Genres / Hip-Hop / Samplen/Beats maken
zoeken in:
0
geplaatst: 7 maart 2012, 02:36 uur
Dat stemt mij positief Sjaak! Ik begin ook steeds meer mijn sound te vinden en ik denk dat je die ontwikkeling zeker in mijn laatste tracks kunt horen.
Hier een tof interview over samplen met Kode9:
Hier een tof interview over samplen met Kode9:
0
geplaatst: 7 maart 2012, 13:40 uur
Stapler schreef:
(embed)
Post Dubstep deze keer. Op de drums na is het allemaal van een nummer gesampled.
De drums zijn nét iets te aanwezig denk ik. Als je ze wat zachter zet en misschien een drumbreak eroverheen zet, ook niet al te hard natuurlijk, wordt het denk ik een heel vette track.(embed)
Post Dubstep deze keer. Op de drums na is het allemaal van een nummer gesampled.
Het klinkt verder echt heel lekker.
Ik ben zelf bezig met verschillende projecten, wat er van gaan komen, weet ik niet, maar ik denk zelf dat het wel vet wordt. Daarom zal ik dus niet veel beats posten, maar ik ga binnenkort toch even de beat posten waar ik nu mee bezig ben. Is een aardig apart stukje, dus ik ben benieuwd wat anderen ervan vinden.
0
geplaatst: 14 maart 2012, 16:04 uur
Bedankt voor de feedback Elohim! En waar blijft je beat? 
Mijn nieuwste creatie:
Light it up, smoke it, pass it around!

Mijn nieuwste creatie:
Light it up, smoke it, pass it around!
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 14 maart 2012, 16:16 uur
Lekker sfeervol hoor, vocal sample past er ook perfect bij
.
Van mij mag je wel weer wat meer terug richting de El-P-influenced sheize, dat hoor ik toch een stuk liever dan dubstep (waar bovendien al zo uitgebreid mee wordt aangeklooid op het moment).
.Van mij mag je wel weer wat meer terug richting de El-P-influenced sheize, dat hoor ik toch een stuk liever dan dubstep (waar bovendien al zo uitgebreid mee wordt aangeklooid op het moment).
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 14 maart 2012, 16:18 uur
Over Kode9: ik moest laatst een academische tekst van hem lezen
ik viel haast van m'n stoel toen de leraar vertelde dat hij die geschreven had.
ik viel haast van m'n stoel toen de leraar vertelde dat hij die geschreven had.
0
geplaatst: 14 maart 2012, 16:45 uur
@Stapler, ik zit nog te twijfelen xD
Over je nieuwste creatie:
Het zit niet verkeerd in elkaar, best goed eigenlijk, maar ik heb er niks mee.
Achjaa... Ik drop hem maar!
Edit: Ho wacht! Hier zit nog geen outro in! Mijn fout!
Hij is niet zo lang, maar ik vind hem best dope.
Over je nieuwste creatie:
Het zit niet verkeerd in elkaar, best goed eigenlijk, maar ik heb er niks mee.
Achjaa... Ik drop hem maar!
Edit: Ho wacht! Hier zit nog geen outro in! Mijn fout!
Hij is niet zo lang, maar ik vind hem best dope.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 14 maart 2012, 17:10 uur
nega schreef:
Haha dope ! Wat voor studie doe je ?
Haha dope ! Wat voor studie doe je ?
Ik doe Media en Cultuur, tweede jaar. Omdat ik dit jaar 30 van de 60 studiepunten vrij mag invullen en het raar vind dat mijn studie zich niet focust op muziek (terwijl de theorie er wel mooi op aansluit) heb ik gekozen om die 30 studiepunten in te vullen met een minor Muziek en Cognitie... Die tekst moest ik lezen voor een college over Noise voor het vak Pop: Muziek, Tekst, Media, Performance.
0
geplaatst: 14 maart 2012, 19:19 uur
panjoe schreef:
.
Van mij mag je wel weer wat meer terug richting de El-P-influenced sheize, dat hoor ik toch een stuk liever dan dubstep (waar bovendien al zo uitgebreid mee wordt aangeklooid op het moment).
.Van mij mag je wel weer wat meer terug richting de El-P-influenced sheize, dat hoor ik toch een stuk liever dan dubstep (waar bovendien al zo uitgebreid mee wordt aangeklooid op het moment).
No worries dat soort steez komt er zeker aan
. Waar kan ik dat stuk van kode9 lezen?
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 14 maart 2012, 19:33 uur
Nice. Dat stuk kwam uit zijn boek Sonic Warfare: Sound, Affect and the Ecology of Fear
.
.
0
geplaatst: 14 maart 2012, 20:37 uur
@Improvision, ik vind het erg matig voor jouw doen. Het heeft een heel erg commercieel geluid, wat ik toch echt niet van je gewend bent. Maarjah, dat is mijn mening natuurlijk! =]
Iemand feed op mijn beat? Zou erg welkom zijn! =D
0
geplaatst: 14 maart 2012, 23:04 uur
Ik vind hem erg tof en professioneel. Terwijl ik hem luisterde begon ik er zelf melodieën bij te bedenken met een rauwe piano en gitaren dus als ik hem nu zou af mogen maken bijvoorbeeld kwam dat er nog bij
.
.
0
geplaatst: 14 maart 2012, 23:34 uur
Hmmmz... Hij zit al aardig vol met kleine geluiden en effecten, nog meer zou overkill zijn denk ik.
Toch erg bedankt voor de feed!
Toch erg bedankt voor de feed!
0
geplaatst: 15 maart 2012, 01:07 uur
Het hoeft ook niet heel zwaar en continu aanwezig te zijn en idd er gebeurt zat, je kan het proberen van mijn part heb je 2 of 3 versies wat kan jou het schelen. Je zou niet de eerste zijn die het dan zo aanpakt
.
.
0
Improvision
geplaatst: 15 maart 2012, 09:46 uur
Elohim schreef:
@Improvision, ik vind het erg matig voor jouw doen. Het heeft een heel erg commercieel geluid, wat ik toch echt niet van je gewend bent. Maarjah, dat is mijn mening natuurlijk! =]
Was de verkeerde, als ik hem embed in een speler kom je bij de track van iemand anders uit. :s
Hier is de echte:
Grey.
@Elohim. Ik ben sowieso niet echt voor van die hardcore hiphop. Dat stukje vanaf 0:58 is wel leuk, maar zou volgens mij beter zijn als het niet geloopt was maar 'losjes'.
0
geplaatst: 15 maart 2012, 13:19 uur
Oooh jah! Die had ik al gehoord! Ook al op Soundcloud gereageerd, dope beat met een erg vet einde!
Bedankt voor je feed
Hmmz... Ik zal beide eens een kans geven
Bedankt voor je feed

Hmmz... Ik zal beide eens een kans geven

0
geplaatst: 17 maart 2012, 07:37 uur
Elohim schreef:
Ik snap eigenlijk niet dat je het commercieel vind klinken. Het klinkt bij als underground techno (minimal/deephouse hoek) in de oren. Beetje zoals Actress bijv.
0
geplaatst: 19 maart 2012, 22:48 uur
Ik vind het voornamelijk leuk om bij deze wedstrijden gewoon gek te experimenteren.
0
geplaatst: 20 maart 2012, 00:21 uur
Elohim schreef:
Je snapt wel dat dat op een compleet ander nummer was? =]
Oeps! My bad =pJe snapt wel dat dat op een compleet ander nummer was? =]
0
geplaatst: 6 april 2012, 16:23 uur
Impro geweldige beat, klasse !! Van mij mag je drums wel meer naar voren halen, die hats en snares moeten gewoon overheersen.
0
geplaatst: 7 april 2012, 16:34 uur
0
geplaatst: 9 april 2012, 17:14 uur
Na een lange tijd weinig te hebben uitgebracht, heb ik vandaag soundcloud aangemaakt en negen nieuwe beats gedropt.
Ik zou graag jullie meningen willen horen!
DelarsMusic's sounds on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free
Ik zou graag jullie meningen willen horen!
DelarsMusic's sounds on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free
0
toris
geplaatst: 21 april 2012, 13:53 uur
Na heel wat gesleuteld te hebben aan mijn beats zet ik weer eens wat op Mume. Deze is van vorige week. Op soundcloud staan nog wat andere beats van mij:
Tame the Sea by Zeeziek on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free
Tame the Sea by Zeeziek on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free
0
geplaatst: 22 april 2012, 20:56 uur
Can you feel meh! *2pac voice*
Opin - Music is Life (@STBB 268) by Opin Draconis on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free
Opin - Music is Life (@STBB 268) by Opin Draconis on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free
0
geplaatst: 22 april 2012, 23:00 uur
Zeker wel fijne beat. Ik vind alleen die Aziatische stemmetjes een beetje naar.
0
geplaatst: 17 mei 2012, 19:07 uur
Het zou leuk zijn als mensen ook wat meer elkaar feedback geven...
@Septua, zoals OSØ zei, eerste stuk is dope, maar het sample verpest het echt, past er gewoon niet bij, vind ik.
@Delars, Sleep Watches You sample komt me ERG bekend voor... Weet niet waarvan... Drums hadden wat meer reeverb kunnen hebben zodat ze wat beter erin passen, misschien ook wat zachter, het is namelijk een best ambient track, die via de drums wat gladheid verliest.
Paradox, daarentegen is wel vet.
@toris, het melodietje is best net, alleen de stemmetjes passen niet echt net, hetzelfde heb ik met de drums, ze komen heel statisch over.
Hier dan een recente track van Ensilence met mijn beat.
Ensilence ft. Kid A- Big Wig Sole (Prod. by SoulSeeker) by Ensilence on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free
Ik ben overigens ook bezig met projecten met AL Laureate, Ali Dahesh en wat tracks met Kalki. Al enkele tracks klaar, wordt zeker vet.
@Septua, zoals OSØ zei, eerste stuk is dope, maar het sample verpest het echt, past er gewoon niet bij, vind ik.
@Delars, Sleep Watches You sample komt me ERG bekend voor... Weet niet waarvan... Drums hadden wat meer reeverb kunnen hebben zodat ze wat beter erin passen, misschien ook wat zachter, het is namelijk een best ambient track, die via de drums wat gladheid verliest.
Paradox, daarentegen is wel vet.
@toris, het melodietje is best net, alleen de stemmetjes passen niet echt net, hetzelfde heb ik met de drums, ze komen heel statisch over.
Hier dan een recente track van Ensilence met mijn beat.
Ensilence ft. Kid A- Big Wig Sole (Prod. by SoulSeeker) by Ensilence on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free
Ik ben overigens ook bezig met projecten met AL Laureate, Ali Dahesh en wat tracks met Kalki. Al enkele tracks klaar, wordt zeker vet.

* denotes required fields.