MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Samplen/Beats maken

zoeken in:
Hoe bedoel je live?
Of ben je een DJ?

Tof nummer trouwens
Ik dacht eerst wat is dit nou, de hele tijd hetzelfde geluid en verder niks maar later word het een mooi nummer

Misschien post ik binnenkort ook wel weer wat instrumentaals van mijzelf

Mooi. Met live bedoel ik dat ik de loops met een (software) mixer heb laten op- en afkomen in 1 take en tegelijk toen ook de drumpatronen heb getriggered. Krijgt daardoor meer een bepaalde natuurlijke flow, althans voor mij en het was daardoor ook snel in een avondje gemaakt. Verder is de opbouw traag ja.

Ok, dan snap ik het.

raffael77
Check deze beat eens als je van Jungle houd.

Heet gaat van Hiphop naar Jungle en dit is Dj Revolution die zeker wel 1 van de beste turntablists is.

Leuk, doet me denken aan het Nederlandse duo C-mon & Kypski, althans aan hun Static Traveller, zoals met dit fantastische nummer, daarna volgde ik ze niet meer (wegens een wat stomme single).

RedLightCityBoy
zSHARE - Hurt Beat.mp3

Ik heb weer even lopen neuken met FL, hopelijk bevalt het jullie. Ik persoonlijk vind hem wel dope klinken. (hij is niet af, maar tot hier heb ik hem nu).

PS: Het is wat aan de experimentele kant, dus niet erg toegankelijk, denk ik.

Ik vind 'm te doooooope, lekkere sample en de drums doen 't bij mij ook erg goed

RedLightCityBoy schreef:
zSHARE - Hurt Beat.mp3

Ik heb weer even lopen neuken met FL, hopelijk bevalt het jullie. Ik persoonlijk vind hem wel dope klinken. (hij is niet af, maar tot hier heb ik hem nu).

PS: Het is wat aan de experimentele kant, dus niet erg toegankelijk, denk ik.

Misschien moet je niet zo een erge fl drums gebruiken
Voor de rest is ie wel goed de sample enzo:)

Mb.
Sample word iets te veel 'gehaperd herhaald' als je snapt wat ik bedoel, waardoor de drums te nadrukkelijk naar voren worden gehaald.

Improvision
Ik vind de drums wat te simpel. De sample zit wel goed, maar ik hoor hem enkel aan de rechter kant, is dat de bedoeling?

RedLightCityBoy
Thnx voor de reacties. Aan de snare ga ik werken, daar ben ik zelf ook nog niet helemaal tevreden over. En tja, die happering (of hoe dat overkomt) vind ik wel dope. Dat je het aan de rechterkant hoort klopt niet, tenzij ik het per ongeluk zo hebt ingesteld (bij mijn boxen hoor je het aan 2 kanten).

Improvision
Ik hoor met m'n koptelefoon het grootste deel van de sample aan de rechterkant.

RedLightCityBoy
Ik zal het eens bekijken vanavond, het hoort aan 2 kanten te zijn.

Dj2Jelle
Mijn werk van vandaag. Beluister en geef uw mening.

Shout-out naar Improvision die me kennis heeft laten maken met de multiband compressor .

Hmm.. welke programma's gebruiken jullie allemaal? FruityLoops?

Ikzelf ben net begonnen met FL, om het een beetje te proberen. En ik heb daarbij een tutorial van Arts the Beatdoctor gevonden, voor FL. Zit nu een beetje aan te kloten. Vind het wel leuk, maar er zitten zoveel opties op dat het nog wel een paar maandjes (jaartjes?) duurt voordat ik weet wat alles is. Anyway.

Ja ik begrijp ook nog niet heel van FL, maar het lijkkt me echt relaxt om zo'n Akai beat maker te hebben!

Dj2Jelle
Ik gebruik Fruity Loops inderdaad, als je het even door hebt is het erg gebruiksvriendelijk. En hoe langer je er mee bezig bent, hoe professioneler alles gaat klinken.

Iemand nog iets te zeggen over mijn beat? :H

Ik heb hem net beluisterd en het klinkt goed. Het begin vind ik heel relaxt, maar ik vind de melodie van de piano niet heel lekker. De drums op de achtergrond zijn wel goed.

Dope beat Jelle, maar neit echt geschikt om over te rappen. Maar dat hoeft ook niet
Ik hoor dat je gebruik heb gemaakt van de Multiband Compressor? Dat past wel mooi bij het geheel

Frostyx
YouTube - Eminem vandaag ff begonnen met fruity loops begin is wat vaag en het is wat eentonig maar dit was meer een try-out

Frostyx
YouTube - How we do FrostyXL remix ik word al iets beter

Dj2Jelle
Ik wil je niet afkraken ofzo, maar serieus. WTF xD

Die eerst al helemaal, ik word er gek van

Frostyx
ik zit een beetje te probere nog

Jij had de producer van Soulja Boy kunnen zijn

Frostyx
Pooiertje schreef:
Jij had de producer van Soulja Boy kunnen zijn

raffael77

Frostyx schreef:
YouTube - Eminem vandaag ff begonnen met fruity loops begin is wat vaag en het is wat eentonig maar dit was meer een try-out
Drums? Nee?

Dj2Jelle
Drums gebruiken bij een hiphopbeat, hoe cliché is dat?

Ja, dat is zó 2008

Ik heb ook weer eens iets nieuws gemaakt:
Duister, diprimerend en emo zoals jullie van mij gewend zijn!

zSHARE - The Loss.mp3

Gast
geplaatst: vandaag om 08:10 uur

geplaatst: vandaag om 08:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.