Genres / Hip-Hop / Samplen/Beats maken
zoeken in:
0
Raffael1977
geplaatst: 27 september 2012, 20:28 uur
Elohim schreef:
Het is grappig dat je het zegt, dat het geprogrammeerd klinkt. YouTube - Todd Rundgren When I Pray Die drumbreak is gebruikt, verder weinig aan veranderd, op wat EQ'en en een zachte clap na. Ik zie niet hoe een MPC die drumbreak meer swing had kunnen geven, eigenlijk.
De MPC-swing heb ik inderdaad ook niet gevonden. Ik vind zelf akoestische drums altijd het best klinken. Maarjah, ik kan niet drummen, en ken er geen die ze kan opnemen! xD
Het is grappig dat je het zegt, dat het geprogrammeerd klinkt. YouTube - Todd Rundgren When I Pray Die drumbreak is gebruikt, verder weinig aan veranderd, op wat EQ'en en een zachte clap na. Ik zie niet hoe een MPC die drumbreak meer swing had kunnen geven, eigenlijk.
De MPC-swing heb ik inderdaad ook niet gevonden. Ik vind zelf akoestische drums altijd het best klinken. Maarjah, ik kan niet drummen, en ken er geen die ze kan opnemen! xD
De MPC swing is juist het idee te geven dat het een natuurlijke swing is zoals bij een live drums of akoestisch hoe jij het noemt. De meesten quantisize een beat en dan wordt het statisch. De drumbreak heeft al een swing en daarom klinkt het vettter.
Ik vind het belangrijk dat je alles op elkaar afstemt zoals samples matchen met elkaar. Kicks en snares moeten passen bij de sample die je gebruikt of het nou een sou sample is of klassiek.
0
geplaatst: 30 september 2012, 21:35 uur
Het kan erg goed liggen aan mijn speakers nu (luister via laptop speakers, dus echt barslechte speakers, maar toch), maar de HiHats klinken ietwat te luid voor mijn gevoel. Ook vind ik t zelf altijd nice om niet elke hihat even luid te doen. Dus de Hihat op de tel ietwat luider dan die op de helft van de maat (of hoe je die termen ook moet gebruiken). Zogenoemde Ghosthats kunnen ook erg veel wonderen doen qua gevoel vind ik zelf vaak. Tussen de Hihats die je nu al hebt, heel zachte HiHats.
Gewoon enkele tips die ik zelf vaak gebruik om het net wat netter en minder gefabriceerd te laten klinken. Misschien als je jouw en mijn manieren combineert, dat je dan nog betere drums krijgt? Geen idee, hoop dat je er wat aan hebt!
Het sample klinkt verder best dope, maar het klinkt niet baanbrekend. Over een beat als deze hoor ik graag een erg dope MC, anders wordt het gewoonweg niet interessant genoeg.
De snare is echt heel nice. Waar heb je die vandaan, als je dat zou willen delen?
Iemand nog een beetje uitgebreide feed op mijn beat?
Gewoon enkele tips die ik zelf vaak gebruik om het net wat netter en minder gefabriceerd te laten klinken. Misschien als je jouw en mijn manieren combineert, dat je dan nog betere drums krijgt? Geen idee, hoop dat je er wat aan hebt!
Het sample klinkt verder best dope, maar het klinkt niet baanbrekend. Over een beat als deze hoor ik graag een erg dope MC, anders wordt het gewoonweg niet interessant genoeg.
De snare is echt heel nice. Waar heb je die vandaan, als je dat zou willen delen?
Iemand nog een beetje uitgebreide feed op mijn beat?
0
geplaatst: 30 september 2012, 21:47 uur
Ligt niet aan je speakers hoor. Hihats zijn gewoon luid, ook bij mij, maar dat was zijn bedoeling ook. Ik zou het ook dope vinden om er een MC over heen te zien rappen maar het is niet mijn beat.
Je beat is wel goed, leuke melodie maar ik denk dat als die wat meer 'leeg' was dat hij dan vetter zou klinken. De drums misschien wat meer op de achtergrond, hier is de sample wat meer op de achtergrond.
Je beat is wel goed, leuke melodie maar ik denk dat als die wat meer 'leeg' was dat hij dan vetter zou klinken. De drums misschien wat meer op de achtergrond, hier is de sample wat meer op de achtergrond.
0
geplaatst: 30 september 2012, 21:51 uur
Hij weet de sample van de drums niet meer, staat nog wel opgeslagen in zijn MPC maar die zitten er al bijna een jaar. De sample door het nummer heen is hij ook kwijt.
0
geplaatst: 1 oktober 2012, 15:05 uur
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 2 oktober 2012, 15:08 uur
Ik had kunnen weten dat jij hem al kende
maar inderdaad, te meesterlijk
.
Deze gasten kunnen er ook wat van:
maar inderdaad, te meesterlijk
.Deze gasten kunnen er ook wat van:
0
geplaatst: 14 oktober 2012, 16:00 uur
Weer wat nieuwe beats van E-Lime en zelf vind ik ze behoorlijk vet.
Voor mensen die bangers vet vinden.
Vind ik persoonlijk het vetst.
en E-Lime - I'll go away by E-Lime on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free
Op de een of andere manier krijg ik de laatste er niet op, dan komt er een vreselijk zangnummer.
Hoop dat mensen het gaan luisteren en met commentaar komen.
Voor mensen die bangers vet vinden.
Vind ik persoonlijk het vetst.
en E-Lime - I'll go away by E-Lime on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free
Op de een of andere manier krijg ik de laatste er niet op, dan komt er een vreselijk zangnummer.
Hoop dat mensen het gaan luisteren en met commentaar komen.
0
Raffael1977
geplaatst: 15 oktober 2012, 12:43 uur
Zijn wel dope beats alleen een beetje eentonig.
Die banger heeft te veel laag bij de kick drum.
Wat ik van de laatste vind is dat hij juist het sterke stukje sample (begin) niet gebruikt heeft voor het verloop van de beat maar dat is persoonlijk.
Wat ik van de laatste vind is dat hij juist het sterke stukje sample (begin) niet gebruikt heeft voor het verloop van de beat maar dat is persoonlijk.
0
geplaatst: 15 oktober 2012, 13:55 uur
Raffael1977 schreef:
Had hij inderdaad kunnen doen, maar ik denk dat hij het gewoon puur als intro heeft gebruikt. Stakes Is High vind ik echt superdope, ook de afwisseling in de beat en de geluiden op de achtergrond. Kan wel zien waarom je bepaalde beats eentonig vindt. Yesterday gaat bijvoorbeeld best lang door, maar zelf stoor ik me niet aan omdat ik de sample erg vet vind.
Hoop ook nog wat hiphopbeats (jazzy, soul-achtig) van jou te horen in de nabije toekomst

0
Raffael1977
geplaatst: 15 oktober 2012, 15:12 uur
Het probleem zit het juist in de ontbrekende variatie, Daarom zijn de beats van Dilla of Madlib ook vrij kort bij die beat cd's.
Om hele dope instrumentals te maken die langer duren moet je veel meer variatie gebruiken omdat de sample loop te eentonig word naar een minuut lang luisteren, het wordt wel een ander verhaal als je iemand eroverheen wil laten rappen maar dan zou ik zulke info erbij geven als ik hem post op Soundcloud.
Er wel bij zegende dat ik ook nog flink aan de opbouw en variatie moet denken bij mijn beats maar ik heb voorheen nooit digitaal beats gemaakt en zie veel dingen als progress beats dus het gaat steeds beter.
Ik vind zijn samples wel heel dope, ga ook maar eens diggen in mijn collectie.
Om hele dope instrumentals te maken die langer duren moet je veel meer variatie gebruiken omdat de sample loop te eentonig word naar een minuut lang luisteren, het wordt wel een ander verhaal als je iemand eroverheen wil laten rappen maar dan zou ik zulke info erbij geven als ik hem post op Soundcloud.
Er wel bij zegende dat ik ook nog flink aan de opbouw en variatie moet denken bij mijn beats maar ik heb voorheen nooit digitaal beats gemaakt en zie veel dingen als progress beats dus het gaat steeds beter.
0
Raffael1977
geplaatst: 15 oktober 2012, 17:15 uur
De beat rond 2:00 is dope maar je hebt van die geluidjes gebruikt zoals bij Cypress maar die passen niet bij het geheel.
Ik vind het laag wel goed gedaan althans het klinkt goed op mijn monitors!
Ik vind het laag wel goed gedaan althans het klinkt goed op mijn monitors!
0
toris
geplaatst: 15 oktober 2012, 17:52 uur
Met "het laag" bedoel je de bas? Of de lagere sample? Bedankt voor je feedback in elk geval!
0
geplaatst: 15 oktober 2012, 18:21 uur
Niet heel bijzonder, maar ook absoluut niet slecht. De drums vind ik wel erg basic, maar van die geluiden op de achtergrond vind ik wel vet klinken. Ik zou als advies geven probeer aan je drums te werken.
0
geplaatst: 15 oktober 2012, 18:23 uur
Raffael1977 schreef:
Het probleem zit het juist in de ontbrekende variatie, Daarom zijn de beats van Dilla of Madlib ook vrij kort bij die beat cd's.
Er zit ook niet veel variatie in, zoals je al zei de beats zijn ook hier vrij kort. Bij Stakes Is High vond ik dat stukje waar sample opkomt rond 0:16 best veel variatie voor een kort nummer t.o.v. de andere E-Lime beats. Later in de beat hoor je ook als je goed luistert dat hij de achtergrondsample dempt alleen valt het niet echt op. Veel van mijn favoriete beats (ook hele lange) hebben sowieso niet heel veel variatie. Bij het refrein misschien een andere loop ofzoiets en dan gaat het weer door waar het begon. Voor mij is dat sowieso het prettigst omdat het zo lekkerder weg luistert. Tegenwoordig zie je juist bij die commerciële rap dat ze continu veranderen wat ik erg wack vind.
Succes met cratediggen!

0
geplaatst: 17 oktober 2012, 16:16 uur
Kijk toch eens (of beter, luister toch eens) wat een genie er aan t werk is bij de OST-makers van Mirai Nikki (een japanse anime)!
YouTube - Mirai Nikki OST II - Track 06
Eerlijk waar. Petje af.
YouTube - Mirai Nikki OST II - Track 06
Eerlijk waar. Petje af.
0
Raffael1977
geplaatst: 17 oktober 2012, 22:59 uur
@Elohim
Neem maar eens een kijkje bij elctronica & hiphop topic genoeg artiesten die veel betere beats maken maar niet vervelend om het te horen.
Neem maar eens een kijkje bij elctronica & hiphop topic genoeg artiesten die veel betere beats maken maar niet vervelend om het te horen.
0
geplaatst: 18 oktober 2012, 12:21 uur
Ik vind de beat wel vet, volgens mij is de de OST van de animatie nog aardig recent ook. Ik heb sowieso wel respect voor veel van de Japanse soundtracks met hiphop erin. Samurai Champloo blijft de beste soundtrack ooit hebben voor mij:
0
geplaatst: 18 oktober 2012, 12:23 uur
Als ik zo de andere beats hoor van deze artiest, dan is mijn mening al snel verandert. Dacht dat hij wel meer vette beats maakte, maar dit is dus blijkbaar zijn meesterwerk. Ik ken aardig veel mensen die ik veel beter beats vind maken.
0
geplaatst: 21 oktober 2012, 18:55 uur
Dat is verder niet specifiek bedoeld als een hiphop track of iets dergelijks. Het is gewoon een soundtrack voor een anime uit 2011. Samurai Champloo is inderdaad door Nujabes gedaan.
Als die laatste post is over de track die ik postte, zoals gezegd, de meesten hebben nauwelijks een hiphop-achtig randje, gewoon een soundtrack. Dit is natuurlijk bedoeld als achtergrondgeluid bij een scene. Maar vanwege de drums heeft deze track dat juist wel, waardoor ik t wel leuk vond om te delen!
Als die laatste post is over de track die ik postte, zoals gezegd, de meesten hebben nauwelijks een hiphop-achtig randje, gewoon een soundtrack. Dit is natuurlijk bedoeld als achtergrondgeluid bij een scene. Maar vanwege de drums heeft deze track dat juist wel, waardoor ik t wel leuk vond om te delen!

0
geplaatst: 23 oktober 2012, 02:54 uur
Ik luister nu niet met boxen/monitoren dus ik kan de drums niet beoordelen maar volgens mij ligt deze beat niet echt in mijn straatje.
0
Raffael1977
geplaatst: 23 oktober 2012, 09:15 uur
Dope beat impro maar is het een mp3 want ik vind de kwaliteit wel een stuk minder. Maar heerlijke track. Het geeft ook niet dat je er drie maanden over doet omdat dan de beats vaak veel beter zijn van niveau. Niets mis met af en toe een pauze zodat je nieuwe ideeën op doet.
0
geplaatst: 26 oktober 2012, 14:02 uur
Juju - Gargoyles (2012)

Op 31 October (Halloween), zal ik een beattape uitbrengen, genaamd Gargoyles: The Beattape.
De tape zal over het algemeen duistere beats bevatten in de stijl van Ante Mortem Beattape, en zal gratis te downloaden zijn.
Jove's Child a.k.a Juju, Bockeryders - joveschild.bandcamp.com
Beluister hier previews.

Op 31 October (Halloween), zal ik een beattape uitbrengen, genaamd Gargoyles: The Beattape.
De tape zal over het algemeen duistere beats bevatten in de stijl van Ante Mortem Beattape, en zal gratis te downloaden zijn.
Jove's Child a.k.a Juju, Bockeryders - joveschild.bandcamp.com
Beluister hier previews.
* denotes required fields.