere geluidjes in de beat zijn ook samples.
hier een andere beat van mij waar ik bijna alles zelf heb gespeeld: Timmiexx - 16 Hip-Hop Bfi'z Beatz (Instrumental) - SoundCloud (deze komt op mn album)
0
geplaatst: 11 november 2010, 20:55 uur
Die beat riekt naar een duister nummer van Kid A
Kwam ineens in me op...
Wel knap gemaakt
.
Kwam ineens in me op...Wel knap gemaakt
.
0
geplaatst: 11 november 2010, 23:01 uur
Timmie schreef:
Niet bewust. Bedankt maar toch snap ik niet helemaal wat je bedoeld. Waarom ligt het buiten je bereik, Het is wel een raar nummer maar dat doe ik natuurlijk express. Bedoel je met je eerste alinea nou dat het vernieuwend is en dat je het daarom niet kan beoordelen.
(quote)
Niet bewust. Fascinerend. Luister je dan wel dubstep? Dan nog, dat je die stap terugmaakt is bewonderenswaardig.
Het komt er inderdaad wel op neer dat het te vernieuwend is voor mij om goed te overzien. Hoewel het niet zozeer vernieuwend is, want het is niet zo dat ik nog nooit zoiets gehoord hebt. Maar apart is het zeker. Het is zo ongebruikelijk dat het met weinig andere dingen te vergelijken is. Daardoor kan ik het ook niet boven of onder andere muziekstukken plaatsen. Dat betekent dat ik het dus niet goed kan inschatten.
Ik vind het wel koel dat je je best doet om het niet standaard te laten klinken. Dat is een mooie insteek. Maar goed, verder is het niet aan mij besteed.
0
FightForMore
geplaatst: 13 november 2010, 23:35 uur
Nu ik toch moet wachten op m'n apparatuur, ga ik waarschijnlijk nog een nummer maken. Ik draai momenteel 'Paint It Black' van The Rolling Stones en dit nummer inspireert me enorm om teksten te schrijven. En aangezien naast hip-hop ook een rock-luisteraar ben, wil ik wel gebruik maken van rock-invloeden. Misschien dat ik twee versies ga maken van Paint it Black, een hip-hop versie en eventueel een cover (rock-versie dus).
Zoals ik al zei in het ander topic, wil ik een hip-hop versie maken van 'Paint It Black', maar aangezien ik nog een beginneling ben in Fruitty Loops, moet ik via andere dingen aan een beat met sample van 'Paint It Black' geraken. Dus wilt er iemand me helpen ? Als je het doet en ik kan het gebruiken, dan sta je natuurlijk in de credits en als het publiek het digt, komt het ook goed uit voor de beatmaker.
Bij voorbaat dank.
0
geplaatst: 14 november 2010, 12:10 uur
Er gaat waarschijnlijk pas iemand een beat voor je maken, als we weten hoe je klinkt als rapper...
* denotes required fields.