MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Samplen/Beats maken

zoeken in:
Klinkt niet verkeerd! De synthesizers klinken dan wel erg standaard... De drums zijn vaak lekker uitgewerkt, hoewel de breakbeats vaak erg herkenbaar zijn.

Wat ik me ook afvraag... Op je cover, is dat de tekening van een huis?

Zelf ook nog even bezig geweest (zoals erg vaak de laatste tijd, maar ik wil deze wel even delen). Heb de theme song van Beetlejuice gesampled, nadat iemand em had gedropt op Facebook en zei, iemand zou hier een hiphopbeat van moeten maken.
AtSS - TheyAllMurder by SoulSeeker on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free
Sampletje van Aesop nog toegevoegd, en klaar.

Mijn eerste beatvideo, alles even snel gemaakt dus niet geweldig.. Hoop dat jullie het tof vinden!

Hmmz... Volgende keer vooral even filmen bij je vingers, dus van bovenaf op je keyboard en je MPC.

Zelf ben ik sowieso niet zo erg van de beatvideo's, op een enkele van Long Arm na dan.

Ja ik wilde dat wel doen, had alleen geen idee waar ik mijn camera dan moest plaatsen. Dankje voor je adviezen. Wat vond je van de beat zelf?

Improvision
Dope sample en snare. Maar ik vind de bas en de strings niet zo passen (bas qua geluid, strings omdat ze vals zijn samen met de sample), en ik ben nooit zo'n fan geweest van enkel hi hats op de 'tweede tel'.

Thanks impro, over die strings heb ik meer mensen gehoord, had het niet gemerkt. Heb de hats idd een beetje (te) simpel gehouden. Die bass vind ik zelf wel tof eerlijk gezegd, maar dat zal wel een kwestie van smaak zijn. Ik denk sowieso dat dit in vergelijking met jouw beats een nogal standaard/simpel is.

Simpele beats hoeven toch niet minder goed te zijn?
Goede beat, vette sample die je goed gebruikt, en ook wel lekkere drums. Maar inderdaad, die strings (sowiezo geen fan van) passen gewoon niet bij de sample. Wel vet dat je probeert allemaal shit er zelf bij te doen bass, gitaar, strings etc.

Haha nee klopt, ben er ook wel tevreden mee hoor. Heb het ook snel in elkaar moeten zetten allemaal. Bedankt voor je reactie!

Erg vet, Lars!
In je drums had misschien een beetje meer variatie gemogen, en een voice sample had het écht af kunnen maken, maar het klinkt al heel vet!

De mix is ook nagenoeg perfect! Erg onder de indruk!

Iemand nog feed op dit, door mij al eerder geposte, experimentele werk van mij: AtSS - TheyAllMurder by SoulSeeker on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free ?

Thx Elohim!
Ik ga voortaan hier ook wat meer droppen.

Dope beat van je, alleen dat "AAH HAAA" is een beetje irritant.
Het is een experiment dus dan mag dat haha.
Drums zijn de hele track door dope.
Ik zou hem de volgende keer wat minder druk maken.

Tsjah, het was soort van op verzoek. Op facebook zei iemand dat de Beetlejuice theme song eens geremixt moest worden tot een hiphop track, dus heb ik me eraan gewaagd.
YouTube - Beetlejuice theme
Het origineel. Het niet druk maken was erg lastig, en ook niet de bedoeling... Ik wilde iets hebben wat constant zou kunnen knallen. xD
Erg bedankt voor de feed!

Ik zal hier ook vaker wat droppen, ik drop hier namelijk meestal de wat apartere dingen waarvan ik benieuwd ben wat jullie ervan vinden, en niet een normale beat van mij. XD

Improvision

Ik vind de beat... Ehm... Indrukwekkend. Het creëert zeker een bepaalde sfeer en het is best goed uitgedacht, maar ik zou er niet voor mijn plezier naar luisteren... Maarjah, dat kan heel goed aan mijn smaak liggen. =]
Wat is dat trouwens voor battle dat ik er altijd bij zie staan?

Improvision
Ik merk nu ook dat mijn oortjes het niet meer goed doen en dat er te veel hoge tonen zijn...

Battles hier: sample wordt altijd opgelegd door de winnaar van de vorige battle, voor verdere regels moet je in de openingspost kijken. Ze starten normaal op zaterdag, je kan inzenden tot en met woensdag, en stemmen op donderdag en vrijdag:
Beat Battles - STMB - stonesthrow.com

Okay! Bedankt! =D

Zal er wel eens naar kijken =]

Weer eens meegedaan aan de Stones Throw beatbattle:

Op zich best lekkere beat, maar ik voel de bass en de kicks echt niet... Ikzelf ontwijk dat soort kicks altijd, maarjah, smaken verschillen.
Verder leuk gebruik van een voicesample, hoewel het wel wat netter gesneden had kunnen worden. Zeker in de intro voelt het erg onnatuurlijk aan, hoewel ik daar met de harde drums erbij geen last van heb. =]

Dank voor het luisteren.

Improvision
Hier een collabo-beat van nice nate en mezelf.

Klik.

Voor wie zich afvroeg hoe het in zijn werk is gegaan: ik had eerst een track gemaakt en vervolgens de stems (elk kanaal apart) naar nice nate doorgestuurd, die heeft het dan geremixt, vervolgens heb ik het op mijn beurt opnieuw geremixt vanaf 1:12 ongeveer.

lekkerbezig

Sterke beat Stapler, donker sfeertje. En erg mooie drums.

Danke .

Post Dubstep deze keer. Op de drums na is het allemaal van een nummer gesampled.

Vet hoor, Marijn. Mooi sfeervol en uitgebalanceerd. Alleen, dat hakkelstuk in het midden kon me niet bekoren.

En Stapler, over die van jou ben ik nog enthousiaster. Je hebt er een ware compositie uitgegooid. Het staat boordevol variatie en alle inventieve veranderingen zijn zeer minutieus getimed. Bovendien staat de basismelodie me erg aan. Dat daar dus stijlvol van afgeweken wordt, is alleen maar positief.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:54 uur

geplaatst: vandaag om 11:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.