MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Samplen/Beats maken

zoeken in:
Raffael1977
@ Kobe - Simon & Kypski?

Hoe krijgen jullie die die links zo geplaatst?

Embed en dan die link daarin plaatsen. Heel soms krijg je vreemd genoeg wel een heel ander nummer.

@Raffael: Nee, Kubus & Rico - My Level & Kubus & Rico - Spookhuis.

Jo die eerste beat van je is dope mayne, Gletsjers van IJs (pleonasme?)

Hier een nieuwe uit de Jellemansfactory:

edit: merk dat er 1 snare verkeerd staat
edit: verwijderd van m'n soundcloud
edit: opnieuw geupload/upgeload
edit: nu staat er een andere track
edit: fuck de soundcloudplayer:
SoundCloud - Hear the world?s sounds

Improvision
Dope beat jelle.

Hier een nieuwe van mij, vooral wat ge-experimenteer met knoppen draaien...

Thanks! En vind het voor jouw doen niet eens zo heel experimenteel, je gebruikt wel vaker phaser en flanger enzo toch? Of welke knoppen bedoel je.

Jellemans schreef:
Jo die eerste beat van je is dope mayne, Gletsjers van IJs (pleonasme?)

Hier een nieuwe uit de Jellemansfactory:

edit: merk dat er 1 snare verkeerd staat
edit: verwijderd van m'n soundcloud
edit: opnieuw geupload/upgeload
edit: nu staat er een andere track
edit: fuck de soundcloudplayer:
SoundCloud - Hear the world?s sounds

Die beat is niet van mij, maar van een vriend. In de toekomst zal ik ook alleen dingen van vrienden posten
Die sample klinkt erg vet met die stem erdoorheen ook. Ik ben niet groot fan van de sound van je drums. Ik denk dat de track een stuk vetter is als die drums niet zo clean klinken, maar dat is mijn mening.

Glaciers of Ice is een nummer van Raekwon op Only Built For Cuban Linx. Ik weet niet echt meer waarom ik die naam koos, waarschijnlijk omdat het een van mijn favoriete nummers is op het album.

Rhythm & Poetry schreef:
Tetten.

Je moeder is zo dik, als ze in een pretpark komt vragen de mensen zich af of zij een attractie is.

Glaciers of Ice schreef:
Glaciers of Ice is een nummer van Raekwon op Only Built For Cuban Linx.

Ik weet zelf, maar thanks voor de feedback

Ahahahahahah droog

Jellemans schreef:
(quote)

Je moeder is zo dik, als ze in een pretpark komt vragen de mensen zich af of zij een attractie is.

Jouw moeder is zo dom dat ze dit compenseert door in een Smart te rijden.

Hahahahaha dit moet ophouden anders komt het niet goed

Komt die line trouwens uit de periode MC Robhef?

Die van Jelle wel.

Snel bewerkt....sneaky

Improvision
Jellemans schreef:
Thanks! En vind het voor jouw doen niet eens zo heel experimenteel, je gebruikt wel vaker phaser en flanger enzo toch? Of welke knoppen bedoel je.

Pogo en live aan volume en pitch aan het draaien geweest.

Improvision
Yes, kende ik, heel nice om te zien.

Ook al gezien. Inderdaad wel interessant, aangezien ik sommige niet verwacht.

Erg leuk om te zien inderdaad.
Zeker met Four Tet.
Burial sampelt inderdaad echt geniaal.

Nog een beatmaker uit Groningen. Hij heet Dastan. Hier een aantal beats:

Ik heb bij Dastan het gevoel dat zijn drums niet echt lekker matchen met zijn samples vaak. Heb niet alle beats beluisterd trouwens.

Misschien helpt het om wat duidelijker te zijn. Ik weet ook niet over welke beats je het hebt en welke je wel/niet geluisterd hebt. Ik vind de drums op elke track wel passen, of ze of goed zijn of niet is een ander verhaal.

De drums matchen inderdaad niet helemaal lekker met de samples. Ze zitten net iets te ver voor of achter de tel. Net achter de tel kan wel zorgen voor een heerlijk laid-back effect maar dat is hier niet het geval. Hier geeft het wel een enorm laid-back effect:

Raffael1977
@Don

Waarom plaats je deze track?

Om te laten horen dat drums niet per sé op de tel hoeven te zitten maar dat je wel goed naar de rest van de muziek moet kijken als je de drums iedere keer na de tel zet. De drumtrack van Holy Mt Washington is echt hortend en stotend maar toch klinkt hij laid-back. Dat vind ik echt gaaf. Ik weet dat dit niks te maken heeft met samples, maar het ging even over de drums.

Wat is na de tel? Tuurlijk snap ik wat je bedoelt, maar uiteindelijk gaat het erom hoe het in je oor klinkt. Er is geen regel waaraan je, je moet houden. Ik vind bijvoorbeeld dat er totaal geen geheel zit in de drums van de track die jij post. Die is ook veel erger uit de maat. Ik ben zelf ook minder groot fan van de sound van zijn drums dan van zijn samples, maar aan de maat heb ik weinig op te merken.

Je hebt 1-2-3-4. Daar tussen zit de en. Dan krijg je 1-en-2-en-3-en-4-en. Bij The Gaslamp Killer zitten de drums iedere keer tussen de 1 en de 1-en, dat is dus net na de tel. Het is ook moeilijk om zo uit te leggen.

En natuurlijk zijn er geen regels. Die beats van J Dilla zijn soms ook heel tegendraads maar daar werkt het.

Don Cappuccino schreef:
Je hebt 1-2-3-4. Daar tussen zit de en. Dan krijg je 1-en-2-en-3-en-4-en. Bij The Gaslamp Killer zitten de drums iedere keer tussen de 1 en de 1-en, dat is dus net na de tel. Het is ook moeilijk om zo uit te leggen.

En natuurlijk zijn er geen regels. Die beats van J Dilla zijn soms ook heel tegendraads maar daar werkt het.

Ik snap wel wat je bedoelt. Wel meer beats zijn tegendraads, zou ook saai zijn als het continu hetzelfde zou zijn. Madlib vooral doet dat heel erg vet op de Beat Kondukta's.

Raffael1977
@Don.

Deze beat is Off beat maar dan letterlijk en niet wat jij bedoelt met een soort groove die je krijgt als je Snare op 4 zet maar dan een fractie of meerdere fracties ervoor of erna plaats zodat er een soort van swing ontstaat.

Normaal gesproken speelt een drummer ook niet quantized en op de tel. Als je kijkt naar kale drums van een drummer dan zal je merken dat veel van zijn aanslagen niet op de tel maten zitten en vaak ook niet eens op grit.

Er zit een verschil in off beat en een snare of kick voor de tel of na de tel te plaatsen. Off beat is tegenover gestelde richting en als je luistert naar de track die je plaats kan je dat ook horen. Hij gaat als het ware tegen de sample loop in. Dilla deed dit ook Regelamatig.

Een perfecte voorbeeld is een productie van Pete Rock of Premier.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:26 uur

geplaatst: vandaag om 15:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.