Genres / Hip-Hop / Samplen/Beats maken
zoeken in:
0
Dj2Jelle
geplaatst: 1 maart 2009, 19:39 uur
Mensen, krijg een gevoel voor humor ofzo. En geef daarna je mening over mijn beat 

0
geplaatst: 1 maart 2009, 20:20 uur
Dj2Jelle schreef:
Mensen, krijg een gevoel voor humor ofzo.
In mijn jonge jaren wás er nog humor te vinden in het hiphopgedeelte, tegenwoordig is het een schaars iets. Maar ach, vroeger was alles beter op MuMe.Mensen, krijg een gevoel voor humor ofzo.
0
geplaatst: 1 maart 2009, 20:25 uur
Vroeger was akonner er nog 
Maar om pluizig en blauw/orkestbeat te beoordelen (wat een geniale naam trouwens voor een nummer
):
Als een orkest klinkt het nog zeker niet (het geluid is niet massaal genoeg), maar desondanks vind ik het een erg fraaie productie en klinkt het erg gezellig. Sfeer vind ik sowieso erg belangrijk en dat is zeker te ontdekken.

Maar om pluizig en blauw/orkestbeat te beoordelen (wat een geniale naam trouwens voor een nummer
):Als een orkest klinkt het nog zeker niet (het geluid is niet massaal genoeg), maar desondanks vind ik het een erg fraaie productie en klinkt het erg gezellig. Sfeer vind ik sowieso erg belangrijk en dat is zeker te ontdekken.
0
Improvision
geplaatst: 1 maart 2009, 21:26 uur
Dj2Jelle schreef:
Ik heb nogmaals geprobeerd om een soort orkest op te bouwen zonder samples te gebruiken, en deze keer is het beter gelukt
zSHARE - Orkestbeat.mp3
Ik heb nogmaals geprobeerd om een soort orkest op te bouwen zonder samples te gebruiken, en deze keer is het beter gelukt

zSHARE - Orkestbeat.mp3
Ik vind het een ietwat rare track, de lage cello tonen klinken in eerste instantie dreigend, en die sfeer kan ik niet meer van me afzetten voor de rest van het nummer, waardoor alles wat tegenstrijdig klinkt, omdat de andere instrumenten een positieve vibe hebben.
Ook gebruik je nogal veel tierelantijntjes die niet veel bijdragen tot of het nummer nu dope klinkt of niet... Je steekt wel veel tijd in zo'n beat denk ik maar het mag wel wat botter en rauwer.
Probeer ook eens samples te gebruiken, want die Orchestral VST is wel leuk om iets op de achtergrond te doen, maar om een hele beat ermee te maken klinkt het niet 'vol' genoeg.
0
Dj2Jelle
geplaatst: 1 maart 2009, 21:31 uur
Improvision schreef:
Ook gebruik je nogal veel tierelantijntjes die niet veel bijdragen tot of het nummer nu dope klinkt of niet... Je steekt wel veel tijd in zo'n beat denk ik maar het mag wel wat botter en rauwer.
Aaaait
Improvision schreef:
Probeer ook eens samples te gebruiken, want die Orchestral VST is wel leuk om iets op de achtergrond te doen, maar om een hele beat ermee te maken klinkt het niet 'vol' genoeg.
Dat doe ik ook wel af en toe, maar die vind ik eerlijk gezegd niet zo interessant. Gedeeltelijk ook omdat ik nog nooit "het perfecte nummer" heb gesampled.
0
Relax
geplaatst: 2 maart 2009, 08:40 uur
De drums zijn btw wel leuk gedaan.
Maar de VSTI sounds klinken redelijk cheap... gebruik Reason en download daar wat geluiden voor, daar klinken ze echt pro.
Maar dat pianootje laat het nogal Gameboy vrolijk in je beat klinken.
Maar de VSTI sounds klinken redelijk cheap... gebruik Reason en download daar wat geluiden voor, daar klinken ze echt pro.
0
Dj2Jelle
geplaatst: 2 maart 2009, 18:02 uur
Relax schreef:
Ik heb geen piano gebruikt

0
Dj2Jelle
geplaatst: 2 maart 2009, 18:03 uur
Overigens, de reden waarom ik vaak zonder samples een beat probeer te maken, is omdat ik mijn muzikale kennis wat omhoog wil krikken. Volgend jaar wil ik in Artez Enschede Media Music gaan studeren. 
En samplen kan volgens mijn contactpersoon in Enschede iedereen. (overdreven uitgedrukt hoor) maar het gaat erom dat ik meer verstand van muziek en componeren krijg.

En samplen kan volgens mijn contactpersoon in Enschede iedereen. (overdreven uitgedrukt hoor) maar het gaat erom dat ik meer verstand van muziek en componeren krijg.

0
geplaatst: 2 maart 2009, 18:28 uur
Impro, je bent echt goed bezig. Ben erg jaloers op je beats. Maar ik vind die sample op 0:34 erg vals inkomen. Voor de rest echt top.
0
geplaatst: 2 maart 2009, 18:34 uur
Erg rustgevende productie weer van Impo, ik ben zelf wel verzot op dit soort producties. De drum doet het erg goed, maar ook de samples geven het een warme tint. Heb eigenlijk niks negatiefs op te merken, ga zo door mijn jongen
.
.
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 2 maart 2009, 18:43 uur
Sterke productie alleen die hi-hat is ietswat overheersent over de sample.
Maar verder wel erg sterk.
Maar verder wel erg sterk.
0
geplaatst: 2 maart 2009, 22:51 uur
Hier is nog een klein snippetje van mij. Had ik al eerder gemaakt, wilde ermee verder gaan. Maar wilde het jullie even laten luisteren. Het is nu aleen nog de basis. Check even hoe het klinkt please. Alvast bedankt.
zSHARE - untitled133111.mp3
zSHARE - untitled133111.mp3
0
Dj2Jelle
geplaatst: 2 maart 2009, 22:57 uur
@nega. Ik vond hem nogal knake in het begin omdat ik dacht dat dit niet mijn style was. Maar toen ik hem nog 2 maal luisterde begon ik hem te voelen. Ik vind hem chillllllll 
@RLCB, weetje hoe vet
WHAA LOZER!! xD

@RLCB, weetje hoe vet
WHAA LOZER!! xD
0
geplaatst: 2 maart 2009, 23:01 uur
Hahah echt bedankt, ja ik sample net wat andere dingen dan soul/jazz/funk. Maar ik vind dit soort invloedens ook gwn dope. Echt chill dat je hem voelt.
0
Dj2Jelle
geplaatst: 2 maart 2009, 23:06 uur
Graag gedaan
Indien ik wat sample, sample ik vaak barokmuziek, van Back meestal.. Klinkt lekker chill
Indien ik wat sample, sample ik vaak barokmuziek, van Back meestal.. Klinkt lekker chill

0
RedLightCityBoy
geplaatst: 4 maart 2009, 11:46 uur
nega schreef:
Hahah echt bedankt, ja ik sample net wat andere dingen dan soul/jazz/funk. Maar ik vind dit soort invloedens ook gwn dope. Echt chill dat je hem voelt.
Ik had nog niiks over die beat gezegt, maar het bevalt me heel erg. Mooie sfeervolle hip-hop, daar heb ik wat aan! sterke productie.
0
geplaatst: 4 maart 2009, 13:06 uur
Ik heb weer wat snippets gemaakt:
32:
zSHARE - 32_2.mp3
33:
zSHARE - 33_2.mp3
34:
zSHARE - 34.mp3
Check ze uit aub, ze zijn niet zo lang, dus het neemt niet veel tijd in beslag
32:
zSHARE - 32_2.mp3
33:
zSHARE - 33_2.mp3
34:
zSHARE - 34.mp3
Check ze uit aub, ze zijn niet zo lang, dus het neemt niet veel tijd in beslag

0
geplaatst: 4 maart 2009, 15:04 uur
Jo juju ik vind ze erg chill man, echt goed gedaan. ga zo door, klasse. Bij jou drumritmes moet ik erg vaak aan Havoc denken haha:p
0
Relax
geplaatst: 4 maart 2009, 15:29 uur
Grappig genoeg ook zijn grootste inspiratie, dus zo krijgt hij wel zijn ding goed op orde. 

0
Dj2Jelle
geplaatst: 4 maart 2009, 17:33 uur
Ik vind ze allemaal goed, maar ik zal even zeggen wat ík bij de beats zou veranderen:
32: Chill (de mooiste van de 3), beetje droevige sample. Nu heb je op de achtergrond zo'n vrolijk belletje als hi-hat gebruikt, waardoor het op kerstmis lijkt; Het gaat dus niet echt lekker samen.
33: Hier heb je 2 samples over elkaar lopen die samen niet bepaald harmonisch klinken. Nu is dit een kwestie van smaak dus ik zal er niet over verder gaan.
34: Weinig op aan te merken, de sample ligt me niet echt, maar dat is wederom weer een kwestie van smaak. Wat je kan doen, is de 2e sample die binnenvalt bij de 3e maat (bar) wat 'suptieler" kan laten "binnenkomen".
32: Chill (de mooiste van de 3), beetje droevige sample. Nu heb je op de achtergrond zo'n vrolijk belletje als hi-hat gebruikt, waardoor het op kerstmis lijkt; Het gaat dus niet echt lekker samen.
33: Hier heb je 2 samples over elkaar lopen die samen niet bepaald harmonisch klinken. Nu is dit een kwestie van smaak dus ik zal er niet over verder gaan.
34: Weinig op aan te merken, de sample ligt me niet echt, maar dat is wederom weer een kwestie van smaak. Wat je kan doen, is de 2e sample die binnenvalt bij de 3e maat (bar) wat 'suptieler" kan laten "binnenkomen".
0
Dj2Jelle
geplaatst: 5 maart 2009, 17:43 uur
Beat van mij:
zSHARE - Holy_ Beat allah Jelle.mp3
Speciaal voor Improvision, de melodie bestaat voor 100% uit samples
Het heeft een lang intro met een koortje om je even warm te draaien. Dus ik verwacht een uitgebreide review Improvision
.
zSHARE - Holy_ Beat allah Jelle.mp3
Speciaal voor Improvision, de melodie bestaat voor 100% uit samples
Het heeft een lang intro met een koortje om je even warm te draaien. Dus ik verwacht een uitgebreide review Improvision
.
0
geplaatst: 5 maart 2009, 21:33 uur
jo vette shit man, keep goin:D ik vind hem chill.
nega hier met wat andere shit, heb ff stukje gemaakt, aleen de basis, check it out ff
heb eigk niet echt tijd om beats aftemake:( 2 banen:(
zSHARE - untitled.mp3
nega hier met wat andere shit, heb ff stukje gemaakt, aleen de basis, check it out ff
heb eigk niet echt tijd om beats aftemake:( 2 banen:(
zSHARE - untitled.mp3
0
Dj2Jelle
geplaatst: 5 maart 2009, 21:50 uur
Volgens mij heb je geprobeerd de kick iets te dik/zwaar/vol/laag te maken zodat hij kraakt, maar dat kan ook aan mijn pc liggen. Verder wel AAaaaight.
* denotes required fields.