Genres / Hip-Hop / Samplen/Beats maken
zoeken in:
0
geplaatst: 20 november 2012, 12:10 uur
Ik werk gewoon altijd met FL Studio, maar beat matchen is belachelijk simpel daar. Pitch veranderen en dus snelheid is heel simpel... Ik ken andere software/hardware niet natuurlijk, maar het lijkt me vreemd als dat lastig is...
En ik ben het eens met Glaciers, eerst melodie of eerst sample maakt weinig uit. Ik maak zelf het liefste eerst de melodie omdat mijn beats vaak grotendeels gedreven worden door de melodie, en de drums dienen vooral als bekrachtiging van de 'mood' die wordt neergezet door de melodie. Ik doe het soms andersom omdat ik dan eerst een heel dope drumbreak vindt, en dan ga kijken wat voor melodie daarbij past... Maar dat eindigt 99% in het veranderen van de eerste drumbreak en het gebruiken van een andere in die plaats...
@Impro, eerste bliepjes zijn beetje vervelend vind ik. De langzamere synth is best vet en dat geluid @0:41 is prachtig! Geniaal! De overgang van naar de zwaardere bass etc @1:14 ongeveer vind ik niet je van het. Het echte prachtpunt in die beat zijn de drums. Echt heel net!
En ik ben het eens met Glaciers, eerst melodie of eerst sample maakt weinig uit. Ik maak zelf het liefste eerst de melodie omdat mijn beats vaak grotendeels gedreven worden door de melodie, en de drums dienen vooral als bekrachtiging van de 'mood' die wordt neergezet door de melodie. Ik doe het soms andersom omdat ik dan eerst een heel dope drumbreak vindt, en dan ga kijken wat voor melodie daarbij past... Maar dat eindigt 99% in het veranderen van de eerste drumbreak en het gebruiken van een andere in die plaats...
@Impro, eerste bliepjes zijn beetje vervelend vind ik. De langzamere synth is best vet en dat geluid @0:41 is prachtig! Geniaal! De overgang van naar de zwaardere bass etc @1:14 ongeveer vind ik niet je van het. Het echte prachtpunt in die beat zijn de drums. Echt heel net!
0
Raffael1977
geplaatst: 20 november 2012, 12:35 uur
Je snapt dus niet wat ik bedoel. Ik bedoel geen tempo aanpassen van een sample want dat gebeurt in ableton al automatisch. Als ik een project op 89 BPM zet dan laat ableton alles wat ik gebruik op 89BPM draaien of dat nu een beat is of niet. Zet ik warp marker uit dan speelt ableton het in zijn orginele snelheid af.
0
geplaatst: 20 november 2012, 14:29 uur
Nee zoiets dacht ik al... Maarja, soms een sample te snel of te langzaam hebben lijkt daar op te wijzen... Of ben ik nu gek?
Lijkt mij overigens erg vervelend, een programma dat automiatisch zulke dingen voor je doet..
Lijkt mij overigens erg vervelend, een programma dat automiatisch zulke dingen voor je doet..
0
geplaatst: 20 november 2012, 14:47 uur
Impro. Serieus. Maak een album. Ik koop een Stones Throw-contract voor je. Wanneer ben je jarig? 

0
Raffael1977
geplaatst: 20 november 2012, 16:35 uur
Elohim schreef:
Nee zoiets dacht ik al... Maarja, soms een sample te snel of te langzaam hebben lijkt daar op te wijzen... Of ben ik nu gek?
Ik kan alles handmatig aanpassen maar het kan ook handig zijn als je snel wil weten of iets gebruikt kan worden op een bepaalde snelheid.
Zo weet ik van turntable dj's dat de pitch control alleen heel goed werkt doordat je maar 10bpm negatief of positief kan schuiven zonder dat er echt vervorming plaats vind. Ga je er over heen dus van 100 bpm naar 140 dan zal een piano sample een stuk minder goed klinken en behoorlijk vervormt zijn en anders om ook.
0
geplaatst: 25 november 2012, 15:32 uur
Elohim schreef:
@Septua, beat klinkt dope! Ik voel die snare juist erg. Scratches zelf gedaan?
@Septua, beat klinkt dope! Ik voel die snare juist erg. Scratches zelf gedaan?
Bedankt man, ja maar dat stelde niet zoveel voor hoor, gewoon met een table top CDJ geval gedaan, niet eens onbeat geprobeerd lol, leuke dingetjes.
0
geplaatst: 26 november 2012, 02:37 uur
Vette sound, al gaan de vocalen een beetje scheef over de beat. Is ook moeilijk omdat het niet voor de beat bedoelt is.
0
Raffael1977
geplaatst: 26 november 2012, 09:38 uur
Het refrein is echt kut maar heb er vrij weinig commentaar gehad over de vocalen die niet gelijk lopen.
0
geplaatst: 28 november 2012, 15:46 uur
Dit doet mij ergens aan denken. De stijl dan. Kan iemand mij helpen?
0
geplaatst: 28 november 2012, 18:53 uur
Ja, dat wist ik ook wel. Maar de stijl van remixen, die doet me ergens aan denken.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 28 november 2012, 19:34 uur
Het heeft wel wat weg van Obba Supa...? Knap beatje weer hoor.
0
geplaatst: 28 november 2012, 21:21 uur
0
geplaatst: 30 november 2012, 15:26 uur
Ik ben nieuw op deze site, en leuk dat er ook een samplen/beats maken topic is, aangezien ik me daar ook mee bezig houd
.
Mijn nieuwste beat hier bijv: So Long by Jellemans on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free
.Mijn nieuwste beat hier bijv: So Long by Jellemans on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free
0
geplaatst: 30 november 2012, 15:28 uur
Jellemans schreef:
Ik ben nieuw op deze site, en leuk dat er ook een samplen/beats maken topic is, aangezien ik me daar ook mee bezig houd
.
Mijn nieuwste beat hier bijv: So Long by Jellemans on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free
.Mijn nieuwste beat hier bijv: So Long by Jellemans on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free
Nieuw is relatief.
Je beat klinkt grappig maar ik vind het geen goed geheel. Je lijk teveel te willen maar verlies daardoor het geheel.
0
geplaatst: 10 december 2012, 11:21 uur
Jellemans is de shit. Wel geen chille beat. Teminste al die hectische dingen wat erbij komen hoefden niet zo.
0
geplaatst: 17 december 2012, 18:40 uur
Een remix van een track van Black Star, ben ontzettend benieuwd wat jullie ervan vinden.
0
geplaatst: 17 december 2012, 21:05 uur
0
geplaatst: 18 december 2012, 19:54 uur
Netjes Septua, erg dope. Nu laat je zien dat je tenminste weet wat je doet. Bij je andere beats heb ik vaak het gevoel dat je maar wat doet.
0
geplaatst: 18 december 2012, 21:12 uur
Haha er klopt iets niet, ik dacht ik ga even de soundcloud embed luisteren, maar dat is helemaal niet mijn track!! Ik weet niet wat er mis is gegaan, maar de vocals kloppen wel, alleen de beat is totaal niet van mij, ik vind het een beetje eng.
https://soundcloud.com/opin...
Hier is de officiële, ik denk meteen dat jullie mening bijgeschaafd gaat worden lol... en dan te bedenken dat ik de link op meerdere plekken gespamt heb.
https://soundcloud.com/opin...
Hier is de officiële, ik denk meteen dat jullie mening bijgeschaafd gaat worden lol... en dan te bedenken dat ik de link op meerdere plekken gespamt heb.
0
geplaatst: 22 december 2012, 09:48 uur
Idd dope beat!
Hier een nieuwe uit de beatfabriek: SoundCloud - Hear the world?s sounds
Al beter Rob?
Hier een nieuwe uit de beatfabriek: SoundCloud - Hear the world?s sounds
Al beter Rob?
* denotes required fields.