Genres / Hip-Hop / Samplen/Beats maken
zoeken in:
0
toris
geplaatst: 30 oktober 2012, 17:34 uur
Zeeziek - Pizza
@Glaciers of Ice: leuke beat hoor. Het is niet helemaal mijn stijl, maar volgens mij zit hij goed in elkaar. Dat basje is in elk geval heel lekker, en die drums zijn ook lekker apart. Er zit een fijne swing in het nummer.
@Glaciers of Ice: leuke beat hoor. Het is niet helemaal mijn stijl, maar volgens mij zit hij goed in elkaar. Dat basje is in elk geval heel lekker, en die drums zijn ook lekker apart. Er zit een fijne swing in het nummer.
0
geplaatst: 31 oktober 2012, 12:55 uur
Dennisami schreef:
Idd vette cover, zelf gemaakt?
Idd vette cover, zelf gemaakt?
Yep!
En...
De tape is uit!
Download hem hier helemaal gratis: Gargoyles: the Beattape
Veel luisterplezier en er mag gestemd worden op de musicmeter pagina
0
geplaatst: 31 oktober 2012, 17:59 uur
Hele dope tape. Ik wacht nog even met stemmen en ga het vaker beluisteren, maar ik denk dat het minstens een 4* gaat worden. Je sombere sound vind ik ook geweldig om te horen, drums klinken ook verre van basic (waar ik van hou). Een hele kleine kanttekening: de hihats bij Infernus.
Ik ben bang dat mensen je beats 'leeg' vinden klinken, dat er een rapper op moet ofzo, maar zelf vind ik het instrumentaal goed zo. Je hoort op dit moment waarschijnlijk bij de beste beatbakkers van Nederland. Jammer dat een producer met dergelijke kwaliteiten niet gepromoot wordt op hiphop sites.
Heb je nog meer tapes uitgebracht in het verleden?
Ik ben bang dat mensen je beats 'leeg' vinden klinken, dat er een rapper op moet ofzo, maar zelf vind ik het instrumentaal goed zo. Je hoort op dit moment waarschijnlijk bij de beste beatbakkers van Nederland. Jammer dat een producer met dergelijke kwaliteiten niet gepromoot wordt op hiphop sites.
0
geplaatst: 1 november 2012, 14:18 uur
Glaciers of Ice schreef:
Hele dope tape. Ik wacht nog even met stemmen en ga het vaker beluisteren, maar ik denk dat het minstens een 4* gaat worden. Je sombere sound vind ik ook geweldig om te horen, drums klinken ook verre van basic (waar ik van hou). Een hele kleine kanttekening: de hihats bij Infernus.
Thanks voor de lovende woorden man!
Yep, www.soundcloud.com/jujubockeryders here kan je mijn instrumentale album uit 2010 downloaden: Mystic Moods.
Juju - Mystic Moods (2010)
Ik heb met Stapler onder de naam Juju & Stapler en Bockeryders ook nog tapes uitgebracht, maar daar heb ik geen downloadlinks meer van.
Meer meningen over Gargoyles? Misschien rappers hier die her hun ding op willen doen?
0
geplaatst: 1 november 2012, 14:19 uur
Ik zal de tape eens binnenhengelen. Wellicht kan ik wel op een van de tracks wat rappen. Beetje lekker improviseren.
0
geplaatst: 1 november 2012, 23:07 uur
Zit eraan te twijlen of ik de mic ook weer eens uit de wilgen ga sleuren.....
0
toris
geplaatst: 4 november 2012, 15:14 uur
Het is me niet helemaal duidelijk wat daar hiphop aan is. Ik vind het persoonlijk ook wat te chaotisch. Ik zou je aanraden wat rustpunten aan te brengen in je beats. En wat mij betreft mogen de drums ook wel wat meer op de voorgrond.
0
geplaatst: 4 november 2012, 16:34 uur
5/5 beat, is wel hiphop. Bossa Nova sample met een break. Het moet altijd kick, kick, snare zijn met hihats ertussendoor, dat kan ook wel anders. Dan zijn die Madlib beats uit Brazilië ook geen hiphop? Break is gewoon erg vergelijkbaar met jaren 80 snelle drumbreaks door de beat heen.
0
Raffael1977
geplaatst: 5 november 2012, 12:12 uur
toris schreef:
Het is me niet helemaal duidelijk wat daar hiphop aan is. Ik vind het persoonlijk ook wat te chaotisch. Ik zou je aanraden wat rustpunten aan te brengen in je beats. En wat mij betreft mogen de drums ook wel wat meer op de voorgrond.
Ik weet niet wat jij van hiphop weet maar blijkbaar niet veel althans niet van hoe het was. Dit is een B-Boy nummer en geen rap beat.
Het is een test versie en heb eigenlijk drums weg gefilterd omdat ze al links gepand waren en ik alleen de bongo's in het midden kon krijgen.
Dit soort beats bevatten veel energie waardoor breakers en lekker op los kunnen gaan. In zuid amerikaanse muziek zoals dit en andere stijlen bevatten veel percussies om extra ritme aan te brengen.
Misschien snap je het nu wat beter.
0
geplaatst: 5 november 2012, 23:11 uur
Hier heb ik een beat gemaakt waar ik trots op ben, ook al is het voor een beat battle.
0
Raffael1977
geplaatst: 6 november 2012, 01:09 uur
Dope beat Septua maar vind wel de snare veel te soft. Het mag van mij wel iets meer bite hebben.
0
geplaatst: 7 november 2012, 16:35 uur
Ik ben nu al een tijd bezig met beats maken,
werk vooral met fruity zoals de meesten en tegenwoordig ook veel met garageband,
de gratis versie van logic, ik weet het. Niet het beste maar probeer er het beste uit te halen.
Ik gooi eigenlijk alles wat ik maak gewoon op m'n soundcloud,
alleen ben ik heel benieuwd hoe andere er naar kijken.
Dit is een van me tracks, sommige die er op staan zijn nog niet helemaal af op heb ik nog bijgewerkt zoals "Glow en Wiiiiii". Vraag me niet hoe ik aan de namen kom,
ik verzin altijd maar wat.
Soundcloud - Cunha da Tintin
werk vooral met fruity zoals de meesten en tegenwoordig ook veel met garageband,
de gratis versie van logic, ik weet het. Niet het beste maar probeer er het beste uit te halen.
Ik gooi eigenlijk alles wat ik maak gewoon op m'n soundcloud,
alleen ben ik heel benieuwd hoe andere er naar kijken.
Dit is een van me tracks, sommige die er op staan zijn nog niet helemaal af op heb ik nog bijgewerkt zoals "Glow en Wiiiiii". Vraag me niet hoe ik aan de namen kom,
ik verzin altijd maar wat.
Soundcloud - Cunha da Tintin
0
geplaatst: 7 november 2012, 17:09 uur
Niet echt mijn stijl, denk dat Raffael dit beter kan beoordelen.
0
Raffael1977
geplaatst: 7 november 2012, 17:57 uur
Headliners vind ik je sterkste productie maar veel is niet mijn ding. Te veel synths wat mij doet denken an pop rap producties als drake en wayne.
Ook een aantal nummers zijn meer elektronische beats dan hiphop. Dubhop is wel heel ver gezocht en in mijn ogen weer de zoveelste bedenksel net als Urban stijl.
Je beats zijn niet vervelend maar niet mijn ding dus.
Ook een aantal nummers zijn meer elektronische beats dan hiphop. Dubhop is wel heel ver gezocht en in mijn ogen weer de zoveelste bedenksel net als Urban stijl.
0
geplaatst: 7 november 2012, 18:00 uur
@Raffael, ik weet weinig van b-boy tracks, maar die drums klinken erg zacht voor een harde breaktrack. Het tempo ligt hoog, maar het energie niveau valt mee. Ik ben het inderdaad eens met toris, een rustpunt in je beat zou het erg dope maken, zodat de energie van de rest er veel beter uitspringt. Grappig, hoe ik vraag om een break in een breaktrack. Maarjah, mijn mening.
@Septua, beat klinkt dope! Ik voel die snare juist erg. Scratches zelf gedaan?
@Cunha, niet mijn stijl. Ook vraagt een track als Bad Trip voor een diepgaande bass heb ik het gevoel. Headlines heeft een dope sample, maar de synths voel ik niet echt.
@Septua, beat klinkt dope! Ik voel die snare juist erg. Scratches zelf gedaan?
@Cunha, niet mijn stijl. Ook vraagt een track als Bad Trip voor een diepgaande bass heb ik het gevoel. Headlines heeft een dope sample, maar de synths voel ik niet echt.
0
geplaatst: 7 november 2012, 18:06 uur
Raffael1977 schreef:
Headliners vind ik je sterkste productie maar veel is niet mijn ding. Te veel synths wat mij doet denken an pop rap producties als drake en wayne.
Thanks voor je feedback, wat je zegt qua pop rap, ik vind de beats waar zij op rappen ook echt super dope dus vind het een compliment als het je daar aan doet denken.
0
geplaatst: 7 november 2012, 18:07 uur
@Elohim ja ik ben met Bad trip ook nog bezig idd voor een diepe bass, die miste ik zelf namelijk ook. Ga ik nog hard aan werken
0
geplaatst: 10 november 2012, 23:47 uur
Vet, maar die original vind ik meer raw wat mij meer ligt, maar ook deze mag er zeer zeker wezen. Heb die andere ook al wel te vaak geluisterd, nu maar deze wat vaker luisteren 

0
geplaatst: 11 november 2012, 00:32 uur
Ik vind dit dus tof zoals ik al tegen Raffael zei vandaag op FB. Mij doet het wat denken aan bepaald werk van Blockhead en daar is dus helemaal niks mis mee.
Het enige dat ik mis is een verrassing. Ergens halverwege de track misschien? Een bridge bijvoorbeeld. Ik noem maar wat.
Het enige dat ik mis is een verrassing. Ergens halverwege de track misschien? Een bridge bijvoorbeeld. Ik noem maar wat.
0
Raffael1977
geplaatst: 11 november 2012, 11:30 uur
Word aan gewerkt R&P, ben ook nog in leer fase hahaha.
0
geplaatst: 13 november 2012, 09:37 uur
Ja, dat klinkt al een stuk beter! Best lekker jah!
Ook nice hoe je de extra drums soms weglaat. Ben het verder wel met Rob eens, soort van Bridge of iets dergelijks zou het echt afmaken.
Die bassline zat er eerst ook niet in of wel? En ik merk ook een extra gitaarsampletje op... Misschien dat ik vorige keer gewoon minder duidelijk heb zitten luisteren, maar het klinkt al veel beter!
Ook nice hoe je de extra drums soms weglaat. Ben het verder wel met Rob eens, soort van Bridge of iets dergelijks zou het echt afmaken.
Die bassline zat er eerst ook niet in of wel? En ik merk ook een extra gitaarsampletje op... Misschien dat ik vorige keer gewoon minder duidelijk heb zitten luisteren, maar het klinkt al veel beter!
0
Raffael1977
geplaatst: 13 november 2012, 12:24 uur
Ik heb de vocal samples hetzelfde gelaten maar de rest veranderd.
De bas zat er vorige keer ook bij alleen omdat ik op de oorspronkelijke beat een filter gebruikte kreeg ik alleen tom tom geluiden en was er zelf niet zeker van.
Ik hem drums dus compleet vervangen door andere beat. Meer variatie en hoor nu pas dat ik iets fout heb gedaan maar het valt niet op.
De drums laat ik soms weg, ik heb het weg geknipt omdat automation meer cpu gebruikt ook al demp je al het geluid weg. Dat wil zeggen dat de informatie die er is van de oorspronkelijke geluidsbron (muziekstuk of beat enz.) nog steeds gelezen wordt door het werk geheugen.
De befaamde brug zit er niet in en had dat wel beter kunnen doen maar als ik zie hoeveel mensen beats maken met 2 minuten hetzelfde vind ik het nog niet eens zo slecht gedaan.
Heeft er iemand nog tips hoe ik bijvoorbeeld hoe ik een beat kan matchen als je mpc chop systeem gebruikt hebt. Dat is iets wat ik echt kut vind om goed voor elkaar te krijgen. De ene keer is de sample te snel en de andere keer te langzaam als ik bijvoorbeeld eerst een beat maak.
Mijn visie is dat ik het beste mpc samples trigger (melodie maak) en daarna de drums maak op de melodie. Zit ik zo goed?
De bas zat er vorige keer ook bij alleen omdat ik op de oorspronkelijke beat een filter gebruikte kreeg ik alleen tom tom geluiden en was er zelf niet zeker van.
Ik hem drums dus compleet vervangen door andere beat. Meer variatie en hoor nu pas dat ik iets fout heb gedaan maar het valt niet op.
De drums laat ik soms weg, ik heb het weg geknipt omdat automation meer cpu gebruikt ook al demp je al het geluid weg. Dat wil zeggen dat de informatie die er is van de oorspronkelijke geluidsbron (muziekstuk of beat enz.) nog steeds gelezen wordt door het werk geheugen.
De befaamde brug zit er niet in en had dat wel beter kunnen doen maar als ik zie hoeveel mensen beats maken met 2 minuten hetzelfde vind ik het nog niet eens zo slecht gedaan.
Heeft er iemand nog tips hoe ik bijvoorbeeld hoe ik een beat kan matchen als je mpc chop systeem gebruikt hebt. Dat is iets wat ik echt kut vind om goed voor elkaar te krijgen. De ene keer is de sample te snel en de andere keer te langzaam als ik bijvoorbeeld eerst een beat maak.
Mijn visie is dat ik het beste mpc samples trigger (melodie maak) en daarna de drums maak op de melodie. Zit ik zo goed?
0
geplaatst: 13 november 2012, 13:28 uur
Zijn er geen plugins van de MPC voor Pro Tools & Ableton? Ik dacht van wel namelijk. De reden dat het geluid van de MPC zo rauw is komt doordat de oude apparaten veel minder geheugen hadden.
Tegenwoordig krijg je precies het geluid wat je erin hebt gestopt ook weer eruit. Toen was het enkele bits, meer niet. Je moet het gewoon als data zien. Als je naar oude jaren 80 en begin jaren 90 hiphop luistert, hoor je dat de kick en vooral de snare van lage kwaliteit zijn. Het klinkt niet echt vol zeg maar, alsof de foto kleur mist en dat vind ik juist erg vet. Apparaten als de MPC 1000, 4000 en 5000 hebben nu ook het exacte geluid wat je erin stopt krijg je eruit doordat deze was moderner zijn.
De chops zijn volgens mij nog wel na te bootsen met software en andere midi-apparaten. Het is vooral het geluid wat moeilijk na te doen is. Ik zou kijken voor de MPC 60 en 3000 (voor mij het ultieme geluid) plugins en anders 2000XL.
Volgens mij weet je zelf het beste of je eerst de sample chopt en dan de drums erover heen doet of andersom. Het gaat uiteindelijk allemaal om workflow. Wat bedoel je precies met MPC samples triggeren? Ik raak wel geirriteerd door veel onbekendere producers en vaak ook bekende die gewoon kits gebruiken. Goede beatmakers pakken veel van drumbreaks en laten het zo klinken dat het vaak niet meer herkenbaar is. Een keer een kit is niet erg, maar continu is gewoon niet muzikant waardig.
Vrienden van mij zetten hun drums op diskettes en laden het op de MPC. Meestal hebben ze dan al een hele lading aan drums gesampled van hele verschillende soorten en wanneer ze samplen kunnen ze kijken welke erover heen past. Sommige drums passen echt op elke beat zoals die van Masta Ace - Good Ol' Love (9th Wonder beat). Hij heeft die drums op 80% van zijn oude werk gebruikt en dan beetje ge'EQ-ed.
Tegenwoordig krijg je precies het geluid wat je erin hebt gestopt ook weer eruit. Toen was het enkele bits, meer niet. Je moet het gewoon als data zien. Als je naar oude jaren 80 en begin jaren 90 hiphop luistert, hoor je dat de kick en vooral de snare van lage kwaliteit zijn. Het klinkt niet echt vol zeg maar, alsof de foto kleur mist en dat vind ik juist erg vet. Apparaten als de MPC 1000, 4000 en 5000 hebben nu ook het exacte geluid wat je erin stopt krijg je eruit doordat deze was moderner zijn.
De chops zijn volgens mij nog wel na te bootsen met software en andere midi-apparaten. Het is vooral het geluid wat moeilijk na te doen is. Ik zou kijken voor de MPC 60 en 3000 (voor mij het ultieme geluid) plugins en anders 2000XL.
Volgens mij weet je zelf het beste of je eerst de sample chopt en dan de drums erover heen doet of andersom. Het gaat uiteindelijk allemaal om workflow. Wat bedoel je precies met MPC samples triggeren? Ik raak wel geirriteerd door veel onbekendere producers en vaak ook bekende die gewoon kits gebruiken. Goede beatmakers pakken veel van drumbreaks en laten het zo klinken dat het vaak niet meer herkenbaar is. Een keer een kit is niet erg, maar continu is gewoon niet muzikant waardig.
Vrienden van mij zetten hun drums op diskettes en laden het op de MPC. Meestal hebben ze dan al een hele lading aan drums gesampled van hele verschillende soorten en wanneer ze samplen kunnen ze kijken welke erover heen past. Sommige drums passen echt op elke beat zoals die van Masta Ace - Good Ol' Love (9th Wonder beat). Hij heeft die drums op 80% van zijn oude werk gebruikt en dan beetje ge'EQ-ed.
* denotes required fields.