Genres / Hip-Hop / Samplen/Beats maken
zoeken in:
0
geplaatst: 4 januari 2013, 00:32 uur
Waarom? Dit is de reden, er zijn zoveel voorbeelden maar dit is nu een die opkomt.
Waar hoor je die gitaar uit het orgineel in die beat van Dilla ? In het midden neem ik aan, en heel zachtjes ? Je kunt met dat aparte losse "imaging" tools ook je kanalen mee aanpassen wat niet alleen met panning zal lukken.
Als ik zeg "imaging" moet je niet meteen aan stereo widening of narrowing denken, ik bedoel daarmee gewoon het positioneren van geluiden.
"Dit zijn allemaal dingen waarom jij en velen anderen geen idee hebben waarom je iets doet waardoor het uiteindelijke resultaat lager ligt dan het had kunnen zijn" - Raffael1977
Ok meneer geluidstechnicus.
Waar hoor je die gitaar uit het orgineel in die beat van Dilla ? In het midden neem ik aan, en heel zachtjes ? Je kunt met dat aparte losse "imaging" tools ook je kanalen mee aanpassen wat niet alleen met panning zal lukken.
Als ik zeg "imaging" moet je niet meteen aan stereo widening of narrowing denken, ik bedoel daarmee gewoon het positioneren van geluiden.
"Dit zijn allemaal dingen waarom jij en velen anderen geen idee hebben waarom je iets doet waardoor het uiteindelijke resultaat lager ligt dan het had kunnen zijn" - Raffael1977
Ok meneer geluidstechnicus.
0
geplaatst: 4 januari 2013, 00:44 uur
nega schreef:
Waarom? Dit is de reden, er zijn zoveel voorbeelden maar dit is nu een die opkomt.
(embed)
(embed)
(embed)
(embed)
Geweldige beat haha. Wat veel mensen ook wel eens vergeten bij Dilla is dat er bij het mixen amper wat veranderde aan de beats. Dit heeft Dave Cooley (Mixer van o.a. Ruff Draft, Champion Sound & Donuts) gezegd. Dilla wilde ook dat het klonk zoals hij het had geprogrammeerd. Die beat waar jij het over hebt is ook gewoon zo geprogrammeerd. Misschien is dat stukje duidelijker geworden, maar zeer waarschijnlijk heeft Dilla dat al geregeld voordat het werd gemixt en gemasterd. Vaak was het alleen om de ruis weg te halen. Ik heb wat Dilla demo's op mijn computer van voordat het gemixt was en nadat het was afgemixt en vaak hoor je amper verschil. Ik heb wel een demo van Tomita en die klinkt wel een stuk beter nadat die was afgemixt op Vol 1. Unreleased.
0
geplaatst: 4 januari 2013, 00:53 uur
Glaciers of Ice schreef:
Die beat waar jij het over hebt is ook gewoon zo geprogrammeerd. Misschien is dat stukje duidelijker geworden, maar zeer waarschijnlijk heeft Dilla dat al geregeld voordat het werd gemixt en gemasterd. .
Die beat waar jij het over hebt is ook gewoon zo geprogrammeerd. Misschien is dat stukje duidelijker geworden, maar zeer waarschijnlijk heeft Dilla dat al geregeld voordat het werd gemixt en gemasterd. .
Dat zeker !!
0
geplaatst: 4 januari 2013, 00:58 uur
Nog een vraagje voor jou, want ik zie dat je ook een grote Dilla bewonderaar bent. Heb je 64 Beats al eens gehoord? Veel van die dingen zijn uitgekomen, maar ook veel unreleased. De beats die wel zijn uitgekomen voor o.a. Busta & De La Soul was ook aardig kort voor zijn dood, dus ik denk dat veel van zijn laatste werk daarop staat en dan tel ik Donuts niet mee.
0
geplaatst: 4 januari 2013, 01:05 uur
Haha ja niet alleen van Dilla hoor. 64 Beats heb ik inderdaad, denk dat ik wel alle beattapes van Dilla heb. Zijn stuk voor stuk allemaal geniaal.
0
geplaatst: 4 januari 2013, 01:20 uur
nega schreef:
Haha ja niet alleen van Dilla hoor. 64 Beats heb ik inderdaad, denk dat ik wel alle beattapes van Dilla heb. Zijn stuk voor stuk allemaal geniaal.
Ja, er zijn nog 2 tapes die zijn heel rare, maar die zijn wel echt officieel zo door hem genoemd en die heb ik niet. 1 daarvan is The Ephcy 1994 en die is echt moeilijk te vinden.
Heel erg veel hiervan is dubbel en ook de namen kloppen niet, maar zo zijn de tapes nou eenmaal door mensen op het internet genoemd en zo zijn ze ook een beetje bekend geworden met hardcore Dilla fans
Ik heb nu:
3 Beat Tapes
48 Hrs
64 Beats
AKA J. Yancey
Another Batch
As Serious As Your Life
Beat CD #05 1-4
Best Kept Secret
Da 1st Installment (beetje dubstep elementen)
Da 2nd Installment (Jaylib)
Dedications To The Suckers
The Delicious Vinyl Years
Dillagence
Anthology 1-3
Donuts
Hiccuped Classixxx
Illa J 12"
Yancey Boys (instrumentals)
Jay Dee Project
Jay Dee Story
Jay Dee V.3
Jay Love Japan
Jay $tay Paid
Champion Sound
Are Jaylib
Like Water For Chocolate (instrumentals)
Me And My Man
MIX Tracks
MPC 3000
Mrs. Sands
Old Donuts
One Little Indian (Jaydee hit remix en de instrumental)
Pay Jay
Quite Delicious
Dimensions Of Dilla
The New Slave Tape
Whatup Doe Sessions 1996
The Rough Drafts
Ruff Draft
Runnin 12"
The Shining
Soulful Library Of A Genius (soort van anthology)
Unknown (veel onafgemixte, uiteindelijk wel gereleasede beats)
Unreleased
Vol. 1 Unreleased
Vol. 2 Vintage
Welcome 2 Detroit
Woo-Hah!! Got You All In Check.
Welke mis ik nog?
0
geplaatst: 4 januari 2013, 01:42 uur
Ik denk Instrumental Joints Volume 1 Vinly, er zitten veel bekende beats op, maar er zijn ook paar rare. Je kunt kijken of je ze hebt: I Try, Crypto Bonus Beat, Love Junkie, You Know We Rock It.
0
geplaatst: 4 januari 2013, 01:48 uur
nega schreef:
Ik denk Instrumental Joints Volume 1 Vinly, er zitten veel bekende beats op, maar er zijn ook paar rare. Je kunt kijken of je ze hebt: I Try, Crypto Bonus Beat, Love Junkie, You Know We Rock It.
Ja die heb ik ook, maar ik had een andere album die precies dezelfde beats had en dus heb ik die gedelete. Ik heb nog een paar die zijn haast identiek. Hier lijken ook 3 Beat Tapes en Beat CD #05 sprekend op elkaar, maar omdat er een paar verschillende beats op de tapes staan hou ik ze toch. Ik ben al een tijdje opzoek naar die 1994 sessions, denk dat ik hem over 5 jaar wel heb

Oja straight loops fuck it.
0
Raffael1977
geplaatst: 4 januari 2013, 13:16 uur
@Nega
Je hebt wel gelijk dat je dit soort tools daarvoor kan gebruiken maar het kan ook door stereo opgenomen audio (hebben meestal zowel linkse als rechtse panning) de pannin meer naar het midden plaatsen waardoor je ook zo'n effect krijgt..
Bij narrow effecten kan deze tool goed zijn maar is niet niet aan te raden bij verbreden omdat ze dan meer klinken als een soort effect in plaats van dat het echt gepand is.
Je kan met Mid/Side EQ ook nog aan de gang gaan zodat sommige delen gewoon in het midden blijven als je het sides deel weg filtert.
Je hebt wel gelijk dat je dit soort tools daarvoor kan gebruiken maar het kan ook door stereo opgenomen audio (hebben meestal zowel linkse als rechtse panning) de pannin meer naar het midden plaatsen waardoor je ook zo'n effect krijgt..
Bij narrow effecten kan deze tool goed zijn maar is niet niet aan te raden bij verbreden omdat ze dan meer klinken als een soort effect in plaats van dat het echt gepand is.
Je kan met Mid/Side EQ ook nog aan de gang gaan zodat sommige delen gewoon in het midden blijven als je het sides deel weg filtert.
0
geplaatst: 4 januari 2013, 14:09 uur
Raffael1977 schreef:
@Nega
de pannin meer naar het midden plaatsen waardoor je ook zo'n effect krijgt..
@Nega
de pannin meer naar het midden plaatsen waardoor je ook zo'n effect krijgt..
Inderdaad, er zijn zoveel technieken om hetzelfde te bereiken.
Raffael1977 schreef:
Hiervoor heb je een correlation-meter.
We hebben in ons Mumeleven 2 berichten uitgewisseld en je concludeerd meteen dat ik geen idee heb waarom ik iets doe. Erg grappig, maar goed bedankt voor de informatie Raffael. Ik zal me in verdiepen

0
Raffael1977
geplaatst: 4 januari 2013, 15:30 uur
Ik zeg niet dat jij niet veel weet maar de meesten leren veel dingen op foute manier en dat is ook de reden dat er veel te veel plug-ins zijn die allemaal hetzelfde doen alleen er maar een paar echt uitspringen zoals Izotope, Waves, UAD, FabFilter, SPL, Lexicon of Sonox en zo nog een paar.
Meestal doen alle stock plug-in's het al beter dan alle free plug-ins die te downloaden zijn maar omdat veel niet weten hoe je ze moet gebruiken of wanneer je ze toepast.
Bij mij is het lang niet goed genoeg maar weet ook waarom. Ik werk er aan.
Meestal doen alle stock plug-in's het al beter dan alle free plug-ins die te downloaden zijn maar omdat veel niet weten hoe je ze moet gebruiken of wanneer je ze toepast.
Bij mij is het lang niet goed genoeg maar weet ook waarom. Ik werk er aan.
0
geplaatst: 5 januari 2013, 04:24 uur
Ow shit... Als ik die dingen van jullie zie dan zie ik dat ik nog veel te leren heb o.O
0
Raffael1977
geplaatst: 5 januari 2013, 11:05 uur
Elohim schreef:
Ow shit... Als ik die dingen van jullie zie dan zie ik dat ik nog veel te leren heb o.O
We leren allemaal en mooi van elkaar is handig toch.
0
geplaatst: 5 januari 2013, 16:06 uur
Dope, maar in vergelijking met je snare mag je kick ook wel iets meer punchen vind ik 

0
Raffael1977
geplaatst: 5 januari 2013, 17:31 uur
De kick is bij mijn orgineel meer aanwezig, ben er achter gekomen dat soundcloud compressie ook zo zijn nadelen heeft.
Het laag is sowieso dikker hier thuis via mijn eigen mediamonkey
Het laag is sowieso dikker hier thuis via mijn eigen mediamonkey
0
geplaatst: 5 januari 2013, 23:48 uur
Is altijd zo. Soundcloud en Youtube geven allebei het geluid niet zo netjes weer.
Maar inderdaad, ik leer hier veel van!
Maar inderdaad, ik leer hier veel van!

0
Raffael1977
geplaatst: 7 januari 2013, 22:48 uur
Wat vinden jullie van deze collabo track. Ik heb de productie gedaan en de rapper is Kasan uit de Bronx.
Bod man
Bod man
0
geplaatst: 7 januari 2013, 23:19 uur
Beat is wel vet, maar die rapper irriteert me een beetje met dat Bad Man.
0
geplaatst: 8 januari 2013, 12:50 uur
Het kan aan mij liggen, maar die vocals klinken verschrikkelijk...
De beat klinkt dope, maar die rapper is is irritant, ook lijkt het volume van de vocals tov de beat keihard te staan.
De beat klinkt dope, maar die rapper is is irritant, ook lijkt het volume van de vocals tov de beat keihard te staan.
0
Raffael1977
geplaatst: 8 januari 2013, 18:14 uur
De vocalen staan te hard en dat klopt, ik had het veranderd maar hij wilde het niet. Ook was het niet helemaal goed kwa input. Je kan het niet horen of heel licht maar de beat was op de achtergrond te horen maar omdat mijn beat vrij donker kwa sound is valt het minder op. Eigenwijs laat ik het zo zeggen.
Wat heb ik veranderd:
Volume
Proximity effect eq-en (P's en B's verwijderen)
Ook een andere techniek voor te luide P's B's of S's of T's is het dippen van 8k freq of D-Esser gebruiken.
Hoe beter de plugin (merk) des te beter is het resultaat.
Waarom hij de betere versie niet wilde is mij een raadsel.
Wat heb ik veranderd:
Volume
Proximity effect eq-en (P's en B's verwijderen)
Ook een andere techniek voor te luide P's B's of S's of T's is het dippen van 8k freq of D-Esser gebruiken.
Hoe beter de plugin (merk) des te beter is het resultaat.
Waarom hij de betere versie niet wilde is mij een raadsel.
0
geplaatst: 8 januari 2013, 18:35 uur
Erg sterk! 
Rapper is misschien niet geniaal. Maar ik vind het wel dope!

Rapper is misschien niet geniaal. Maar ik vind het wel dope!
0
geplaatst: 9 januari 2013, 00:43 uur
D-Esser gebruik ik ook via Adobe Audition jah =D
Beetje dom eigenwijs, ik heb het gevoel dat jij die vocals best net had kunnen laten klinken, dit klinkt echter verschrikkelijk amateuristisch, wat jammer is.
Beetje dom eigenwijs, ik heb het gevoel dat jij die vocals best net had kunnen laten klinken, dit klinkt echter verschrikkelijk amateuristisch, wat jammer is.
0
geplaatst: 9 januari 2013, 01:08 uur
Had inderdaad beter gekund, maar ik luister dan nog liever naar de instrumental, want ik hoor al meteen dat die rapper niet echt talentvol is imo. Ga je die ook nog uploaden Raffael?
0
Raffael1977
geplaatst: 9 januari 2013, 03:08 uur
Ik zal kijken of ik mijn versie erop kan zetten voor ff.
Ik heb wel meer tracks van hem gehoord en het lijkt net of zijn oudere werk beter is dan nieuwe en zeker kwa stem opname.
Ik heb wel meer tracks van hem gehoord en het lijkt net of zijn oudere werk beter is dan nieuwe en zeker kwa stem opname.
0
geplaatst: 12 januari 2013, 14:42 uur
Deze keer een Nederlands duo gesampled. Wie de twee samples kan raden (lijkt me niet erg moeilijk
) krijgt een ijsje. 
Feedback mag ook nog natuurlijk.
) krijgt een ijsje. 
Feedback mag ook nog natuurlijk.
0
geplaatst: 12 januari 2013, 14:45 uur
@Glaciers of Ice: Dope beats! 
Vette drums en originele samples.

Vette drums en originele samples.
* denotes required fields.