MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Samplen/Beats maken

zoeken in:
ik wil eigenlijk ook wel beginnen met het maken van beats. Waarmee adviseren jullie mij om te beginnen? Ik heb een Mac, dus zijn wel paar programma's die ik niet kan gebruiken.

Daarnaast heb ik wel Garageband en iDrum

Voor Mac zou ik dan Reason willen aanraden.

Jah klopt, heb gehoord dat voor de Mac Reason heel goed werkt. Hoewel de meeste professionele mensen vaak Macs gebruiken, en ook meestal Pro Tools, dus dat is ook een optie.

Toch maar even twee interludes droppen, ze zijn misschien wat aan de lange kant voor interludes... Maar ach, wat vindt men ervan?
Woodpecker (Interlude) (voor de vertaalde versie van de tekst verwijs ik men naar het einde van Deadman Wonderland ep 12 met Engelse subtitels)
Threshold of Hell (Interlude)

Pro Tools zou ik voor HipHop niet gebruiken, is meer voor bands und so.

Ik heb gehoord dat veel mensen Pro Tools gebruiken voor beats hoor. Ook hoor ik van veel dat ze andere programma's gebruiken voor de beats, dan alles importeren naar Pro Tools om het af te mixen.

Maar... geen feedback?

toris
Woodpecker vond ik wat saai. De Chinese stem vond ik een storende factor. Threshold of Hell vond ik al een stuk beter klinken. Die beat zit goed in elkaar.

Ik vind beide dope Elohim.
Ook van plan een project te droppen?

Eens met Toris en Lars, ga zo door.

Bedankt voor de feed!
@Delars, jup, ik heb zelfs al een albumpje gemaakt eerder. Ik ben bezig met verschillende (internationale) artiesten te werken en ga een niet-instrumentaal rap album maken, waar ik zelf ook op te horen ben.

Dope!

Ik drop binnekort mijn tweede instrumentale EP genaamd Reflecting Circle.
Deze zal meer tracks bevatten als de vorige en gaat meer richting de Jazz kant.
Ik verwacht dat ik hem uitbreng rond Augustus, maar dat hangt af van een aantal dingen, dus het kan ook eerder zijn.
Hoop dat hij gaat bevallen

Delars schreef:
Ik drop binnekort mijn tweede instrumentale EP genaamd Reflecting Circle.
Deze zal meer tracks bevatten als de vorige en gaat meer richting de Jazz kant.
Ik verwacht dat ik hem uitbreng rond Augustus, maar dat hangt af van een aantal dingen, dus het kan ook eerder zijn.
Hoop dat hij gaat bevallen
Hoop het ook! =D

Improvision
Nieuwe.

Wie raadt welke break ik heb gebruikt, krijgt een koekje.

Sound of tha police.

Ik hoop alleen niet dat ik geslagen wordt als ik het fout heb. Toffe beat, vind het zelf vaak wel leuk als producers het enorm vol durven te laten klinken.

Improvision
Met break bedoel ik drumbreak, als in: uit welk nummer komen de drums?
Tip: hier op musicmeter hebben meer dan 1000 mensen het album waarop het nummer staat, gehoord.
En bedankt.

Sly and the Family Stone - Sing a Simple Song

De drums zijn erg nice, maar klopt dat tempo wel? Loopt niet heerlijk als ik eerlijk ben, je had drums misschien wat sneller moeten doen, maar kan ook aan mij liggen.

Voor de rest... wat chaotisch en had ik de drums wat meer op de achtergrond gedaan, zoals 40 Winks ook doet als ze van die best harde drums hebben.

Improvision
Tempo klopt hoor, en ik vond het wel nice om de drums eens wat luider te zetten.

Ah dan ligt het waarschijnlijk gewoon aan mij

Iedereen zijn smaak natuurlijk. =D

Wtf. Nu ik de track nog eens luister is het helemaal niet Sly and the Family Stone - Sing a Simple Song.
Geen idee waar ze wel van zijn. Overigens erg dope beat!

Geen idee waarvan ik een koortje moet samplen, sowieso ben ik al niet de beste sampelaar... Heeft iemand tips voor me waar te kijken om zo'n koortje te sampelen..?

toris
Zoek eens in de gospelmuziek ofzo. Met het samplen zelf help ik je wel over msn.

toris
Ik zat wat te experimenteren met wat rauwere sounds, en diepe bassen. Toen kwam ik met een beat die ik perfect bij Shook Ones II vond passen. Commentaar graag:

Shook Ones II (Zeekziek Remix)

Koortje... Pffft... niet zo moeilijk doen en zoek: epic music. Je vindt honderden dingen met een koor. Ligt eraan wat voor koor je zoekt natuurlijk.

@JuJu, nice beat, alleen missen de kicks echt aan kracht. Voor de rest erg leuke variaties erin. =D
BeatsbySoulSeeker by SoulSeeker on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free
Hier een hele set van 6 beats.

toris
@ Elohim: Ik heb je beats eens snel doorgeluisterd, en het bevalt me heel erg goed. Je hebt een donkere stijl van produceren die me erg aanspreekt. De onverwachte switches in je beats zijn heel erg dope. Vooral It's Over, This Doesn´t End en The Beast bevallen me echt enorm. Ga zo door!

Als je de drums wat dieper had gemaakt, wat harder met wat meer reeverb, had het een erg dope remix kunnen zijn. Hier en daar zijn er ook nog wat andere verbeterpuntjes in de melodieën, maar die zijn lastig om zo uit te leggen.

De drums zijn het grootste verbeterpunt, probeer eens te werken met drumbreaks.

Bedankt trouwens! Over This Doesn't End ga ik hoogstwaarschijnlijk een track doen met Tekneek, waar ik eerder al International Goonz mee maakte.

toris
Ik probeerde de drums redelijk eenvoudig, maar wel intens te maken. Ik heb de snare nu wat extra reverb gegeven. Die melodielijn is gewoon een sample, die ik vervolgens wel heel erg heb gefiltert waardoor hij soms een klein beetje stoort, is dat wat je bedoelt?

Toris, nice dat je 'm aangepast hebt voor Shook Ones!
Als ik je toevallig op msn zie, kan je me dan even uitleggen over die filters, daar snap ik echt niks van

@Je drums, ik weet niet, ik zweer zelf bij het gebruik van drumbreaks en (zo klinkt het iig) zeker als je Shook'd Ones wilt gebruiken, lijkt mij dat een must, maar ach.
@De melodie... Ik denk dat het misschien ook ligt aan de simpelheid ervan en het gebrek aan variatie... Ik weet het niet eigenlijk, het is meer een soort gevoel dan dat het een concreet iets is XD

toris
Bedoel je met dat eerste dat ik eigenlijk gewoon letterlijk een drum moet kopieëren uit een ander nummer?
En over de sample, tja. Ik vind hem dope genoeg om het hele nummer lang zo te laten spelen. Ik probeer de variatie te brengen door middel van de geluiden er omheen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:42 uur

geplaatst: vandaag om 04:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.