MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Samplen/Beats maken

zoeken in:
toris
Vet nummer hoor Elohim!

Dennisami
wat heb je eigelijk nodig om beats/instrumentals te maken of remixen het lijkt mij erg leuk om dit eens te proberen en kun je dit eigelijk wel als een hobby doen of is het daar te lastig voor ?

Danku

@toris, bedankt! Was er zelf ook erg tevreden mee!

@Dennisami, Ik doe het als hobby hoor. Ik studeer hiernaast voltijd filosofie.
Het enige wat je écht nodig hebt is een programma als FL Studio op je computer. Dan kun je op het internet nog synthesizers downloaden/kopen en via youtube of via weetikveelwat andere nummers opzoeken om te samplen.

Echter, het "eventjes proberen en een dikke beat maken" wat veel mensen voor ogen hebben, zit er niet in. Ikzelf doe het al sinds mijn tiende/elfde. Ik ben nu 17 en eigenlijk rond de tijd dat ik 17 werd, begonnen er pas echt nette beats uit te rollen. Eerder heb ik zo nu en dan en wel een mooie beat gemaakt, maar die voelen nu meer aan als toevalstreffers. Recentelijk ben ik pas écht er achtergekomen hoe het allemaal in elkaar zit.

Nu ben ik misschien langzaam hoor. Ik weet verder niks van muziek, en ben ook heel lang minder actief geweest. Toch moet je je wel bedenken dat je het best als hobby kan doen, maar dat er wel tijd in gaat zitten voordat je wat moois bakt. Hoewel, als je muzikale aanleg hebt en snel een ingewikkeld programma door kan krijgen, hoeft het niet ERG lang te duren.

Als je besluit door te zetten, twijfel dan niet om hier te komen als je vragen hebt! =D

Dennisami
Bedankt voor je reacti ,

6 jaar is voor mij echt wel te lang maar ik ga het wel ffe een keer proberen . Wel vette beat idd ook wel aardige rappers .

ik zal zo even kijken of ik die progamma's kan downloaden . Ja als ik er mee doorga zal ik wss een hoop te vragen hebben:d