Genres / Hip-Hop / Samplen/Beats maken
zoeken in:
0
geplaatst: 20 augustus 2011, 22:29 uur
Wist niet zo goed hoe ik dat moest zeggen. Ik verwacht niet dat jullie groot succes krijgen o.i.d., maar misschien kan het ervoor zorgen dat je in contact komt met andere artiesten ofzo, of gewoon toch een aardige groep mensen kunt bereiken. Nouja, zoiets 

0
geplaatst: 20 augustus 2011, 22:45 uur
Elohim schreef:
@Septua, drop jij al je beats op SC dan? Vind ik altijd zoveel werk. Meer dan de helft staat gewoon op mn computer en gebeurt niks mee. xD
@Improvision, damn, die drums zijn apart... die HiHats staan heel apart geplaatst, klinkt heel erg vet! Erg lekkere beat weer en zoals vaak erg mooie sfeer, naamgeving vind ik dan wat tegenvallen, maar ach, details. =]
@Thibaut V, best lekkere beat, mix lackt een beetje, of misschien is het gewoon niet zo'n goede acapella (weet neit waar je mee gewerkt hebt), maar je legt wel een nette westcoast sfeer neer.
Ik moet toch hier ook maar even mijn trots droppen:
Mental Klip | ensilence - ensilence.bandcamp.com
@Septua, drop jij al je beats op SC dan? Vind ik altijd zoveel werk. Meer dan de helft staat gewoon op mn computer en gebeurt niks mee. xD
@Improvision, damn, die drums zijn apart... die HiHats staan heel apart geplaatst, klinkt heel erg vet! Erg lekkere beat weer en zoals vaak erg mooie sfeer, naamgeving vind ik dan wat tegenvallen, maar ach, details. =]
@Thibaut V, best lekkere beat, mix lackt een beetje, of misschien is het gewoon niet zo'n goede acapella (weet neit waar je mee gewerkt hebt), maar je legt wel een nette westcoast sfeer neer.
Ik moet toch hier ook maar even mijn trots droppen:
Mental Klip | ensilence - ensilence.bandcamp.com
Alleen de beats die ik geslaagd vind.
0
geplaatst: 21 augustus 2011, 01:34 uur
niels94 schreef:
Wist niet zo goed hoe ik dat moest zeggen. Ik verwacht niet dat jullie groot succes krijgen o.i.d., maar misschien kan het ervoor zorgen dat je in contact komt met andere artiesten ofzo, of gewoon toch een aardige groep mensen kunt bereiken. Nouja, zoiets
Dat snapte ik zelf wel hoor. Stiekem hoop ik ook wel dat dit me op een of andere manier me in aanraking brengt met een enkele andere vette artiest, maar ik hoop er niet teveel op. Ik heb nu in ieder geval, naar mijn mening, best dope muziek om te laten horen aan anderen (via internet of gewoon).Wist niet zo goed hoe ik dat moest zeggen. Ik verwacht niet dat jullie groot succes krijgen o.i.d., maar misschien kan het ervoor zorgen dat je in contact komt met andere artiesten ofzo, of gewoon toch een aardige groep mensen kunt bereiken. Nouja, zoiets
0
geplaatst: 21 augustus 2011, 19:34 uur
0
geplaatst: 21 augustus 2011, 20:09 uur
Luister mijn nieuwe beat met stiekeme vocals: Opin - Stop Playing by Opin Draconis on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free
Ik ben er eerlijk gezegd erg trots op lol.
Ik ben er eerlijk gezegd erg trots op lol.
0
geplaatst: 21 augustus 2011, 20:51 uur
@Thibaut V, totaal niet mijn stijl, maar had ik kunnen weten met die titel. In de intro is het wat te goed merkbaar dat het interview gechopped is vanwege het gekraak dat opeens stopt en weer doorgaat.
Ik vind de teksten ook wel errug simpel, maarja, past misschien bij het soort nummer.
@Septua, heb je al gehoord.
Ik vind de teksten ook wel errug simpel, maarja, past misschien bij het soort nummer.
@Septua, heb je al gehoord.

0
geplaatst: 22 augustus 2011, 09:29 uur
@ Elohim, hier is een andere van dezelfde avond:
Alex, Juh-Nay and Lil Genius - The Battle's Just Begun - YouTube
Alex, Juh-Nay and Lil Genius - The Battle's Just Begun - YouTube
0
geplaatst: 23 augustus 2011, 15:42 uur
Hij is wel beter... maar ik weet niet, voel de beat niet echt. =]
0
geplaatst: 31 augustus 2011, 20:24 uur
Ik stoor me erg aan die HiHats die niet precies op de helft van de maten zitten...
Voor de rest is hij leuk, zit wel goed in elkaar, maar valt me erg tegen vergeleken bij je eerdere werken.
Voor de rest is hij leuk, zit wel goed in elkaar, maar valt me erg tegen vergeleken bij je eerdere werken.
0
geplaatst: 1 september 2011, 12:57 uur
Impro, ik vind het weer een lekkere beat zoals altijd. Ga zo door ! Er is vandaag een beattape gereleased waar ik zelf ook op sta. Je kunt hem downloaden via HipHopKing.nl
Mijn beat heet INS Nega - Bump 2Dis Yah.
Heb hem ook even los geupload. Dus check hem. zSHARE - bump to dis ya.mp3
0
geplaatst: 1 september 2011, 18:28 uur
Elohim schreef:
Ik stoor me erg aan die HiHats die niet precies op de helft van de maten zitten...
Ik vind die hi-hats juist wel tof gedaan. Het is ook wel een van zijn trademarks
.
0
geplaatst: 1 september 2011, 21:48 uur
Ja dat heb ik gemerkt. =]
Of het nou vet is of niet, ik kan er gewoon niet goed tegen op één of andere manier. xD
Of het nou vet is of niet, ik kan er gewoon niet goed tegen op één of andere manier. xD
0
Improvision
geplaatst: 3 september 2011, 23:11 uur
nega schreef:
Impro, ik vind het weer een lekkere beat zoals altijd. Ga zo door ! Er is vandaag een beattape gereleased waar ik zelf ook op sta. Je kunt hem downloaden via HipHopKing.nl
Chill! Heeft een soort van reggae vibe, dope.
Unsung.
0
Improvision
geplaatst: 10 september 2011, 13:09 uur
Echt niemand? 
Een rapper heeft op twee beats van me gerapt. Zelf vind ik de eerste wel geslaagd. De tweede not so:
Classic the Legend - Sweet Juice
Classic the Legend - Who, Me?

Een rapper heeft op twee beats van me gerapt. Zelf vind ik de eerste wel geslaagd. De tweede not so:
Classic the Legend - Sweet Juice
Classic the Legend - Who, Me?
0
geplaatst: 10 september 2011, 14:07 uur
Sweet Juice klinkt inderdaad wel lekker! Beat vind ik ook erg vet, props!
Moet zeggen dat je andere beats mij net iets te abstract/progressief zijn, maar dat is meer persoonlijk. Keep up the good work!
Zal meteen even iets van mezelf plaatsen. Het is inmiddels al redelijk verouderd allemaal, maar ik hoop binnenkort weer aan de slag te kunnen met nieuwe beats:
Jazzwaxx | Gratis muziek, tourneedata, foto's, video's - myspace.com
Moet zeggen dat je andere beats mij net iets te abstract/progressief zijn, maar dat is meer persoonlijk. Keep up the good work!
Zal meteen even iets van mezelf plaatsen. Het is inmiddels al redelijk verouderd allemaal, maar ik hoop binnenkort weer aan de slag te kunnen met nieuwe beats:
Jazzwaxx | Gratis muziek, tourneedata, foto's, video's - myspace.com
0
geplaatst: 10 september 2011, 15:13 uur
Ik zal ze allemaal even checken! ;D
Unsung is heerlijk, als je het bass-achtige synth geluid wegdenkt (wat later ook weggaat, merk ik nu). Heel erg sfeervol en erg lekker gebruik van het stereo-effect. Even later krijg je weer het typische voor jou, de net offbeat hihats. Ik moet zeggen dat ik me er deze keer minder aan stoor dan meestal. Ook de bass-synth klinkt als hij langzamer gaat een stuk lekkerder.
Running Water:
Dat eerste deel is echt erg mooi, dat zou ik wel op een Cd'tje willen rocken! Ik ben het wel eens met Opin, 2e beat was onnodig en sluit naar mijn mening niet erg aan op het eerste stuk... Beetje jammer naar mijn mening.
Unorthodox is echt verschrikkelijk hard! Weinig over te zeggen verder, HiHats klinken erg fresh, de kick is erg goed geplaatst en ook de snare/clap klinkt erg nice met veel reeverb. Het samplegebruik is erg dope, maar dat sprak voor zich dacht ik.
Sweet Juice... De beat klinkt erg dope, maar de rapper klinkt erg beperkt en op een fijne flow heeft hij erg weinig te bieden (vooral qua tekst). De beat is nice, beetje repetitief, maar dat maakt niet uit met een rapper erover. Klinkt een beetje Bronze Nazareth achtig, iig, zo'n gevoel heb ik erbij. De zangvocals in het refrein hadden wel harder gemogen.
De tweede, Who, Me? Vind ik zelf een stuk leuker. Ik voel zijn stem wel over deze instrumentatie, hier hoeft hij zelf minder sfeer te brengen.
@Charizma, Brighter World heeft een nice sample, maar het begint voor mij snel te vervelen en ik vind de snare niet zo heel net klinken. Ik heb de rest ook nog even vluchtig beluisterd, en hop zich klinkt het allemaal best, maar niks springt er echt uit. Ik hoor niks wat jou echt onderscheidt van de andere producers in dat gebied.
Hier dan, als afsluiting, een nieuwe track van Ensilence over een beat van mij.
YouTube - Ensilence- Livin Is Prison (Prod by. SoulSeeker)
Unsung is heerlijk, als je het bass-achtige synth geluid wegdenkt (wat later ook weggaat, merk ik nu). Heel erg sfeervol en erg lekker gebruik van het stereo-effect. Even later krijg je weer het typische voor jou, de net offbeat hihats. Ik moet zeggen dat ik me er deze keer minder aan stoor dan meestal. Ook de bass-synth klinkt als hij langzamer gaat een stuk lekkerder.
Running Water:
Dat eerste deel is echt erg mooi, dat zou ik wel op een Cd'tje willen rocken! Ik ben het wel eens met Opin, 2e beat was onnodig en sluit naar mijn mening niet erg aan op het eerste stuk... Beetje jammer naar mijn mening.Unorthodox is echt verschrikkelijk hard! Weinig over te zeggen verder, HiHats klinken erg fresh, de kick is erg goed geplaatst en ook de snare/clap klinkt erg nice met veel reeverb. Het samplegebruik is erg dope, maar dat sprak voor zich dacht ik.
Sweet Juice... De beat klinkt erg dope, maar de rapper klinkt erg beperkt en op een fijne flow heeft hij erg weinig te bieden (vooral qua tekst). De beat is nice, beetje repetitief, maar dat maakt niet uit met een rapper erover. Klinkt een beetje Bronze Nazareth achtig, iig, zo'n gevoel heb ik erbij. De zangvocals in het refrein hadden wel harder gemogen.
De tweede, Who, Me? Vind ik zelf een stuk leuker. Ik voel zijn stem wel over deze instrumentatie, hier hoeft hij zelf minder sfeer te brengen.
@Charizma, Brighter World heeft een nice sample, maar het begint voor mij snel te vervelen en ik vind de snare niet zo heel net klinken. Ik heb de rest ook nog even vluchtig beluisterd, en hop zich klinkt het allemaal best, maar niks springt er echt uit. Ik hoor niks wat jou echt onderscheidt van de andere producers in dat gebied.
Hier dan, als afsluiting, een nieuwe track van Ensilence over een beat van mij.
YouTube - Ensilence- Livin Is Prison (Prod by. SoulSeeker)
0
Improvision
geplaatst: 10 september 2011, 18:33 uur
Ok, bedankt voor de commentaar allebei. Volgens mij is het bij Running Water maar een kwestie van gewenning. Ik had hem in het begin helemaal als het eerste deel gedaan met nog wat geluidjes erbij af en toe, maar dat begon wat te vervelen, terwijl er nu vanuit het tweede deel ook weer naar het eerste wordt toegewerkt. En ik hou er wel van om overgangen in tracks te steken. 
De beats die de rapper gebruikte: Honey & Sugar en Sometimes.
@ Charizma. Vet! Je stijl doet me wat aan The Midnight EEz denken of aan de vroege Infinitskills. Gebruik(te) je een SP1200 of zo?
@ Elohim. Mooie opbouw, maar ik ben eigenlijk niet echt zo'n fan van klassieke samples. Het klinkt wel rauw.
En weer een nieuwe van vandaag: Beatronome vs GoodWilL.

De beats die de rapper gebruikte: Honey & Sugar en Sometimes.
@ Charizma. Vet! Je stijl doet me wat aan The Midnight EEz denken of aan de vroege Infinitskills. Gebruik(te) je een SP1200 of zo?
@ Elohim. Mooie opbouw, maar ik ben eigenlijk niet echt zo'n fan van klassieke samples. Het klinkt wel rauw.
En weer een nieuwe van vandaag: Beatronome vs GoodWilL.
0
geplaatst: 11 september 2011, 17:02 uur
Hier een aantal van mijn beats, hoor graag wat jullie er van vinden.
http://soundcloud.com/stijn...
http://soundcloud.com/stijn...
0
geplaatst: 11 september 2011, 18:28 uur
@hiphopisntdead
Ik zie de naam Stijn staan, ga jij onder de naam Stijn Beats?
Ik zie de naam Stijn staan, ga jij onder de naam Stijn Beats?
0
geplaatst: 11 september 2011, 18:32 uur
Er is namelijk een Nederlandse producer waar ik erg fan van ben, die onder de naam Stijn Beats gaat: YouTube - Serum - Brainstorm Troopah (official music video)

Verder heb ik wat van je beats gehoord, neit echt mijn stijl, maar wel erg dope!

Verder heb ik wat van je beats gehoord, neit echt mijn stijl, maar wel erg dope!
0
geplaatst: 15 september 2011, 16:25 uur
Sorry voor double post, maarjah, het moet maar.
Ik heb regelmatig berichten op mijn prikbord van de self-proclaimed 'hardest working female MC in the game'. Ik durf dit te ontkennen.
Alweer heeft Ensilence een track gemaakt over, dit keer niet één, maar twee van mijn beats!
Tweede beat start 2:50.
Ik ben zelf erg tevreden met het resultaat, maar toch... Feed?
Ik heb regelmatig berichten op mijn prikbord van de self-proclaimed 'hardest working female MC in the game'. Ik durf dit te ontkennen.
Alweer heeft Ensilence een track gemaakt over, dit keer niet één, maar twee van mijn beats!
Tweede beat start 2:50.
Ik ben zelf erg tevreden met het resultaat, maar toch... Feed?
0
geplaatst: 2 oktober 2011, 01:05 uur
Hmmz... Beetje dood hier, jammer.
http://www.speedyshare.com/files/30559591/AtSS_-_Nobody.mp3
Iemand?
http://www.speedyshare.com/files/30559591/AtSS_-_Nobody.mp3
Iemand?
0
Improvision
geplaatst: 6 oktober 2011, 13:59 uur
Die Nobody beat is nice. Mooi gebruik van vocals.
0
geplaatst: 6 oktober 2011, 17:48 uur
Thanks! =D
Ik heb zelf het gevoel dat die bass in het refrein te hard staat...
Ik heb zelf het gevoel dat die bass in het refrein te hard staat...

0
geplaatst: 6 oktober 2011, 20:19 uur
Bedankt! =D
De enige rede dat ik dat zeg is dat ik door die bas vaak de stem in het refrein niet goed meer kan horen...
De enige rede dat ik dat zeg is dat ik door die bas vaak de stem in het refrein niet goed meer kan horen...
* denotes required fields.