MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Samplen/Beats maken

zoeken in:
Dj2Jelle
Ik vind de sample gewoon niet zo mooi, voor de rest is hij oké.

Frostyx
Dj2Jelle schreef:
Drums gebruiken bij een hiphopbeat, hoe cliché is dat?

Hij snapt het

RedLightCityBoy
Maar serieus, eerst oefenen, totdat het goed klinkt.
Een hiphop beat zonder drum is natuurlijk een lachertje.

De formule:

Kick - Snare - Kick Kick - Snare (of eigen variatie )
Hi-Hat Hi-Hat Hi-Hat Hi-Hat Hi-Hat

en dan over elkaar...

Frostyx
Okee koel, ik heb voor ik dit las nog ff 1 gemaakt btw:

RedLightCityBoy
Niet lullig bedoeld maar het is echt crap.
Misschien moet je tutorials volgen op youtube.
zoals deze: YouTube - Tutorial how to make emotional Hip Hop Beat on fruity loops

Improvision
Gebruik zo weinig mogelijk standaard FL geluiden, gebruik drums, en zorg ervoor dat de a cappella on beat zit...

Dit is niet bedoeld om je af te kraken, maar dit zijn wel tips waardoor de nummers die je maakt beter zullen klinken.

Frostyx
Hoe kom ik aan die drums?

Samplen
Of uit standaard packs van bijvoorbeeld een Roland 808.
Downloaden die zooi dus.

Kijk bijvoorbeeld op www.the-breaks.com wat je favoriete artiesten zoal gesampled hebben.

Stapler schreef:
Kijk bijvoorbeeld op www.the-breaks.com wat je favoriete artiesten zoal gesampled hebben.

Dat is een leuke tip, bedankt!

Ikzelf heb ook m'n eerste 'beat' inelkaar geprutst, maar toen ik de beat van JLulu hoorde besloot ik m'n techniek eerst maar wat te verbeteren voordat ik 'openbaar' ga Het is wel leuk, maar ik moet nog heeeel wat leren. Ik begin nog maar even met het uitvogelen van FL met standaard FLgeluiden; als ik iets beter wordt zal ik ook wel voor betere samples zorgen.

Dj2Jelle
Ik wil nog even een beat openbaar maken, dan ben voorlopig weer verzadigt.

Alles behalve gitaar en de bellekes zelf gespeeld trouwens.

RedLightCityBoy
Geef eens wat meer uitleg!? wel een dope beat, ja! Mooi sfeertje, gaat er goed in.

raffael77
De bass patroon die je gebruikt heb is iets te zwaar, maar het nummer is prima te doen.

Improvision
Klink zeer goed!

Mooi nummer Jelle!
Is het voor je instrumental album?

JLjuju schreef:
Ik heb ook weer eens iets nieuws gemaakt:
Duister, diprimerend en emo zoals jullie van mij gewend zijn!

zSHARE - The Loss.mp3

Vette beat kerel
Wou je die nog ergens voor gebruiken?

Dj2Jelle
Stapler schreef:
Mooi nummer Jelle!
Is het voor je instrumental album?

Ja, ik denk het wel, misschien ga ik er nog wat op aanpassen.

raffael77 schreef:
De bass patroon die je gebruikt heb is iets te zwaar, maar het nummer is prima te doen.

Vind ik ook, ga ik nog een keer aanpassen.

Dj2Jelle
RedLightCityBoy schreef:
Geef eens wat meer uitleg!?

Wat ik heb gebruikt zijn een kick, snare, een hi-hat. Een drumloop van Led Zeppelin als ik me niet vergis. 2 samples van King Crimson. De baslijn gegenereerd met 3x Osc zoals ik meestal doe . Cello, contrabas en harp (als je het kunt onderscheiden) zijn van Orchestral plug-in.

Die Led Zeppelin break is zo vet Heb ik ook eens gebruikt in die tering rauwe beat van me.

Wel erg mooie beat Jelle, lijkt op die wat ik ben 'nt maken de laatste tijd

@ Zender: Tja geen idee, ik weet niet of je erop kan rappen op zo'n beat, bevers weten.

Improvision
Een remix die ik heb gemaakt van One Love van Nas...

Amen break . Die sample hoort echt erg jaren '20 aan.
Waar haal je die vandaan? Ik vind zoiets echt tering vet.
Ik vind de beat wel erg relax, alleen vind ik die raps niet echt bij de beat passen.

Dj2Jelle
Vette beat inderdaad.

Volgens mij heb je mij die instrumental al eens gestuurd, ik vind het met Nas erover best passen
Hoe dan ook die beat is haaard

Heb laatst weer het producen opgepakt, en ben nu zelf bezig met beats waarop ik en SB ga spitten. Dit is er 1 van:

Korhymes - Snow Flakes.mp3 - speedyshare.com

Dj2Jelle
Klinkt heel nice hoe alles in elkaar overloopt. Vette sample, dope drum.

Ja, leuk. Nummers van Jelle zijn weer genieten ook. Heerlijke dromerige zonnige hiphop.

Die nummers Van Frostyx vind ik ook best interessante stevige hypnotische nummers, juist omdat de raps offbeat gaan en er daardoor veel interessante beat/stem wisselwerking is. Veel leuker dan een cliché beat, waarin het allemaal saaier en simpeler gepresenteerd wordt. Het commentaar van RedLightCityBoy volgens welke je bepaalde normen moet volgen om een goed nummer te maken ben ik het ook mee oneens. Mensen zouden zich in muziek juist niet teveel moeten richten op het nadoen of een protocol volgen. Dan werk je de ontplooiing van je eigen stijl tegen en wordt je ook heus niet beter dan degenen die je nadoet.

RedLightCityBoy
Ja, misschien is het ook wel een glitch talentje, je weet het nooit.

Als jij het label hiphop laat afhangen van wel of geen snaredrum is dat jou hokjesdenken. Het genre hiphop blijft beperkt als je afwijkende dingen gaat uitsluiten, omdat het afwijkt.

Dj2Jelle
Ik denk wel dat het helpt om een keer een 'normale' beat te hebben opgebouwd met kicks en snares, dan kun je later nog van stijl veranderen. Want wat frostyx nu doet zijn random fruity samples plaatsen en alles laten herhalen en een acapella rap eroverheen plaatsen die niet eens uitkomt met de beat. Dan kun je later nog een beat maken in 5/8ste maat met het geluid van een rammelaar en een vlinderbom.

Dat is waar.

Dj2Jelle schreef:
Dan kun je later nog een beat maken in 5/8ste maat met het geluid van een rammelaar en een vlinderbom.

Maar inderdaad je kan beter met iets a la boombap beginnen om te oefenen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:19 uur

geplaatst: vandaag om 11:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.