MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Samplen/Beats maken

zoeken in:
Improvision
Niemand?

Anywhooo:

Nog een nieuwe beat.

toris
alledrie even geluisterd, ik vind ze alle drie wel erg vermakelijk. Misschien zou je iets meer variatie in de beats kunnen stoppen, maar dat is natuurlijk geheel aan jou. Verder mijn complimenten.

Improvision
Alright, bedankt voor het luisteren. Nog iemand die iets kwijt wil? Gooi het in de groep!

ja, maar het gaat niet over jou beat, die ga ik miss nog wel luisteren.

Ik ben een beat aan het maken die ik compleet zelf heb bedacht en gespeeld dus de melodietjes enzo bedenkt ik zelf en speel ik zelf, zelfde voor de beat's die maak ik ook zelf. eerste keer dat ik dat doe maar het word echt super vind ik zelf ik zal misschien wel is een sneak peak plaatsen.

panjoe (moderator)
Ik kan er zelf niks van dus ik reageer als luisteraar.

Improvision schreef:
Nieuwe beat.

Één zo'n (bass)drum is volgens mij een beetje off-beat? Verder vette shit, lekker sfeervol. Een klein 6je.

Improvision schreef:
Niemand?

Anywhooo:

Nog een nieuwe beat.

Prima beat, beetje in de geest van de vorige. Weer rustig en sfeervol. Een dikke 6.

Improvision schreef:
Nog een nog een nieuwe beat.

Imo de beste van de drie, zelfs de titel past perfect. 8

Alledrie vragen wel om raps erbij, zeker de eerste twee die toch een beetje kaal zijn zo.

Improvision
Alright, het zijn alle drie beats voor beat battles op een ander forum. De sample is telkens opgelegd, dus veel ruimte voor variatie is er niet echt.

Improvision
Ik heb het nummer Average Fruit van Quadron geriemikst en u kan het hier beluisteren.

That is all.

Hijs fijn .

Harco
Zo ken ik je niet, Marijn. Zo smooth, that is.

Improvision
Sorry.

Deze beat werkt perfect als je wat te veel Nederlandse groenten hebt verorberd. geloof mij

Dope dus!

Improvision
Wel jammer dat je meteen de clue van je eerste zin weggeeft.

In Genres > R&B en Hip-Hop > Zelfde productie zoals op The Cold Vein?:

Hallo, ik zou graag in de toekomst muziek willen maken met dezelfde type geluiden zoals je bijvoorbeeld op The Cold Vein van Cannibal Ox hoort, hi-tech dus.
Maarr ik zou niet weten waar te beginnen, ik zou bijvoorbeeld een Hand Percussion Pad willen nemen maar dan moet het wel met industrial of electronic drumsounds zijn en niet vol met etnische geluiden zoals de congo etc.
En waar haalt El-P in vredesnaam al die hi-tech synthesizer sounds vandaan??
Met zulke geluiden zou ik ook wel willen werken, en dan te bedenken dat The Cold Vein uit 2002 komt, dus dat moet tegenwoordig zeker te doen zijn.
Iemand tips, suggesties?

El-P werkt volgens mij voornamelijk met samples...

hier een artikel over zn productiestijl:

Hi Tek /EL-P/DJ Spinna/ Producing techniques - Future Producers - futureproducers.com

Improvision
El-P's geluid is vooral gebaseerd op samples. De geluiden die hij heeft zijn geen standaardgeluiden bij een of andere drummachine of synthesizer (El-P gebruikt een keyboard voor zijn beats trouwens). De drumgeluiden zijn gesamplet uit oude platen.
De synthesizer sounds, ik weet niet zeker of het synthesizers zijn of samples met veel effecten erover, maar die vind je ook niet standaard bij aankoop van dezelfde machine of zo.
Dus ja: samples. En leren hoe je effecten kan gebruiken om tot hetzelfde geluid te komen zal ook niet lukken van de ene dag op de andere, hoogst waarschijnlijk zelfs niet binnen het jaar. Draai aan wat knoppen, experimenteer!

Improvision schreef:
Draai aan wat knoppen, experimenteer!

Wil ik zeker gaan doen! Welke software en/of hardware raad je me daarvoor aan?

Begin gewoon met gedownloade versies van FL Studio, Reason of iets in die trant, FL is sinds nummer 7 geniaal voor samplen en erg gebruiksvriendelijk .

Ik heb Reason en Cubase geprobeerd, voor een hoop dingen erg handig maar de beatmakers vind ik persoonlijk wat minder omdat het niet altijd op het gewenste resultaat uitkomt, daarom wil ik nou een drummachine waarin ikzelf de ritmes maak met my very own hands.
En samplen is niet zo mijn ding, je kan er wel creatief mee zijn enzo maar ik maak liever zelf melodieen etc.
En ik moet nog een synthesizer hebben waar veel electro geluiden in zit, en dan kan je inderdaad met bovengenoemde programma's het bewerken.

lol dat kan met samples ook. en je hebt echt alles wat ooit analoog was ook al digitaal, maar als je geld hebt koop leuk speelgoed en lees het boekje, scheelt je een half jaar geouwehoer .

Improvision
Nieuwe.

Akunsu

Tsjekken en reejten.

Improvision
Iemand?

toris
De overgang van het intro op de beat vind ik niet zo, en om heel eerlijk te zijn vind ik het echt voor geen meter klinken, je slechtste tot nu toe. Het tweede deel van de beat is wel te doen doordat het zo goed in elkaar steekt, maar het past imo niet bij het eerste deel.

P-DawG
Dope man. Vooral de overgang rond 1.40 is erg nice gedaan en de vocalen zijn ook erg goed er door heen gemixed. Het is wel duidelijk waar je je invloeden/inspiratie vandaan haalt maar je behoudt desondanks wel je eigen sound, erg vet.

Edit. Net nog wat producties van je getjekt, Sunflower is echt heerlijk !

Improvision
Gracias.

CannabisFristi
Lu-Don - lu-don.bandcamp.com

Begonnen met wat op die site te zetten,
Als hier iemand kleingeld kan missen let me know

Skere vent

Nee maar dope dat je nu via BC werkt, beter ga je ook vaak updaten en dat soort dingen doen. Vind allebei de beats ook tof, alleen klinken de stemsamples nog heel erg... ja gesampled zegmaar.

Volgens 's werelds grootste hoer Google is 'Akunsu' de ongebruikelijke spelling voor een Braziliaans indianenvolk van wel zes hele indianen. Ze wonen in een klein stukje beschermd equatoriaal woud, maar worden desondanks bedreigd door oprukkende koeien. Verder waren ze ooit gevreesde krijgers die leefden van de jacht op grote boszoogdieren zoals het navelzwijn en spelen ze op houten fluiten. Ook hebben ze een eigen soort draagzakje voor op het hoofd waarvoor ze klaarblijkelijk de voornaam van Groenlinks' meest schaapachtige politica, mevrouw Peters, gebruiken.

Ja, logische titel.

Nee... je hebt een track geproduceerd die zeldzaam, absurd en paradoxaal is?

Improvision
Haha. Ik was, na een dwaaltocht op het internet, toevallig aangekomen bij een artikel over hen. En aangezien de sample samba-muziek (Braziliaans) was, en ik mijn track wel wat mysterieus vind uitstralen, dacht ik 'why not?'.

CannabisFristi
Update: Check het Hier

Gast
geplaatst: vandaag om 18:13 uur

geplaatst: vandaag om 18:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.