Genres / Hip-Hop / Samplen/Beats maken
zoeken in:
0
geplaatst: 23 november 2011, 17:20 uur
Ik vind de beat best matig. Vooral dat middenstuk als het verandert. Sample van El-P is wel grappig, maar komt betekenisloos over omdat de beat zelf geen kracht bevat. Drums zijn wel aardig trouwens, maar je samples klinken verder zo leeg als mijn inbox als ik de spam verwijder.
0
geplaatst: 23 november 2011, 23:18 uur
De sample was vooraf gekozen (beatbattle). Ik dacht laat ik er eens mee experimenteren. Er staan idd betere beats op mijn soundcloud
.
.
0
geplaatst: 30 november 2011, 20:26 uur
0
geplaatst: 30 november 2011, 20:35 uur
Stapler schreef:
Stapler - Everything Must Go nieuwe beat.
Er komt nog wel een VIP (Variation In Production) denk ik.
Stapler - Everything Must Go nieuwe beat.
Er komt nog wel een VIP (Variation In Production) denk ik.
Ik vind 'm echt vet! Lekker apart.
0
geplaatst: 30 november 2011, 21:23 uur
Hier die van mij: http://soundcloud.com/opin-draconis/opin-lose-to-win-battle-247
Bevat dezelfde sample als die van Stapler, is voor een vriendschappelijke opschep wedstrijd.
Bevat dezelfde sample als die van Stapler, is voor een vriendschappelijke opschep wedstrijd.
0
chrisc10
geplaatst: 30 november 2011, 22:18 uur
Dit is mijn eerste beat die ik heb gemaakt.
zSHARE - Chillin_ on the Clouds.mp3
Graag jullie mening hierover.
zSHARE - Chillin_ on the Clouds.mp3
0
geplaatst: 30 november 2011, 22:30 uur
Netjes als dit je eerst beat is, maar volgens mij heb je niks EQ'ed ? Zorg dat de sample beter "onbeat" zit, want ik hoor de snare uit de sample iets eerder dan je eigen snare. Hoe heb je het nou eigenlijk gesampled? Timestretch of gesliced ?
Septua, lekkere beat en echt vette drums. Alleen er zit niet echt een melodie in, maar dat komt omdat je waarschijnlijk de sample niet zelf hebt gekozen.
Septua, lekkere beat en echt vette drums. Alleen er zit niet echt een melodie in, maar dat komt omdat je waarschijnlijk de sample niet zelf hebt gekozen.
0
chrisc10
geplaatst: 30 november 2011, 22:38 uur
Ik heb het wel ge-equalized en nog gefilterd, maar je krijgt die drums er niet helemaal uit. Verder heb ik uit de sample een klein stukje gesliced en die heb ik dan laten herhalen, maar dat zal ik denk ik niet vaker doen. Dat de beat offbeat lijkt, komt doordat de sample heel moeilijk te filteren is, waardoor je de snare van de sample eerder hoort dan mijn snare.
0
geplaatst: 30 november 2011, 22:45 uur
Oke ik begrijp het. Dat had ik op het begin ook en het is helemaal geen probleem. Je hoeft de drums niet eruit te filteren (onmogelijk), want als je je eigen drums er perfect op krijgt dan is dat niet meer te horen.
0
geplaatst: 1 december 2011, 00:28 uur
nega schreef:
U trippy mane? Ik heb er toch ook melodieën in?

0
chrisc10
geplaatst: 5 december 2011, 22:11 uur
Een nieuwe beat:
Avatar - War by AvatarProductions on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free
Avatar - War by AvatarProductions on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free
0
geplaatst: 6 december 2011, 15:36 uur
ERRUG repetitief. De Hit en het fluitsampletje constant begint erg te vervelen. En de bass op een van de twee maten (of dat de juiste term is, weet ik niet) maakt het niet veel interessanter. Ik hoor dat je nog wat zachtere geluiden erin hebt gebracht, maar veel verschil maakt dat niet voor mijn mening.
Verder klinken de drums alsof ze niet EQ'ed zijn, maar omdat je dat eerder deed, lijkt het mij aannemelijk dat je dat nu weer hebt gedaan. Het klinkt allemaal erg leeg.
Verder klinken de drums alsof ze niet EQ'ed zijn, maar omdat je dat eerder deed, lijkt het mij aannemelijk dat je dat nu weer hebt gedaan. Het klinkt allemaal erg leeg.
0
chrisc10
geplaatst: 9 december 2011, 17:15 uur
Oke bedankt voor je mening. Een beetje kritiek helpt mij enorm!
0
geplaatst: 12 december 2011, 18:47 uur
Improvision schreef:
Ik wil even zeggen dat dit echt geweldig blijft. Niet weg te slaan van mijn mp3-speler. Ga je platencontract eens ophalen of zo.
(quote)
Ik wil even zeggen dat dit echt geweldig blijft. Niet weg te slaan van mijn mp3-speler. Ga je platencontract eens ophalen of zo.
Lees deze nu pas, thanks man!
Gelukkig ten minste 1 iemand blij gemaakt met oude meuk..

0
Improvision
geplaatst: 27 december 2011, 02:04 uur
Danke.
Weer een nieuwe, jammer dat de tijdslimiet op 2 minuten stond. En ik denk dat ik het ritme wat raar heb aangepakt dit keer. Oordeel zelf:
Medium
Weer een nieuwe, jammer dat de tijdslimiet op 2 minuten stond. En ik denk dat ik het ritme wat raar heb aangepakt dit keer. Oordeel zelf:
Medium
0
geplaatst: 28 december 2011, 18:25 uur
Het ritme is inderdaad wat apart... Maar op zich is hij best lekker! Sample is erg lekker gebruikt en het gekraak klinkt echt heel vet eignenlijk.
0
Improvision
geplaatst: 29 december 2011, 23:35 uur
Bedankt voor het checken en de feedback!
En hier een track van mij met een rapper. De vocals zijn van een track die hij op een beat van mij had gedaan, maar hij werkt vrij traag en de beat was al anderhalf jaar oud toen hij hem af had.
Dus ik heb het zelf 'geremixt'.
Check hier.
En hier een track van mij met een rapper. De vocals zijn van een track die hij op een beat van mij had gedaan, maar hij werkt vrij traag en de beat was al anderhalf jaar oud toen hij hem af had.
Check hier.
0
geplaatst: 30 december 2011, 16:52 uur
Improvision schreef:
Check hier.
Check hier.
Aah vandaar dat ik de beat wat repetitief vond, was al beter van je gewend de laatste tijd.
0
geplaatst: 30 december 2011, 16:56 uur
Rapper past niet echt bij de beat (wel een fijne rapper trouwens). Qua beat heb ik beter van je gehoord, al heeft dat er voor een groot gedeelte mee te maken dat de sample (die vrij eentonig is) mij niet aanspreekt.
0
geplaatst: 31 december 2011, 17:04 uur
Nieuwe beat, gemaakt voor de vernieuwing van mijn site, geniet ervan!
0
geplaatst: 9 januari 2012, 12:42 uur
Ja staat momenteel op mijn eigen site aangezien de cover nog in ontwikkeling is vind ik het lelijk om het zo op youtube te zetten lol.
0
geplaatst: 9 januari 2012, 21:51 uur
Over Yeah (Raw), lekkere beat, maar ik vind de snare juist wat minder klinken, in tegenstelling tot enkele mensen die reageerden op SC. De kick daarentegen is errug vet. Als het sample wat zachter was geweest, had hier wel iemand keihard op kunnen spitten denk ik.
Homework is meer een typisch werk van je. Klinkt erg lekker en je kan merken dat deze stijl verder uitgewerkt is. =D
Keep it up!
Homework is meer een typisch werk van je. Klinkt erg lekker en je kan merken dat deze stijl verder uitgewerkt is. =D
Keep it up!
0
geplaatst: 11 januari 2012, 11:20 uur
Deze is ook net uitgekomen!
Een maat van mij genaamd Active en ik hebben in 24 uur tijd een EP gemaakt!
Instrumentale, rauwe, elektronische maar wel melodieuze beats!
Als je van hiphop, electronic en glitch houd is dit vast wel wat voor jou!
Hij staat binnenkort waarschijnlijk ook op MuMe, dus dan kan je hem ook beoordelen!
http://noisedeposit.bandcamp.com Luister en/of download hem hier!
ENJOY!
Rick
Een maat van mij genaamd Active en ik hebben in 24 uur tijd een EP gemaakt!
Instrumentale, rauwe, elektronische maar wel melodieuze beats!
Als je van hiphop, electronic en glitch houd is dit vast wel wat voor jou!
Hij staat binnenkort waarschijnlijk ook op MuMe, dus dan kan je hem ook beoordelen!
http://noisedeposit.bandcamp.com Luister en/of download hem hier!
ENJOY!
Rick
* denotes required fields.