MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Samplen/Beats maken

zoeken in:
Tsja Raffael, het zijn mijn eerste beats .... Ik doe voorlopig maar wat, maar zo leer je het het beste toch? Beetje luisteren naar wat anderen voor tips hebben, een beetje proberen. Heb er in elk geval plezier aan

kobe bryant fan schreef:
@Holla: Probeer anders eens wat synths/kits te downloaden/kopen want de ingebouwde geluiden geluiden bij FL Studio zijn vreselijk. Niet slecht voor een paar eerste beats (buiten het houterige ritme vind ik je eerste beat het best).
Probeer ook eens op Youtube te kijken hoe je Edison moet gebruiken, dat is de Sampler.
Je kan ze dan nog eventueel choppen met FL Slicer (en nog een ander maar ben de naam vergeten is ook al maanden geleden dat ik nog met FL heb gewerkt).

Probeer ook je drums iets minder hard te zetten, en ik raad je ook aan om proffesionele kits te kopen/pindakazen want buiten de: 9th Wonder, Lex Luger en J Dilla Kit zijn er weinig goede te vinden. Native Instruments heeft coole drumkits, blazers, strings.
Verder heeft Ableton coole Hip-Hop en Electronic Packs die erg proffesioneel klinken, maar geen idee of je die kunt overzetten naar FL. Looploft heeft ook nog toffe Hip-Hop Loops die je kunt choppen.
De standaard synthesizers in FL zijn best vet hoor. De drumkits moet je echter vanaf blijven, inderdaad.

klootviool schreef:

Zo'n ritme is een 4/4 met triolen (triplet), heeft niemand hier muziekles gehad?

Hoi . En ja het is maar net hoe je het ziet, 4/4 met triolen klinkt praktisch hetzelfde als 6/8.

(afbeelding)

Ik vind de synths vrij matig alleen Morphine is nog goed.
Verder zijn: Nexus 2, Native Instruments: Reaktor, ... aan te raden.
Ga ook eens kijken op de site: Sound On Sound, dat is een magazine die veel producer/vst tips geeft.

Heb wat berichten uit dit topic naar hier geplaatst, was daar te veel offtopic.

Een tijdje terug weer een abstractere afslag genomen.

Improvision

Originele en goede track zeg!

Hard !

Ey Jelle, dope man !! Ga zo door.

Raffael1977

Toen ik het begin hoorde was ik van plan te gaan reageren dat het erg eentonig was, maar de blazer heeft net genoeg variatie om het interessant te houden.

Improvision
Drums zijn erg vet!

Vette beat, maar ik vind hem ook een klein beetje eentonig ondanks de variatie die wel goed is verwerkt. Volgens mij zou ik hem al doper vinden als de drumpatroon door de beat heen veranderde.

Raffael1977
Het was een beat waar een rapper op zou gaan spitten maar hij heeft de benen genomen.

Je weet wel van die gasten die veel zeggen en weinig doen. Heb hem kort gehouden zodat het niet te kaal zou klinken.

De drums zijn zo gebleven want daar flow je lekker op als rapper.

Thx voor het commentaar.

Drop snel een dubstep track.

Vind hem wel dope Raf. Drums zijn inderdaad erg vet en goed gemixt ! Welke DAW gebruik je trouwens ? Dacht Cubase....

Als rapper is enige variatie in de drums juist interessant zodat je daar op in kan spelen. Maar dat verschilt per rapper dan ook natuurlijk.

Het is geen vervelende beat, maar hier moet je wel echt een rapper bij hebben die totaal de show weet te stelen. De beat begint namelijk al heel snel te vervelen. Er zitten wel variatietjes in, dat hoor je, maar er gebeurt eigenlijk gewoon te weinig om het echt interessant te laten blijven zonder rapper.

Raffael1977
nega schreef:
Vind hem wel dope Raf. Drums zijn inderdaad erg vet en goed gemixt ! Welke DAW gebruik je trouwens ? Dacht Cubase....

Gewoon in ableton live 8.

Wel rustig hier..

Nieuwe:

Niet zo lang over gedaan, maar hoop dat jullie het toch nog kunnen waarderen.
Feedback is welkom.

Het Britse duo Public Service Broadcasting sampled van reclame/films uit de jaren '20 en '30. Een van de beste voorbeelden is Everest:

kobe bryant fan schreef:
Nieuwe:

(embed)

Niet zo lang over gedaan, maar hoop dat jullie het toch nog kunnen waarderen.
Feedback is welkom.

Ik vind dit oprecht best vet!

Bedankt!

Ken jij SPK? IJskoude industrial met o.a. nogal akelige samples (neem ik aan dat het zijn) van mensen die aan het vertellen zijn. Deed het met aan denken. Behoorlijk minimalistisch en ergens best angstaanjagend ook. Maar misschien is dit album wel de moeite waard, voor je.

Track.

Nee, nog nooit van gehoord. Maar ga ik eens achter.
Op deze beat is er ook geen sample gebruikt, buiten het gesprek uit de laatste scene van de film Shutter Island.

toris
Glaciers of Ice schreef:
Dastan
(embed)

Heel vet! Vooral de drums zijn lekker rauw.

Before Order Crushed Knowledge is uit!

Download hem hier gratis.
Of laat je support zien en koop een digitale kopie via Bandcamp (met bonustrack "Burn it Down")

Veel luisterplezier!

Klinkt goed hoor. Wel lekkere sfeer bij al je nummers, opnieuw best donker iets wat ik ook al merkte op je vorige werk. Dit is wel een stuk beter en klinkt ook meer afgemaakt. Ik heb het nog niet helemaal afgeluisterd, ga ik straks misschien doen.

Dank je! Vergeet niet te stemmen!

Gast
geplaatst: vandaag om 08:13 uur

geplaatst: vandaag om 08:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.