MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Samplen/Beats maken

zoeken in:
Dj2Jelle
. Technisch gezien was dit mijn meest hoogstaande beat ooit

RedLightCityBoy
Ik vind hem wel krellend hard.

Dj2Jelle
Omdat het commentaar mij niet zo is bevallen (behalve van RLCB: Thanks ) wil ik nog een andere uploaden. Deze is niet zozeer hiphop maar het is wel sample werk, en ik vind hem mooi. En omdat hij een beetje droevig is wil ik hem opdragen aan Baatin. Baatin RIP

zSHARE - Jelle - Rip Baatin.mp3

RedLightCityBoy
Een goede rapper er overheen en je hebt een sterk nummer!

Van negatief commentaar word je alleen maar beter.

Een mooi eerbetoon aan Baatin, de emotie is prima en komt goed over. Ik voel het.

Dope ass beat Jelle !!, RIP Baatin Idd:( Wat was die man geniaal.

Hier een beat van Nega, erg lang geleden, dat ik wat postte. Hij is wat eentonig, maar ik hoop dat jullie hem leuk vinden.

zSHARE - INS Nega - Probs.mp3

Frostyx
waarmee maak je die

Kebab Loops 8.0 XXL

Frostyx
heb je een link daar naar

Fruity Loops gewoon haha

Ben altijd wel blij met de beats van Nega. Hij is toch altijd wel de man die met pakkende, zomerse beats voor de dag komt. En hoewel ze soms wat eentonig zijn, liggen ze altijd wel lekker in het gehoor. Die Turkse invloeden doen het sowieso altijd wel goed.

Ik heb een nieuwe beat gemaakt, hij is nogal chaotisch maar ik vind hem vrij dope geworden.

JLjuju @ BOOMR - Muziek, vrienden, foto's, concerten

Hij heet "Bokkerijders".

Bokkerijders.. Hookie Boy Hef zou zeggen: Die shit is eng.
Bokkerijders nemen over, eerlijk waar waak over je stad of dorp!

Precies!
Iemand nog wat?

raffael77
Dope track Juju.

Lekker bezig Nega .
Mooi beatje weer hoor, heerlijk sfeertje .
We want more! .

Thanks Raf, en ja Nega lekkere beat.
Ik hoor dat je echt je eigen stijl begint te creeren, good job
Vergeet wel neit de variatie in samples etc.

Werkelijk betoverend...

Maar uhmm, in welk opzicht is dit dan een 'jam'? En heb je nu een typmachine gesampled?

Het klinkt misschien wel zo, en dat mag zeer zeker, maar het is een glitch-geluid dat in Reason 4 zit, van een verder voor mij onduidelijke geluidsbron.

Verder noem ik het slechts graag een jam, wanneer het ontstaat door improvisatie met melodieën en ritmes terwijl er ook zekere repetitiviteit (loops) gecreëerd zijn om vanuit te werken. De beat heb ik in dit geval zelfs extreem repetitief gelaten, ik geloof dat dat sterker kan werken als er een zekere onderhoudendheid/degelijkheid/diepte/balans inzit is en er goed omheen wordt gewerkt. Een meer tribale trance kan dan ontstaan. Deze muziek noem ik soms ook graag ''jambient'' (subjectieve definitie: experimentele electronica waarbij drumcomputers samenkomen met synthesizers en er subtiel geïmproviseerd is). Overigens is er wel ge-edit.

Mooi dat je 'm kunt waarderen.

Apart, dat zeker,
Hij heeft iets spacey eromheen hangen, dat vind ik dope. Alleen ben ik neit zo'n fan van de electrische en keyboard geluiden etc. Maar je kunt horen dat er iemand met skills aan heeft gewerkt .

Ach, laat ik dan ook nog maar een posten:
zSHARE - The Moonlight.mp3

raffael77
Nice beat Juju.

Zeer lekker, alleen zou ik zeker nog wat geluidjes bij de beat gooien, bijvoorbeeld (af en toe) extra hats, zou het nog sterker/completer maken.

Je hebt trouwens van een bekend piano werk gesampled, maar ik kan zo even niet op de naam komen...

lekkere beat hoooor, ik vind die van John Doe trouwens ook prachtig, ik heb 'm zelfs helemaal uitgeluisterd

haha, hij's wel lang ja. Ik ben er inmiddels al achter trouwens waarvan gesampled is, ''Claire de la Lune'' van Claude Debussy.

Ja dat is Clair Le Lune idd
Een bekend en mooi klassiek stuk.
En thanks Raf, Pooiert en John

Stapler schreef:
Lekker bezig Nega .
Mooi beatje weer hoor, heerlijk sfeertje .
We want more! .

Thanks ! en Juju ook bedankt voor de reactie !
Moonlight is dope, lekker bezig jongen !

Hier weer Nega. zSHARE - INS Nega - Bara.mp3

Lekkere beat nega.
heel erg sfeervol en de drums klinken goed

Dj2Jelle
Ik heb net een remix gemaakt van Eminem's Cleaning out my Closet. Ik vond dat dat nummer wel wat sfeer kon gebruiken. ik verveelde me gewoon

zSHARE - Eminem - Cleanin Out My Closet _Jelle remix_.mp3

RedLightCityBoy
Klinkt best wel dope. Jammer dat em's stem pitched-up is maar het klinkt wel funky.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:08 uur

geplaatst: vandaag om 21:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.